Netconnect Plus naar Cityconnect Plus: slechts 0,6Mbs downl.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gilbertnijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00

Beste,

twee weken geleden werd onze formule omgezet van Netconnect Plus naar Cityconnect Plus.
In het begin hebben wij helemaal geen connectie meer gekregen met het internet via onze BBox1 (uiteraard hebben we de instellingen van de BBox gewijzigd). We hebben dan een Cisco Router en een Sitecom Adsl2+ modem gekocht en deze ertussen gezet. Na het instellen van deze kregen we wel terug verbinding met het internet, echter hebben wij een download van slechts 0,61Mb/s. Upload is ook rond de 0,60Mb/s.

Hier enkele gegevens van onze modem:

ADSL Line Statistics
Mode ADSL2+
Latency Fast
Trellis Coding Enable
Status SHOWTIME.L0
Power Level L0

Downstream Upstream
SNR Margin (dB) 6.4 6.3
Attenuation (dB) 51.0 29.0
Output Power (dBm) 12.0 11.0
Attainable Rate (Kbps) 860 729
Rate (Kbps) 682 729
K (no. of bytes in DMT frame) 76 23
R (no. of check bytes in RS code word) 4 0
S (RS code word size in DMT frame) 3.51 0.99
D (interleaver depth) 1 1
Delay (ms) 0.87 0.24
FEC 3 0
CRC 7 386
Total ES 6 363
Total SES 0 0
Total UAS 0 43

Iemand enig idee aan wat het zou kunnen liggen dat ons internet zo enorm traag is?
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Het lijkt erop dat je lijnwaardes zeer slecht zijn. Waren deze voor je omschakeling ook zo slecht?
Zit je misschien heel ver van je telefooncentrale? Of heb je misschien recent iets veranderd aan je bekabeling/splitter.
Afbeelding
gilbertnijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00

Ik ken de waardes van voor de omschakeling helaas niet.

Volgens Dommel zitten wij op 2km van de centrale, maar volgens een berekening van gr4vity op meer dan 3km.

Aan bekabeling/splitter/andere infra hebben wij helemaal niets veranderd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Met moeite een 1Mb profiel heb je, uw attenuation (51db) is nogal hoog ... iets meer dan 4km vd centrale. :roll:
Nog enkele gevallen in een andere topic, met dezelfde slechte waarden!
viewtopic.php?f=57&t=24126
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze hebben je verwisseld van centrale? 51 dB duidt op een afstand van +3 km. Nochtans heel raar, want uw lijn moet echt wel heel slecht zijn om zelfs op +3 km amper 1 Mb te behalen.
gilbertnijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00

Maar wat is dan de oplossing? Vroeger met netconnect hadden we steeds tussen de 3 en 4 Mb/s.

Moet ik Dommel bellen en zeggen dat ze mij terug op de oude centrale moeten zetten?
Of moet ik terug downgraden van formule?

Bestaan er geen tools of dergelijke om te kijken hoever ik van de centrale zit?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Blijkbaar hebben die laatste gevallen (cityconnecters) hier allemaal slechte waarden, een slechte instelling mss in de centrale van dommel?
gmnijs schreef:Maar wat is dan de oplossing? Vroeger met netconnect hadden we steeds tussen de 3 en 4 Mb/s.

Moet ik Dommel bellen en zeggen dat ze mij terug op de oude centrale moeten zetten?
Of moet ik terug downgraden van formule?

Bestaan er geen tools of dergelijke om te kijken hoever ik van de centrale zit?

In principe zou je evenveel moeten halen als vroeger ....

http://www.snelpchulp.nl/adsl-bereken-a ... trale.html
Laatst gewijzigd door Patje op 28 sep 2009, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
gilbertnijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00

Ik zal Dommel morgen nogmaals bellen. We staan nu al 1,5 weken te wachten op de resultaten van de lijntest en nog steeds geen resultaat. Ook hebben ze onze ticket al van prioriteit 3 naar 1 verhoogd, maar dat schijnt ook niet te helpen.

Het probleem is dat er continu 4-8 man op ons netwerk zitten voor internet, en met 0,6Mb/s download begin je dan wanhopig te worden.

Misschien nog even opmerken dat onze upload er wel op vooruit is gegaan t.o.v. Netconnect Plus.
gilbertnijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00

Vandaag heeft Dommel eindelijk een lijntest doorgevoerd, met het resultaat dat wij inderdaad geen hogere snelheden kunnen behalen dan 1,2Mb/s daar we op 4,5km verwijderd zitten van de hoofdcentrale.

Daar Netconnect blijkbaar voorzien wordt via Belgacom, kregen we ons signaal vroeger vanuit een sub-centrale op 2km afstand en konden wij dus wel hogere snelheden behalen. Dommel voorziet Cityconnect echter zelf, en daar Dommel enkel apparatuur heeft staan in de hoofdcentrale, krijgen we ons signaal vanop 4,5km afstand gestuurd.

De oplossing:
wij gaan dan nog maar eens veranderen van formule en VDSL2 nemen bij Dommel. VDSL2 wordt op zijn beurt dan blijkbaar weer voorzien van Belgacom, dus dat geeft weer wat extra hoop.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”