Tele2 ? Geen homepage, geen webmail, geen mail.

Plaats reactie
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... hoofding zegt het al.

Outlook kan mails niet halen.
Tele2 homepage "nada"
Tele2 webmail : idem. Komt SOMS een Tele2+blauwe achtergrond login die me dan weet te zeggen "dat ik op een ander systeem zit".
webmail.base.be "kpn testpagina blablabla"

Hmm... tot zo ver de pijnloze overgang naar Base.
Marcske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tele2 homepage "nada"
Tele2 webmail : idem. Komt SOMS een Tele2+blauwe achtergrond login die me dan weet te zeggen "dat ik op een ander systeem zit".
Hier geen probleem ,alles werkt nog !
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Geen probleem hier (buiten een slecht gecode homepage) :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster

yup, hier ook. ALS ik via mijn buur's Telenet verbinding ga. :bang: Met dezelfde laptop. Want via mijn Tele2 verbinding raak ik er dus _niet_ op, of duurt het een eeuwigheid voor er iets wordt opgebouwd dat op een Tele2 pagina lijkt (en dat _nog_ faalt). Andere pagina's (zoals userbase) openen dan weer perfect en op normale snelheid.

Ach ja, nog een paar weekjes ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kaween schreef:... hoofding zegt het al.

Tele2 homepage "nada"

Hmm... tot zo ver de pijnloze overgang naar Base.
Zeker dat je jouw instellingen hebt veranderd naar @base.be enz. ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... ik kan zelfs http://www.tele2.be niet geopend krijgen via mijn eigen Tele2 verbinding : of de pagina opent dramatisch fout, of ik krijg een timeout. Zal niet veel te maken hebben met mijn outlook-instellingen, hé. :wink: Toch bedankt voor de waardige poging mee te denken. (en zoals gezegd, als ik meespring op de Wifi verbinding van mijn buur's Telenet verbinding werkt alles correct). En ja, voor iemand een vingertje omhoog steekt, ik heb daar eerst om toelating gevraagd.

Een Wepkey hacken is op ongeveer een minuut gedaan heb ik gemerkt, maar omdat ik mijn buur toch wel te vriend wil houden doe ik het liefst op een _legale_ weg, vooral ook omdat ik continuïteit nodig heb tijdens de nakende providerswitch.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Zou het iets te maken hebben met uw DNS-servers? Als ze dat opzettelijk doen dat je niet kan surfen naar tele2.be, dan vraag ik mij af waarom ze u niet redirecten naar base.be.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... nope. Heb hetzelfde probleem met mijn vaste file-server pctje (opendns). Ook nada : werkt wel, maar extreem (onwerkbaar) langzaam, terwijl andere pagina's (zoals deze) snel en probleemloos open gaan. Nu, mijn telefoon is daarnet ook nog wel een paar keer down gegaan, dus dat er fysisch toch iets fout aan het lopen is met mijn verbinding staat wel vast hoor ...

Nu geen erg, migratie naar Gmail is toch quasi voltooid en T2 is "on the way out". Enkel grappig dat de laatste loodjes inderdaad de zwaarste blijken te zijn. Wat mij betreft mag hier dus een slotje op.
320i
Elite Poster
Elite Poster

Hey, is dit nu nog het geval?
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... werkte vandaag weer correct, BMW'tje. :-)
320i
Elite Poster
Elite Poster

kaween schreef:... werkte vandaag weer correct, BMW'tje. :-)
Hahahaha :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sinds maandag krijg ik bij gebruik van out.versateladsl.be trouwens een error in de zin van "Unsufficient System Storage" :-)
320i
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Sinds maandag krijg ik bij gebruik van out.versateladsl.be trouwens een error in de zin van "Unsufficient System Storage" :-)
jamo nee hé :p
out.base.be gebruiken... de out.versateladsl.be werd reeds in augustus aangepast om u de melding te bezorgen dat je moest wijzigen (pop3 message).
In theorie zou je dus via de out.base.be geen issue moeten hebben.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

I know. Gisteren aangepast hoor :-)
En als ge geen POP3 gebruikt, maar enkel SMTP (eigen domein...) dan heb je daar niet veel aan eh ;)
320i
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:I know. Gisteren aangepast hoor :-)
En als ge geen POP3 gebruikt, maar enkel SMTP (eigen domein...) dan heb je daar niet veel aan eh ;)
Dat is waar...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Het is toch niet moeilijk om in qmail een custom message "gebruik nu out.base.be ..." te geven ?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

De nieuwe tarieven staan online: http://internet.base.be/nl/internet
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

De nieuwe tarieven zijn lager :banana:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hmm... staan nog foutjes in:

Ik klik op 'tarieven' in home internet 4 en ik krijg franse details van home 12 ?
http://internet.base.be/nl/products/hom ... uicktabs-4
Xe0n
Member
Member
Bedankt: 10 keer

Tele2/Base is goed bezig...
Dinsdag werkte alles perfect (behalve mijn snelheid, sinds enkele weken haal ik nog maar 210kb/s ipv de normale 410kb/s).
Gisteren kon ik niet meer inloggen op World of Warcraft, forecastfox geeft een "Connection error" en www.wow-europe.com en www.intel.com zijn "down". (yeah right)

Heb al vanalles geprobeerd (dns cache flushen, modem resetten, ...) niets heeft geholpen. En het ligt niet aan het toestel, ik heb deze problemen op 2 pcs en 3 notebooks. (En mijn WoW installatie is ook niet corrupt, een oude backup die overal perfect werkt geeft nu ook deze problemen)

Is er nog iemand die er last van heeft?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Het is blijkbaar een probleem met de DNS servers - ik kreeg dezelfde weigering als jou:
tracert wow-europe.com
Unable to resolve target system name wow-europe.com.
Na toevoegen van de OpenDNS servers gaat het weer vlot:
208.67.222.222
208.67.220.220
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Is http://www.tele2.be nog bereikbaar bij jullie? Ik krijg die pagina niet meer geopend en word ook niet doorgestuurd..

typo: ik word, hij wordt
Laatst gewijzigd door Dfrog 02 okt 2009, 07:36, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Tele2.be toont bij mij een "TELE2 wordt BASE" pagina met links naar de base.be site.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Bij mij totaal niet, niet op Mobistar DNS, ook niet met OpenDNS.
Xe0n
Member
Member
Bedankt: 10 keer

cptKangaroo schreef:Het is blijkbaar een probleem met de DNS servers - ik kreeg dezelfde weigering als jou:
tracert wow-europe.com
Unable to resolve target system name wow-europe.com.
Na toevoegen van de OpenDNS servers gaat het weer vlot:
208.67.222.222
208.67.220.220
Super! wow-europe & intel werken weer.. Nu nog even kijken of WoW zelf al terug werkt :)

*editje*
works like a charm.. tyvm :)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

:beerchug:

@ Lord Utopia: 'internet files cache' al eens leeg gemaakt?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef::beerchug:

@ Lord Utopia: 'internet files cache' al eens leeg gemaakt?
helpt niet
320i
Elite Poster
Elite Poster

Xeon: van zodra dat probleem is opgedoken hebben we het nodige gestart op dit op te lossen.
Spijtig genoeg heeft het dan geduurd tot vrijdag middag alvorens dit euvel verholpen was.

Gezien dat dit nu 2x gebeurd is op ca 1.5 weken, wordt er gekeken wat juist fout gegaan (wat synchroon was) om dit naar de toekomst toe niet meer te hebben.
Koen87
Starter
Starter

320i schreef:Xeon: van zodra dat probleem is opgedoken hebben we het nodige gestart op dit op te lossen.
Spijtig genoeg heeft het dan geduurd tot vrijdag middag alvorens dit euvel verholpen was.

Gezien dat dit nu 2x gebeurd is op ca 1.5 weken, wordt er gekeken wat juist fout gegaan (wat synchroon was) om dit naar de toekomst toe niet meer te hebben.
Zou je eens iets kunnen vertellen over de mailboxen?

Mijn vader gebruikte zijn mail adres van Tele 2 zeer vaak ([email protected]), ze hebben hem gezegd dat dat dan gewoon [email protected] zou worden en dat de mails gingen behouden blijven. Dagen lang kon hij niet aan zijn mails en nu heeft hij een raar adres ([email protected]) met enkel facturen van Tele2 in. Hij heeft dan verschillende keren gebeld maar telkens zeiden ze aan de telefoon dat de mails niet konden teruggezet worden en dat hij alles kwijt is. Vind ik toch maar zéér bizar?
320i
Elite Poster
Elite Poster

Koen87 schreef:
320i schreef:Xeon: van zodra dat probleem is opgedoken hebben we het nodige gestart op dit op te lossen.

Zou je eens iets kunnen vertellen over de mailboxen?

Mijn vader gebruikte zijn mail adres van Tele 2 zeer vaak ([email protected]), ze hebben hem gezegd dat dat dan gewoon [email protected] zou worden en dat de mails gingen behouden blijven. Dagen lang kon hij niet aan zijn mails en nu heeft hij een raar adres ([email protected]) met enkel facturen van Tele2 in. Hij heeft dan verschillende keren gebeld maar telkens zeiden ze aan de telefoon dat de mails niet konden teruggezet worden en dat hij alles kwijt is. Vind ik toch maar zéér bizar?
Bizar zou ik dit niet noemen, als hij nu ineens enkel een vt heeft met facturen in, is het teken dat jou vader is over gegaan een ruime tijd terug naar maildomein @tele2allin.be (al dan niet in combinatie met een ander product als het oude Tele2 ADSL).
Klanten die de 2 domeinen hadden, hebben een berichtgeving gehad om hen aan te sporen gebruik te maken van de mailaccount vtxxxxx ipv het oude @tele2.be .
Dit moet ergens begin juli geweest zijn.

klanten die enkel een @tele2.be hadden, werden ook gecontacteerd, indien ze geen producten/diensten meer hadden bij ons, met de vraag of ze terug diensten wouden (anders verloren ze sowieso het adres waar ze al geen recht meer op hadden, gezien geen klant meer), indien ze positief reageerden werd dit overgezet naar een @base.be . Dus er was een actie van de "eindklant" nodig.

Wat is voor jou vader het geval? Indien je dit niet zeker weet mag je me altijd diens gegevens per pb sturen, dan neem ik eens een kijkje.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”