Nieuwe zenders bij Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ongeadresseerde brief in de bus vandaag

voor mij -gelukkig- niet van toepassing, daar ik satelliettelevisie heb (28,2°-23,5°-19,2°-13° O) = 5.200 zenders ;-)

Ik zie dat ze nu ook Duitse commerciële zenders in hun aanbod nemen, zouden ze niet beter de Nederlandse commerciële zenders nemen?

http://www.zenders.be/

In de nacht van 30 september op 1 oktober 2009:

Krijgt u er drie nieuwe, op Vlaanderen gerichte, tv-zenders bij: vtmKzoom, EXQI Plus en Discovery Channel. We hopen dat u er veel plezier aan beleeft, zowel via de gewone kabel(1) als met Telenet Digital TV.
Breiden we voor liefhebbers van anderstalige zenders ons digitaal basisaanbod aanzienlijk uit. U geniet van een veelvoud aan buitenlandse zenders: Mediaset Italia Network, ProSieben, Sat.1, WDR, RTL Television en TRT.
Om deze verbeteringen te kunnen doorvoeren, verschuiven enkele minder bekeken analoge zenders naar het digitale basisaanbod(1). Daarnaast krijgen sommige zenders een nieuwe frequentie(2).

Vul uw postcode in om te kijken welke specifieke wijzigingen er op 1 oktober 2009 in uw regio gepland zijn.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Lap, Kanaal Z wordt voor een deel naar het digitale aanbod verschoven. (voor 20u)

Gelukkig valt dat nog allemaal mee, zolang ze van BBC1 en BBC2 afblijven.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

driesve schreef:Lap, Kanaal Z wordt voor een deel naar het digitale aanbod verschoven. (voor 20u)

Gelukkig valt dat nog allemaal mee, zolang ze van BBC1 en BBC2 afblijven.
Dat is de bedoeling van telenet....de overgote hoop analoge kijkers het leven zuur maken....Je moet je tv aanpassen om vitaya nog te zien. Immers uit hun "onpersoonlijk " schrijven moeten de (nog weinige) digitale kijkers HELEMAAL niets doen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

polle schreef:
driesve schreef:Lap, Kanaal Z wordt voor een deel naar het digitale aanbod verschoven. (voor 20u)

Gelukkig valt dat nog allemaal mee, zolang ze van BBC1 en BBC2 afblijven.
Dat is de bedoeling van telenet....de overgote hoop analoge kijkers het leven zuur maken....Je moet je tv aanpassen om vitaya nog te zien. Immers uit hun "onpersoonlijk " schrijven moeten de (nog weinige) digitale kijkers HELEMAAL niets doen.
Ik heb zeker nooit iets moeten aanpassen zenne om vitaya te zien, heb die steeds gehad zonder probleem!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

Patje schreef:
polle schreef:
driesve schreef:Lap, Kanaal Z wordt voor een deel naar het digitale aanbod verschoven. (voor 20u)

Gelukkig valt dat nog allemaal mee, zolang ze van BBC1 en BBC2 afblijven.
Dat is de bedoeling van telenet....de overgote hoop analoge kijkers het leven zuur maken....Je moet je tv aanpassen om vitaya nog te zien. Immers uit hun "onpersoonlijk " schrijven moeten de (nog weinige) digitale kijkers HELEMAAL niets doen.
Ik heb zeker nooit iets moeten aanpassen zenne om vitaya te zien, heb die steeds gehad zonder probleem!
Bij telenet analoog, MOET je de zender opnieuw programren.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

polle schreef:Bij telenet analoog, MOET je de zender opnieuw programren.
Ik vertel het net, dat ik nog nooit iets speciaal heb moeten doen, we kijken dagelijks naar vitaya, tot nu toe nog niks moeten veranderen. (wij kijken nochtans analoog)
trouwens er staat nergens iets van beschreven dat Vitaya veranderd!
(in onze regio toch niet)

Er komen analoog 3 nieuwe zenders:
exqi plus
VtmKzoe
Discovery Channel

VijfTV zal wel definitief veranderen van frequentie vanaf 15 okt
die frequentie heb ik hier al aangepast (duurde precies 20sec om dit te veranderen) :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hier is Exqi Plus in de plaats van ARD gekomen.
M'n ouders keken daar veel naar, dus nu zijn we vroeger dan we eigenlijk van plan waren aan het kijken voor digitale tv.
't gaat nog tussen Belgacom en Telenet, zover ik zie zou Telenet stabieler zijn en minder problemen geven dan Belgacom.
Ze hebben ook meer mogelijkheden met 2 tv's aangesloten, dus ik denk dat het Telenet gaat worden, desondanks het feit dat Belgacom eigenlijk goedkoper is.

VtmZoom dingens zit hier bij Kanaal Z, vanaf 20u tot 06u is't Ka Z, de rest van de tijd dat Zoomding.
Discovery vind ik wel een mooie aanpassing, 'k denk dat ik daar heel wat uurtjes naar ga kijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:Om deze verbeteringen te kunnen doorvoeren, verschuiven enkele minder bekeken analoge zenders naar het digitale basisaanbod(1). Daarnaast krijgen sommige zenders een nieuwe frequentie(2).
Onaanvaardbaar is dat deze "minder bekeken" analoge zenders (vb ARD), die naar het naar het digitale basisaanbod verhuisden, nu gecodeerd worden. Ik vindt dat deze zenders ongecodeerd zouden moeten doorgegeven worden (zoals ze nog altijd doen voor een 6-tal zenders die vroeger van de analoge kabel verdwenen) - zodat je deze zenders verder zonder de extra digibox/digicorder kan blijven bekijken (DVB-C)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

philippe.deleye schreef:
satsurfer schreef:Om deze verbeteringen te kunnen doorvoeren, verschuiven enkele minder bekeken analoge zenders naar het digitale basisaanbod(1). Daarnaast krijgen sommige zenders een nieuwe frequentie(2).
Onaanvaardbaar is dat deze "minder bekeken" analoge zenders (vb ARD), die naar het naar het digitale basisaanbod verhuisden, nu gecodeerd worden. Ik vindt dat deze zenders ongecodeerd zouden moeten doorgegeven worden (zoals ze nog altijd doen voor een 6-tal zenders die vroeger van de analoge kabel verdwenen) - zodat je deze zenders verder zonder de extra digibox/digicorder kan blijven bekijken (DVB-C)
Philippe.
Inderdaad, vind ik ook.

Maar Telenet beweert dan dat ze dat niet "mogen" van de leveranciers (Indi kon het 5 jaar zonder enig probleem, tiens).
Maar wie echt graag de Duitse zenders ziet moet een schoteltje zetten.
Bijna alle SD Duitse zenders zijn gewoon FTA (Free To Air), gratis te bekijken dus.
Ook de BBC's zijn nog altijd FTA (wel op een andere satelliet).
Als je BBC3, BBC4, Cbeebies en CBBC wilt, zit je bij Telenet aan 10€/maand bovenop je normale kosten.
Dus de combinatie satelliet/Telenet of satelliet/BelgacomTV is zeker de moeite.
Vervelendste is dan wel dat je met 2 decoders zit, je moet dan dus switchen van ingang op je TV als je eens naar BBC3 wilt kijken of een Duitse zender.
Maar het bespaart je dus wel iedere maand geld aan extra pakketten die je anders moet nemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

boulder schreef:
philippe.deleye schreef: Onaanvaardbaar is dat deze "minder bekeken" analoge zenders (vb ARD), die naar het naar het digitale basisaanbod verhuisden, nu gecodeerd worden. Ik vindt dat deze zenders ongecodeerd zouden moeten doorgegeven worden (zoals ze nog altijd doen voor een 6-tal zenders die vroeger van de analoge kabel verdwenen) - zodat je deze zenders verder zonder de extra digibox/digicorder kan blijven bekijken (DVB-C)
Philippe.
Inderdaad, vind ik ook.
Maar Telenet beweert dan dat ze dat niet "mogen" van de leveranciers (Indi kon het 5 jaar zonder enig probleem, tiens).
Dit is wat Telenet hierover beweert:
VRT, Actua-TV en TV5Monde hebben Telenet formeel gevraagd om hun digitale televisiesignaal niet te encrypteren en vrijwaren Telenet ook van mogelijke aanspraken van derden hierover. Alle andere zenders hebben Telenet laten weten dat hun uitzending versleuteld moet blijven..
Intussen zijn we het er allemaal over eens: de verplichting om de Telenet decoders te moeten gebruiken om digitale TV te kunnen ontvangen is een pure geldkwestie ... Indien het alleen zou gaan om juridische zaken (vb. auteursrechten, aansprakelijkheid ...) dan zou Telenet ook het gebruik van andere hardware kunnen toelaten voor het decoderen ...

Ik heb een brief geschreven aan alle nieuwe Duitse zenders die sinds 1 october op de kabel zitten, met de vraag:
a) of ze kunnen bevestigen dat Telenet - op hun verzoek - hun programma's gecodeerd moet uitzenden.
b) welke reden ze aangeven voor de verplichting om hun programma's alléén versleuteld aan te bieden op de kabel in Vlaanderen (wetende dat hun programma's in gans Vlaanderen via sateliet free to air te bekijken zjn).
Ben benieuwd welke antwoorden ik krijg - als ze überhaupt antwoorden :?

Hoe kunnen we de druk op Telenet nog verder verhogen ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

philippe.deleye schreef:[Ik heb een brief geschreven aan alle nieuwe Duitse zenders die sinds 1 october op de kabel zitten, met de vraag:
a) of ze kunnen bevestigen dat Telenet - op hun verzoek - hun programma's gecodeerd moet uitzenden.
b) welke reden ze aangeven voor de verplichting om hun programma's alléén versleuteld aan te bieden op de kabel in Vlaanderen (wetende dat hun programma's in gans Vlaanderen via sateliet free to air te bekijken zjn).
Ben benieuwd welke antwoorden ik krijg - als ze überhaupt antwoorden :?
Die vraag is al eens gesteld naar diverse omroepen.
Met de NPO was het het duidelijkst : die wisten helemaal van niets, en waren er helemaal niet mee opgezet dat Telenet de boel versleutelde.
Ze kondigden aan gesprekken te hebben met Telenet, waarna ze zeiden dat ze zich genoodzaakt zagen om geëncrypteerd te blijven.
Het is duidelijk dat die maatschappijen financieel onder druk gezet zijn, en dat encryptie of niet geen neutrale zaak was qua kosten.
De berichten hebben op dit forum gestaan, ik denk dat het Raf was die de meeste berichten gestuurd heeft naar de omroepen.
Het Telenet protestlied heb ik op dat moment gemaakt, en gaat ook over die daad van Telenet.

Extra druk zetten op Telenet kan enkel via de politiek.
Stuur nog eens een brief naar de leden van de commissie Media, als ik het doe denken ze dat ik de enige ben die daar wakker van ligt.
Maar maak u niet teveel illusies, politiek en Telenet zijn nauw met elkaar verweven.
Vermits Telenet in heel Vlaanderen ook de Irdeto codering naast de Nagravision2 codering op de transponders zet, is er misschien toch nog hoop dat er een CAM oplossing komt.

http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/ ... ?id=393772
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”