Belgacom Generation Internet + Beglacom Tv

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kristof.jv
Starter
Starter

Vanaf vrijdag word ik aangesloten op het belgacom zootje. :|

Maar in ons huurappartement mogen we geen gaatjes boren. :nono: Dus zal ik moeten werken
via dovolo's of ethernet at powerline. Is de opstelling zoals in bijlage mogelijk? :???:
Bijlagen
opstelling.jpg
(81.71 KiB) 112 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als ik jouw schema goed begrijp, wil je alle toestellen (Belgacom TV, PC's, printers, mediacenter) op één netwerk aansluiten via devolo's en switches.
Volgens mij gaat dit niet, gezien Belagcom TV en internet verschillende VLAN's zijn. Jouw Belgacom TV moet rechtsreeks op de BTV uitgang van je bBox - ofwel via een aparte set powerlines ?
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kristof.jv
Starter
Starter

philippe.deleye schreef:Als ik jouw schema goed begrijp, wil je alle toestellen (Belgacom TV, PC's, printers, mediacenter) op één netwerk aansluiten via devolo's en switches.
Volgens mij gaat dit niet, gezien Belagcom TV en internet verschillende VLAN's zijn. Jouw Belgacom TV moet rechtsreeks op de BTV uitgang van je bBox - ofwel via een aparte set powerlines ?
Philippe
is het mogelijk een apparte set powerlines te gebruiken? eentje voor belgacom tv en de andere voor mijn andere voor pc, printer,...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

kristof.jv schreef:is het mogelijk een apparte set powerlines te gebruiken? eentje voor belgacom tv en de andere voor mijn andere voor pc, printer,...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=23863
kristof.jv
Starter
Starter

driesve schreef:
kristof.jv schreef:is het mogelijk een apparte set powerlines te gebruiken? eentje voor belgacom tv en de andere voor mijn andere voor pc, printer,...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=23863
Dit beantwoord al een groot deel van mijn vragen :-)

Maar kan ik switch plaatsen na een devolo ding?
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 5 keer

Een switch plaatsen is denk ik wel mogelijk. Enkel moeten de apparaten die aangesloten zijn op deze switch dan wel hetzelfde signaal gebruiken, dus bv niet je tv en je pc aansluiten op de switch.
Volgens de support van Devolo is het mogelijk om 2 apparte netwerkjes te maken door een verschillend netwerkpaswoord te plaatsen op de Devolo's in elk netwerk. Zo kan je dus een Devolo netwerk maken voor je TV en een ander netwerk voor gewoon internet. Onderstaand schema zou gaan volgens hun. Dit is zoals ik het ga doen, maar we zullen zien of alles goed gaat werken :)
Afbeelding
dv1 en dv2 zullen hier 1 netwerk vormen en dv3, dv4 en dv5 zullen ook een appart netwerk vormen voor het gewone internet.
Je hebt dus ook 2 devolo's nodig, één om het tv signaal te verspreiden en de andere om het gewone internet signaal te verspeiden.

Is momenteel nog allemaal theorie, we zullen binnenkort zien hoe het uitpakt in de praktijk, maar heb er toch al wat van opgezocht en helpdesk gecontacteerd
kristof.jv
Starter
Starter

Slevin schreef:Een switch plaatsen is denk ik wel mogelijk. Enkel moeten de apparaten die aangesloten zijn op deze switch dan wel hetzelfde signaal gebruiken, dus bv niet je tv en je pc aansluiten op de switch.
Volgens de support van Devolo is het mogelijk om 2 apparte netwerkjes te maken door een verschillend netwerkpaswoord te plaatsen op de Devolo's in elk netwerk. Zo kan je dus een Devolo netwerk maken voor je TV en een ander netwerk voor gewoon internet. Onderstaand schema zou gaan volgens hun. Dit is zoals ik het ga doen, maar we zullen zien of alles goed gaat werken :)
Afbeelding
dv1 en dv2 zullen hier 1 netwerk vormen en dv3, dv4 en dv5 zullen ook een appart netwerk vormen voor het gewone internet.
Je hebt dus ook 2 devolo's nodig, één om het tv signaal te verspreiden en de andere om het gewone internet signaal te verspeiden.

Is momenteel nog allemaal theorie, we zullen binnenkort zien hoe het uitpakt in de praktijk, maar heb er toch al wat van opgezocht en helpdesk gecontacteerd
Ik ga in spanning wachten :-) hopelijk verschild de praktijk niet zoveel van de theorie ;-)
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 5 keer

is pas voor midden volgende maand dat ik dit ga uitproberen, dan verhuis ik pas. Dus is mss wat te lang om te wachten :)
Je kan altijd de support van Devolo contacteren, ze antwoorden heel snel(bij mij binnen 1 dag) en in het nederlands als je de nederlandse support contacteerd.
Chanfan
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Is dit mogelijk? Belgacom Generation Internet + Belgacom TV? Ik heb daarvan nog geen abonnement gezien? Zou wel geïnteresseerd zijn.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

ja dat is mogelijk
ik heb het :lol:
en als je op de site www.generatio.be wil bestellen kan je kiezen gewoon of met tv
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Chanfan
Member
Member

Thanx maar toen ik ik die bestelling zag heb ik 75GB gezien ipv 100GB? What gives?
proximusboy
Pro Member
Pro Member

een go is 25 GB
je krijgt dan zogezegd 75GB gratis bij !
dus 25 + 75GB = 100GB :-D
nokia 3500 TMF
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En hoe zit dat met de kostprijs? Heb je een 'pack-prijs' of betaal je beiden apart? Is een vaste lijn trouwens verplicht met dergelijke opstelling?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Chanfan
Member
Member

proximusboy schreef:een go is 25 GB
je krijgt dan zogezegd 75GB gratis bij !
dus 25 + 75GB = 100GB :-D
OK thanx. Tsss wat een systeem. Zet er dan direkt 100 gig bij hé ipv 75. Zeer interessant pack voor mij maar pas voor januari 2010 :-( Zit nog vast aan Scarlet. Had Scarlet one kunnen nemen maar hun telefonie (belangrijk voor mijn ouders) is niet betrouwbaar itt Belgacom + heb wel meer nodig dan die 30GB die ze geven.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

ik heb het nog maar sedert 17/09 .
Ik weet het dus niet had er ervoor een pack met internet plus.
Mag nu nog appart zijn komt me een 4€ goedkoper uit appart dan mijn pack met plus
nokia 3500 TMF
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”