![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Maar in ons huurappartement mogen we geen gaatjes boren.
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
via dovolo's of ethernet at powerline. Is de opstelling zoals in bijlage mogelijk?
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
is het mogelijk een apparte set powerlines te gebruiken? eentje voor belgacom tv en de andere voor mijn andere voor pc, printer,...philippe.deleye schreef:Als ik jouw schema goed begrijp, wil je alle toestellen (Belgacom TV, PC's, printers, mediacenter) op één netwerk aansluiten via devolo's en switches.
Volgens mij gaat dit niet, gezien Belagcom TV en internet verschillende VLAN's zijn. Jouw Belgacom TV moet rechtsreeks op de BTV uitgang van je bBox - ofwel via een aparte set powerlines ?
Philippe
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=23863kristof.jv schreef:is het mogelijk een apparte set powerlines te gebruiken? eentje voor belgacom tv en de andere voor mijn andere voor pc, printer,...
Dit beantwoord al een groot deel van mijn vragendriesve schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=23863kristof.jv schreef:is het mogelijk een apparte set powerlines te gebruiken? eentje voor belgacom tv en de andere voor mijn andere voor pc, printer,...
Ik ga in spanning wachtenSlevin schreef:Een switch plaatsen is denk ik wel mogelijk. Enkel moeten de apparaten die aangesloten zijn op deze switch dan wel hetzelfde signaal gebruiken, dus bv niet je tv en je pc aansluiten op de switch.
Volgens de support van Devolo is het mogelijk om 2 apparte netwerkjes te maken door een verschillend netwerkpaswoord te plaatsen op de Devolo's in elk netwerk. Zo kan je dus een Devolo netwerk maken voor je TV en een ander netwerk voor gewoon internet. Onderstaand schema zou gaan volgens hun. Dit is zoals ik het ga doen, maar we zullen zien of alles goed gaat werken
dv1 en dv2 zullen hier 1 netwerk vormen en dv3, dv4 en dv5 zullen ook een appart netwerk vormen voor het gewone internet.
Je hebt dus ook 2 devolo's nodig, één om het tv signaal te verspreiden en de andere om het gewone internet signaal te verspeiden.
Is momenteel nog allemaal theorie, we zullen binnenkort zien hoe het uitpakt in de praktijk, maar heb er toch al wat van opgezocht en helpdesk gecontacteerd
OK thanx. Tsss wat een systeem. Zet er dan direkt 100 gig bij hé ipv 75. Zeer interessant pack voor mij maar pas voor januari 2010proximusboy schreef:een go is 25 GB
je krijgt dan zogezegd 75GB gratis bij !
dus 25 + 75GB = 100GB