Mijn ma heeft zich onlangs Belgacom TV aangeschaft. Aangezien Belgacom TV met de B Box werkt, vereist de internetconnectie ook een aanpassing. Sinds het begin dat we internet hadden, hebben we met die Speedtouch USB modem van Alcatel gewerkt. De telefoonkabel in de USB modem die zelf aan de PC gekoppeld werd. Nu met de B Box, moet de internetconnectie tot stand komen via een Ethernet kabel. Ik heb de PC eens onderzocht en wat blijkt, er is geen ethernet aansluiting, enkel een klassieke telefoonlijn poort
Wat moet ik nu doen? Gewoon een nieuwe netwerkkaart kopen met ethernet poort en de oude met klassieke telefoon poort vervangen? Of mag deze gewoon toegoevoegd worden zonder de oude te vervangen? Bestaan er netwerkkaarten die beide poorten hebben? En zo ja, welke raden jullie mij aan en wat kost zoiets?
Alvast bedankt !
Netwerkkaart
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Gebruik je die modem nog ? Om faxen te versturen bijv ?
Indien niet kan je die gewoon vervangen door een simpel en goedkoop netwerkkaartje dat je inplugt op het moederbord.
Afgaande op het feit dat je een USB modem had , denk ik dat je een netwerkkaartje in de "PCI" vorm kan aankopen en inpluggen.
Om zeker te zijn kan je evengoed gewoon met de PC onder je arm naar de PC winkel stappen , het ding er laten insteken en configureren.
Als er een tweede PCI slot vrij is , kan je de modem perfect laten steken en het netwerkkaartje bij inbouwen.
Het kaartje op zich zal maar een € 10/15 kosten denk ik , je hebt een basic 10/100 PCI netwerkkaartje nodig.
Hier zie je er een aantal :
http://www.alternate.be/html/shop/produ ... Level3=PCI&
't enige waar je moet op letten is het besturingssysteem : Moest die PC nog op Win98 ofzo draaien ... dan moet het wel ondersteund worden natuurlijk.
Met XP is er geen enkel probleem.
Indien niet kan je die gewoon vervangen door een simpel en goedkoop netwerkkaartje dat je inplugt op het moederbord.
Afgaande op het feit dat je een USB modem had , denk ik dat je een netwerkkaartje in de "PCI" vorm kan aankopen en inpluggen.
Om zeker te zijn kan je evengoed gewoon met de PC onder je arm naar de PC winkel stappen , het ding er laten insteken en configureren.
Als er een tweede PCI slot vrij is , kan je de modem perfect laten steken en het netwerkkaartje bij inbouwen.
Het kaartje op zich zal maar een € 10/15 kosten denk ik , je hebt een basic 10/100 PCI netwerkkaartje nodig.
Hier zie je er een aantal :
http://www.alternate.be/html/shop/produ ... Level3=PCI&
't enige waar je moet op letten is het besturingssysteem : Moest die PC nog op Win98 ofzo draaien ... dan moet het wel ondersteund worden natuurlijk.
Met XP is er geen enkel probleem.
Floris Bakker for president!
Bedankt voor de tip. De PC is al een aantal jaren oude (2001) maar het was toen een van de recentere modellen (Dell, Pentium 4, 1,7 Ghz met Windows XP). Hij draait dus nog probleemloos de meest courante programma's