Hallo,
ik zie met lede ogen aan hoe de trouwe klant van dommel in de kou gezet wordt wat betreft de tarieven.
Scarlet biedt tegenwoordig adsl2/vdsl2 met een fup aan voor 19.95 per maand terwijl dommel nu nog altijd 36 euro vraagt voor zijn Netconnect.
BC generations of scarlet spreken me dus zeker aan als alternatief.
Wat ik me wel afvraag, zijn er goede alternatieven voor de nieuwservers van dommel?
Ze hoeven geen 365 retentie te hebben , met 180 dagen ben ik al tevreden.
Elke feedback over de mogelijke overstap of de newsserver is welkom.
Tom
Dommel alternatief?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Er was ergens op dit forum een topic met daarin allerlei newsservers. Zoek eens met de zoekfunctie?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Hoi,
heb ondertussen ook al is aan het kijken geweest, er zijn blijkbaar mogelijkheden genoeg hier.
Die 19.95 is ook maar tijdelijk, met name het eerste jaar.
Maar nu 36 betalen terwijl een nieuwe er 29 betaalt, dat maakt een onderscheid van 84 euro per jaar.
Maw, als ik opzeg bij dommel voor 1 maand, mij terug aanmeld na een maand, dan heb ik het goedkope tarief en het heeft mij geen aktivatie kosten gekost.
Vind ik eerlijk gezegd toch wel grof.
Tom
heb ondertussen ook al is aan het kijken geweest, er zijn blijkbaar mogelijkheden genoeg hier.
Die 19.95 is ook maar tijdelijk, met name het eerste jaar.
Maar nu 36 betalen terwijl een nieuwe er 29 betaalt, dat maakt een onderscheid van 84 euro per jaar.
Maw, als ik opzeg bij dommel voor 1 maand, mij terug aanmeld na een maand, dan heb ik het goedkope tarief en het heeft mij geen aktivatie kosten gekost.
Vind ik eerlijk gezegd toch wel grof.
Tom
'k Denk niet dat het zo werkt. In de kleine lettertjes op de site staat het volgende:
Ik weet niet of die €29 een promotie is of niet (heb geen zin om dat na te kijken), maar kans is groot dat je onder die 12 maanden-regel gaat vallen. Als dat niet het geval is, zal je wel nog sowieso last hebben met Dommel, omdat die gaan proberen je aan die regel te laten houden.** de promoties zijn enkel geldig voor elke nieuwe inschrijving via onze website, www.dommel.com, op voorwaarde dat de nieuwe klant de laatste 12 maanden geen dommel.com abonnement gehad heeft en zijn niet cumuleerbaar met andere promoties. de voorgestelde promoties zijn geldig van 01/05/2009 tot en met 30/06/2009.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Hi,
Dommel mag zich achter hun regeltjes verschuilen, ik ben 2 jaar klant, dus kan opstappen wanneer ik wil.
Ben reeds de nodige stappen aan het zetten nu. Aangezien ik nog telefoon had bij dommel (geen homeconnect) maar via de modem (voip) ga ik mijn BC abbo aanpassen naar het standaard abbo.
Dit kost iets meer, maar het wordt eigenlijk een principekwestie.
Volgende stap, zorgen dat ik al mijn accounts op het net omschakel naar hotmail of gmail adres, en dan buiten ermee.
Ik vind dat ik als bestaande klant op zijn minst dezelfde voordelen moet krijgen als een nieuwe klant.
Als jij naar jouw bank gaat voor een hypotheek, accepteer jij dan ook dat je 0.5 of 1% meer intrest moet betalen dan een nieuwe klant, dit kan gewoon niet.
Ik heb zelfs gevraagd om naar vdsl om te stappen, maar vind het erover dat wanneer ik omschakel eerstd e nieuwe modem onmiddelijk cash moet betalen, voordat ik aangesloten wordt, en dat ik op de borg van mijn fritzbox 10 maand moet wachten.
tegelijk afrekenen gaat blijkbaar niet.
Als ik morgen 2 dagen te laat betaal voor mijn internet , dan is het afgesloten, zij mogen die waarborg 10 maanden op hun rekening houden .
Tom
Dommel mag zich achter hun regeltjes verschuilen, ik ben 2 jaar klant, dus kan opstappen wanneer ik wil.
Ben reeds de nodige stappen aan het zetten nu. Aangezien ik nog telefoon had bij dommel (geen homeconnect) maar via de modem (voip) ga ik mijn BC abbo aanpassen naar het standaard abbo.
Dit kost iets meer, maar het wordt eigenlijk een principekwestie.
Volgende stap, zorgen dat ik al mijn accounts op het net omschakel naar hotmail of gmail adres, en dan buiten ermee.
Ik vind dat ik als bestaande klant op zijn minst dezelfde voordelen moet krijgen als een nieuwe klant.
Als jij naar jouw bank gaat voor een hypotheek, accepteer jij dan ook dat je 0.5 of 1% meer intrest moet betalen dan een nieuwe klant, dit kan gewoon niet.
Ik heb zelfs gevraagd om naar vdsl om te stappen, maar vind het erover dat wanneer ik omschakel eerstd e nieuwe modem onmiddelijk cash moet betalen, voordat ik aangesloten wordt, en dat ik op de borg van mijn fritzbox 10 maand moet wachten.
tegelijk afrekenen gaat blijkbaar niet.
Als ik morgen 2 dagen te laat betaal voor mijn internet , dan is het afgesloten, zij mogen die waarborg 10 maanden op hun rekening houden .
Tom
Ben voor iets soortgelijks overgeschakeld, zal voor iets soortgelijks nooit meer bij Proximus gaan (en't bij iedereen afraden) en zal voor iets soortgelijks ook nooit nog een Nokia GSM kopen (die hun service als je toestel kapot gaat, trekt absoluut nergens op. Als je het toestel dan op vakantie gekocht hebt, heb je blijkbaar zelfs geen garantie
). 'k Wou dat er toch nog een paar grote bedrijven hun klanten als klanten bezien, maar da's blijkbaar overal teveel gevraagd.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)