Hallo ,
sinds kort heb ik problemen met de digitale tv gids van telenet . Deze wordt niet meer geupdate .Vroeger was de netwerkkabel van mijn hd digicorder aangesloten op een switch en deze ging dan rechtstreeks op het draadloze basisstation van telenet .
Heb een tijd geleden een draadloze router van dlink gekocht modelnummer DIR-615 , heb de netwerkkabel van de hd digicorder rechtstreeks verbonden naar de draadloze router van dlink zonder switch wat volgens mij perfect mogelijk moet zijn . Kan ook niets meer bestellen uit de digitale tv theek van telenet .
Je bent toch niet verplicht om met die switch te werken van telenet om de digitale toepassingen van telenet te kunnen gebruiken of ben ik hier verkeerd ?
problemen tv gids telenet digital tv
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor de eerste twee dagen is geen netwerk connectie noodzakelijk... de EPG data is dan afkomstig van het DVB-C signaal (via coax dus).fieldoxide schreef:sinds kort heb ik problemen met de digitale tv gids van telenet . Deze wordt niet meer geupdate .Vroeger was de netwerkkabel van mijn hd digicorder aangesloten op een switch en deze ging dan rechtstreeks op het draadloze basisstation van telenet .
Je decoder moet "rechtstreeks" verbonden zijn met de modem... geen router ertussen dus (in dat geval ziet de modem het MAC-adres van de decoder niet meer, en kan het ook niet het speciale IP-adres toekennen dat een decoder moet hebben) !fieldoxide schreef:heb de netwerkkabel van de hd digicorder rechtstreeks verbonden naar de draadloze router van dlink zonder switch wat volgens mij perfect mogelijk moet zijn.
Als je je switch terug aansluit zal alles terug werken.
- fieldoxide
- Elite Poster
Dus dan moet ik de datakabel van de hd digicorder rechtstreeks aansluiten op de switch en de utp kabel van de modem voor mijn internet ook ?
En dan de switch aansluiten op mijn draadloos dir 615 dlink station ?
Bestaat er geen 'ecologische ' oplossing waarbij de switch mee is ingebouwd in de draadloze router ? Nu heb je toch weer een extra apparaat , verbruikt wel niet zo veel maar zou makkelijker zijn voor een all in one oplossing .
En dan de switch aansluiten op mijn draadloos dir 615 dlink station ?
Bestaat er geen 'ecologische ' oplossing waarbij de switch mee is ingebouwd in de draadloze router ? Nu heb je toch weer een extra apparaat , verbruikt wel niet zo veel maar zou makkelijker zijn voor een all in one oplossing .
-
- Deel van't meubilair
Nee, net andersom... DIR615 op je switch aansluiten.fieldoxide schreef:En dan de switch aansluiten op mijn draadloos dir 615 dlink station ?
Code: Selecteer alles
Modem
+--> Switch
+--> Digicorder
+--> DIR615
Bij sommige routers kan je via een firmware aanpassingen LAN poorten niet via de router laten passeren (op die manier worden het dus gewoon "geswitchte" poorten). Mits wat zoekwerk vind je hier op het forum wel hoe je dat precies doet, als kan het niet met elke router.fieldoxide schreef:Bestaat er geen 'ecologische ' oplossing waarbij de switch mee is ingebouwd in de draadloze router ? Nu heb je toch weer een extra apparaat , verbruikt wel niet zo veel maar zou makkelijker zijn voor een all in one oplossing .
- fieldoxide
- Elite Poster
Volgens de specificaties heeft dit apparaat 4 ingebouwde 'switches ' . Zou ik hier mijn netwerkkabel van de hd digicorder rechtstreeks mee kunnen aansluiten ?
http://www.dlink.be/cs/Satellite?c=Prod ... FDLWrapper
-
- Deel van't meubilair
Nee, tenzij je andere firmware gaat draaien en de interne configuratie aanpast.fieldoxide schreef:Volgens de specificaties heeft dit apparaat 4 ingebouwde 'switches ' . Zou ik hier mijn netwerkkabel van de hd digicorder rechtstreeks mee kunnen aansluiten ?
Iedere router heeft een interne switch, maar daarom kan je die niet altijd herconfigureren.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Het probleem is dat van zodra je een router tussen uw telenetmodem en uw digibox zet, Telenet niet meer ziet dat het apparaat een digibox is, uw router "verbergt" dit apparaat. Het enige apparaat dat telenet dan nl. ziet is de "router", wat achter de router hangt zien ze niet (uw router regelt welk verkeer dat bij hem binnenkomt/buitengaat naar welk apparaat moet).
Enige oplossing is een switch (daarom niet per sé die van Telenet maar het mag GEEN router zijn) tussen uw telenetmodem en uw router plaatsen en uw digibox aan die switchhangen. PC's en dergelijke mogen wel aan de router hangen. Uw digibox aan de switch die in uw router zit hangen werkt niet omdat die switch achter de router zit en uw digibox dan weer "verborgen" is voor telenet.
Enige oplossing is een switch (daarom niet per sé die van Telenet maar het mag GEEN router zijn) tussen uw telenetmodem en uw router plaatsen en uw digibox aan die switchhangen. PC's en dergelijke mogen wel aan de router hangen. Uw digibox aan de switch die in uw router zit hangen werkt niet omdat die switch achter de router zit en uw digibox dan weer "verborgen" is voor telenet.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Deel van't meubilair
Maar via alternatieve firmware kan je dat net veranderen bij sommige routers... je kan dus bijvoorbeeld één poort van de interne switch voor de router hangen, en de drie andere achter de router laten (of 2-2, of 3-1 hoe je het wil). Het is dus een klein "truukje" dat je toelaat te besparen op een apart apparaat (en de stroom die het verbruikt).vverbeke schreef: Uw digibox aan de switch die in uw router zit hangen werkt niet omdat die switch achter de router zit en uw digibox dan weer "verborgen" is voor telenet.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Ja, maar dat lijkt mij voor de meeste gewone gebruikers niet echt doenbaar, tis voor hen vaak al moeilijk genoeg.r2504 schreef:Maar via alternatieve firmware kan je dat net veranderen bij sommige routers... je kan dus bijvoorbeeld één poort van de interne switch voor de router hangen, en de drie andere achter de router laten (of 2-2, of 3-1 hoe je het wil). Het is dus een klein "truukje" dat je toelaat te besparen op een apart apparaat (en de stroom die het verbruikt).
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- fieldoxide
- Elite Poster
Waar ik ook eventueel aan gedacht heb is om die 'telenet ' switch DLINK-DES-1005D te vervangen door een DLINK -DGS-1005D switch , dit is er zo een van de 'groene reeks ' van DLINK . Weet nu wel niet goed of het stroomverbruik op 1 jaar tijd zoveel minder gaat zijn. De switch staat wel dag en nacht op maar of de meerkost met mijn huidig model veel meer zal zijn is uiteraard de vraag , als ik deze zou wisselen kost mij dit bij aankoop van de nieuwe switch ongeveer 40 euro .
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad is eerder iets voor de Tweakers onder ons.vverbeke schreef:Ja, maar dat lijkt mij voor de meeste gewone gebruikers niet echt doenbaar, tis voor hen vaak al moeilijk genoeg.
Tja, net zoals je AAA+ ijskasten en dergelijke hebt waarbij een potentiele winst door een lager verbruik volledig verloren gaat aan de meerkost bij aankoop. Wat je switch betreft, ik zou zeggen zet er gewoon een timer op zodat hij uitstaat op de uren dat je hem zeker niet gebruikt.fieldoxide schreef:dit is er zo een van de 'groene reeks ' van DLINK