Pesterijen van Belgacom tov. ex-klanten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dit was de situatie op 17/07 :
Ik ben in mei overgegaan van Belgacom naar Scarlet.
Nu denk ik dat het een normale praktijk is dat als een email adres niet meer bereikbaar is dat het geschrapt wordt en er een 'undeliverable' gestuurd wordt naar de verzender.
Nu blijkt echter dat men dat bij Belgacom anders regelt.
Tot 26 mei of zo kon ik nog via Skynet Webmail mijn oude email adres bereiken.
Vanaf die datum staat de account inactief.
Men schrapt dus niet het email adres, zodat er ook geen 'undeliverable' gestuurd wordt naar mensen die mij proberen te bereiken op dit oude skynet adres.
Op die manier lijkt het voor die mensen dat de mail goed is aangekomen, zij hebben immers geen enkele aanduiding dat er iets is misgegaan.
Ter vergelijking : wie een email stuurt naar een adres dat nooit bestaan heeft (krijgt volgende melding terug) :
"This is an automatically generated Delivery Status Notification
Delivery to the following recipient failed permanently:
[email protected]
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 #5.1.0 Address rejected [email protected] (state 14)."
Eerst heb ik toen naar hun helpdesk gebeld.
Hun verhaal is dat ze die praktijk toepassen voor elke internetklant die het bedrijf verlaat.
Dus klant zegt bijv. op op 1 mei 2010, op 15 mei 2010 of zo staat het emailadres inactief, dat betekent bij Belgacom alleen dat de ex-klant niet meer aan zijn berichten kan, ook niet via webmail.
Alleen is het zo dat wie mail ernaar toe stuurt geen enkel bericht krijgt dat die mailbox niet meer actief is.
En zo laten ze dat 6 maanden duren, waarna ze alles schrappen.
De uitleg die gegeven wordt is, dat als de ex-klant binnen de 6 maanden mocht terugkeren hij al zijn gemiste mails terugkrijgt.
Het lijkt op een gijzelingsactie : wij houden uw email adres gegijzeld en als u niet afdokt (terugkeert) dan verliest u belangrijke informatie...
Dat is natuurlijk bullshit, want als een ex-klant overschakelt naar een andere leverancier, moet die toch minstens 1 jaar internet nemen daar, dus zelfs al mocht hij willen, hij kan niet binnen de 6 maanden terugkeren.
Vermits ze weigerden het email adres direct te wissen, of een bericht op te zetten dat het niet meer bereikbaar was, of mij opnieuw toegang te geven tot die mailbox, heb ik dezelfde dag nog klacht ingediend bij de ombudsman.
Dit is de situatie op vandaag :
Gisteren kreeg ik bericht dat mijn emailadres effectief geschrapt was.
Nu, voor mij persoonlijk is het probleem opgelost, maar ik laat die klacht niet zomaar afsluiten, want blijkbaar vindt men dit soort maffiapraktijken bij Belgacom doornormaal.
Belgacom moet een officieel antwoord geven op mijn klacht aan de ombudsman.
Blijkbaar hebben ze zeer weinig argumenten, want het enige dat eruit kwam was :
'Wij hebben uitzonderlijk het e-mailadres <mijn adres>@skynet.be verwijderd.'
Ik ben in mei overgegaan van Belgacom naar Scarlet.
Nu denk ik dat het een normale praktijk is dat als een email adres niet meer bereikbaar is dat het geschrapt wordt en er een 'undeliverable' gestuurd wordt naar de verzender.
Nu blijkt echter dat men dat bij Belgacom anders regelt.
Tot 26 mei of zo kon ik nog via Skynet Webmail mijn oude email adres bereiken.
Vanaf die datum staat de account inactief.
Men schrapt dus niet het email adres, zodat er ook geen 'undeliverable' gestuurd wordt naar mensen die mij proberen te bereiken op dit oude skynet adres.
Op die manier lijkt het voor die mensen dat de mail goed is aangekomen, zij hebben immers geen enkele aanduiding dat er iets is misgegaan.
Ter vergelijking : wie een email stuurt naar een adres dat nooit bestaan heeft (krijgt volgende melding terug) :
"This is an automatically generated Delivery Status Notification
Delivery to the following recipient failed permanently:
[email protected]
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 #5.1.0 Address rejected [email protected] (state 14)."
Eerst heb ik toen naar hun helpdesk gebeld.
Hun verhaal is dat ze die praktijk toepassen voor elke internetklant die het bedrijf verlaat.
Dus klant zegt bijv. op op 1 mei 2010, op 15 mei 2010 of zo staat het emailadres inactief, dat betekent bij Belgacom alleen dat de ex-klant niet meer aan zijn berichten kan, ook niet via webmail.
Alleen is het zo dat wie mail ernaar toe stuurt geen enkel bericht krijgt dat die mailbox niet meer actief is.
En zo laten ze dat 6 maanden duren, waarna ze alles schrappen.
De uitleg die gegeven wordt is, dat als de ex-klant binnen de 6 maanden mocht terugkeren hij al zijn gemiste mails terugkrijgt.
Het lijkt op een gijzelingsactie : wij houden uw email adres gegijzeld en als u niet afdokt (terugkeert) dan verliest u belangrijke informatie...
Dat is natuurlijk bullshit, want als een ex-klant overschakelt naar een andere leverancier, moet die toch minstens 1 jaar internet nemen daar, dus zelfs al mocht hij willen, hij kan niet binnen de 6 maanden terugkeren.
Vermits ze weigerden het email adres direct te wissen, of een bericht op te zetten dat het niet meer bereikbaar was, of mij opnieuw toegang te geven tot die mailbox, heb ik dezelfde dag nog klacht ingediend bij de ombudsman.
Dit is de situatie op vandaag :
Gisteren kreeg ik bericht dat mijn emailadres effectief geschrapt was.
Nu, voor mij persoonlijk is het probleem opgelost, maar ik laat die klacht niet zomaar afsluiten, want blijkbaar vindt men dit soort maffiapraktijken bij Belgacom doornormaal.
Belgacom moet een officieel antwoord geven op mijn klacht aan de ombudsman.
Blijkbaar hebben ze zeer weinig argumenten, want het enige dat eruit kwam was :
'Wij hebben uitzonderlijk het e-mailadres <mijn adres>@skynet.be verwijderd.'
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je veranderd van provider moet je dat ook laten weten aan de mensen (uw contact personen). een e-mail adres blijven gebruiken terwijl je er geen klant meer bent is vragen om problemen.
Het is altijd zo geweest bij belgacom wie zijn e-mail adres zelf niet verwijderd _ kan er na een tijdje niet meer aan.... en dat wordt pas na 6 maand verwijderd uit hun systeem.
Een klacht die niet zal helpen.
Het is altijd zo geweest bij belgacom wie zijn e-mail adres zelf niet verwijderd _ kan er na een tijdje niet meer aan.... en dat wordt pas na 6 maand verwijderd uit hun systeem.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Toen ik meer dan een jaar geleden wegging bij Belgacom had ik de mogelijkheid om in e-services op te geven naar waar mijn emails van mijn Skynet account moesten gestuurd worden. Tot op heden (15 maanden na opzegging abonnement) worden mijn skynet emails nog altijd doorgestuurd.
-
- Elite Poster
Wie zegt dat ik dat wou blijven gebruiken ?Patje schreef:Als je veranderd van provider moet je dat ook laten weten aan de mensen (uw contact personen). een e-mail adres blijven gebruiken terwijl je er geen klant meer bent is vragen om problemen.
Het moet gewoon één van die drie mogelijkheden zijn :
* ofwel een autoreply dat dit email adres niet meer actief is
* ofwel onmiddellijk schrappen
* ofwel opnieuw toegang geven tot dat email adres;
Dus omdat die maffiapraktijken al lang bestaan zijn ze dan maar OK, en heeft het geen zin erover klacht in te dienen ?Patje schreef:Het is altijd zo geweest bij belgacom wie zijn e-mail adres zelf niet verwijderd _ kan er na een tijdje niet meer aan.... en dat wordt pas na 6 maand verwijderd uit hun systeem.
Stel je eens volgende situatie voor (dit is gewoon toegepast op telefonie wat ze daar doen op email vlak) :
* je hebt een telefoonnummer bij Belgacom en je wilt naar Telenet.
Je ben niet geïnteresseerd in nummerbehoud en vraagt een nieuw nummer aan bij Telenet.
* in plaats van als nadien iemand belt naar je oud nummer een bericht te laten horen dat het nummer niet in gebruik is, laat Belgacom gewoon de toon horen alsof het nummer nog in gebruik is (voor de beller lijkt het alsof de telefoon eindeloos rinkelt, maar u het vertikt om op te nemen).
* na 6 tonen laten ze de Belgacom Phonemail horen en kan de gebruiker een bericht inspreken
* dat doen ze 6 maand lang en pas als u terug aansluit krijgt u toegang tot uw verzamelde voicemails
* ze weigeren uw oud nummer 'vervroegd' af te sluiten, en weigeren ook een bericht te laten horen dat het nummer niet in gebruik is.
Zou u dat een aanvaardbare praktijk vinden ?
-
- Pro Member
ik persoonlijk denk dat dit eigendom is van belgacom .
Bijgevolg hebben ze geen verplichtingen.
het zou inderdaad normaal zijn wat u zegt maar ik vrees ervoor
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Elite Poster
Dat zou heel straf zijn, het gaat om een email adres genre [email protected]proximusboy schreef:ik persoonlijk denk dat dit eigendom is van belgacom .
We zullen zien, in elk geval zal ik eens goed mijn gedacht zeggen over Belgacom.
Dit staat op diverse forums, ook op dat van Test-aankoop.
En dat recht kunnen ze mij ook niet afpakken !
Laatst gewijzigd door boulder 20 sep 2009, 13:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het eenvoudigste was geweest dat jij - enkele dagen voor je het abonnement opzegde - jouw aliassen had geannuleerd via de e-services.boulder schreef: Dat zou heel straf zijn, het gaat om een email adres genre [email protected]
Ik ben ongveer in hetzelfde geval:
Ik heb nu een Belgacom ADSL abonnement via mijn werk. Via e-servcies heb ik enkele aliassen aangemaakt, genre [email protected]
Op 30 november ga ik met pensioen, en wordt mijn ADSL abonnement onherroepelijk door de werkgever opgezegd. Zelfs indien ik op mijn persoonlijke naam een nieuw ADSL abonnement zou nemen bij Belgacom, zijn mijn bestaande e-mail adressen niet te rekupereren, tenzij .... ik enkele dagen voor 30 november alle aliassen verwijder (alleen het e-mail adres fb321***@skynet.be blijft dan bestaan)
- In dit geval zullen e-mails aan het oude adres een "non-delivery" krijgen, want ze bestaan gewoon niet meer.
- Kan ik ze eventuel rekupereren op een nieuwe ADSL account.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Daar heb je gelijk in, Philippe.philippe.deleye schreef:Het eenvoudigste was geweest dat jij - enkele dagen voor je het abonnement opzegde - jouw aliassen had geannuleerd via de e-services.boulder schreef: Dat zou heel straf zijn, het gaat om een email adres genre [email protected]
Ik ben ongveer in hetzelfde geval:
Ik heb nu een Belgacom ADSL abonnement via mijn werk. Via e-servcies heb ik enkele aliassen aangemaakt, genre [email protected]
Op 30 november ga ik met pensioen, en wordt mijn ADSL abonnement onherroepelijk door de werkgever opgezegd. Zelfs indien ik op mijn persoonlijke naam een nieuw ADSL abonnement zou nemen bij Belgacom, zijn mijn bestaande e-mail adressen niet te rekupereren, tenzij .... ik enkele dagen voor 30 november alle aliassen verwijder (alleen het e-mail adres fb321***@skynet.be blijft dan bestaan)
- In dit geval zullen e-mails aan het oude adres een "non-delivery" krijgen, want ze bestaan gewoon niet meer.
- Kan ik ze eventuel rekupereren op een nieuwe ADSL account.
Philippe.
Maar dit is omdat jij weet hebt van die smeerlapperijen op voorhand.
Ik had dit nooit verwacht, een normaal bedrijf geeft 'undeliverable' als men een email stuurt naar een adres dat niet meer bestaat.
Nu, er bestaat wel een truuk om toch een undeliverable zelf te maken.
Stuur grote attachments naar je oude email adres tot je een undeliverable krijgt, omwille van de te grote attachment.
Kies dan een kleinere attachment en herhaal het tot je opnieuw een undeliverable krijgt.
Kies weer een kleinere attachment, en blijf dit herhalen tot je geen letter meer verstuurd krijgt naar je oud email adres.
Natuurlijk, de mensen die een undeliverable krijgen zien dan staan dat de "size exceeded" is.
Nog altijd niet ideaal maar wel beter dan gewoon geen undeliverable.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Weten dat er een probleem is, maar het niet oplossen en geen verantwoordelijkheid nemen als postmaster, is eerder passief amateurisme ipv actieve pesterijen. Ik denk ook dat Belgacom gewoon gaat verwijzen naar z'n e-services en dat het de verantwoordelijkheid van de klant was, blablabla - case closed, maar deze procedure stroomlijnen zou een mooie test kunnen zijn voor Eva_van_Belgacom
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Tja, uiteindelijk kun je zulke scenario's voorkomen door de mail van uw provider niet te gebruiken. In plaats daarvan zou je beter opteren voor hotmail, gmail of een gepersonaliseerde mail.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Wordt het niet eens tijd dat klanten hun adres kunnen behouden. Bij GSM-nummers bestaat er toch ook zoiets als nummeroverdracht. Ik heb soms de indruk dat dit e-postadres zowat een laatste strohalm is voor de traditionele operatoren om de klanten aan zich te binden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Om dat te kunnen doen zouden er al provider onafhankelijke domeinnamen gebruikt moeten worden. Daarnaast is het ook weeral niet zo eenvoudig om mailboxen te transferen tussen verschillende mailservers (en waarschijnlijk ook nog op verschillende hard- en software platformen).Steven7 schreef:Wordt het niet eens tijd dat klanten hun adres kunnen behouden. Bij GSM-nummers bestaat er toch ook zoiets als nummeroverdracht. Ik heb soms de indruk dat dit e-postadres zowat een laatste strohalm is voor de traditionele operatoren om de klanten aan zich te binden.
-
- Elite Poster
Inderdaad, na mijn overstap naar Scarlet heb ik dan ook doelbewust geen gebruik gemaakt van mijn @scarlet.be adres, maar van een gmail adres.Lord Utopia schreef:Tja, uiteindelijk kun je zulke scenario's voorkomen door de mail van uw provider niet te gebruiken. In plaats daarvan zou je beter opteren voor hotmail, gmail of een gepersonaliseerde mail.
Ze gaan die grap geen tweede keer kunnen uithalen.
- Patje
- Elite Poster
Ik heb vorig jaar de overstap gedaan van Belgacom naar Telenet, mijn mail adres ([email protected]) verwijderd bij skynet in e-services en een nieuw aangemaakt bij telenet en al mijn contact personen verwittigd. Met plezier afstand genomen van een jaren gebruikte e-mail adres.Steven7 schreef:Wordt het niet eens tijd dat klanten hun adres kunnen behouden. Bij GSM-nummers bestaat er toch ook zoiets als nummeroverdracht. Ik heb soms de indruk dat dit e-postadres zowat een laatste strohalm is voor de traditionele operatoren om de klanten aan zich te binden.
Nikske problemen gehad/ondervonden.
Ps: ik zie nog niet vlug mensen met een skynet adres zitten bij telenet hoor.
een Gsm nr overdracht is een andere zaak, zijn enkel nummers zonder de provider naam erachter _ dus niet vergelijkbaar met een mail adres.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Elite Poster
Logisch als je zelf je email adres verwijdert dat het dan ook echt weg is.Patje schreef: Ik heb vorig jaar de overstap gedaan van Belgacom naar Telenet, mijn mail adres ([email protected]) verwijderd bij skynet in e-services en een nieuw aangemaakt bij telenet en al mijn contact personen verwittigd. Met plezier afstand genomen van een jaren gebruikte e-mail adres.
Nikske problemen gehad/ondervonden.
Dat is het punt niet, het feit is dat als je het zelf niet verwijdert zij dat automatisch zouden moeten doen.
Het feit dat ze het wel plots kunnen na 6 maanden bewijst dat het een pesterij is.
-
- Moderator
Ik vind dat je een beetje overdrijft met woorden als "pesterijen" en "maffiapraktijken".boulder schreef: Logisch als je zelf je email adres verwijdert dat het dan ook echt weg is.
Dat is het punt niet, het feit is dat als je het zelf niet verwijdert zij dat automatisch zouden moeten doen.
Het feit dat ze het wel plots kunnen na 6 maanden bewijst dat het een pesterij is.
Dit is gewoon het proces bij Belgacom, en andere providers hebben een afwijkend proces:
vb bij verwijderen van je Hotmail account blijft je e-mail adres en paswoord 6 maanden behouden - voor het geval je dit terug wil aktiveren. Je e-mail folders worden wel volledig leeggemaakt, en je adres onbereikbaar gedurende die tijd. Na 6 maanden wordt het definitief verwijderd.
Akkoord dat het proces voor verbetering vatbaar is - maar al dat geklaag, verwijt, onheus woordgebruik, enz helpt niks vooruit.
Wat vooruit helpt, is een goede discussie tussen Forumgebruikers (met voor- en nadelen van de verschillende opties) ... dit kan ook providers helpen om hun processen te stroomlijnen ....
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hey boulder,
Ik leef met je mee.
Maar ik vrees (helaas) dat je geen poot hebt om op te staan.
Je hebt alvast deze truc:
Ik zelf zit bij Dommel (ben super tevreden, maar heb daar geen email adres noch website)
Mijn email adres heb ik (al meer dan 10 jaar) GRATIS bij Yahoo genomen.
Het is overal ter wereld raadpleegbaar, via een web-browser. Heb je geen stomme outlook (of andere client) voor nodig.
Daarnaast is het onafhankelijk van mijn internet-provider. Als ik morgen van provider verander, blijft mijn email adres op Yahoo gewoon hetzelfde. De kwaliteit van Yahoo (als email provider) is ook stukken beter dan wat een Belgacom, Dommel of Telenet je bieden kunnen. Die hebben altijd wel eens email problemen, die ze dan niet snel genoeg voor je oplossen kunnen.
Als ik jou was, zou ik een email adres op Yahoo (of een andere gratis en onafhankelijke email-provider) aanmaken.
Ben je meteen van deze (mogelijke) problemen in de toekomst verlost.
Ik leef met je mee.
Je hebt alvast deze truc:
Mijn persoonlijk advies is, maak NOOIT een email adres aan bij je internet-provider !!Stuur grote attachments naar je oude email adres tot je een undeliverable krijgt, omwille van de te grote attachment.
Kies dan een kleinere attachment en herhaal het tot je opnieuw een undeliverable krijgt.
Kies weer een kleinere attachment, en blijf dit herhalen tot je geen letter meer verstuurd krijgt naar je oud email adres.
Natuurlijk, de mensen die een undeliverable krijgen zien dan staan dat de "size exceeded" is.
Nog altijd niet ideaal maar wel beter dan gewoon geen undeliverable.
Ik zelf zit bij Dommel (ben super tevreden, maar heb daar geen email adres noch website)
Mijn email adres heb ik (al meer dan 10 jaar) GRATIS bij Yahoo genomen.
Het is overal ter wereld raadpleegbaar, via een web-browser. Heb je geen stomme outlook (of andere client) voor nodig.
Daarnaast is het onafhankelijk van mijn internet-provider. Als ik morgen van provider verander, blijft mijn email adres op Yahoo gewoon hetzelfde. De kwaliteit van Yahoo (als email provider) is ook stukken beter dan wat een Belgacom, Dommel of Telenet je bieden kunnen. Die hebben altijd wel eens email problemen, die ze dan niet snel genoeg voor je oplossen kunnen.
Als ik jou was, zou ik een email adres op Yahoo (of een andere gratis en onafhankelijke email-provider) aanmaken.
Ben je meteen van deze (mogelijke) problemen in de toekomst verlost.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Moderator
Dit laatste is niet relevant voor deze discussie.Gent32m schreef:Mijn email adres heb ik (al meer dan 10 jaar) GRATIS bij Yahoo genomen.
Het is overal ter wereld raadpleegbaar, via een web-browser. Heb je geen stomme outlook (of andere client) voor nodig..
a) bij de meeste providers (Belgacom, Telenet) kan je via een web-browser je e-mail ook raadplegen.
b) En omgekeerd, Yahoo, Hotmail, G-mail ... bieden allemaal ook POP3 aan, en kan je dus ook via een outlook of andere client raadplegen indien je dat wilt...
Begrijp niet goed wat daar "stom" aan is.
Voor de rest ben ik wel 100% akkoord met wat je zegt over internetprovider-onafhankelijke e-mail accounts.
Philippe.
- Patje
- Elite Poster
Volgens mij geen fanboy van outlook (microsoft windows)philippe.deleye schreef:Dit laatste is niet relevant voor deze discussie.Gent32m schreef:Mijn email adres heb ik (al meer dan 10 jaar) GRATIS bij Yahoo genomen.
Het is overal ter wereld raadpleegbaar, via een web-browser. Heb je geen stomme outlook (of andere client) voor nodig..
a) bij de meeste providers (Belgacom, Telenet) kan je via een web-browser je e-mail ook raadplegen.
b) En omgekeerd, Yahoo, Hotmail, G-mail ... bieden allemaal ook POP3 aan, en kan je dus ook via een outlook of andere client raadplegen indien je dat wilt...
Begrijp niet goed wat daar "stom" aan is.
Voor de rest ben ik wel 100% akkoord met wat je zegt over internetprovider-onafhankelijke e-mail accounts.
Philippe.
-
- Elite Poster
Waarom niet ?Gent32m schreef:Hey boulder,
Ik leef met je mee.
Dat heb ik daar ook uit geleerd, en dat heb ik ook al geschreven (zit bij gmail nu) hoewel als dit soort pesterijen niet zou bestaan, je het probleem ook niet zou hebben.Gent32m schreef:Mijn persoonlijk advies is, maak NOOIT een email adres aan bij je internet-provider !!
Het probleem was voor mij immers niet dat mijn email adres nu plots niet meer bestond, maar dat Belgacom er via hun 'proces' konden de indruk mee geven dat het wel nog bestond.
-
- Elite Poster
Ik heb in het begin, voor ik klacht indiende, gebeld naar de helpdesk.cptKangaroo schreef:Weten dat er een probleem is, maar het niet oplossen en geen verantwoordelijkheid nemen als postmaster, is eerder passief amateurisme ipv actieve pesterijen. Ik denk ook dat Belgacom gewoon gaat verwijzen naar z'n e-services en dat het de verantwoordelijkheid van de klant was, blablabla - case closed, maar deze procedure stroomlijnen zou een mooie test kunnen zijn voor Eva_van_Belgacom
Ze weigerden er iets aan te doen, en zeiden dat het echt hun bedoeling was dat 6 maanden bij te houden, als 'dienstverlening' voor mocht ik terugkomen.
Dat ruikt dus helemaal niet naar amateurisme, maar naar effectief pesten van ex-klanten.
-
- Elite Poster
Je zegt het zelf : je adres is onbereikbaar gedurende die periode.philippe.deleye schreef:Ik vind dat je een beetje overdrijft met woorden als "pesterijen" en "maffiapraktijken".
Dit is gewoon het proces bij Belgacom, en andere providers hebben een afwijkend proces:
vb bij verwijderen van je Hotmail account blijft je e-mail adres en paswoord 6 maanden behouden - voor het geval je dit terug wil aktiveren. Je e-mail folders worden wel volledig leeggemaakt, en je adres onbereikbaar gedurende die tijd. Na 6 maanden wordt het definitief verwijderd.
Mensen die er iets naar sturen worden dus niet misleid en krijgen wel een undelivable.
Trouwens, we moeten niet proberen te gissen naar de beweegredenen van Belgacom.
De dame aan de helpdesk heeft het duidelijk verteld : ze bieden die berichten aan als een 'service' voor mensen die binnen de 6 maand terugkeren, maar iedereen die elders gaat zit toch voor een jaar vast, dus rijm dat eens aan elkaar.
Op de vraag onmiddellijk de mailbox te wissen, een autoreply te maken of mij opnieuw toegang te geven werd iedere keer neen geantwoord.
Zeg dan nog eens dat het geen gijzelingsactie is.
Bovendien, denk je nu werkelijk dat ze bij Belgacom ook zo zouden doen met hun personeelsleden ?
Dat iemands mail bij Belgacom inactief blijft, en er geen undeliverable komt, als die het bedrijf verlaat ?
Natuurlijk niet, dat willen ze voor zichzelf niet, enkel voor hun ex-klanten...
Vandaar dat ik in de eerste plaats klacht ingediend heb bij de ombudsman.Gent32m schreef:Akkoord dat het proces voor verbetering vatbaar is - maar al dat geklaag, verwijt, onheus woordgebruik, enz helpt niks vooruit.
Maar dat belet niet dat iedereen mag weten wat voor smerige praktijken Belgacom erop nahoudt.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Belgacom personeelsleden krijgen hun internet aan de helft van de prijs en zijn niet zo veeleisend zoals 'wij'. Zij komen dus niet voor het dillema van een overstap te zitten.boulder schreef:philippe.deleye schreef:Bovendien, denk je nu werkelijk dat ze bij Belgacom ook zo zouden doen met hun personeelsleden ?
En hoe zou je zelf zijn, eigen volk eerst zeker. Als je moest kiezen tussen uw eigen personeel of een 'gewone' klant met identiek hetzelfde probleem, wie zou je als eerste behandelen en wie zou je bepaalde privileges geven?
Ik zeg dit heus niet om belgacom goed te praten, maar omdat dat in ALLE bedrijven zo is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Je begrijpt mij verkeerd.Trojan schreef:Belgacom personeelsleden krijgen hun internet aan de helft van de prijs en zijn niet zo veeleisend zoals 'wij'. Zij komen dus niet voor het dillema van een overstap te zitten.boulder schreef:philippe.deleye schreef:Bovendien, denk je nu werkelijk dat ze bij Belgacom ook zo zouden doen met hun personeelsleden ?
Ik bedoel, een personeelslid werkt bij Belgacom en heeft daar een email adres.
Als dat personeelslid het bedrijf verlaat (uit eigen beweging of niet), denk je dan dat ze ook zo met die mailbox omgaan ?
Neen, natuurlijk niet, dan zal die zeker geen 6 maand tussen virtueel leven en dood hangen.
Die moet dan zo rap mogelijk weg, of er wordt een autoreply teruggestuurd.
Als het voor een ander is, is het plots een heel andere procedure.
Nochtans kost die andere procedure extra werk.
Ineens wissen is immers veel makkelijker dan 6 maand in halfdode toestand te laten en daarna te wissen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik heb toevallig vannacht een topic gelezen op webhostingtalk.be over hoe je als provider iemand met achterstallige rekeningen kan doen betalen (uiteraard hier niet van toepassing), en het 'gijzelen' van data kwam ter sprake. Hoewel het hier om 'lichtere' zaken gaat dan het huren van een server, zou ik op basis van de gelijkaardigheden zeggen dat: de emaildata sowieso van jou is - Belgacom biedt enkel een hostingservice voor jouw data aan. Bij het afdwingen van een betaling zal een provider het contract opschorten (dus 'pauzeren') want als hij het contract beeindigt, dan moet hij de mogelijkheid geven om de data terug te geven aan de eigenaar.boulder schreef:Zeg dan nog eens dat het geen gijzelingsactie is.
In jouw geval is het contract beeindigd, dus mijn inziens moet Belgacom je de mogelijkheid geven om je data te recupereren aangezien ze geen poging doen om de data te weigeren. Da's wat ik ervan maak - de wet of de kleine letterkes zijn mogelijk anders gezind.
-
- Elite Poster
Ik heb geen hele server gehuurd, hee.cptKangaroo schreef:Hoewel het hier om 'lichtere' zaken gaat dan het huren van een server
Ik had gewoon ADSL Go bij Belgacom met dus ook de standaard skynet account.
Mijn persoonlijk geval is opgelost (die mails zijn weg nu, en ik hoef ze ook niet terug), ik wil nu gewoon vermijden dat dit soort praktijken blijft verder duren, voor wie na mij komt.cptKangaroo schreef:In jouw geval is het contract beeindigd, dus mijn inziens moet Belgacom je de mogelijkheid geven om je data te recupereren aangezien ze geen poging doen om de data te weigeren. Da's wat ik ervan maak - de wet of de kleine letterkes zijn mogelijk anders gezind.
Ongetwijfeld zijn er dagelijks mensen die dit soort pesterijen tegenkomen.
Sommigen zullen het zelfs niet eens beseffen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
hoe zit zoiets trouwens met gmail, hotmail, yahoo... ?
Die zijn gratis en hebben dus eigenlijk nog veel minder verplichtingen hé. Kunnen die hun dienst zomaar stopzetten?
Ik gebruik een eigen domeinnaam om niet vast te zitten bij mijn provider (ook geleerd uit ervaring met Tiscali destijds), en heb het nu gekoppeld aan Google Apps.
Dat werkt prima, maar voor de zekerheid worden mijn mails vanuit Google Apps wel automatisch doorgestuurd naar mijn eigen NAS. Op die manier heb ik een backup voor als gmail het (tijdelijk) laat afweten.
Die zijn gratis en hebben dus eigenlijk nog veel minder verplichtingen hé. Kunnen die hun dienst zomaar stopzetten?
Ik gebruik een eigen domeinnaam om niet vast te zitten bij mijn provider (ook geleerd uit ervaring met Tiscali destijds), en heb het nu gekoppeld aan Google Apps.
Dat werkt prima, maar voor de zekerheid worden mijn mails vanuit Google Apps wel automatisch doorgestuurd naar mijn eigen NAS. Op die manier heb ik een backup voor als gmail het (tijdelijk) laat afweten.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als het voor niks is, kan je niemand iets verwijten, hé... Maar ik zie hen praktisch gezien niet stoppen, tenzij bij failliet / overname. Daarom dat ik een gmail heb: die nemen anderen over, niet omgekeerd .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Persoonlijk kan ik me helemaal niet vinden met de TS hier. Als jij verhuist van adres A naar adres B, moet jij ook ZELF een aanvraag indienen om je post door te sturen naar je nieuwe adres. En zelfs meer, je bent nog verplicht bij de meeste bedrijven dan ook nog die bedrijven te contacteren om je adres A te vervangen door adres B.
Trouwens, wie weet is er nu niemand anders met jouw naam met dat adres gaan lopen ? Of ben jij een van die weinige mensen die een compleet uniek mail adres hebben (kan zijn natuurlijk). Mijn oom heeft een naamgenoot in Kortrijk, en die was 1 dag na zijn opzeg bij Skynet reeds met dat adres gaan lopen, volkomen terecht natuurlijk. Die mens heeft ook veel mailtjes gekregen die niet voor hem bestemd waren.
Een mailadres bij je provider hangt vast aan jouw abbo, als je daar niet mee kan leven dan maak je ergens anders een adres aan (is hier ook al aangehaald). En net zoals bij je huis adres ben je ZELF verantwoordelijk voor je adreswijziging.
grtz,
Sasuke
Trouwens, wie weet is er nu niemand anders met jouw naam met dat adres gaan lopen ? Of ben jij een van die weinige mensen die een compleet uniek mail adres hebben (kan zijn natuurlijk). Mijn oom heeft een naamgenoot in Kortrijk, en die was 1 dag na zijn opzeg bij Skynet reeds met dat adres gaan lopen, volkomen terecht natuurlijk. Die mens heeft ook veel mailtjes gekregen die niet voor hem bestemd waren.
Een mailadres bij je provider hangt vast aan jouw abbo, als je daar niet mee kan leven dan maak je ergens anders een adres aan (is hier ook al aangehaald). En net zoals bij je huis adres ben je ZELF verantwoordelijk voor je adreswijziging.
grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
En wat doet de postbode als hij een bestelling niet kan afleveren ?Sasuke schreef:Persoonlijk kan ik me helemaal niet vinden met de TS hier. Als jij verhuist van adres A naar adres B, moet jij ook ZELF een aanvraag indienen om je post door te sturen naar je nieuwe adres.
Undeliverable...
Belgacom doet dat dus niet, en heel doelbewust !
Stel je maar eens voor dat jouw postbode poststukken 6 maanden bewaart, en het vertikt een bericht te sturen dat het niet kon afgeleverd worden, en u krijgt ze eventueel terug als u hem omkoopt ?
Trouwens, ze doen dat wel voor niet-bestaande mailadressen.
Stuur maar eens naar [email protected], dan krijg je netjes een undeliverable.
Maar als het binnen de laatste 6 maanden bestaan heeft, vertikken ze dat...
Zwakke redenering zeg.Sasuke schreef:Trouwens, wie weet is er nu niemand anders met jouw naam met dat adres gaan lopen ?
En wie zegt dat er geen email adres bij Telenet of een andere operator bestaat dat gelijk is aan mijn voornaam.achternaam ?
Dan maar overal klant worden voor het geval dat... ?
Juist, hangt vast aan het abonnement, DUS moet het ook ONMIDDELLIJK geschrapt worden na het stopzetten van dat abonnement, en moeten ze het niet in een half-dode / half-levende status houden voor 6 maanden.Sasuke schreef:Een mailadres bij je provider hangt vast aan jouw abbo, als je daar niet mee kan leven dan maak je ergens anders een adres aan (is hier ook al aangehaald).
- Gent32m
- Elite Poster
Beste Boulder,
Ik snap je frustratie. Echter gaat dat hier niet veel uithalen.
Wij zijn maar userbase leden (en niet Belgacom zelf)
Overigens, zoals bij zoveel geschillen geldt. Een geschil komt voor uit een onenigheid over hoe iets zou moeten afhandeld worden of operationeel zijn. Als consument kun je je hier het best tegen wapenen, door zo goed mogelijk de "voorwaarden" die bij de verbintenis horen, na te lezen (in je contract).
Wat vermeld Belgacom hierover (in hun contract) ?
Als daarin vermeld staat, dat Belgacom zich het recht voorhoudt, jouw email adres (na opzeg) gedurende 6 maanden te blokkeren. Dan is dat hun goed recht (staat zo in hun contract vermeld). Ga je daar niet mee akkoord, dan teken je dit contract niet (of onderhandel hierover met Belgacom) tot er iets beters voor je uit de bus valt.
Dit alles pleit de acties van Belgacom (noch Telenet) goed. Want zowel Belgacom als Telenet zijn "geldwolven". Die hoofdzakelijk in meer geld (inkomsten) geïnteresseerd zijn. En niet zozeer in goede voorwaarden aan jou aan te bieden. In de bedrijfswereld draait het om 'winsten'. En de één is daar al krapuleuzer in dan de andere.
Ik persoonlijk kies liever voor een gematigd bedrijf (zoals bv Ecopower) voor mijn stroom, dan een bedrijf (zoals Electrabel) die het verbranden van bomen als "groene energie" promoot. Terwijl ieder mens met gezond verstand beseft, dat dit net zo goed schadelijk voor het milieu is, als kernenergie.
Idem met internet. Ik kies zelf liever voor een Dommel (of andere OLO ISP), dan voor Telenet of Belgacom. Die laatste zijn internet giganten. Die zoveel mogelijk de markt voor zichzelf willen houden. Van echte concurrentie tussen die twee (en in het internet landschap) is dan ook echt geen sprake...
Echter, om een lang verhaal kort te maken.
Belgacom heeft smerige truukjes op je toegepast (correct). Was jij op voorhand van deze trukjes op de hoogte ?
Waarschijnlijk niet (anders zou je niet zo reageren als nu). Dus hebben ze dit voor je verzwegen. En daarmee aan ex-klanten pesterij voor je gedaan. Niet leuk natuurlijk. Maar wat kun je eraan veranderen ?
Je kunt het op je blog zetten of testaankoop contacteren (voor een onderzoek)
Echter lees je best eerst eens goed hun voorwaarden na. Wat staat er hierover in hun contract ?
Daar ben ik zelf wel ergens benieuwd naar...
Overigens, zoals bij zoveel geschillen geldt. Een geschil komt voor uit een onenigheid over hoe iets zou moeten afhandeld worden of operationeel zijn. Als consument kun je je hier het best tegen wapenen, door zo goed mogelijk de "voorwaarden" die bij de verbintenis horen, na te lezen (in je contract).
Als daarin vermeld staat, dat Belgacom zich het recht voorhoudt, jouw email adres (na opzeg) gedurende 6 maanden te blokkeren. Dan is dat hun goed recht (staat zo in hun contract vermeld). Ga je daar niet mee akkoord, dan teken je dit contract niet (of onderhandel hierover met Belgacom) tot er iets beters voor je uit de bus valt.
Dit alles pleit de acties van Belgacom (noch Telenet) goed. Want zowel Belgacom als Telenet zijn "geldwolven". Die hoofdzakelijk in meer geld (inkomsten) geïnteresseerd zijn. En niet zozeer in goede voorwaarden aan jou aan te bieden. In de bedrijfswereld draait het om 'winsten'. En de één is daar al krapuleuzer in dan de andere.
Ik persoonlijk kies liever voor een gematigd bedrijf (zoals bv Ecopower) voor mijn stroom, dan een bedrijf (zoals Electrabel) die het verbranden van bomen als "groene energie" promoot. Terwijl ieder mens met gezond verstand beseft, dat dit net zo goed schadelijk voor het milieu is, als kernenergie.
Idem met internet. Ik kies zelf liever voor een Dommel (of andere OLO ISP), dan voor Telenet of Belgacom. Die laatste zijn internet giganten. Die zoveel mogelijk de markt voor zichzelf willen houden. Van echte concurrentie tussen die twee (en in het internet landschap) is dan ook echt geen sprake...
Echter, om een lang verhaal kort te maken.
Belgacom heeft smerige truukjes op je toegepast (correct). Was jij op voorhand van deze trukjes op de hoogte ?
Waarschijnlijk niet (anders zou je niet zo reageren als nu). Dus hebben ze dit voor je verzwegen. En daarmee aan ex-klanten pesterij voor je gedaan. Niet leuk natuurlijk. Maar wat kun je eraan veranderen ?
Je kunt het op je blog zetten of testaankoop contacteren (voor een onderzoek)
Echter lees je best eerst eens goed hun voorwaarden na. Wat staat er hierover in hun contract ?
Daar ben ik zelf wel ergens benieuwd naar...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
Vandaar dat ik ook klacht indiende bij de ombudsman.Gent32m schreef:Beste Boulder,
Dit dient meer om dit eens algemeen te laten weten.
Niets, volgens mij, ik heb het niet van A tot Z gelezen, maar als je op 'mail' zoekt zie je nergens iets daarover staan :Gent32m schreef:Overigens, zoals bij zoveel geschillen geldt. Een geschil komt voor uit een onenigheid over hoe iets zou moeten afhandeld worden of operationeel zijn. Als consument kun je je hier het best tegen wapenen, door zo goed mogelijk de "voorwaarden" die bij de verbintenis horen, na te lezen (in je contract).
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lus_nl.pdf
en
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... dsl_nl.pdf
Als iets onwettelijk is, dan betekent het niet dat als je het in een contract staat, het dan wettelijk wordt.Gent32m schreef:Als daarin vermeld staat, dat Belgacom zich het recht voorhoudt, jouw email adres (na opzeg) gedurende 6 maanden te blokkeren. Dan is dat hun goed recht (staat zo in hun contract vermeld).
Ik zit ook liever bij kleinere bedrijfjes.Gent32m schreef: Ik persoonlijk kies liever voor een gematigd bedrijf (zoals bv Ecopower) voor mijn stroom, dan een bedrijf (zoals Electrabel) die het verbranden van bomen als "groene energie" promoot. Terwijl ieder mens met gezond verstand beseft, dat dit net zo goed schadelijk voor het milieu is, als kernenergie.
Die bieden over het algemeen toch iets betere prijs/kwaliteit.
Voor electriciteit zit ik ook bij ecopower (voorlopig, moet de berekening later eens hermaken)
Belgacom was niet echt geïnteresseerd om mij als klant te houden.Gent32m schreef:Idem met internet. Ik kies zelf liever voor een Dommel (of andere OLO ISP), dan voor Telenet of Belgacom. Die laatste zijn internet giganten. Die zoveel mogelijk de markt voor zichzelf willen houden. Van echte concurrentie tussen die twee (en in het internet landschap) is dan ook echt geen sprake...
Het feit dat ik bij Scarlet een beter tarief had, zonder limieten en aan een hogere snelheid, daar deden ze niets aan.
Het kon technisch niet rapper, tenzij ik BelgacomTV erbij nam, dan zou het plots wel kunnen
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Get over it.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ik ben al bijna 5 jaar weg bij belgacom (skynet) en kan nogsteeds mijn webruimte daar gebruiken, dus zogoed kijken ze alles naAstralon schreef:Toen ik meer dan een jaar geleden wegging bij Belgacom had ik de mogelijkheid om in e-services op te geven naar waar mijn emails van mijn Skynet account moesten gestuurd worden. Tot op heden (15 maanden na opzegging abonnement) worden mijn skynet emails nog altijd doorgestuurd.
Internet + Telefonie: Sagem F@ST 3464 + Linksys EA6700 + Scarlet ONE
GSM: HTC One + Proximus Smart+ 25 + 4G Option.
GSM: HTC One + Proximus Smart+ 25 + 4G Option.
- Gent32m
- Elite Poster
Correct. Zolang het contract niet in strijd is met de algemene voorschriften die bij wet zijn bepaald (maar welke wet is dit ?) kan men zulke clausules wel afdwingen. In het andere geval niet.boulder schreef:Als iets onwettelijk is, dan betekent het niet dat als je het in een contract staat, het dan wettelijk wordt.
Voor de rest, treed ik Ken bij. En zou ik dit laten rusten (toch op userbase).
Want we kunnen je daar toch niet verder mee helpen.
De informatie (het misbruik van Belgacom) die je geeft is zeker waardevol. Dit kan je op je blog bv zetten.
Of de klacht met de ombudsdienst verder afhandelen.
Echter zou ik me er niet te druk om maken. Want in wezen is dit maar een futiliteit. Tenzij jij je email adres voor professionale doeleinden gebruikt zou hebben (en daar schade zou onder hebben geleden). Dan is het ander verhaal. Nu (als ik je correct begrepen heb) was het enkel voor persoonlijk gebruik.
En kon je eigenlijk verder je slag trekken, door bv je mailbox vol te laten lopen (en zo een melding te genereren)
Ofwel een email naar je heel je adresboek te sturen, met daarin je nieuw adres (+ het probleem van Belgacom geschetst). Je had eventueel ook een soort afwezigheidsassistent kunnen instellen (moest je dit geweten hebben, voor je afsloot), etc
Echter, dit alles zijn maar vijgen na pasen. c'est passé.
Life goes on...
Alvast veel succes bij Scarlet (hopelijk moeit Belgacom zich daar niet teveel mee )
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Errm, als ik verhuis dan blijft mijn adres bestaan (feit), als men brieven stuurt naar mijn oud adres op mijn naam, dan komen ze gewoon in de postbus op mijn oud adres, ONGEACHT wie daar woont. De nieuwe bewoner dient ZELF naar het postkantoor te gaan om de brieven te laten terugsturen.boulder schreef:En wat doet de postbode als hij een bestelling niet kan afleveren ?Sasuke schreef:Persoonlijk kan ik me helemaal niet vinden met de TS hier. Als jij verhuist van adres A naar adres B, moet jij ook ZELF een aanvraag indienen om je post door te sturen naar je nieuwe adres.
Undeliverable...
Belgacom doet dat dus niet, en heel doelbewust !
Stel je maar eens voor dat jouw postbode poststukken 6 maanden bewaart, en het vertikt een bericht te sturen dat het niet kon afgeleverd worden, en u krijgt ze eventueel terug als u hem omkoopt ?
Trouwens, ze doen dat wel voor niet-bestaande mailadressen.
Stuur maar eens naar [email protected], dan krijg je netjes een undeliverable.
Maar als het binnen de laatste 6 maanden bestaan heeft, vertikken ze dat...
En dan al jouw andere redeneringen vind ik ook al helemaal op niets trekken, waarom is het abnormaal dat er nu misschien iemand anders [email protected] heeft ? en WTF heeft dat te maken met andere providers, dat is compleet buiten de kwestie.
In heel deze thread zie ik precies een klein op zijn tenen getrapt kind, dat ergens wel beseft dat hij eigenlijk niet echt correct in zijn schoenen staat, maar toch maar probeert zijn gelijk te krijgen. Ik denk dat je hier aan het verkeerde adres bent dan, en ik vraag me af of de ombudsman uberhaupt maar iets teweeg zal brengen. Jouw abbo was opgezegd, dus vanaf die datum word [email protected] terug eigendom van skynet en doe zij daarmee wat zij willen ... Dat dit misschien niet naar jouw (en ook mijn ) wens is, kan ik mij best voorstellen. Maar spijtig genoeg is dat perfect, wettelijk gezien dan, in orde. Ik zou dus zeggen, leer van uw les en deal with it ... life is not fair !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik ben al 3.5 jaar weg bij Easynet en kan nog altijd in mijn mailbox. Misschien kan je ook nog aan je POP3 bij Skynet/BC tijdens de 6 maanden dat je e-mailadres geblokkeerd staat? Het zou alvast een perfecte manier zijn om mails te ontvangen van correspondenten die zich vergissen of die je zelf vergeten bent je nieuwe adres mee te delen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Kunt ge na het opzeggen van uw contract en de effectieve stopzetting nog in uw e-services?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Wat een zever, het is niet omdat je het niet eens bent dat je een ander een klein kind moet gaan noemen.Sasuke schreef:In heel deze thread zie ik precies een klein op zijn tenen getrapt kind, dat ergens wel beseft dat hij eigenlijk niet echt correct in zijn schoenen staat, maar toch maar probeert zijn gelijk te krijgen.
Een undeliverable bericht is de standaard, in een ontoegankelijke mailbox droppen en dan tegelijk de verzender niet verwittigen is niet normaal, wat jij ook moge beweren.
Dat zij daar zomaar mogen mee doen wat ze willen betwijfel ik ten zeerste.Sasuke schreef:Jouw abbo was opgezegd, dus vanaf die datum word [email protected] terug eigendom van skynet en doe zij daarmee wat zij willen ...
het zou betekenen dat als iemand wil, hij zomaar een alias kan aanmaken die overeenkomt met uw [email protected] of @telenet.be, noem maar op.
Het grappige is overigens dat Belgacom dat wel heel goed weet, want op een ander forum geven ze precies mogelijk misbruik als reden waarom ze dat email adres niet direct wegdoen.
Ik betwijfel ten zeerste of jij ook maar enige juridische kennis hebt, daarvoor roep je te luid en heb je te weinig inhoud.Sasuke schreef:Maar spijtig genoeg is dat perfect, wettelijk gezien dan, in orde.
Lessen leer ik regelmatig, maar niet van tafelspringers zoals jij.Sasuke schreef:Ik zou dus zeggen, leer van uw les en deal with it ... life is not fair !