Hey allen,
Sinds enkele dagen heb ik extreem veel last bij het spelen van online games (cod4 meestal)
Mijn ping gaat van 31 naar 500 en alles ertussen.
Zelfs als mijn ping constant onder de 60 blijft, lag ik nog enorm. Andere spelers bevestigen mij dat ik constant lijk te teleporteren.
Mijn downloadsnelheid is dan wel weer helemaal in orde (1.20 MB/sec)
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Wat moet ik doen om mijn 'waarden' te meten of wat jullie dan ook meer info zou kunnen geven.
Ik nam aan dat het netwerkproblemen zijn, maar het is al dagen zo, en waarom is mijn downloadsnelheid dan wel constant?
Ik heb netconnect met het speedpack (12Mbit), gebruik een b-box en doe dit al 3 jaar zonder problemen.
Ik heb de modem al meermaals volledig uitgezet en uitgetrokken. Ik heb het probleem op alle servers, waar voordien geen probleem was..
Oh, en regio Mortsel.
Alvast bedankt voor feedback.
Enorme lag, download snelheid ok
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Is er iets aan't uploaden in de achtergrond?
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Doe es een traceroute naar de gameserver? Ik heb zo'n vermoeden dat de router van Belgacom (van wie Dommel transit afneemt) in Amsterdam enorm overbelast is sedert ze Scarlet transit bezorgen...
Config is ongewijzigd gebleven.. Ik zal alles toch eens resetten.
Geen up- of download op de achtergrond. Hoe test ik mijn 'verkeer' om te zien of niet één of ander virus mijn connectie gebruikt?
Traceroute lijkt me zinloos, het is bij alle servers zo, of die nu in NL, FR, VS, RUS enz ligt..
Wat kan ik nog testen?
Geen up- of download op de achtergrond. Hoe test ik mijn 'verkeer' om te zien of niet één of ander virus mijn connectie gebruikt?
Traceroute lijkt me zinloos, het is bij alle servers zo, of die nu in NL, FR, VS, RUS enz ligt..
Wat kan ik nog testen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
als je zeker weet dat bij die lag ping niet schommelt dat is dat niet uw connectie he
1. gpu
2. hdd (spyware of stervende hdd)
laat is ping naar google lopen terwijl dat je speelt en kijk dan of dat er time out of hoge ping is als je lagt
1. gpu
2. hdd (spyware of stervende hdd)
laat is ping naar google lopen terwijl dat je speelt en kijk dan of dat er time out of hoge ping is als je lagt
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Traceroutes zijn altijd zinnig. Altijd verbazend hoe mensen eerst informatie vragen, om het vervolgens beter te weten...Nic0Las schreef:Config is ongewijzigd gebleven.. Ik zal alles toch eens resetten.
Wat kan ik nog testen?
Heb tracert gedaan, maar het probleem was ondertussen blijkbaar al opgelost...
Alles gaat weer vlot. Heb toch een dikke week last gehad, moeten netwerkproblemen geweest zijn volgens mij, heb niets veranderd..
@liger, mja, ik heb de ping regelmatig zien pieken, misschien dat het zo snel op en neer ging dat ik toevallig een tijdje telkens op tab drukte bij een lage ping.
Alleszins bedankt, ik hoop dat het zo blijft
Ik vraag normaal niet snel om hulp als ik denk dat het netwerkproblemen zijn, maar dit duurde toch heel lang..
Alles gaat weer vlot. Heb toch een dikke week last gehad, moeten netwerkproblemen geweest zijn volgens mij, heb niets veranderd..
@liger, mja, ik heb de ping regelmatig zien pieken, misschien dat het zo snel op en neer ging dat ik toevallig een tijdje telkens op tab drukte bij een lage ping.
Alleszins bedankt, ik hoop dat het zo blijft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik vraag normaal niet snel om hulp als ik denk dat het netwerkproblemen zijn, maar dit duurde toch heel lang..
Meh, terug problemen, hier zijn een paar tracert's naar een willekeurige server:
![Afbeelding](http://xs743.xs.to/xs743/09383/untitled756.jpg)
In de server piekt het weer heen en weer, soms goed, paar seconden later dan weer in de 500...
Wat denken jullie?
![Afbeelding](http://xs743.xs.to/xs743/09383/untitled756.jpg)
In de server piekt het weer heen en weer, soms goed, paar seconden later dan weer in de 500...
Wat denken jullie?
- Bijlagen
-
- untitled.JPG
- (132.11 KiB) 4 keer gedownload