mailserver dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Smurf schreef:zulke mensen moeten ze hun vergunning afnemen zodat deze praktijken de wereld worden uit geholpen.

Dat is toch wel heel kort door de bocht, er zijn ook mensen die Dommel hebben enkel om internetconnectiviteit af te nemen.
Het is niet omdat de mail niet werkt, dat Dommel niet meer mag bestaan.

Ik heb Dommel niet nodig voor DNS, mail, ... mijn internectconnectie werkt en dat is voor mij voldoende (enfin nu werkt ze al enkele weken niet want ik ben verhuisd, maar morgen wordt vdsl2 normaal geactiveerd. ik wist dat een verhuis enkele weken kon duren dus ik zaag er ook niet over, fyi ik heb Mobistar Internet Everywhere als backup)

Hier op userbase is het inmiddels al lang bekend dat men Dommel niet moet nemen vooo snelle support, DNS, mail server, ... maar puur voor de internetconnectiviteit. Als extraatje krijg je er wel nog de newsservers bovenop.

En als laatste punt wil ik gerust toegeven dat het niet correct is van Dommel deze diensten aan te bieden als ze niet goed werken, maar niemand hier op userbase kan zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Smurf schreef:hoe vervelend het is als je telkens een omweg moet gaan zoeken om een mailtje te kunnen versturen echt een schande, zulke mensen moeten ze hun vergunning afnemen zodat deze praktijken de wereld worden uit geholpen.
Een ezel... etc.

Je bent nu klant bij Dommel. Je bent duidelijk op de hoogte dat hun mailserver alles behalve ok is. Toch ga je keer op keer wild tekeer als ie weer eens dienst weigert. Je persoonlijke actieplan lijkt me nochthans duidelijk: zoek voor e-mail een andere oplossing dan Dommel. Losstaand van de onbetrouwbaarheid, levert dit trouwens ook vele voordelen op bij een eventuele provider-switch (die er bij jou wel zit aan te komen?).

Persoonlijke tip: registreer een domeinnaam (~10€/jaar) en gebruik Google Apps. Op deze manier ben je nooit nog afhankelijk van een provider. En de kans dat Google verdwijnt acht ik aan de kleine kant. Bovendien is bv. Gmail toch erg betrouwbaar (99,9% uptime guarantee). En geblacklist zal je ook niet snel worden... ;)
ooh. shiny.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

PowerSoft schreef:
Smurf schreef:zulke mensen moeten ze hun vergunning afnemen zodat deze praktijken de wereld worden uit geholpen.

Dat is toch wel heel kort door de bocht, er zijn ook mensen die Dommel hebben enkel om internetconnectiviteit af te nemen.
Het is niet omdat de mail niet werkt, dat Dommel niet meer mag bestaan.

Ik heb Dommel niet nodig voor DNS, mail, ... mijn internectconnectie werkt en dat is voor mij voldoende (enfin nu werkt ze al enkele weken niet want ik ben verhuisd, maar morgen wordt vdsl2 normaal geactiveerd. ik wist dat een verhuis enkele weken kon duren dus ik zaag er ook niet over, fyi ik heb Mobistar Internet Everywhere als backup)

Hier op userbase is het inmiddels al lang bekend dat men Dommel niet moet nemen vooo snelle support, DNS, mail server, ... maar puur voor de internetconnectiviteit. Als extraatje krijg je er wel nog de newsservers bovenop.

En als laatste punt wil ik gerust toegeven dat het niet correct is van Dommel deze diensten aan te bieden als ze niet goed werken, maar niemand hier op userbase kan zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren!
ik heb bij dommel een internet verbinding met hierin begrepen vijf mailboxen maar als je dan geen mails kan verzenden dan vindt ik dat ze mij niet geven waarvoor ik betaal laat staan van verder te helpen want hulp krijg je er echt niet en dat noem ik nog altijd mensen kl..... en zulke bedrijven verdienen in mijn ogen geen vergunning om verder te werken en geloof mij er zijn er vele die bij dommel problemen hebben.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Smurf schreef:ik heb bij dommel een internet verbinding met hierin begrepen vijf mailboxen maar als je dan geen mails kan verzenden dan vindt ik dat ze mij niet geven waarvoor ik betaal laat staan van verder te helpen want hulp krijg je er echt niet en dat noem ik nog altijd mensen kl..... en zulke bedrijven verdienen in mijn ogen geen vergunning om verder te werken en geloof mij er zijn er vele die bij dommel problemen hebben.
dat hetgeen ze aanbieden zou moeten werken daar heb je volledig gelijk in, aan hun omgang met klanten kunnen ze inderdaad ook heel wat verbeteren. Maar iedereen weet hier inmiddels dat dit niet zal verbeteren, ofwel leg je je daar bij neer ofwel stap je op. De keuzevrijheid ligt nog steeds bij de consument.

Jammer genoeg heb je voor bepaalde eigenschappen van Dommel geen alternatieven (lees: hoog datavolume aan hoge snelheid aan betaalbare prijs), terwijl je dat voor DNS en mail wel hebt (gratis zelfs als je dat wil)

Een bedrijf opdoeken omdat ze niet leveren wat jij verwacht is niet echt een optie he, bij mij leveren ze wel wat ik verwacht
Als je u goed had geïnformeerd dan had je ook kunnen weten, jammer voor jou is het nu te laat, ik begrijp jouw frustratie. Maar binnen twee jaar gaan we hier nog steeds hetzelfde blijven zeggen vrees ik. (dat deden we een jaar geleden trouwens ook al)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Smurf schreef:met alle respect maar ik vindt dit bericht niets overdreven en je zal het enkel pas merken als je zelf klant bent bij Dommel dan kom je er ook zo achter hoe je in de kou wordt gezet door dommel ...
Ter info, ik ben 7 jaar klant bij Dommel geweest. Ik ken ze al langer dan vandaag hoor.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

meon schreef:
Smurf schreef:met alle respect maar ik vindt dit bericht niets overdreven en je zal het enkel pas merken als je zelf klant bent bij Dommel dan kom je er ook zo achter hoe je in de kou wordt gezet door dommel ...
Ter info, ik ben 7 jaar klant bij Dommel geweest. Ik ken ze al langer dan vandaag hoor.
ik ben ook al verschillende jaren bij dommel maar heb het nog nooit zo erg meegemaakt wat de mailserver betreft als de laatste twee jaar en zeker het laatste jaar is het hier niet meer te doen.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

PowerSoft schreef:
Smurf schreef:ik heb bij dommel een internet verbinding met hierin begrepen vijf mailboxen maar als je dan geen mails kan verzenden dan vindt ik dat ze mij niet geven waarvoor ik betaal laat staan van verder te helpen want hulp krijg je er echt niet en dat noem ik nog altijd mensen kl..... en zulke bedrijven verdienen in mijn ogen geen vergunning om verder te werken en geloof mij er zijn er vele die bij dommel problemen hebben.
dat hetgeen ze aanbieden zou moeten werken daar heb je volledig gelijk in, aan hun omgang met klanten kunnen ze inderdaad ook heel wat verbeteren. Maar iedereen weet hier inmiddels dat dit niet zal verbeteren, ofwel leg je je daar bij neer ofwel stap je op. De keuzevrijheid ligt nog steeds bij de consument.

Jammer genoeg heb je voor bepaalde eigenschappen van Dommel geen alternatieven (lees: hoog datavolume aan hoge snelheid aan betaalbare prijs), terwijl je dat voor DNS en mail wel hebt (gratis zelfs als je dat wil)

Een bedrijf opdoeken omdat ze niet leveren wat jij verwacht is niet echt een optie he, bij mij leveren ze wel wat ik verwacht
Als je u goed had geïnformeerd dan had je ook kunnen weten, jammer voor jou is het nu te laat, ik begrijp jouw frustratie. Maar binnen twee jaar gaan we hier nog steeds hetzelfde blijven zeggen vrees ik. (dat deden we een jaar geleden trouwens ook al)
Ben al zoals je in mijn vorige bericht kan lezen al verschillende jaren bij dommel maar wat mijn ervaring met de mailserver betreft is het de laatste twee jaar hier heel erg geworden. Het klopt inderdaad ook ik hang een beetje aan wat betreft de combinatie snelheid en hoeveelheid data verkeer anders was dommel voor mij al lang geschiedenis.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Dit probleem was nog nooit zo erg.

Het valt mij op dat sinds 1-2 maanden, ik veel mails niet 'ontvang' , Waarom kan je de spamfilter niet meer instelling? Gewoon een melding in de header is voldoende. Ik maak zelf wel uit als dit spam is.
Ik krijg de laatste tijd ook veel meldingen dat mensen mijn mails niet meer ontvangen. Ik heb ondertussen een eigen outgoing mailserver geinstalleerd, dus ik moet die dommel rommel server niet meer.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Het is eigenlijk een beetje triestig te noemen. Een bedrijf die blijkbaar al een tijd weet dat er problemen zijn, er niets aan doet, er niet over communiceert met zijn klanten, uiteindelijk komt het dan toch in de openbaring en dan nog altijd niets onderneemt.
triestig, geen andere woorden voor.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

ik kan zeggen dat ik hier geen problemen heb met de mailserver ...

in mijn 4j connectiviteit nog maar 1x mailserver probleem gehad ...
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

rmag schreef:Dit probleem was nog nooit zo erg.

Het valt mij op dat sinds 1-2 maanden, ik veel mails niet 'ontvang' , Waarom kan je de spamfilter niet meer instelling? Gewoon een melding in de header is voldoende. Ik maak zelf wel uit als dit spam is.
Ik krijg de laatste tijd ook veel meldingen dat mensen mijn mails niet meer ontvangen. Ik heb ondertussen een eigen outgoing mailserver geinstalleerd, dus ik moet die dommel rommel server niet meer.
hoe installeer je een eigen outgoing mailserver????
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ja, dát gaat pas betrouwbaar zijn... :roll:

Waarom gebruikt nu iedereen niet gewoon Gmail/Google Apps? Een alternatief is natuurlijk ergens te gaan betalen voor een gehoste dienst, dat kan tegenwoordig al voor een paar tien euro's per jaar. Daarvoor ga ik in elk geval niet liggen klooien met een eigen mailserver hoor (tenzij het natuurlijk je hobby is, maar dan nog: mij maak je niet wijs dat het er betrouwbaarder op wordt met zo'n home-solution).
ooh. shiny.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Om half off-topic te gaan : kent er iemand een betrouwbare en niet te dure provider voor mailhosting ? Ik zou er graag een eigen .be domein aan willen koppelen (zakelijk).

Ik overweeg sterk om naar Dommel Speedconnect over te stappen, maar dan zal het met een aparte mailoplossing zijn.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Uzzi schreef:Om half off-topic te gaan : kent er iemand een betrouwbare en niet te dure provider voor mailhosting ? Ik zou er graag een eigen .be domein aan willen koppelen (zakelijk).
Hogerop in de draad heb je waarschijnlijk mijn bericht tegengekomen dat het "weer van dat" is?
Nu heb ik mijn dommel mailprobleem definitief opgelost. :-D
Bij http://www.sitehosting.be een domein genomen en daar de mail mogelijkheden van benut.
Je vroeg betrouwbaar en 'k weet met jarenlange ervaring dat zij erg betrouwbaar zijn!
Over hun prijs discuteer ik niet. :angel:
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ik heg gisteren voor de eerste maal sinds 8 augustus nog eens mails kunnen versturen met mijn dommel-adres, ben benieuwd hoelang het ditmaal duurt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Uzzi schreef:Om half off-topic te gaan : kent er iemand een betrouwbare en niet te dure provider voor mailhosting ? Ik zou er graag een eigen .be domein aan willen koppelen (zakelijk).
http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html
Snakes
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006, 16:21

Ik gebruik nu al een tijdje hotmail. Ik wou nu overschakelen op pop3-mail (met een email adres op mijn eigen domein-naam) die ik in een mail-programma (Mail van Mac) kan binnehalen. Ik dacht daarvoor mijn @dommel.be mailadres te gaan gebruiken. Omdat ik een account heb bij dommel(adsl2+ in leuven) had ik daar ondertussen ook al mijn (gratis) domein geregistreerd ( met t oog op forwarding naar @dommel.be). Nu lees ik hier echter dat ik best op dommel-emailadres niet gebruik wegens problemen o.a. met uitgaande mail. Waar ik nu mee zit:

1) Ben ik voor uitgaande mails te versturen niet afhankelijk van de uitgaande-mail-server van mijn ISP? Of kan ik daar andere (3e partij) mailservers voor gebruiken?

2) Kan ik dommel vertrouwen voor de mail-forwarding naar mijn domeinnaam ( dat nu al geregistreerd is bij dommel maar waarvoor ik geen functie vindt om die terug vrij te maken ).

Helpdesk lijkt me niet echt een optie aangezien ik daar al niet veel goeds over had gehoord, daarom vraag ik het maar even hier.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Snakes schreef: 1) Ben ik voor uitgaande mails te versturen niet afhankelijk van de uitgaande-mail-server van mijn ISP? Of kan ik daar andere (3e partij) mailservers voor gebruiken?
Dommel blokkeert smtp op poort 25 niet, dus je kan perfect een andere smtp server gebruiken.
Snakes schreef: 2) Kan ik dommel vertrouwen voor de mail-forwarding naar mijn domeinnaam ( dat nu al geregistreerd is bij dommel maar waarvoor ik geen functie vindt om die terug vrij te maken ).
De mail-forwarding gaat ook over hun mailservers dus ... ik heb mijn gratis domein aangepast bij Dommel en op eigen DNS servers gezet, voor mail gebruik ik google apps.
Snakes
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006, 16:21

ditCh schreef: De mail-forwarding gaat ook over hun mailservers dus ... ik heb mijn gratis domein aangepast bij Dommel en op eigen DNS servers gezet, voor mail gebruik ik google apps.
Dat zie ik niet goed hoe dat moet. Ik zie bij manage nameservers enkel 1 knop activate other nameservers staan en bij het beheer van de forwarding enkel tekst vakken waar mijndomein.be & [email protected] naar toe moeten. Nergens een optie om de bestaande registratie van mijn domein bij hun op te heffen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Snakes schreef: Dat zie ik niet goed hoe dat moet. Ik zie bij manage nameservers enkel 1 knop activate other nameservers staan en bij het beheer van de forwarding enkel tekst vakken waar mijndomein.be & [email protected] naar toe moeten. Nergens een optie om de bestaande registratie van mijn domein bij hun op te heffen.
Wel, je kan de nameservers omzetten naar eigen nameservers ( je moet daarom de registratie niet opheffen bij hun ), of kan bv gebruik maken van een andere gratis dns service (freedns.afraid.org). Dan je MX records instellen naar de google apps servers.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

9 dagen heeft het mogen duren maar nu is het helaas weer afgelopen met de pret en kan ik nog enkel ontvangen. :bang: :cry:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Hier ook vandaag voor de eerste keer deze foutmelding


Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 26/10/2009 20:56

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'[email protected]' op 26/10/2009 20:56
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ik heb m'n eigen domein en email, maar heb wel nog SMTP nodig van Dommel.
Laatste tijd krijg ik constant "mail server permanently rejected message" :?
kan ik niets anders gebruiken dan die relay.dommel.be ?
Gmail heb ik al eens ingesteld als SMTP, maar dan ontvangen de mensen mails van m'n [email protected]. Of kan je dat anders instellen ?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

spacekiek schreef:ik heb m'n eigen domein en email, maar heb wel nog SMTP nodig van Dommel.
Laatste tijd krijg ik constant "mail server permanently rejected message" :?
kan ik niets anders gebruiken dan die relay.dommel.be ?
Gmail heb ik al eens ingesteld als SMTP, maar dan ontvangen de mensen mails van m'n [email protected]. Of kan je dat anders instellen ?
Afzenderadres is te veranderen bij instellingen.
Lees eens http://www.marshu.com/design-computer-t ... turned.php
(deze tip heeft hier al eerder gestaan)
Wanneer je mail, die bij dommel deze error krijgt, via een andere weg toch kan versturen, heb je toch kans dat de virusscanner aan de ontvangende kant je mail toch als spam of virus classificeert en dus niet aankomt.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Limburg schreef:
spacekiek schreef:ik heb m'n eigen domein en email, maar heb wel nog SMTP nodig van Dommel.
Laatste tijd krijg ik constant "mail server permanently rejected message" :?
kan ik niets anders gebruiken dan die relay.dommel.be ?
Gmail heb ik al eens ingesteld als SMTP, maar dan ontvangen de mensen mails van m'n [email protected]. Of kan je dat anders instellen ?
Afzenderadres is te veranderen bij instellingen.
Lees eens http://www.marshu.com/design-computer-t ... turned.php
(deze tip heeft hier al eerder gestaan)
Wanneer je mail, die bij dommel deze error krijgt, via een andere weg toch kan versturen, heb je toch kans dat de virusscanner aan de ontvangende kant je mail toch als spam of virus classificeert en dus niet aankomt.
Ik heb nogthans geen attachments gebruikt en ontving toch deze error melding. Het rare is, als ik nog eens verzend, dat het (soms) wel lukt ...
Enfin, betrouwbaar is het blijkbaar toch niet, is wel jammer. Ik zal gmail dan maar gebruiken als SMTP.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gelukkig dat de SMTP zo te zien wel z'n werk doet.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”