Extreem lage sync met goeie lijnwaardes

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Hoi,

Ik ben sinds feb een blije scarlet klant (ook onderts al 2 klanten aangebracht), maar sinds kort ben ik niet meer tevreden over onze sync snelheid. We hadden plots een maand geleden last van veel disconnects op onze lijn. Er waren hiernamelijk werken geweest voor de deur, en er was miserie geweest met de telefoonkabel. Uiteindelijk zijn er mensen van Belgacom langsgekomen om onze kabel te herstellen, en sindsdien is het euvel opgelsost.
Sindsdien syncen we echter maar op 3.3mbit. Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben om te proberen het probleem zo op te lossen, voor de problemen bekend waren met de telefoonkabel.
Nu zijn onze waarden terug goed :
Downstream/Upstream : 3360.0 Kbps/512.0 Kbps
NoiseMargin down/up : 25.0 dB/23.0 dB
Attenuation down/up : 32.0 dB/16.0 dB

Dus ik vraag aan Scarlet om terug onze snelheid te verhogen. De persoon van de helpdesk doet een test, en ziet ook deze lijnwaarden. Hij zegt dat een hogere sync er zeker in moet zitten. Hij doet een aanvraag bij de 2e lijn support, maar hij krijgt dit terug : "hellaas is het niet mogelijk, de klant heeft de hoogst mogelijke sync voor zijn lijn (aan de hand van ATT)".
Ik vraag dan waarom ze niet hoger kunnen, en daar kan men niet op antwoorden. Hij ging dit vragen aan 2e lijn support, maar daar antwoorden die mensen niet direct meer.
Ik heb het volledige rapport gekregen, en daar staat exact hetzelf in, plus nog dingen zoals MutualCapacitance, CableCapacitance, AB_Capacitance, AB_Insulation, ...
Als iemand weet wat deze waarden betekenen en hoeveel deze zouden moeten zijn, let me know !

Alle hulp is welkom !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een 4 Megabit profiel moet mogelijk zijn, ik heb dezelfde attn en heb ook een stabiel 4 Mb profiel. Uw noise margin geeft u ook de ruimte op te upgraden. Maar meer dan dat zal er waarschijnlijk niet inzitten.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Het toffe is dat we voor de problemen met exacte dezelfde waarden WEL op 4.6Mbit zaten. De mensen van Belgacom die langskwamen om de kabel te vervangen hebben de lijnwaardes ook gemeten en zeiden dat er tot 7.7Mbit mogelijk was ...
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ok, ik heb hier een update.

Ik heb op 11 sept hierover een klacht ingediend bij de ombudsman.

Vandaag 15 sept krijg ik reeds telefoon van Scarlet om mij te melden dat ze een test gaan doen en mij hoger syncen. 2e lijn support zou dit monitoren en mocht blijken dat er problemen optreden gaan ze mij terug naar 3.3mbit zetten.
Deze avond kom ik thuis, en tot groot jolijt zie ik dat ik al gesynct ben op 6mbit !!!

Dit zijn mn lijnwaarden nu :
Downstream/Upstream : 6144.0 Kbps/640.0 Kbps
NoiseMargin down/up : 14 dB/19 dB
Attenuation down/up : 32.3 dB/17.0 dB

Hier kan ik enkel blij van worden :-) Enkel jammer dat je eerst bij de ombudsman moet gaan klagen om dit gedaan te krijgen.

Ik hoop dat ze mij op dit profiel laten...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”