storing bij telefonie Dommel (homeconnect)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lidewei
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2009, 13:29

Wij hebben sinds kort homeconnect telefonie en internet via Dommel.
Met internet alles ok, geen probleem, soms wel traag.

Wij sloten onze telefoons aan deze week (nieuwe DECT toestellen Siemens Gigaset), en bij bellen horen wij zelf de persoon aan de andere kant van de lijn perfect, echter die persoon hoort slechts flarden, dus verstaat hele stukken van wat je zegt niet.
We deden reeds meerdere telefoontests van vast naar vast, van gsm naar vast, van vast naar gsm. Probleem blijft.

Iemand ervaring met dit probleem en enig idee van de oorzaak? De toestellen? De Belgacomkabel? Nog iets anders?

Vermoedelijk niet de Belgacomlijn, want die werkt wel voor het internet?

Of een probleem bij Dommel? Want ik las hier ergens dat Dommel telefonie storing had gisteren?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat lijkt op een probleem van upload bandwith. Ben je gegevens aan het uploaden terwijl je belt? Indien wel, zorg er dan voor dat er voldoende bandbreedte overblijft voor de uitgaande gesprekken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

mijn zus had dit ook ...

is na 2dagen vanzelf opelost geraakt ... dommel had niet direct een uitleg ...
lidewei
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2009, 13:29

Bij ons is het helaas niet opgelost na 2 dagen, nog steeds zo, al meer dan een week.

Ik ga eens telefonie testen met alle pc's uit in het huis, kwestie van zeker te zijn dat het niets met downloaden te maken heeft.

Als nog mensen tips hebben, meer dan welkom!

Want de klantendienst van Dommel beantwoordt niet bepaald snel mails...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

De telefonie bij dommel kan van tijd tot tijd met probleempjes kampen. Er is volgens dommel 1 grote mogelijke oorzaak. Je internet verkeer: Volgens dommel kan het eraan liggen indien je met torrents en dergelijke bezig bent dewelke enorm veel poorten kunnen opengooien voor optimale up/download. Ik volg deze redenering echter niet omdat alles vlekkeloos werkt met juist dezelfde applicaties en een apart voip programma. Volgens dommel zou de laatste firmware de meeste voip problemen oplossen.

Het grootste probleem had ik met mensen die heel ver weg klonken. Dommel beheert door het locken van het voipgedeelte deze instellingen nu, dus om zoiets op te lossen dien je dommel even te contacteren.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
rogelsanchez
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2009, 08:29

PumbaaH schreef:De telefonie bij dommel kan van tijd tot tijd met probleempjes kampen. Er is volgens dommel 1 grote mogelijke oorzaak. Je internet verkeer: Volgens dommel kan het eraan liggen indien je met torrents en dergelijke bezig bent dewelke enorm veel poorten kunnen opengooien voor optimale up/download. Ik volg deze redenering echter niet omdat alles vlekkeloos werkt met juist dezelfde applicaties en een apart voip programma. Volgens dommel zou de laatste firmware de meeste voip problemen oplossen.

Het grootste probleem had ik met mensen die heel ver weg klonken. Dommel beheert door het locken van het voipgedeelte deze instellingen nu, dus om zoiets op te lossen dien je dommel even te contacteren.


Ik was een van de eersten die homeconnect abonnement hebben genomen, en ik heb dus alle kinderziektes meegemaakt. Zo was het de eerste maanden zelfs onmogelijk om naar een andere Dommel abonnee te telefoneren (sic). Intussen gaat alles wel iets beter, maar een van de zaken waar ik mij blijf aan eregeren is dat minstens 1x per maand de verbinding wegvalt. ja kan dit meestal eenvoud oplossen door de modem opnieuw op te starten, maar het probleem is dat je dit pas te weten komt als je wil teleforeren of als iemand je opbelt via de GSM.

Intussen vind ik de homeconnect te duur voor wat je in de plaats krijgt. Ik overweeg sterk van een ander abonnement te nemen of om van provider te veranderen. Ik heb echter net het teverdenheidsonderzoek van Test Aankoop gelezen en het is blijkbaar overal miserie-sta-bij. In het buitenland gaat het blijkbaar allemaal stukken beter aan veel lager prijzen. Wat kan dit landje soms echt achterlijk zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”