findbasic

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

neen
christel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2006, 19:23
Locatie: Maaseik
Bedankt: 1 keer

Aan degenen die me raad en tips hebben gegeven: hartelijke dank! Ik heb weer iets geleerd.
christel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2006, 19:23
Locatie: Maaseik
Bedankt: 1 keer

Mssch is dit een ander topic, maar het vloeit wel rechtstreeks voort uit het vorige: mijn PC werkt nu ver-schrik-ke-lijk traag. Pruttel, pruttel. Als een andere gebruiker inlogt, kan het tot 8 minuten duren eer die iets te zien krijgt behalve een zwart scherm.
Iemand op het werk zei me dat ik nooit ofte nooit 2 antivirusprogramma's had mogen installeren, zelfs niet als eentje uitstaat zoals bij mij nu het geval is. Dat zou mijn PC naar de vaantjes helpen. Volgens die zal ik de PC nu wel kunnen binnendoen, omdat die dingen zich volgens hem niet meer laten verwijderen.
Is dat zo?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat klopt totaal niet. Gewoon eentje verwijderen via configuratiescherm -> software. En het zal daar wel niet aan liggen, om eerlijk te zijn. Hoelang draait die windows versie al op die PC? Normalerwijze moet je Windows om de 6 maanden of toch zeker één keer per jaar helemaal herinstalleren om te vermijden dat je boeltje te veel vertraagt. Je kan anders ook eens een registry cleaner, of een programma zoals ccleaner (http://www.ccleaner.com/) laten draaien, die zullen tenminste al een hele hope onnodie registerverwijzingen verwijderen. Maar niets gaat boven een good old windows reinstall. Good luck.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

problemen met verwijderen ben ik enkel met norton tegengekomen.

lol@elke jaar format
christel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2006, 19:23
Locatie: Maaseik
Bedankt: 1 keer

Nog 2 vraagjes:

- Bij het opstarten van Firefox kreeg ik de melding dat er een nieuwe add-on was geïnstalleerd: FindBasic. Ik heb die maar direct gede-installeerd, maar blijkbaar spookt dat ding toch nog ergens op mijn PC rond?

- Als ik 1 antivirusprogramma wil gebruiken en het andere wil slapende houden om af en toe te updaten en te scannen: volstaat het dan in de StartupManager van TuneUp het ene aan en het andere af te vinken, of moet ik dan het slapende via msconfig - services ook stopzetten?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

liger schreef:lol@elke jaar format
lol@Windows, wil je zeggen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

christel schreef:Nog 2 vraagjes:

- Bij het opstarten van Firefox kreeg ik de melding dat er een nieuwe add-on was geïnstalleerd: FindBasic. Ik heb die maar direct gede-installeerd, maar blijkbaar spookt dat ding toch nog ergens op mijn PC rond?
normaal gezien niet
- Als ik 1 antivirusprogramma wil gebruiken en het andere wil slapende houden om af en toe te updaten en te scannen: volstaat het dan in de StartupManager van TuneUp het ene aan en het andere af te vinken, of moet ik dan het slapende via msconfig - services ook stopzetten?
heb er hier niet mee geexpereminteerd :)
lol@Windows, wil je zeggen?
neen, gebruiker :-)
christel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2006, 19:23
Locatie: Maaseik
Bedankt: 1 keer

- Als ik 1 antivirusprogramma wil gebruiken en het andere wil slapende houden om af en toe te updaten en te scannen: volstaat het dan in de StartupManager van TuneUp het ene aan en het andere af te vinken, of moet ik dan het slapende via msconfig - services ook stopzetten?[/quote]
heb er hier niet mee geexpereminteerd :)

Goztow?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ken die TuneUp niet... Via MSconfig kan je normaal gezien inderdaad voorkomen dat de anti virus opstart bij Windows start. Het lijkt me echter niet zo zeker dat elke anti virus hiernaar gaat "luisteren". Anders zou een virus namelijk door een heel simpele bewerking kunnen je anti virus voorkomen van op te starten, en dat kan nu ook niet de bedoeling zijn, hé ;).

Ik zou er persoonlijk één van de twee gewoon afgooien.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”