Beste,
Is er iemand die mij kan vertellen tot hoever een provider kan gaan met een factuur.
Reeds meer als een jaar geleden op 29/03/08 wordt mijn adsl abbonee bij EDPnet stopgezet. Ik heb voor zo ver ik weet alles betaald en zeg dan ook mijn dom. op.
Tot vandaag was voor mij dan ook de zaak afgehandeld. Dit tot ik tot mijn grootte verbazing vandaag een mail kreeg met nog 27€ te zijn verschuldigd. Ik heb er even snel de voorwaarden op nagelezen. Hier wordt niets van vermeld. Is er iemand die mij kan zeggen wat er kan en niet kan wettelijke wel te verstaan . Voor hetzelfde geld werkte het mail adres niet meer en had ik deze nooit ontvangen en dus ook niet kunnen betalen. Ook beschik ik niet meer over gegevens en kan ik dus ook niet bevestigen dat ik tussen die periode dat extra volume daadwerkelijk heb verbruikt.
Vriendelijke
Crazydavid
Late Factuur na opzeg van 18 maanden geleden?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
In het voorjaar van 2008 heeft EDPnet eens éénmalig een volumeverbruik-correctie uitgevoerd omdat hun tellers enkele maanden niet goed werkten. Als jouw factuur van die periode is, heeft het misschien daarmee te maken?
-
- Pro Member
Ok .
Maar als een correctie was in mijn voordeel zou ik niet moeten betalen. Voor een correctie in hun voordeel moet ik niet opdraaien. Wanneer hun teller niet werkt moet ik daar niet voor opdraaien. En zeker niet 18 maanden na deze periode. Dit is volgens mij niet de correcte manier van omgaan met klanten of in dit geval ex klanten. Kan u zich nog meer herinneren van die correctie.
Merci voor deze info te delen.
crazydavid
Maar als een correctie was in mijn voordeel zou ik niet moeten betalen. Voor een correctie in hun voordeel moet ik niet opdraaien. Wanneer hun teller niet werkt moet ik daar niet voor opdraaien. En zeker niet 18 maanden na deze periode. Dit is volgens mij niet de correcte manier van omgaan met klanten of in dit geval ex klanten. Kan u zich nog meer herinneren van die correctie.
Merci voor deze info te delen.
crazydavid
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
crazydavid,
Ik zou hen gewoon een keer opbellen, heb overlaatst zelf een 6-maand oude faktuur gekregen en tijdens mijn vakantie hebben ze 3 herinneringen gestuurd (elke week 1, elke keer 7€ extra). Puntje bij paaltje klopt de faktuur wel, en heb ik ze betaald, maar wel zonder die herinneringskosten uiteraard ...
Langs de andere kant, dit is zeker niet de correcte manier van werken, maar ja juist is juist en volgens de belgische wet is een faktuur nog mogelijk tot 5 jaar na de geleverde diensten / prestaties. En het is aan de ontvanger om de faktuur te protesteren !
Grtz,
Sasuke
Ik zou hen gewoon een keer opbellen, heb overlaatst zelf een 6-maand oude faktuur gekregen en tijdens mijn vakantie hebben ze 3 herinneringen gestuurd (elke week 1, elke keer 7€ extra). Puntje bij paaltje klopt de faktuur wel, en heb ik ze betaald, maar wel zonder die herinneringskosten uiteraard ...
Langs de andere kant, dit is zeker niet de correcte manier van werken, maar ja juist is juist en volgens de belgische wet is een faktuur nog mogelijk tot 5 jaar na de geleverde diensten / prestaties. En het is aan de ontvanger om de faktuur te protesteren !
Grtz,
Sasuke
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
zeg wat je wil ik vind het schandalig dat ze het zo lang hebben laten aanslepen, .. anders staan ze er zo snel om te ontvangen, .. hier hebben ze gewoon op aan het wachten geweest en dat gaat mij niet als edpnet klant !
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
liger schreef:wettelijk was het zeker een jaar. Meer herinner ik me niet, was niet mijn lievelingsvak
nope, dat "jaar" is voor andere zaken, maar niet voor fakturen van dienstverlening. Zie hier:
Code: Selecteer alles
De verkoper of dienstverstrekker kan van u de betaling van een factuur eisen binnen de 10 jaar, wat betreft de vorderingen die in het contract zijn bepaald.
Daarnaast voorziet het burgerlijk wetboek een reeks kortere verjaartermijnen, waaronder:
•6 maanden voor hotel- en restaurantrekeningen;
•1 jaar voor deurwaarderskosten;
•2 jaar voor medische kosten;
•5 jaar voor advocaatkosten.
Indien u eventueel wordt gevraagd een reeds verjaarde factuur te betalen, dan bent u vrij die verjaringstermijn in te roepen via een aangetekende brief, gericht aan de verkoper of de dienstverstrekker.
Wij raden u aan, al uw facturen hoe dan ook gedurende 10 jaar te bewaren, alhoewel in de BTW-code wordt bepaald dat enkel de verplichte facturen zolang dienen te worden bewaard.
Maar zoals Ofloo zegt, het blijft schandalig en is één van de redenen dat ik ondertussen al een tijdje geen EDPNET klant meer ben.
Grtz,
Sasuke
-
- Pro Member
Na telefonisch contact met Edpnet. Die trouwens enkel in de middag bereikbaar zijn. Is wegens commerciele toegeving deze factuur teniet gedaan. Waarvoor natuurlijk mijn dank. Wat kunnen wij hier dus uit opmaken? Wanneer men niet eens even met Edpnet belt ge zeker kunt betalen.
Eind goed ,al goed.
Eind goed ,al goed.
Burgerlijk Wetboek, boek III, titel XX, hoofdstuk V
Afdeling IV : enige bijzondere verjaringen.
Art 2271 tafelhouders hotelhouders 6 maanden.
Art 2272 De rechtsvordering van gerechtsdeurwaarders, tot betaling
van hun loon voor de akten die zij betekenen, en voor de opdrachten
die zij uitvoeren;
Die van kooplieden, wegens de koopwaren die zij verkopen aan personen
die geen koopman zijn;
Die van kostschoolhouders, tot betaling van het kostgeld ...
Verjaren door verloop van een jaar. (1 jaar + einde jaar)
Zie art 5 wet 1 mei 1913 op het krediet van de kleinhandelaars en
ambachtslieden en op de intresten wegens vertraagde betaling, ...
Afdeling IV : enige bijzondere verjaringen.
Art 2271 tafelhouders hotelhouders 6 maanden.
Art 2272 De rechtsvordering van gerechtsdeurwaarders, tot betaling
van hun loon voor de akten die zij betekenen, en voor de opdrachten
die zij uitvoeren;
Die van kooplieden, wegens de koopwaren die zij verkopen aan personen
die geen koopman zijn;
Die van kostschoolhouders, tot betaling van het kostgeld ...
Verjaren door verloop van een jaar. (1 jaar + einde jaar)
Zie art 5 wet 1 mei 1913 op het krediet van de kleinhandelaars en
ambachtslieden en op de intresten wegens vertraagde betaling, ...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dat is nieuw, dat woord kenden ze niet toen ik er vertrokken was. Heeft hen trouwens best wel wat potentiële nieuwe klanten gekost toen...crazydavid schreef:commerciele toegeving
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken