Wil je cityConnect, wacht dan op cityConnect!!!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
hypo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:45

Beste,

Ik was zeer tevreden over de diensten van Dommel.
Nu daarentegen ben ik enorm teleurgesteld.

Ik wenste de snelle CityConnect te nemen, maar aangezien die nog niet beschikbaar was in mijn buurt hebben ze me NetConnect aangeraden.
Zo gezegd zo gedaan.

Na 3 maanden was CityConnect wel mogelijk in mijn buurt dus wens ik van NetConnect naar CityConnect over te stappen, maar:
- de raw copper promotie die ik had bij mijn NetConnect vervalt bij de overstap van abonnement type: dus ipv 5 euro ineens 13 euro per maand
- bij vele providers kost het overstappen naar een groter abonnement geen kost, maar hier: 25 euro (stel dat ik dus 1st de CityConnect wens te proberen, maar na een maand voel dat ik toch liever limietloos verder wil, lap, weeral 25 euro) (Ik werk in de IT sector en zo'n abonnementswijziging is dus peanuts éh!!!. Geen enkele fysische actie moet hiervoor ondernomen worden, zelfs niet van adsl naar adsl2+)
- een klacht hierover gaat enkel aangetekend en kost dus ook weer geld.

Als besluit:
Wacht op je CityConnect als je die echt wenst, want wisselen tussen abonnementen is kostelijk en je verliest al je promoties.

Mijn besluit:
Klant is niet koning bij dommel, wel de potentiële klant en dat stoort me.
Dommel krijgt men aangetekende opzeg!


Vriendelijke groet,
Wim
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het verbaast me dat ze je van netconnect naar cityconnect willen laten overstappen in the first place. Ik had hier al gelezen dat je niet zomaar van net- naar cityconnect mocht gaan voordat je jaarcontract uit was, omdat Dommel voor netconnect een jaarcontract met BGC aanging.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hypo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:45

Via de online beheer-site van dommel kon ik die overgang aanvragen.
Ik veronderstel dat dit dus ook daadwerkelijk mogelijk is, maar dan wel tegen de standaard prijzen van het CityConnect abonnement.

Ik heb nog even wat rondgekeken:
Het scarlet no - limit pakket lijkt me zeer aantrekkelijk (en maar 5 euro voor de raw copper ;) )

Greetz,
Wim
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

hypo schreef:bij vele providers kost het overstappen naar een groter abonnement geen kost, maar hier: 25 euro (stel dat ik dus 1st de CityConnect wens te proberen, maar na een maand voel dat ik toch liever limietloos verder wil, lap, weeral 25 euro) (Ik werk in de IT sector en zo'n abonnementswijziging is dus peanuts éh!!!. Geen enkele fysische actie moet hiervoor ondernomen worden, zelfs niet van adsl naar adsl2+)
Ik hoop dan toch dat ik je niet tegenkom in die IT sector, want je gaat hier heel kort door de bocht. Als je kennis van zaken hebt, dan weet je dat netconnect naar cityconnect een fysieke aanpassing vraagt aangezien het ene BROBAII is en het andere BRUO. Je poort op de DSLAM wisselt dus, nog beter zelfs: je wisselt van Belgacom owned DSLAM naar Dommel owned DSLAM. En daar ligt die 25€ administratieve kost, welke Dommel evengoed moet doorstorten aan Belgacom.
hypo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:45

Ok, dan toch fysisch van Net naar City (men Network Admin zei van niet; btw geen schrik, ik zit in het software ontwikkel gedeelte van de IT ;) ), maar van City naar CityPlus, dat maak je me niet wijs!! :)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

hypo schreef:Ok, dan toch fysisch van Net naar City (men Network Admin zei van niet; btw geen schrik, ik zit in het software ontwikkel gedeelte van de IT ;) ), maar van City naar CityPlus, dat maak je me niet wijs!! :)
Ze moeten hun geld ergens halen he. :nono:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Ik hoop dan toch dat ik je niet tegenkom in die IT sector, want je gaat hier heel kort door de bocht.
Ja want vergissen tussen BRUO en BROBA is not done in de heeeeele IT sector... Ik heb al meerdere sollicitanten afgewezen omdat ze dat niet wisten, ook al is het hier een IT bedrijf dat niks met BRUO en BROBA heeft te maken.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Meen je dat nu? Dus als een sollicitant alles afweet van de technologieën/technieken die jullie gebruiken, maar toevallig het verschil tussen BRUO en BROBA niet weet, dan wordt die geweigerd? Vind ik toch moeilijk om geloven...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik geloof dat deej een beetje sarcastisch was.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

:oops:

't was nog vroeg en 'k had nog te veel prut in mijn ogen... :)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Maglor schreef:Meen je dat nu? Dus als een sollicitant alles afweet van de technologieën/technieken die jullie gebruiken, maar toevallig het verschil tussen BRUO en BROBA niet weet, dan wordt die geweigerd? Vind ik toch moeilijk om geloven...
Wat is het grote verschil tussen BRUO en BROBA dan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De infrastructuur en de toegang tot het internet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

krisken schreef:Wat is het grote verschil tussen BRUO en BROBA dan?
http://www.weethet.be/Vaste_lijn_bruo_B ... copper.htm
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Bobbe schreef:
krisken schreef:Wat is het grote verschil tussen BRUO en BROBA dan?
http://www.weethet.be/Vaste_lijn_bruo_B ... copper.htm
Als ik dit lees is het precies niet mogelijk belgacom telefoon te hebben en cityconnect :s
of intrepeteer ik dit dan verkeerd ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Toch wel, zowel bij BROBA als BRUO kan je een vaste lijn hebben.

Als ik mij niet vergis is cityconnect BRUO, netconnect en speedconnect daarintegen zijn wholesale.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ja gaat idd ... ik heb cityconnect plus met een Belgacom Classic-line voor voice.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

deej schreef:
Goendi schreef:Ik hoop dan toch dat ik je niet tegenkom in die IT sector, want je gaat hier heel kort door de bocht.
Ja want vergissen tussen BRUO en BROBA is not done in de heeeeele IT sector... Ik heb al meerdere sollicitanten afgewezen omdat ze dat niet wisten, ook al is het hier een IT bedrijf dat niks met BRUO en BROBA heeft te maken.
Goh. Dat raakt nu mijn koude kleren niet. Kan me eigenlijk weinig schelen dat je aanstoot neemt aan mijn opmerking. Als nu een leek zo'n opmerking als de TS maakt, ok. Maar een IT'er die zich slecht laat informeren? Kan zijn dat hij het niet weet, maar hij gebruikte aardige krachttermen in zijn initiële post voor iemand die niet wist waar hij over spreekt. Als je het niet weet, dan kun je nog altijd kiezen om te zwijgen. Doe je dat niet, dan moet je maar tegen een stootje kunnen. Ben jij een andere mening toegedaan? Fijn. Neem jij dan maar mensen aan die hoog van de toren gaan blazen bij onderwerpen waar ze niets van afweten. Benieuwd hoeveel klanten je zo behoudt!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Neem jij dan maar mensen aan die hoog van de toren gaan blazen bij onderwerpen waar ze niets van afweten.
Gelukkig kan ik het geblaas van veel te grote ego's makkelijk doorprikken.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ela, braaf zijn he.

Offtopic: waarom zou het verschil tussen Bruo en Broba2 zo belangrijk zijn in de IT-sector? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de gemiddelde developer of analist daar iets mee is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

daar hebben zij imo weining aan ...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

gr4vity schreef:Ela, braaf zijn he.

Offtopic: waarom zou het verschil tussen Bruo en Broba2 zo belangrijk zijn in de IT-sector? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de gemiddelde developer of analist daar iets mee is.
Ik zei ook niet dat dat belangrijk was, ik reageerde op iemand die zich van het argument bediende dat hij in de IT sector werkzaam was om zijn stelling kracht bij te zetten. Als die stelling dan fout is, vind ik dat idd erg. Staat daar dat hij landbouwer is, dan zou ik het heel begrijpelijk vinden dat die stelling niet correct is.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”