WeePee Skype Support

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Hier nog een nieuwe feature bij WeePee ...

Op de usertool gezien dat WeePee nu ook Skype support aanbiedt.
- Je kan een Skype business account koppelen aan je WeePee account. Je wordt dan als "on-line" zichtbaar op Skype (ook als je PC niet aan staat), en mensen die je bellen op dat Skype account komen op je SIP telefoon terecht. Handig ...
- Blijkbaar kan het ook omgekeerd, maar dan via de usertool: Zo kan je via de SIP telefoon (of ATA) naar andere Skype users bellen.

Deze feature is nog niet officieel aangekondigd door WeePee, maar werkt al.
'k Vindt dat ze goed bezig zijn bij WeePee !!

Philippe.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Ik had het gisteren ook gezien. Straks eens proberen.

Ze zijn inderdaad heel straf bezig bij weepee. Zeker als ik zie hoe snel mijn tickets behandeld worden.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Heb sinds vandaag ook een account bij weepee en kan alleen maar zeggen dat ik mijn account bij 3starsnet ga opzeggen.
Kan er juist iemand bevestigen of weepee werkt met pbxes.org ?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ik heb wat zitten testen met de Skype functie van WeePee.
Werkt perfect:
* Van zodra je een Skype account gelinkt hebt aan je WeePee account (via de usertool) kom je in Skype "on-line", en kan je gebeld worden: de Skype oproepen komen gewoon binnen via je SIP account (op mijn FritzBox aangesloten ISDN Centrale). Echt handig: de PC moet niet blijven aanstaan voor het ontvangen van Skype oproepen.
* De omgekeerde weg is wel iets lastiger (als je wil bellen met je normale telefoon naar een andere Skype user): je moet via de usertool de Skype naam ingeven van je korrespondent, dan rinkelt je eigen telefoon en van zodra je opneemt belt het bij de andere Skype user.

Pas op: het werkt alléén als je een (nieuwe) Skype business account hebt aangemaakt (het is niet voldoende om een bestaande Skype account om te zetten via het Skype Business Control Panel).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

* Mja zou leuk zijn als je je contactlist kon inlezen via Weepee en aan je favorieten kon maken :-)
* Ja ik had gehoopt dat die omzetting lukte... niet dus :(
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer
Provider

Hier ook algemene tevredenheid over WeePee

wat houdt Skype business in? Ik heb er nooit van gehoord.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

johcla schreef:wat houdt Skype business in? Ik heb er nooit van gehoord.
* Skype Business houdt in dat je verschillende Skype users kan bundelen die samen horen in 1 commercieel geheel (= business). Hiermee kan de "adminstrator" van zo'n "groep" gezamelijk krediet ter beschikking stellen enz ...
* Zo'n "commericeel geheel" hoeft niet noodzakelijk een geregistreerde Firma te zijn. Ik heb al de accounts van mijn gezin gebundeld in 1 business account "Familie Deleye" ;)
* Je logt gewoon in bij Skype (http://www.skype.com) met jouw account .
* Ga dan naar "Business" en registreer een nieuwe business. De Skype account die zo'n business registreert wordt dan de "administrator" van deze groep.
* Vanuit het BCP (Business Control Panel) kan je nu nieuwe users toevoegen aan jouw business. Dit kan door:
--- een naam in te tikken van een bestaande Skype user,
--- een user te kiezen uit het lijstje van je contacten,
--- of een nieuwe user aan te maken (usernaam + e-mail adres).
* In alle 3 de gevallen krijgt de user een uitnodiging per e-mail, waarmee bevestigd kan worden of hij/zij akkoord gaat om deel uit te maken van deze Business.

Wat WeePee beteft:
- De Skype Support van WeePee werkt alléén met users die een nieuwe Skype business account hebben, niet met bestaande users die in een BCP toegevoegd worden.
- Je moet dus, via het Business Control Panel, een nieuwe Skype user aanmaken.
- Gezien dezelfde user niet gelijktijdig on-line kan zijn op verschillende plaatsen (via SIP en ook via de PC) is het sowieso handig om voor deze toepassing een aparte account aan te maken. De ene account kan je dan aan WeePee linken (hier ben je dan permanent "on-line"), de andere account kan je dan nog altijd gebruiken op je PC.

Tip: om verwarring te vermijden met al mijn Skype accounts, voeg ik de naam "weepee" toe aan mijn user-id die aan WeePee gelinkt is. Je kan me dus bv bellen via Skype op skype:philippe.deleye.weepe :wink: (niet allemaal tegelijk aub)
Groeten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

Zalige feature. Handig om (gratis) naar thuis te bellen als je in buitenland ergens achter een firewall of in een internetcafe zit waar enkel skype werkt.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Ik had nog geen skype-account, dus heb voor die BPC een account aangemaakt in de vorm van 'xxx.yyy' (waarbij xxx = mijn familienaam en yyy = familienaam van mijn vrouw'.
Mijn vast telefoonnummer, dat geporteerd is naar WeePee, heb ik gekoppeld aan een Skype-Id in de vorm van 'xxx.yyy.home'

En het werkt vlekkeloos! Thx again.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

Als mensen je nieuw skype account toevoegen, moet je dan nog eerst met dit account inloggen om dit te bevestigen of kan je ook ergens in je account instellen dat dit automatisch gebeurt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Avenger 2.0 schreef:Als mensen je nieuw skype account toevoegen, moet je dan nog eerst met dit account inloggen om dit te bevestigen of kan je ook ergens in je account instellen dat dit automatisch gebeurt?
Een goeie vraag .... maar ik heb de indruk dat:
a) een business account geen bevestiging nodig heeft: ik voegde mijn Skype account toe als contact in mijn andere account, en zag mij direkt on-line staan ...
b) je andere een Skype user gewoon kan bellen door zijn skype usernaam in te tikken.
Hoewel, misschien was dit zo gezien ik alleen users toegevoegd heb in mijn contacten die ook al lid waren van dezelfde BCP. Misschien werkt dit niet met andere users ??
Anders probeer mij eens toe te voegen: philippe.deleye.weepee en mij te bellen ? Dan zie je hoe het werkt ;)
(Je komt op mijn voicemail terecht, gezien alle inkomende oproepen met een geheim nummer afgewezen worden en op de voicemail komen)
Groeten,
Philippe.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hallo Philippe,

Ik heb het zonet geprobeerd. Via de skype-applicatie kan ik je toevoegen en je meteen opbellen. Ik kreeg toch je voicemail te horen.
Via de usertool van WeePee lukte het niet. Als ik je dan wilde belde, ging wel mijn telefoon over, maar nadien hoorde ik niks.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

johcla schreef:Ik heb het zonet geprobeerd. Via de skype-applicatie kan ik je toevoegen en je meteen opbellen. Ik kreeg toch je voicemail te horen.
Inderdaad:
* 4 Skype oproepen gekregen op mijn voicemail tussen 14.40 en 14.42
* nog eens 3 Skype oproepen gekregen tussen 18.41 en 18.45 (deze 3 komen van jou met userid: cl....-p....)
* niemand heeft een boodschap ingesproken :cry:
johcla schreef:Via de usertool van WeePee lukte het niet. Als ik je dan wilde belde, ging wel mijn telefoon over, maar nadien hoorde ik niks.
Ben je 100% zeker dat je een Skype business account aan WeePee hebt gelinkt ? Anders lukt het uitbellen via de WeePee usertool niet: Je eigen telefoon gaat wel over, maar de verbinding lukt niet.

PS - "Anonieme" oproepen komen altijd op mijn Voicemail. Ik moet nog een truukje vinden om Skype oproepen niet als anoniem te beschouwen (gezien de Skype naam wel meegestuurd wordt). Maar mijn FritzBox kijkt alleen of er een nummer meegestuurd wordt, wat in het geval van een Skype oproep dus niet gebeurt.

Philippe.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe.deleye schreef: * nog eens 3 Skype oproepen gekregen tussen 18.41 en 18.45 (deze 3 komen van jou met userid: cl....-p....)

Philippe.
Dat was ik inderdaad, de 1e en 3e heb ik via de usertool van WeePee gedaan, de 2e keer via de skype-applicatie. Maar via de usertool van WeePee hoorde is dus geen verbinding, maar ze was er dus blijkbaar wel.

Ik heb ook gezien dat jij me iets na 22u gebeld hebt via skype. De night service van mijn fritzbox staat echter ingesteld dat die na 22u enkel telefoonnummers uit het telefoonboek toelaat, bij andere nummers (of zonder nummer, zoals bij jou) gaan de toestellen dus niet over.

Al bij al werkt het dus goed.
Neroo
Starter
Starter
Provider

Help, skype blijft offline staan in mijn user account.
dit antwoord kreeg ik van weepee support: geen idee ... wij krijgen van skype geen extra debug info

Iemand enig idee als er nog bepaalde voorwaarden moeten voldaan worden buiten de "skype business account"?
Moet er geld opgeladen zijn op de skype account?

Dank bij voorbaat
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Neroo schreef:Help, skype blijft offline staan in mijn user account.
dit antwoord kreeg ik van weepee support: geen idee ... wij krijgen van skype geen extra debug info

Iemand enig idee als er nog bepaalde voorwaarden moeten voldaan worden buiten de "skype business account"?
Moet er geld opgeladen zijn op de skype account?

Dank bij voorbaat
twerkt bij mij en enkele anderen ook al een tijdje niet meer...
it was a nice to have maar onbetrouwbaar :(
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Al jaren gebruik ik een skype-interface zoals http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1652 (dit doosje is onder vele merken te koop, maar ook http://www.belg.be/leesmeer.php?x=3058 zal wel werken), tussen één van de netlijnen van m'n analoge centrale en m'n (web/ftp/server waar de normale skype plus skypelink op draait.
Je kan verkorte codes aan je contactpersonen hangen die vanaf elke telefoon te kiezen zijn.
Ook handig met skype-in, ik heb familie die regelmatig in de verenigde staten verblijft, die kunnen door een lokaal nummer te kiezen de telefoons hier laten rinkelen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

skynetbbs schreef:twerkt bij mij en enkele anderen ook al een tijdje niet meer...
it was a nice to have maar onbetrouwbaar :(
Bij mij schijnt het (nog altijd) goed te werken.
Ik heb niet gecheckt of in "online" sta op mijn WeePee user account, maar ik zie mijn WeePee account wel on-line staan in Skype, en ik kan via Skype mijn WePee account opbellen ...
Wie eens wil proberen kan mij vinden op Skype (user = philippe.deleye.weepee)
Bel mij gerust eens op (je krijgt mijn antwoordapparaat), en spreek een korte boodschap in (wens mij een prettig weekend of een zalige kerst ;))
Philippe.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Werkt die altijd online weepee Skype optie vandaag nog steeds goed ?

Zonet de hele procedure doorlopen maar bij mij werkt het niet. Ik kan mijn skype bus. account niet bellen vanuit skype ...

In het weepee beheer panel staat er ook steeds status: offline.

Zijn er nog mensen waar het WEL werkt ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

fredo66 schreef:Werkt die altijd online weepee Skype optie vandaag nog steeds goed ?
Zonet de hele procedure doorlopen maar bij mij werkt het niet. Ik kan mijn skype bus. account niet bellen vanuit skype ...
In het weepee beheer panel staat er ook steeds status: offline.
Zijn er nog mensen waar het WEL werkt ?
Ben je er zeker van dat je een Skype business account hebt ?
Dit is niet hetzelfde als je bestaande Skype account om te zetten naar een business account. Je moet wel degelijk een nieuwe Skype business account aanmaken.
Het is trouwens toch zinvol om een extra account aan te maken om te linken met WeePee, zo kan je je bestaande account toch nog verder gebruiken op de PC.
Philippe.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Ja hoor het is een bus. account aangemaakt via dat beheerpanel. Ik kan nu trouwens melden dat het enkele dagen gewerkt heeft (account kwam maar online meer dan 1 dag later na creatie).
Maar op dit moment, vandaag is ie blijkbaar weer offline ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:
Provider

Ben de laatste dagen ook wat aan het spelen met SIP providers .
Nu ook met wepee aan het spelen maar die Skype functie werkt idd precies niet meer ..( ja heb een nieuwe skype business account aangemaakt )
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Hier geen probleem.
Zowel gebeld worden op mijn Skype/WeePee account, als uitbellen naar een Skype user via WeePee.
Het duurt wel even voor je als "online" verschijnt op Skype.

Je mag natuurlijk niet dezelfde account gebruiken op de PC en linken aan je WeePee account.
Maak best een aparte Skype business account aan.
Philippe.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hier ook net getest en het werkt hier ook terug :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Bij mij werkt het ook. Zoals je hierboven kan lezen, in het begin, had ik ook problemen. Na enige tijd kwam dat vanzelf goed (account dus online).
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Hier nog altijd geen succes ..

is wel een recent weepee account ( met 2 euro op ) . Pas deze week actief .. maar bellen lukt al de voip poort van de BBOX2 .

Op de skype manager m'n bestaand account toevoegd en een nieuwe aangemaakt puur voor Weepee ..

Maar blijft nog steeds ofline .. normaal moet ik hem zien online komen op m'n 1ste account ( originele skype account ) toch he ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ja ...
Maar je moet die waarschijnlijk eerst toevoegen als contact.
Dus best eens met je 2de account aanloggen en je contactlijst updaten ?
Philippe.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

yep dat heb in natuurlijk gedaan en toelating gegeven enzo :)
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Daarnet zag ik plots dat m'n 2de skype account online kwam ... even er naar gebeld en inderdaad telefoon op weepe ging over .
Ook omgekeerd schijnt te lukken met die verkorte nummers .
Even afwachten ..maar die weepee lijkt me nog intressant .. misschien zet ik wel m'n telenet nummer ooit nog over .
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Weet iemand of dit nog werkt?

Ik had reeds een weepee account met skype integratie voor mijn privé-nummer.
Onlangs heb ik een weepee account met nomadisch nummer genomen voor zakelijk gebruik.
Gisteren heb ik dan nieuw skype business account aangemaakt zodat klanten me ook via skype kunnen bereiken. De gegevens heb ik in de klantentool van weepee ingegeven bij mijn nieuwe account.
Na een dag staat het echter nog steeds offline.
Beide accounts staan wel geregistreerd in dezelfde fritzbox, zou dit een oorzaak kunnen zijn?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

afgelopen weekend toch nog een paar keer via skype opgebeld geweest op m'n weepee account
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Bij mij werkt het ook nog steeds, zonet getest
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mijn eerste account werkt ook nog steeds.
Het is enkel mijn nieuw account dat ik niet aan de praat krijg.
Laatst gewijzigd door johcla 25 okt 2011, 13:42, in totaal 1 gewijzigd.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De fout lag bij mij :bang:
Ik had een business geregistreerd by Skype, maar de account van de beheerder was blijkbaar een functie-account.
Ik heb nu een nieuw lid met een business account gemaakt, en die kan ik wel registreren via weepee.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Ik gebruik dit geregeld ... mijn skype op de pc schakelt zelfs door naar skype account bij weepee als ik niet opneem ..
En dan rinkelen al m'n telefoons op centrale ... best wel handig en kwaliteit is eigenlijk uitstekend ..
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Een functie die met deze skypegateway mogelijk wordt is skype-in.
Je kan in veel landen een nummer huren, dus wanneer je familie in bv USA hebt huur je daar een lokaal Skype-in nummer en ze kunnen je daar dan bellen voor lokaal tarief.
Al zo'n zes en een half jaar heb ik een skype gateway op mijn telefooncentrale en heb veel gebruik gemaakt van deze mogelijkheid.
Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... box#p65743
en
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... box#p67807

(met excuses aan 'gast' wiens vragen ik nooit gezien heb.)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

philippe_d schreef:Hier nog een nieuwe feature bij WeePee ...

.....
staat er al heel lang tussen heb het zelfs al eerder in dit forum gevraagd, hoe je dit juist moet gebruiken.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Deze topic dateert ook van 2009.
Ik heb hem deze week geüpped (is dat goed gespeld?) omdat ik het niet meteen aan de praat kreeg.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Werkt dit nog steeds ? Is er ergens een how to beschikbaar ?
Met een gewone skype versie werkt dit nog steeds niet ?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Met de business werkt het ook al lang niet meer hoor.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”