Belgacom spammers!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gisteren kreeg ik twee dezelfde mails van [email protected] met de melding dat ik in het vervolg info zou krijgen via klantennieuwsbrieven. Als ik dit niet wou dan kon ik mij steeds uitschrijven. Is het niet zo dat je expliciet moet INSCHRIJVEN en dat opt-out in Belgie niet toegelaten is? Ik heb mij destijds wel geregistreerd om gebruik te maken van e-services maar heb daar nooit enige optie aangevinkt dat ik wat dan ook van info wou ontvangen.

Hierover klagen bij BC via mail gaat natuurlijk niet want op hun hele site is nergens een e-mail adres te vinden.

Wat mij nog het meest verbaasde was dat ik vandaag dezelfde spam ook nog eens kreeg op mijn yahoo adresn een adres dat ik notabene NOOIT gebruikt hebt voor enige communicatie met BC.

Na het fantasietje met de SMSen die ongevraagd werden gestuurd (opgelost na contact met de ombudsman telecom) hebben ze dus een nieuw speeltje otdekt :twisted: :twisted: :nono:

Voila, dat lucht op.....

Edit: Verdorie, zopas een tweede identieke spam op mijn Yahoo adres :nono:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heb ik ook gehad, maar ik vind het wel interessant. Kweet wel ook niet waarom ik hem twee keer kreeg.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Goztow schreef:Heb ik ook gehad, maar ik vind het wel interessant. Kweet wel ook niet waarom ik hem twee keer kreeg.
'k Denk dat 'k het wel weet: als je goed kijkt dan zal je bemerken dat de koppelingen in het eerste bericht niet werkten (iets in het genre van http://&&/) terwijl de links in het tweede bericht het wel doen.
Een subtiel verschilleke dus, maar 'k had het snel gezien omdat ik zo snel mogelijk van die TROEP afwou.
Computer(k)nul
josemazcorro
Starter
Starter

Ik kreeg dat ook van [email protected], en ik ben juist een contract opgezet met proximus. Dus dan zij willen hun klanten terug, maar ik heb al 2 jaar abonnement met movistar... wat denken zij dat ik 2 abonnement ga kopen!..

vraag is, wat kunnen we doen om uit te schrijven???.. want er staat niet op, een uitschrijven link. En normaal gezien zie ik altijd op Standaard, nieuwsblad, enz. een link tot de uitschrijving link. Ma ja... proximus hee... ik ben nog altijd een kredit aan het wachten voor 30 euro. Zij hebben gezegt: we gaan dat op jouw rekenning storten!... klootz... ik heb nog altijd niks. Ma ja ik verlies meer tijd aan het zagen, dat wat mijn 30 euro. Ik vraag me gewoon af hoeveel andere mensen als ik zijn er in belgië??.. en hoeveel samen verdienen ze??... misschien erg.

[Mod Edit] die laatste opmerkingen zijn volledig off-topic. Gelieve u bij de volgende posts aan de regels te houden.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Er zijn een aantal uitzondering op de opt-in regel. Voor eigen klanten is deze regel niet verplicht onder de voorwaarden dat het bedrijf zelf de contactgegevens heeft verworven, dat de email reclame handelt over soortgelijke diensten als verkocht aan de klant, dat deze diensten door het bedrijf zelf worden geleverd en dat je een makkelijke en kosteloze manier hebt om je te verzetten tegen deze vorm van reclame.
Een tweede uitzondering zijn de rechtspersonen, zelfs indien deze geen klant zijn. In dit geval dient de mail verstuurd te worden naar een onpersoonlijk adres en dient de aanbieding bestemd te zijn voor de rechtspersoon an sich.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”