Hoge ping Scarlet
Momenteel last van heel hoge ping, gemiddeld rond de 400ms.
Als ik een tracert doe naar http://www.google.be zit de vertraging tussen hop 194.119.228.177 en 195.207.176.241.
Heeft hier nog iemand last van momenteel (zone 051) ?
Als ik een tracert doe naar http://www.google.be zit de vertraging tussen hop 194.119.228.177 en 195.207.176.241.
Heeft hier nog iemand last van momenteel (zone 051) ?
Beste stof,
hier heb ik ook sinds deze namiddag last van. Ik heb verscheidene test gedaan naar verschillende hosts. De resultaten vind je HIER.
De Scarlet technische helpdesk kwam bij mijn melding natuurlijk uit de lucht gevallen en zei dat ik waarschijnlijk wel iets aan het downloaden was ondertussen.
Maar uit een eerste blik op mijn tracert resultaten zie ik verscheidene vertragingen bij hun eigen apparatuur (edutel.jpg / cyso.jpg enzovoort).
Morgen nog maar eens bellen en hopen dat ik dan iemand aan de lijn krijg met een beter humeur die me echt wel wil helpen
hier heb ik ook sinds deze namiddag last van. Ik heb verscheidene test gedaan naar verschillende hosts. De resultaten vind je HIER.
De Scarlet technische helpdesk kwam bij mijn melding natuurlijk uit de lucht gevallen en zei dat ik waarschijnlijk wel iets aan het downloaden was ondertussen.
Maar uit een eerste blik op mijn tracert resultaten zie ik verscheidene vertragingen bij hun eigen apparatuur (edutel.jpg / cyso.jpg enzovoort).
Morgen nog maar eens bellen en hopen dat ik dan iemand aan de lijn krijg met een beter humeur die me echt wel wil helpen
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik wou gisteren TF2 spelen en zag dat ik een ping had van meer dan 300, dus werd ik automatisch gekickt. Toen eens een ping gedaan naar google en daar was het ook van hetzelfde.Jp schreef:Jep, hier ook problemen met hoge ping.
Al paar weken last van, maar dat duurde meestal maar een uur of 2 max.
Vandaag al heel de tijd sinds deze middag.
Omdat ik dacht dat het misschien mijn computer was, heb ik de laptop (ubuntu) gestart en daarmee naar verschillende hosts gepingd, maar het probleem bleef. Als ik dit vandaag nog heb dan mogen ze ook een mail verwachten.
Vandaag @ 18.00h opnieuw normale ping.
@ goztow : Ik moet zeggen, zit al 4-tal jaar bij Scarlet en mijn zoon is zwaar gamer, tot nu toe heel zelden last gehad van hoge ping. Hopelijk blijft gisteren een uitzondering.
@ goztow : Ik moet zeggen, zit al 4-tal jaar bij Scarlet en mijn zoon is zwaar gamer, tot nu toe heel zelden last gehad van hoge ping. Hopelijk blijft gisteren een uitzondering.
Probleem blijft voortduren hier. Ik wou vandaag is bellen, maar geen tijd gehad.
Pinging google.be [216.239.59.104] with 32 bytes of data:
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=127ms TTL=51
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=121ms TTL=51
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=118ms TTL=51
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=110ms TTL=51
Ping statistics for 216.239.59.104:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 110ms, Maximum = 127ms, Average = 119ms
Pinging google.be [216.239.59.104] with 32 bytes of data:
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=127ms TTL=51
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=121ms TTL=51
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=118ms TTL=51
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=110ms TTL=51
Ping statistics for 216.239.59.104:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 110ms, Maximum = 127ms, Average = 119ms
Code: Selecteer alles
C:\Users\ikkedus>tracert www.scarlet.nl
Traceren van de route naar dirigent.scarlet-internet.nl [213.204.195.131]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 20 ms 8 ms ip-62-235-143-1.dsl.scarlet.be [62.235.143.1]
3 8 ms 8 ms 8 ms gig0-1.bel-ar01.ias.scarlet.be [194.119.224.129]
4 19 ms 9 ms 13 ms pos2-0.exc-ar01.ias.scarlet.be [194.119.226.14]
5 9 ms 10 ms 9 ms pos2-0.vil-ar01.ias.scarlet.be [194.119.226.17]
6 165 ms 174 ms 164 ms 195.207.176.241
7 156 ms 156 ms 156 ms ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
8 109 ms 155 ms 107 ms bru-11-r6-t7-4.car.belbone.be [80.84.21.34]
9 118 ms 184 ms 122 ms ams-bgc-r4-t2-1.car.belbone.be [80.84.18.161]
10 685 ms 157 ms 162 ms ams-ix-r3-t2-3.car.belbone.be [80.84.18.74]
11 167 ms 158 ms 176 ms amsix.pe01.sara.network.scarlet.nl [195.69.144.1
30]
12 176 ms 172 ms 221 ms ge-1-3-0.pe01.intx.network.scarlet.nl [213.204.2
26.130]
13 171 ms 161 ms 130 ms dirigent.scarlet-internet.nl [213.204.195.131]
De trace is voltooid.
Scarlet heeft z'n netwerk moeten verkopen, zitten we nu op de PoP's van Belgacom? En die mannen geven hun eigen verkeer voorrang? ( speculatie )
Code: Selecteer alles
C:\Users\Yannick>tracert hardware.fr
Traceren van de route naar hardware.fr [83.243.20.80]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 18 ms 10 ms ip-62-235-143-1.dsl.scarlet.be [62.235.143.1]
3 17 ms 9 ms 9 ms 194.119.228.129
4 17 ms 18 ms 18 ms so-0-0-0.bru21.ip4.tinet.net [77.67.66.157]
5 21 ms 29 ms 57 ms xe-2-1-0.ams20.ip4.tinet.net [89.149.187.118]
6 22 ms 22 ms 49 ms te7-4-10G.ar6.AMS2.gblx.net [64.208.110.165]
7 167 ms 138 ms 176 ms BSO-Communications.ge-3-0-0.404.407ar1.ARN1.gblx
.net [207.138.93.66]
8 179 ms 204 ms 182 ms v3964.cr1.th2.par.fr.bsocom.net [83.243.16.149]
9 204 ms 170 ms 167 ms v3965.cr4.itx1.par.fr.bsocom.net [83.243.16.109]
10 148 ms 138 ms 146 ms v2550.dr1.itx1.par.fr.bsocom.net [83.243.17.37]
11 203 ms 177 ms 172 ms v2551.dr2.itx1.par.fr.bsocom.net [83.243.17.57]
12 174 ms 172 ms 170 ms s080.x1.fr [83.243.20.80]
De trace is voltooid.
Waarom gaan we eerst naar ams-ix? toch geen reden toe?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dat het over AMS gaat snap ik nog, zo merkwaardig is het niet (tele2 deed dat ook tot mijn grote ergernis). AMS heeft nu eenmaal groot aandeel in hedendaagse internet, en is by far de makkelijkste weg om vlot andermans netwerken te bereiken. Wat ik echter niet volg is dat ze zo'n enorme loop in Brussel maken... Eerst alles naar Vilvoorde, en dan terug richting Brussel en dan pas naar Amsterdam... Great routing... DXADSL vliegt hier binnenkort buiten. Enige reden dat ik verbinding hield, was dat ik andere upstreams had dan bij Dommel, en dat is nu ook voorbij.
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:02
http://www.speedtest.net/result/566773756.png
Het gaat van kwaad naar erger met internet van scarlet.
Ping 510 ms // download 0.74 Mbs // upload 0.30 Mbs
Als het zo voort gaat en als we van scarlet geen uitleg krijgen dan ga ik bij einde kontrakt zeker opzeggen, naar ik zie zijn er velen in hetzelfde geval.
Hoe is dat mogelijk, zo goedkoop zijn ze eigenlijk ook niet??
Man man man miserie.
Het gaat van kwaad naar erger met internet van scarlet.
Ping 510 ms // download 0.74 Mbs // upload 0.30 Mbs
Als het zo voort gaat en als we van scarlet geen uitleg krijgen dan ga ik bij einde kontrakt zeker opzeggen, naar ik zie zijn er velen in hetzelfde geval.
Hoe is dat mogelijk, zo goedkoop zijn ze eigenlijk ook niet??
Man man man miserie.
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:02
Ja mensen het gaat op en neer met de ping , down en upload bij scarlet.
Heb ze via hun beruchte e-mail service de vraag gesteld of ze een verklaring voor dat feit willen geven.
Op de contact pagina staat reply binnen de drie werkdagen, maar, jullie raden het wel zeker, nougabollen.
Dit is al de vierde keer dat ik via die weg voor één of ander probleem tracht in contact te komen.
De enige keer dat ik antwoord kreeg was toen door mijn eigen fout, modem ontregeld (??) ze me antwoorden dat de fout bij mezelf lag.
Dus blijkbaar lezen ze de mail wel, maar antwoorden ze alleen als de fout niet bij scarlet zelf ligt.
Ik vertik het om langs de telefoon te gaan, want hoe kunnen ze dan controleren als de modem ook voor tf verbinding gebruikt wordt??
Als mijn contract ten einde is en er is nog geen beterschap dan schakel ik zeker over, alleen is de vraag naar welke firma??
Heb ze via hun beruchte e-mail service de vraag gesteld of ze een verklaring voor dat feit willen geven.
Op de contact pagina staat reply binnen de drie werkdagen, maar, jullie raden het wel zeker, nougabollen.
Dit is al de vierde keer dat ik via die weg voor één of ander probleem tracht in contact te komen.
De enige keer dat ik antwoord kreeg was toen door mijn eigen fout, modem ontregeld (??) ze me antwoorden dat de fout bij mezelf lag.
Dus blijkbaar lezen ze de mail wel, maar antwoorden ze alleen als de fout niet bij scarlet zelf ligt.
Ik vertik het om langs de telefoon te gaan, want hoe kunnen ze dan controleren als de modem ook voor tf verbinding gebruikt wordt??
Als mijn contract ten einde is en er is nog geen beterschap dan schakel ik zeker over, alleen is de vraag naar welke firma??
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Pingproblemen zijn er hier nog altijd eigenlijk (bvb webhostingtalk.nl krijg ik regelmatig server niet bereikbaar zelf, evenals google).ThomasN schreef:De ping problemen lijken nu opgelost. Het probleem van de zeer lage download snelheden blijft
Zone 09 (Gent-Merelbeke)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vraag mij af wat het nut is om van het scarlet netwerk naar bet bgc netwerk en dan terug naar het scarlet netwerk tegaan...Goendi schreef:De pingproblemen zijn verbeterd, maar ik krijg op die bewuste AMS-IX node van Belgacom nog steeds pings die soms richting 500ms gaan. Toch wel opmerkelijk...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Scarlet BE & Scarlet NL zijn nooit fysiek gelinked geweest. Gezien ze beide transit nemen van derden, is het niet meer als logisch dat Belgacom zowel in BE als in NL transit toevoegt aan Scarlet om kosten te reduceren.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zelfs voor een traceroute binnen NL (IP in het DC van Scarlet zelf!!!) gaat het vrij raar...Scarlet adsl ==> belgacom ==> Scarlet colo. En deze gaat nu niet via NL...
(Niet letten op de pings...bezig met een downloadC:\Users\Krisken>tracert s01.it2go.eu
Traceren van de route naar s01.it2go.eu [195.207.18.154]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.254.0.1
2 9 ms 20 ms 30 ms ip-83-134-177-1.dsl.scarlet.be [83.134.177.1]
3 38 ms 13 ms 15 ms 195.207.176.102
4 11 ms 11 ms 11 ms v2.icorestr1.isp.belgacom.be [194.78.0.32]
5 12 ms 12 ms 12 ms gig4-3.iptr.vil-ar01.mpl.scarlet.be [195.207.176
.242]
6 12 ms 11 ms 12 ms 195.207.168.30
7 11 ms 12 ms 12 ms 195.207.168.30
8 117 ms 123 ms 136 ms 77.241.95.30
9 103 ms 110 ms 116 ms 195.207.16.133.static.hosted.by.easyhost.be [195
.207.16.133]
10 104 ms 103 ms 110 ms 195.207.18.154
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti