Homeconnect en VOIP/dect telefoon

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Is het mogelijk om een draadloze dect/voip telefoon aan te sluiten op de siemens router van homeconnect zodat ik ook zonder mijn pc aan te hoeven zetten kan bellen met skype? Of is er een poort geblokkeerd in de router door dommel?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Je kan een dect telefoon aansluiten op de gigaset.

Je bent wel gebonden aan de voipdiensten van dommel. De instellingen voor voip worden in de modem door dommel gelocked. Wil je echter skype/voipstunt/etc etc etc blijven gebruiken moet je je pc hiervoor gebruiken.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
die_andere_ginder
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2008, 13:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als ik reeds een Linksys SPA-3000 heb , kan ik die toch nog steeds gebruiken door hem gewoon via ethernet aan te sluiten op de Dommel-Siemens-router mag ik hopen ?
Of wordt dat ook op een of andere manier "geblokkeerd" door Dommel in die Siemens-router ?

(SPA-3000 = ATA = Analogue Telephone Adapter , die ik nu al enkele jaren succesvol gebruik achter mijn router om via SIP-protocol te kunnen bellen, gebruik makend van een
van de vele VOIP-aanbieders zoals VOIPSTUNT enz.)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

die_andere_ginder schreef:Als ik reeds een Linksys SPA-3000 heb , kan ik die toch nog steeds gebruiken door hem gewoon via ethernet aan te sluiten op de Dommel-Siemens-router mag ik hopen ?
Of wordt dat ook op een of andere manier "geblokkeerd" door Dommel in die Siemens-router ?
Zolang Dommel poort 5060 niet blokkeert, zou het zonder enige aanpassing moeten werken. Veel hangt ook af of je die SPA enkel gebruikt voor uitgaande gesprekken, of als die ook inkomende gesprekken moet accepteren.
Mocht Dommel poort 5060 wel blokkeren dan kan je die SPA op een andere poort laten luisteren voor inkomende gesprekken (toch zeker als de interface gelijkaardig is als de SPA-3102), bv. poort 5061.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”