Russische student opgepakt wegens e-mail aan CIA

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De politie in Siberië heeft een 18-jarige student opgepakt omdat hij in een e-mail aan de CIA heeft gedreigd een metro in de Verenigde Staten op te blazen. Dat heeft de politie zondag bekendgemaakt.

De student zou de e-mail verstuurd hebben tijdens een computerles op de technische universiteit in Barnaoel. Hij sloot af met de mededeling: Jullie gaan allemaal dood, Allah is groot. Volgens een Russische televisiezender was hij zomaar eens op de CIA-site gaan kijken en besloot hij in een opwelling de e-mail te sturen. In theorie kan hij drie jaar krijgen wegens het maken van een vals dreigement. Laat dit een ernstige les zijn voor degenen die dergelijke misdrijven in de zin hebben, zei een woordvoerder van de politie.

Vorige maand kwamen 41 mensen om het leven bij een bomaanslag op een metrotrein in Moskou.

Bron: CNN (tv)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Alweer een genie :?

Hoe kun je hier nu iets zinnigs op antwoorden ? Je moet toch al behoorlijk ver weg zijn om zo'n stunt uit te halen... niet ?
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik doe het elke dag... Maar niet verder vertellen hoor :D Nee, serieus, er lopen heel wat mensen rond die er een paar mankeren...

Cheers
Afbeelding
Slekken
Pro Member
Pro Member

:eek: Tot zover de cursus: "Hoe maak ik het mezelf moeilijk (in 1 stap)".

Greetz
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Die moet idd wel een schroefje los hebben onder zijn hersenpan :eek:
Zo was er verschillende jaren geleden,... het ijzeren gordijn was toen dicht, een jonge duitser die het normaal vond om met een sportvliegtuig te landen op het rode plein in Moscou.
Hij stelde destijds de hele Sovietrepubliek op zijn kop, alle radar en andere überwachung had gefaald.

Maar deze stunt met die bom-dreiging is ook straffe kost, hij zal wel enige jaren kunnen nadenken over zijn stommiteit, maar dan wel achter de tralies. :twisted:
Afbeelding
Djorre
Plus Member
Plus Member

't is wel goeie manier om uit dat land te raken hé :P
stephan
Elite Poster
Elite Poster

wel leuk dat er mensen nog zo naief zijn en denkn dat men ze niet zal vinden :)

net als bommeldingen via telefoon, dan bellen ze met hun gsm maar zetten ze hun nummer op "privé" :lol:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

stephan schreef:net als bommeldingen via telefoon, dan bellen ze met hun gsm maar zetten ze hun nummer op "privé" :lol:

We weten toch allemaal dat je dat uit een telefooncel moet doen ? :lol:

Blue Sky schreef:een jonge duitser die het normaal vond om met een sportvliegtuig te landen

Doe het hem maar na :roll: Maar ja, zelfs zo'n perfecte landing kon de Russen niet overtuigen...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Heb ik dan ook gedaan .... Met de flight sim van MS :D

Cheers
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zolang dat ge maar niet de Twin Towers invliegt met uw simulator, is alles goed, Sub ;)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Bwa, zo zijn die mannen van de Twin Towers naar't schijnt ook begonnen hé ... eerst ff virtueel oefenen, dan de opgedane kennis in de praktijk omzetten.

/edit : wat er mij net doet aan denken dat het respect voor den Duits nog wat groter moet zijn, want hij had nog geen virtuele speeltjes om te oefenen :-D
Trouwens, was die zijn naam niet [fonetische mode]Mathias Rust[/fonetische mode] ?
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

inderdaad
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo CueBoy,
Dat was idd Mathias Rust, je moet het maar doen door alle radars van de DDR van de Polen en de Russen komen, geen Migs achter zich aan.
En Soviet generaals die hun valiezen mochten pakken, ik vind dat hij er met veel geluk van afgekomen was en niet al te lang in hun beruchte gevangenis heeft gezeten.
Van een stunt gesproken, dat was er wel een die kon tellen. :twisted:

Greetz,

PS: We zijn hier al een hele tijd off-topic bezig, stom van mij te beginnen over die M.Rust.
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ok Back to topic, pleaze ! :-)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

CueBoy schreef:Bwa, zo zijn die mannen van de Twin Towers naar't schijnt ook begonnen hé ... eerst ff virtueel oefenen, dan de opgedane kennis in de praktijk omzetten.

Laatste dat ik opgevangen had is dat de towers niet meer in de FlightSim zitten ... ze hebben toen zelfs de huidige versies uit de rekken gehaald als ik mij niet vergis (maar dat kan ook een urban myth zijn natuurlijk)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

De ramp met de Twin Towers is gebeurd 2 dagen voor de release van Flight Sim 2002 van MS. Er lagen nog geen CD's in de rekken. Alle dozen zijn terug gegaan naar afzender (MS dus) en vernietigd. Er is kort daarna een nieuwe versie verschenen zonder de torens.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”