Ik zit hier al een tijdje te zoeken in de settings van mijn Sagem modemrouter sinds ik ben overgeschakeld naar Speedconnect.
Bijkbaar kan je gewoon inloggen als admin op die router zonder login of wachtwoord in te geven, door gewoon naar het IP van de router te surfen.
Je kan het blijkbaar ook niet wijzigen in de settings dat wachtwoord, of je kan helemaal niets meer opeens.
Nieuwe user aanmaken is ook niet mogelijk.
Ik heb al wel n's mensen die langskomen en komen lannen.
Ik ben er niet helemaal happy mee dat iedereen die op m'n lan zit, sowieso ook admin is op m'n router.
Nu heb ik ECHT geen zin om m'n netwerk te gaan opsplitsen in vlans en bepaalde vlans toegang tot de router te ontzeggen, gewoon omdat deze router wagenwijd open geshipped wordt, en niet dicht gezet kan worden blijkbaar.
Is er geen andere, simpelere oplossing?
Heeft er nog niemand die firmware kunnen kraken zodat je ECHT root hebt op dat ding ipv de gimped admin account die we nu hebben?
Kan er iemand me met wat screenshots en uitleg zeggen hoe ik deze modemrouter gewoon kan bridgen, zodat ik er een eigen router achter kan plaatsen?
Zou ik erg appreciëren.
Speedconnect Sagem modemrouters
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
ik ken deze router/modem niet, maar overlaatst had ik hetzelfde probleem.
ik probeerde ook paswoord in te stellen en dit ging niet omdat ik draadloos was verbonden met de router, als ik verbond via de ethernet kabel lukte het mij perfect om dit aan te passen, waarschijnlijk doen ze dit uit veiligheid dat niemand in de buurt dit zomaar draadloos kan instellen.
hopelijk ben je hiermee geholpen.
ik probeerde ook paswoord in te stellen en dit ging niet omdat ik draadloos was verbonden met de router, als ik verbond via de ethernet kabel lukte het mij perfect om dit aan te passen, waarschijnlijk doen ze dit uit veiligheid dat niemand in de buurt dit zomaar draadloos kan instellen.
hopelijk ben je hiermee geholpen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
En de user en pass?Devilzown schreef:Met die van belgacom kan je als admin inloggen via:
http://192.168.1.1/?admin

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.