Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nope. Niet zolang er de firmware inzit die BGC's fiat heeft (en als ik het goed begrijp, waar BGC de "sleutel" van heeft).
Dommel heeft mij allersinds geantwoord dat het "voorlopig" niet ging om de VOIP te gebruiken van de Sagem en ze betreurden dit.

Opties ?
* algemene firmware erin pompen (unlocked) : kan ik niet aanraden, God-knows wat voor gevolgen dat kan hebben ...
* op Ebay kan je Linksys unlocked P2P ATA controllertjes krijgen voor "een appel en een ei". Ik denk dat ik zelf er zo eentje ga kopen en mee ga experimenteren, lijkt met een werkbaar en financieel acceptabel alternatief voor de gedisable-de VOIP van de Sagem.

Maar voor mij is dit dus een droog-water-zwemtest en puur gedachtenexperiment, want ik zit zelf (nog) niet bij Dommel's VDSL2.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

M.a.w. ergens op eBay of Kapaza ofzo eens ne Bbox op de kop tikken en experimenteren maar? :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

bbox2 bedoel je, groot verschil.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

expected activation date : 11/09/2009
(14.00u - 18.00u)


nu nog afwachten of et klopt en of men inet thuis nog werkt ... modem is niet pingbaar hier ... :p
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dmi schreef:expected activation date : 11/09/2009
(14.00u - 18.00u)


nu nog afwachten of et klopt en of men inet thuis nog werkt ... modem is niet pingbaar hier ... :p

Hier een activation date: 04/09/2009
(14.00u - 18.00u)

Alle laten we hopen dat alles goed gaat. :-D
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

EINDELIJK, de knoop is doorgehakt !
Ben al klant bij telenet sinds het begin dat ze verkrijgbaar zijn.

Vorig jaar naar kwaliteitsdienst gebeld van Telenet en toen kreeg ik 2 maand gratis omdat ik niet content was van hun prijzen, dit jaar sturen ze me direct de nodige documenten op toen ik belde ivm de actie van Belgacom Generation Internet :)

Ineens wat zitten vergelijken en Dommel VDSL2 plus lijkt me ideaal !
Betaal nu 75 euro turbonetXL (gebruik enkel het internnet gedeelte ervan) en 21 euro aan giganews.
Door het VDSL2 plus pakket te nemen van Dommel ga ik 400 euro op jaarbasis besparen (zonder promoprijzen).

Het eigen cityconnect netwerk vertrouw ik toch niet helemaal sinds stabiliteit en snelheid wel belangrijk zijn voor mij.

In ieder geval mijn bestelling is net online gemaakt !
Ben zeeeeeeeeer benieuwd :)
Unlimited fast internet here i come !

Sorry dat het misschien niet helemaal on topic is maar ik moest men vreugde ergens kwijt na meer dan 10 jaar Telenet en de nodige limieten ! Altijd zeeeeeeeeer content geweest van Telenet daar niet van, maar die limieten zijn zooooo anno 2004 :)

Greetz en hopelijk een happy toekomstige Dommel VDSL2 plus gebruiker !
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

je mag content zijn pas als alles geleverd is, no nog niet :twisted:
fulcrum9
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 20:34

Deze week maandag besteld en ik word zaterdag al geactiveerd. Gaat lekker met Dommel. :P
Account op het control pannel staat al op speedconnect en limiet werd al verhoogd tot 500gb.
Ook stopt de huidige betaalperiode op de activatiedatum van vdsl2, zo zijn er geen betalingsproblemen. Goed systeem imo.
Laatst gewijzigd door fulcrum9 op 04 jun 2011, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

fulcrum9 schreef:Deze week maandag besteld en ik word zaterdag al geactiveerd. Gaat lekkr met Dommel. :P
Account op het control pannel staat al op speedconnect en limiet werd al verhoogd tot 500gb.
Ook stopt de huidige betaalperiode op de activatiedatum van vdsl2, zo zijn er geen betalingsproblemen. Goed systeem imo.



Dan heb je geluk, ik heb het 24 augustus besteld en de domiciliëring is nog niet eens doorgegaan. Ook staat het factuur voor volgende periode al klaar (nog op netconnect) dus ik verschiet er niet van als ze me een maand dubbel gaan laten betalen...
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

fulcrum9 schreef:Deze week maandag besteld en ik word zaterdag al geactiveerd. Gaat lekkr met Dommel. :P
Account op het control pannel staat al op speedconnect en limiet werd al verhoogd tot 500gb.
Ook stopt de huidige betaalperiode op de activatiedatum van vdsl2, zo zijn er geen betalingsproblemen. Goed systeem imo.



activatie van de vdsl lijn op zaterdag ? ... kwist nie da die mannen werkten op zaterdag ...
fulcrum9
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 20:34

Oeps...verkeerd gelezen. 't Is nu vrijdag dat het geactiveerd wordt. ;)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Software schreef:
dmi schreef:expected activation date : 11/09/2009
(14.00u - 18.00u)


nu nog afwachten of et klopt en of men inet thuis nog werkt ... modem is niet pingbaar hier ... :p

Hier een activation date: 04/09/2009
(14.00u - 18.00u)

Alle laten we hopen dat alles goed gaat. :-D

hier staat er nog altijd:

expected activation date : 24/07/2009 (was een week later)
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested

Zit al een maand op vdsl2 :-)
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

ff rare vraag, als de vdsl aansluiting gebeurd is, kan ik dan nog verbinden via adsl ?

Ik vermoed van niet eh ... but one never knows :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wat bedoel je 'met verbinden via ADSL' ?
Indien je modem geen VDSL2 ondersteunt, zal je niet kunnen connecteren.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

ik bedoel, mijn huidige verbinding is adsl met een USR 9106, deze ondersteund idd geen vdsl, de sagem staat klaar en is correct geconfigged, maar mijn adsl zal niet blijven werken als mijn vdsl actief word ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Neen, het adsl signaal wordt namelijk tegengehouden door de vdsl2 rop in de straatkabine. Zelfs al is deze nog aangesloten in de centrale, het geraakt niet meer tot u thuis.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

KiLLa schreef:
fulcrum9 schreef:Deze week maandag besteld en ik word zaterdag al geactiveerd. Gaat lekkr met Dommel. :P
Account op het control pannel staat al op speedconnect en limiet werd al verhoogd tot 500gb.
Ook stopt de huidige betaalperiode op de activatiedatum van vdsl2, zo zijn er geen betalingsproblemen. Goed systeem imo.



Dan heb je geluk, ik heb het 24 augustus besteld en de domiciliëring is nog niet eens doorgegaan. Ook staat het factuur voor volgende periode al klaar (nog op netconnect) dus ik verschiet er niet van als ze me een maand dubbel gaan laten betalen...


beh, hier spijtig genoeg hetzelfde voor, die domiciliering duurt weken precies :(
mja, als ik de andere data bezie is het meestal op het nippertje, en idd de volgende factuur staat ook al klaar.

Als ze het dubbel aanrekene wel es bellen :p
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

Trojan schreef:Neen, het adsl signaal wordt namelijk tegengehouden door de vdsl2 rop in de straatkabine. Zelfs al is deze nog aangesloten in de centrale, het geraakt niet meer tot u thuis.



thnx trojan, da was wat ik nodig had :)

keer wa info :p


ik moet zeggen dat ik er wel naar uit kijk... vooral of de beloofde snelheid kan geleverd worden ( of toch ongeveer... ik neut nie over een paar kbps meer of minder :) )
fulcrum9
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 20:34

GuntherDW schreef:
KiLLa schreef:
fulcrum9 schreef:Deze week maandag besteld en ik word zaterdag al geactiveerd. Gaat lekkr met Dommel. :P
Account op het control pannel staat al op speedconnect en limiet werd al verhoogd tot 500gb.
Ook stopt de huidige betaalperiode op de activatiedatum van vdsl2, zo zijn er geen betalingsproblemen. Goed systeem imo.



Dan heb je geluk, ik heb het 24 augustus besteld en de domiciliëring is nog niet eens doorgegaan. Ook staat het factuur voor volgende periode al klaar (nog op netconnect) dus ik verschiet er niet van als ze me een maand dubbel gaan laten betalen...


beh, hier spijtig genoeg hetzelfde voor, die domiciliering duurt weken precies :(
mja, als ik de andere data bezie is het meestal op het nippertje, en idd de volgende factuur staat ook al klaar.

Als ze het dubbel aanrekene wel es bellen :p

Meteen betaald met KBC Online hier.

Heheh...ik heb mijn modem nu wel nog niet ontvangen. Hopelijk krijg ik hem morgen, zodat ik nog op het internet kan.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb op 2 sept online betaald en ineens contract gefaxt dat ik per mail had gekregen, nu op 4 september staat in men control panel van dommel dat ze de betaling al hebben ontvangen !

Status staat nu op:
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
bij mijn pakketten staat: status actief.

Gaat wel lekker vlot tot hiertoe !

Enkel mijn modem moet nu nog toekomen en de activatie van de lijn, geen idee of ze eerst iemand langssturen voor de raw copper te checken in men appartement...


Een vraag dat ik nog heb
Momenteel heb ik vdsl2 speedconnect plus besteld, moest ik nu na een paar maanden beslissen om toch het gewone vdsl2 speedconnect te willen hebben ipv het plus abonnement, kan je dit dan zonder enige probleem veranderen via het control panel van Dommel ? Of hang je minstens voor 1 jaar vast aan u gekozen abonnement daar ik toch binnen het speedconnect segment blijf...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Je hangt voor 1 jaar vast aan je contract. Een downgrade binnen dat jaar (jouw geval) zullen ze niet toestaan, bij een upgrade zijn ze misschien iets soepeler.
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

VDSL2 (gewone speedconnect) is hier geactiveerd :-D
Afbeelding

Niets van problemen gehad.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

was vdsl geen "soft" cap? Dus zonder +-20% overhead?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Aha !

De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20090915 (YYYYMMDD).


:banana:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

liger schreef:was vdsl geen "soft" cap? Dus zonder +-20% overhead?

Euh, 12 - 20% = 11.37 ?! :-)

Misschien heeft Dommel geen schitterende connectiviteit met Telenet?
ooh. shiny.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hah juist, khad gewoon wa dichter bij 12 verwacht wrs :P
stpedejo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 11:21

Ik ben sinds maandag aangelosten, ttz de mensen van Belgacom hebben de VDSL "binnen" gelegd.
Ik heb nu die modem enzo aangesloten, maar krijg geen IP adres.
Al gemailed, gebeld naar Dommel - ze gingen een technische persoon laten terugbellen - nog niks gehoord! :evil:
Kan iemand misschien vertellen of ik nog ergens iets moet doen?
In de status krijg ik VDSL Line Status: SHOWTIME, maar veel showtime is er niet!! Heb login en paswoord ingegeven maar zie dus geen WAP ip adres.
Bij status van de netwerk interfaces lees ik bij WAN PPPoE: Waiting for underlying connection (WAN ethoa0 PPP- Down).
Hopelijk kan iemand helpen; anders zal het wachten zijn op de DOMMEL mannen...
VMax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2006, 00:32

stpedejo schreef:Ik ben sinds maandag aangelosten, ttz de mensen van Belgacom hebben de VDSL "binnen" gelegd.
Ik heb nu die modem enzo aangesloten, maar krijg geen IP adres.
Al gemailed, gebeld naar Dommel - ze gingen een technische persoon laten terugbellen - nog niks gehoord! :evil:
Kan iemand misschien vertellen of ik nog ergens iets moet doen?
In de status krijg ik VDSL Line Status: SHOWTIME, maar veel showtime is er niet!! Heb login en paswoord ingegeven maar zie dus geen WAP ip adres.
Bij status van de netwerk interfaces lees ik bij WAN PPPoE: Waiting for underlying connection (WAN ethoa0 PPP- Down).
Hopelijk kan iemand helpen; anders zal het wachten zijn op de DOMMEL mannen...


Ik denk dat je toch ergens iets fout hebt ingesteld. In jouw geval denk ik dat de modem staat ingesteld als een PPPoE passtrough, de modem verwacht dat jij met je computer een 'dial-up' verbinding maakt.. Ik ken de configuratie niet van die modem, maar het moet daar wel ergens mogelijk zijn om de modem zelf in te laten bellen..
stpedejo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 11:21

Ondertussen gefixed...
Ik heb een factory reset gedaan van de modem en dan logingegevens terug ingegeven, en daar was de aansluiting !! :banana:
Volgens mij was de modem gewoon verkeerd geconfigureerd toen ze die hebben afgeleverd.
Swat - ben nu SpeecConnect+ No Limit connected!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

stpedejo schreef:Swat - ben nu SpeecConnect+ No Limit connected!

Speedtestje?
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

cloink schreef:
liger schreef:was vdsl geen "soft" cap? Dus zonder +-20% overhead?

Euh, 12 - 20% = 11.37 ?! :-)

Misschien heeft Dommel geen schitterende connectiviteit met Telenet?

hier toch een stabiele 11.98.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Geloof u wel Silencer, maar heb precies nog geen speedtest gezien van jouw lijn, of moet het gemist hebben...

http://www.speedtest.net/ (voor een vergelijking brussels :wink: )
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

kaise1 schreef:Geloof u wel Silencer, maar heb precies nog geen speedtest gezien van jouw lijn, of moet het gemist hebben...

http://www.speedtest.net/ (voor een vergelijking brussels :wink: )

De snelheidsaanduiding van mn pfsense router is correcter dan zo'n speedtest.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

morgen ist mijnen toer :-)

ben es benieuwd :p
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

M'n domiciliëring is eindelijk doorgegaan. Nu hopen dat de modem snel aankomt en de migration gestart wordt...
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

pffff ze hebben nog een half uur tijd ... tzal njet zijn voor vandaag zeker ...
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

nope ... nada ... niets ...

spijtig natuurlijk :)
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

dmi schreef:nope ... nada ... niets ...

spijtig natuurlijk :)


Hopelijk zijn ze hier wel optijd op hun afspraak :s

vraag me af of ze u zelf zullen contacteren voor een nieuwe afspraak
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

tis een omschakeling van adsl nor vdsl, dus ze moeten hier niet binnen zijn ... maar et feit dattek nog op men adsl kan, zou moeten laten blijken dat men vdsl nog niet actief is toch ? :p
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zoiets ja, van zodra uw vdsl aangesloten is kan uw adsl signaal toch niet meer door. Natuurlijk wel opletten als ge met een modem zit die zowel adsl als vdsl aan kan, dan kunde best eens in de configuratie kijken op welke stand hij staat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”