Telenet Digital TV draadloos

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Rafken
Plus Member
Plus Member

vraagje : kan ik Telenet Digital TV ook draadloos installeren voor een tweede TV?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kan je beter bij Belgacom zo een ruckus gaan kopen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waarom zou je trouwens als Belgacom werknemer behoefte hebben om Telenet Digital TV te nemen?
Op zoek naar nieuwe verkoopsargumenten?
Rafken
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:Waarom zou je trouwens als Belgacom werknemer behoefte hebben om Telenet Digital TV te nemen?
Op zoek naar nieuwe verkoopsargumenten?
als ik telenet tv wil, is dat toch mijn zaak.

heb al belgacom tv op mijn eerste tv en ben daar absoluut tevreden van.

en op zoek naar verkoopsargumenten? nee hoor, kan elke klant die twijfelt tussen belgacom en telenet, gemakkelijk overtuigen om voor belgacom te kiezen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:nee hoor, kan elke klant die twijfelt tussen belgacom en telenet, gemakkelijk overtuigen om voor belgacom te kiezen.
Bullshit :evil: and keep on dreamin'.

Je kan jezelf nog niet overtuigen en mij heb je ook niet overtuigd.
Je hebt me zelfs niet kunnen overtuigen om bij Belgacom te blijven met mijn SDSL en VDSL connecties laat staan Belgacom TV.

Als dit de enige bijdrage is die je aan dit forum kan leveren blijf dan a.u.b. weg.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Rafken schreef: en op zoek naar verkoopsargumenten? nee hoor, kan elke klant die twijfelt tussen belgacom en telenet, gemakkelijk overtuigen om voor belgacom te kiezen.
Nu gooi je de knuppel in het kippenhok. Vertel een keer waarom Jan modaal die geen BGC-adsl-lijn heeft voor BGC-tv zou kiezen? :twisted:

Maar we wijken af :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hmmm... Er is nog zoiets als de derde speler, in dit geval TV Vlaanderen. Maar zoals met alles hebben de meesten onder ons een heilige schrik om een schotel te plaatsen, uit te richten en sat ontvanger te kopen. En dan moet gemak betaald worden. En als tv-kijkend Vlaanderen wat minder schrik zou hebben om een schotel te plaatsen, dan zou je het aantal leden bij Belgacom en Telenet zienderogen zien dalen. Ik had Telenet, buiten gegooid wegens schandalig duur voor het povere aanbod en minderwaardige kwaliteit. Belgacom TV, wat kunnen die mij extra aanbieden vergeleken met de schotel? Ik ben al ruim 3 jaar een tevreden schotelkijker en geen mens die mij ooit nog van gedacht kan veranderen. Ik ben niet gebonden aan de willekeur van de provider (Belgacom of Telenet) om mij op te solferen met hun beperkte aanbod Ik ontvang een pak meer zenders waarvan er verschillende bij zijn die ik nu gratis ontvang terwijl Belgacom en Telenet daar geld voor vragen. Bovendien pluk ik alles rechtstreeks digitaal uit de lucht. Geen gedoe met omzetten van analoog naar digitaal, kastjes kopen... Maar het mooiste is (en hier kunnen Belgacom en Telenet een voorbeeld aan nemen): ik kan mijn opgenomen programma's probleemloos op DVD branden. Wanneer gaan Belgacom of Telenet dit aanbieden? En tegen welke prijs?
Rafken
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:
Rafken schreef:nee hoor, kan elke klant die twijfelt tussen belgacom en telenet, gemakkelijk overtuigen om voor belgacom te kiezen.
Bullshit :evil: and keep on dreamin'.

Je kan jezelf nog niet overtuigen en mij heb je ook niet overtuigd.
Je hebt me zelfs niet kunnen overtuigen om bij Belgacom te blijven met mijn SDSL en VDSL connecties laat staan Belgacom TV.

Als dit de enige bijdrage is die je aan dit forum kan leveren blijf dan a.u.b. weg.
het gaat hier wel over digitale televisie, meneerke. we zitten in een topic van digitale televisie. je moet kijken hé, makker. :-)

en dat op vlak is het niet moeilijk de klant te overtuigen om voor belgacom tv te kiezen. dat gaat bijna vanzelf.

en waarom had ik jou moeten overtuigen om bij belgacom te blijven. Dat is mijn taak hier niet.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:het gaat hier wel over digitale televisie, meneerke. we zitten in een topic van digitale televisie. je moet kijken hé, makker. :-)
Hebben we ineens geen internetverbinding meer nodig voor BelgacomTV?
Rafken schreef: en dat op vlak is het niet moeilijk de klant te overtuigen om voor belgacom tv te kiezen. dat gaat bijna vanzelf.
Waarom heb jij of één van jouw collega's mij dan niet kunnen overtuigen?
Rafken schreef: en waarom had ik jou moeten overtuigen om bij belgacom te blijven. Dat is mijn taak hier niet.
OK, als alleen maar onzin komt posten dan blijf je beter weg.
Aanvraag bij crew om jou te bannen is bij deze ingediend!
Rafken
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:
Rafken schreef:het gaat hier wel over digitale televisie, meneerke. we zitten in een topic van digitale televisie. je moet kijken hé, makker. :-)
Rafken schreef: en dat op vlak is het niet moeilijk de klant te overtuigen om voor belgacom tv te kiezen. dat gaat bijna vanzelf.
Waarom heb jij of één van jouw collega's mij dan niet kunnen overtuigen?
Rafken schreef: en waarom had ik jou moeten overtuigen om bij belgacom te blijven. Dat is mijn taak hier niet.
OK, als alleen maar onzin komt posten dan blijf je beter weg.
Aanvraag bij crew om jou te bannen is bij deze ingediend!
ah, ge zijt zo een kleuter die gaat klagen bij de juffrouw als hij zijn zin niet krijgt. Ban me maar. Kom ik terug onder een andere nick, alleen maar om jou een beetje lastig te vallen.
of misschien nee, ik ga de kleuters hier alleen laten in deze peuterforum.
Ban me maar. Ge gaat me geen groter plezier kunnen doen als dat.
:twisted:
320i
Elite Poster
Elite Poster

om toch ff on topic te reageren.
bij telenet digitale tv is het toch zo dat je per tv een decoder nodig hebt?
dus als je dat draadloos zou gaan gebruiken en iemand zapt (omdat hij op tv 1 kijkt) dan kijkt de andere ongewild mee, toch?
Kriep
Plus Member
Plus Member

draadloos in welke zin?
draadloze interactiviteit of alles draadloos?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Djorre
Plus Member
Plus Member

Blijf aub on topic mensen

Je kan het coax signaal toch ook draadloos doorzenden?
En inderdaad je hebt per tv een decoder nodig maar dat is ook zo bij belgacom.
Het voordeel van telenet digitale tv is dat je voorlopig ook nog analoog kan kijken op je andere tv's
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Djorre schreef:Blijf aub on topic mensen

Je kan het coax signaal toch ook draadloos doorzenden?
En inderdaad je hebt per tv een decoder nodig maar dat is ook zo bij belgacom.
Het voordeel van telenet digitale tv is dat je voorlopig ook nog analoog kan kijken op je andere tv's
uiteraard kun je dat coax signiaal draadloos doorzenden, je moet echter je box nog kunnen bedienen.
Djorre
Plus Member
Plus Member

heb je dan geen coax uitgang aan de receiver kant?
Dan zou het toch in principe moeten werken? Dat samen met zo'n netgear, dan heb je zowel netwerk als coax
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

silencer schreef:uiteraard kun je dat coax signiaal draadloos doorzenden, je moet echter je box nog kunnen bedienen.
Het coax signaal op zich kan je niet draadloos doorzenden... de totale bandbreedte daarvan is namelijk nog steeds enkele honderde MHz (zelfs als je het spectrum voor internet en telefonie eraf laat).

Het draadloos doorsturen van beelde is dan ook steeds door middel van een tuner in de zender, welke op die manier dus maar één TV kanaal moet doorsturen. In de ontvanger wordt dit signaal op SCART gezet (niet op coax dus).

Dergelijke systemene beschikken ook steeds over de mogelijkheid om de remote commando's door te sturen naar de zender om de tuner van kanaal te veranderen.

De vraag is echter of je wil investeren in die dingen... kans op storingen is namelijk groot, en de kwaliteit is matig (en beperkt tot PAL SD resolutie).

En off-topic... ik wil van Rafken nog altijd wel eens horen hoe hij iemand Digitale TV van BGC gaat aansmeren. Ik counter met gemak ieder argument, ook al ben ik ook geen echte Telenet fan.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Astralon schreef:
Is dat dan ook niet zo? Ik denk dat je tgwoordig enkel een classic-line nodig hebt - bgc ADSL moet je niet hebben afaik.
drareg
Starter Plus
Starter Plus

Belgacom heeft digitale televisie via een decoder die draadloos de tv bedient. Vraag weet iemand wat de reden zou zijn dat zij niet werken met een decoder die via een scart met de tv wordt verbonden?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

drareg schreef:Belgacom heeft digitale televisie via een decoder die draadloos de tv bedient.
Je bedoelt het Ruckus systeem... dat is een optie ja.
drareg schreef:Vraag weet iemand wat de reden zou zijn dat zij niet werken met een decoder die via een scart met de tv wordt verbonden?
SCART of HDMI is de standaard opstelling hoor, of begrijp ik je foutief ?
drareg
Starter Plus
Starter Plus

Ruckus wat betekent dat?
Ik wil in feite niets dat draadloos is in mijn huis. Een scart- of hdmi kabel is voor mij het ideale.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

drareg schreef:Ruckus wat betekent dat?
Ruckus is de naam van een bedrijf dat de wireless apparatuur maakt om je BGC-TV wireless te kunnen gebruiken. In princiepe is het dus niet meer dan een klassieke wireless router met enkele aanpassingen voor het streamen van IPTV.

In tegenstelling tot Telenet (wat HF gebaseerd is) is BGC-TV namelijk puur IP-gebaseerd (vandaar IPTV) en kan het dus net als je internet verbinding flexibel gedistribueerd worden.
drareg schreef:Ik wil in feite niets dat draadloos is in mijn huis. Een scart- of hdmi kabel is voor mij het ideale.
Voor BGC-TV moet je dan beschikken over telefoonaansluiting of ethernet verbinding (afhankelijk waar je de modem plaats) aan je TV. Vanaf de decoder kan je dan gewoon met SCART of HDMI verder naar je TV.

Bij TN moet je aan je TV beschikken over een coax aansluiting, vanwaar je eveneens verder vanaf je decoder via SCART of HDMI naar je TV kan. (tevens moet je ook nog beschikken over een ethernet verbinding voor je interactieve diensten, en dit kan niet wireless - althans niet economisch -, ondanks het IP verkeer is)
drareg
Starter Plus
Starter Plus

Maar tussen de router en de decoder hoe gebeurt de verbinding draadloos of niet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

drareg schreef:Maar tussen de router en de decoder hoe gebeurt de verbinding draadloos of niet?
Inderdaad... via het Ruckus systeem (is dus enkel van toepassing op BGC-TV).
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Mijn buurvrouw zou graag een tv toestel op haar dochtertje haar kamer zetten.
Beneden heeft ze een Telenet digicorder staan, en vanwege de afstand en de situering van de slaapkamer, is het bijna onmogelijk om een coaxkabel van de garage naar de bovenverdieping te trekken. Weet er missschien iemand of het mogelijk is, om dit tweede toestel boven draadloos te voorzien van tv ontvangst (liefst zonder te veel kwaliteitsverlies), digitaal of eventueel analoog? Misschien werken met een draadloze zendinstallatie of poweradapter?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

skipper schreef:Mijn buurvrouw zou graag een tv toestel op haar dochtertje haar kamer zetten.
Beneden heeft ze een Telenet digicorder staan, en vanwege de afstand en de situering van de slaapkamer, is het bijna onmogelijk om een coaxkabel van de garage naar de bovenverdieping te trekken. Weet er missschien iemand of het mogelijk is, om dit tweede toestel boven draadloos te voorzien van tv ontvangst (liefst zonder te veel kwaliteitsverlies), digitaal of eventueel analoog? Misschien werken met een draadloze zendinstallatie of poweradapter?
Je kan enkel de digicorder "draadloos" voorzien met een UTP kabel (via powerline), maar daarmee heb je nog geen beeld. Draadloze televisie is dus enkel mogelijk bij BelgacomTV. Zie hierboven uitgelegd door R2504.
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Lord Utopia schreef: Je kan enkel de digicorder "draadloos" voorzien met een UTP kabel (via powerline), maar daarmee heb je nog geen beeld. Draadloze televisie is dus enkel mogelijk bij BelgacomTV. Zie hierboven uitgelegd door R2504.
Zo gebeurt het inderdaad bij mij thuis ook. Draadloos (met poweradapter) voor de interactieve functies, maar wat dan te doen met de coax? Geen oplossing mogelijk met Telenet?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als het een niet te oud huis is kan je misschien een kabel in de spouwmuur trekken.
Het is soms wel wat vissen naar de kabel maar het is zelden als het niet lukt.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”