As je op meerdere tv's wil kijken, is het dan zo dat je per tv een ontvanger nodig hebt ?
En ik heb ook iets gelezen van cardsharing, kan je dan met 1 kaart (bijv. tv vlaanderen) met meerdere tv toestellen kijken ?
Ik ben wat aan het opzoeken geweest, maar kon er nog niet goed aan uit.
Satelliet en meerdere tv's
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ja.AnD schreef:As je op meerdere tv's wil kijken, is het dan zo dat je per tv een ontvanger nodig hebt ?
Ja.AnD schreef:En ik heb ook iets gelezen van cardsharing, kan je dan met 1 kaart (bijv. tv vlaanderen) met meerdere tv toestellen kijken ?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Is het dan zo dat je allemaal dreambox toestellen moet hebben, in 1 dreambox steek je dat kaartje van bv tv-vlaanderen en de andere dreamboxen laat je dan communiceren met degene waar het kaartje insteekt ? Of hoe gaat dit in z'n werk ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Yup.
Het hoeft daarom ook niet eens een "echte" Dreambox te zijn. Mijn schoonbroer heeft dit gedaan met de goedkopere MVision ontvangertjes : werkt perfect (TV Vlaanderen). 1 ontvanger met de kaart erin, static IP daarop, en dan de andere ontvangers laten wijzen naar die ene via de interne cardsharing software van die ontvangers. Niks extra nodig, alles is voorzien in de firmware van de ontvangers zelf.
Als ik me niet vergis zijn er nog geen HD versies van de MVisions, maar da's bij de Dreambox ook pas sinds de nieuwe 8xx series mogelijk dacht ik.
Het hoeft daarom ook niet eens een "echte" Dreambox te zijn. Mijn schoonbroer heeft dit gedaan met de goedkopere MVision ontvangertjes : werkt perfect (TV Vlaanderen). 1 ontvanger met de kaart erin, static IP daarop, en dan de andere ontvangers laten wijzen naar die ene via de interne cardsharing software van die ontvangers. Niks extra nodig, alles is voorzien in de firmware van de ontvangers zelf.
Als ik me niet vergis zijn er nog geen HD versies van de MVisions, maar da's bij de Dreambox ook pas sinds de nieuwe 8xx series mogelijk dacht ik.
- AnD
- Elite Poster
Nog een paar vragen, als je aan cardsharing doet, kan je dan bijvoorbeeld op één tv naar de vtm kijken en op datzelfde moment op de 2de tv naar mtv ? En heb je met 1 lnb genoeg of moet je hier ook per ontvanger 1 lnb hebben ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
AnD schreef:Nog een paar vragen, als je aan cardsharing doet, kan je dan bijvoorbeeld op één tv naar de vtm kijken en op datzelfde moment op de 2de tv naar mtv ? En heb je met 1 lnb genoeg of moet je hier ook per ontvanger 1 lnb hebben ?
Via cardsharing kun je perfect op verschillende tv's naar een ander zender kijken. Alleen moet je LNB uitgebrust zijn voor 2 of meerdere ontvangers aan te sluiten. Je hebt dus een twin- of quad-lnb nodig.
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ja je kan naar verschillende zenders gelijktijdig kijken als je meerdere ontvangers hebt.AnD schreef:Nog een paar vragen, als je aan cardsharing doet, kan je dan bijvoorbeeld op één tv naar de vtm kijken en op datzelfde moment op de 2de tv naar mtv ? En heb je met 1 lnb genoeg of moet je hier ook per ontvanger 1 lnb hebben ?
Neem steeds een lnb met meerder aansluitingen. Ik gebruik Quads (4 aansluitingen dus) en heb een PVR in de living waarmee ik twee programma's gelijktijdig kan opnemen en tegelijk(!) naar het derde kan kijken. Op de slaapkamer van de zoon staat een eenvoudige ontvanger. Dus gebruik ik 3 aansluitingen van die Quad-lnd.
Cardsharing doe ik via Smartwi omdat ik geen Dreamboxen heb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
[/quote]
Cardsharing doe ik via Smartwi omdat ik geen Dreamboxen heb.[/quote]
Softwarematige voorzieningen hebben wel enkele voordelen.
Cardsharing doe ik via Smartwi omdat ik geen Dreamboxen heb.[/quote]
Softwarematige voorzieningen hebben wel enkele voordelen.
- AnD
- Elite Poster
Cardsharing doe ik via Smartwi omdat ik geen Dreamboxen heb.[/quote]silencer schreef:
Softwarematige voorzieningen hebben wel enkele voordelen.[/quote]
Kan dan alleen een dreambox softwarematig cardsharen of zijn er ook andere merken ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Cardsharen is mogelijk bij ontvangers die een Ethernet (RJ45) aansluiting hebben. Op die manier kan je grenzeloos (letterlijk dan) sharen. Als ik mij niet vergis zijn voornamelijk Linux ontvangers voorzien van zo een RJ45 aansluiting.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
of via de seriële poort via het SSP protocol.Via een cardlink gekoppeld aan een webinterface gaat ook.Jack Daniels schreef:Cardsharen is mogelijk bij ontvangers die een Ethernet (RJ45) aansluiting hebben. Op die manier kan je grenzeloos (letterlijk dan) sharen. Als ik mij niet vergis zijn voornamelijk Linux ontvangers voorzien van zo een RJ45 aansluiting.
Het hoeven zelfs geen linux ontvangers te zijn om met cam's te kunnen werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik ben het volledig eens dat er meerdere mogelijkheden bestaan om aan CS te doen. Echter, via de Ethernet aansluiting en met een aangepast cfg bestandje is (in mijn ogen) de makkelijkste (en goedkoopste) oplossing. Dat kan zelfs een leek, zoals ik, voor elkaar krijgen. Echter dat gedoe met SSP protocol via seriële poort of cardlink en dergelijke, daar heb ik totaal geen kaas van gegeten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP