Is Dommel echt de moeite?
Hallo iedereen,
Ik heb momenteel een Telenet Expresnet Plus abonnement. Ik betaal maandelijks € 54, kan 30 gigabyte downloaden aan een theoretische snelheid van 15 mbit/s.
Ik download nogal veel dus kom nooit toe met die 30 gigabyte, dus dacht eraan om op Dommel over te stappen. De laatste weken en zelf maanden heb ik vaak hun website bezocht, op zoek naar het beste abonnement en het beste dat bij mij zou passen is het NetConnect abonnement. Op het eerste zicht heel interessant, maar ik vraag mij toch af of het de moeite is.
1) Activatie: € 50.
2) Nieuwe modem kopen: € 50
3) Speed pack kopen: € 30
4) Mischien ook boostpack kopen: € 10 activatie + maandelijks € 6
Als ik dan lees dat de snelheid niet altijd even goed is en dat de support enorm slecht is, begin ik toch te twijfelen. Telenet is veel te duur en biedt niet genoeg aan voor die prijs, maar ik heb nooit problemen gehad. Snelheid blijft gelijk, nooit geen downtime en dus heb ok nooit om support moeten vragen.
Ik weet ook wel dat de opinies verdeeld gaan zijn. Sommige mensen hebben nooit problemen met Dommel, andere dan weer altijd. Maar ik had toch graag jullie mening in verband met mijn situatie.
Ik heb momenteel een Telenet Expresnet Plus abonnement. Ik betaal maandelijks € 54, kan 30 gigabyte downloaden aan een theoretische snelheid van 15 mbit/s.
Ik download nogal veel dus kom nooit toe met die 30 gigabyte, dus dacht eraan om op Dommel over te stappen. De laatste weken en zelf maanden heb ik vaak hun website bezocht, op zoek naar het beste abonnement en het beste dat bij mij zou passen is het NetConnect abonnement. Op het eerste zicht heel interessant, maar ik vraag mij toch af of het de moeite is.
1) Activatie: € 50.
2) Nieuwe modem kopen: € 50
3) Speed pack kopen: € 30
4) Mischien ook boostpack kopen: € 10 activatie + maandelijks € 6
Als ik dan lees dat de snelheid niet altijd even goed is en dat de support enorm slecht is, begin ik toch te twijfelen. Telenet is veel te duur en biedt niet genoeg aan voor die prijs, maar ik heb nooit problemen gehad. Snelheid blijft gelijk, nooit geen downtime en dus heb ok nooit om support moeten vragen.
Ik weet ook wel dat de opinies verdeeld gaan zijn. Sommige mensen hebben nooit problemen met Dommel, andere dan weer altijd. Maar ik had toch graag jullie mening in verband met mijn situatie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Bel eerst is en kijk is hoe ver je van hun centrale woont.
Als dit 1-1,5km is dan ga je waarschijnlijk een 'leuke' snelheid halen..
Tevens kun je ook nu gaan kijken naar hun VDSL2 abonnementen.. daar is de snelheid sowieso al een stukje hoger...
Als dit 1-1,5km is dan ga je waarschijnlijk een 'leuke' snelheid halen..
Tevens kun je ook nu gaan kijken naar hun VDSL2 abonnementen.. daar is de snelheid sowieso al een stukje hoger...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Yep. Probeer eerst uit te vissen hoever je van een centrale zit. Dommel heeft normaal ook toegang tot deze info (bij mij toch) en is daar ook vrij eerlijk in qua "wat te verwachten bij die en die afstand". Nota : je moet ze wel tijd geven, antwoorden doen ze uiteindelijk wel, maar daar kan makkelijk een week over heen gaan.
Nu, ik zit zelf niet bij Dommel, en ik probeer me te onthouden van niet-relevante kritiek. In dit geval val ik terug op de feedback die ik rechtstreeks krijg van 3 collega's en vrienden die bij Dommel zitten ; eentje daarvan is totaal a-technisch en zit op Netconnect (zonder speedpack of wat dan ook), de andere zit op een CityConnect en is *zeer* technisch onderlegt, de derde is gewoon Netconnect + goede technische achtergrond.
Alle 3 zijn tevreden tot zeer tevreden. Alle 3 bevestigen de hilarische toestanden die je bij Dommel meemaakt als je vragen hebt en de bij wijlen onbeschofte reakties van de mensen, en alle 3 zijn niet zinnens te veranderen van ISP. De Cityconnect gebruker is een massa-downloader, de twee anderen zijn matige tot kleine gebruikers. Geen van hen klaagt over echt regelmatige snelheidsproblemen of outage.
Nu, als de slechte reputatie van Dommel je afschrikt -wat niet onbegrijpelijk is- kan je bij BGC aankloppen voor hun huidige 100gig "Internet Generation" of-hoe-dat-ook-heet aanbieding. Qua prijs zeker minstens even interessant, en bij mogelijke problemen *zeker* betere support. Enige vraag is of 100gig wel voldoende voor je zou zijn : enkel jij weet daar het antwoord op. Maar ondanks de bestaande kritiek op Dommel ken ik dus persoonlijk 3 mensen die erbij zitten, en die zijn alle 3 tevreden, ondanks compleet andere achtergrond, gebruiksprofiel en geografische ligging (telefoonzone) en aansluitsysteem.
Nu, ik zit zelf niet bij Dommel, en ik probeer me te onthouden van niet-relevante kritiek. In dit geval val ik terug op de feedback die ik rechtstreeks krijg van 3 collega's en vrienden die bij Dommel zitten ; eentje daarvan is totaal a-technisch en zit op Netconnect (zonder speedpack of wat dan ook), de andere zit op een CityConnect en is *zeer* technisch onderlegt, de derde is gewoon Netconnect + goede technische achtergrond.
Alle 3 zijn tevreden tot zeer tevreden. Alle 3 bevestigen de hilarische toestanden die je bij Dommel meemaakt als je vragen hebt en de bij wijlen onbeschofte reakties van de mensen, en alle 3 zijn niet zinnens te veranderen van ISP. De Cityconnect gebruker is een massa-downloader, de twee anderen zijn matige tot kleine gebruikers. Geen van hen klaagt over echt regelmatige snelheidsproblemen of outage.
Nu, als de slechte reputatie van Dommel je afschrikt -wat niet onbegrijpelijk is- kan je bij BGC aankloppen voor hun huidige 100gig "Internet Generation" of-hoe-dat-ook-heet aanbieding. Qua prijs zeker minstens even interessant, en bij mogelijke problemen *zeker* betere support. Enige vraag is of 100gig wel voldoende voor je zou zijn : enkel jij weet daar het antwoord op. Maar ondanks de bestaande kritiek op Dommel ken ik dus persoonlijk 3 mensen die erbij zitten, en die zijn alle 3 tevreden, ondanks compleet andere achtergrond, gebruiksprofiel en geografische ligging (telefoonzone) en aansluitsysteem.
Laatst gewijzigd door kaween 30 aug 2009, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
Ik heb al gebeld. Ze hadden mij gezegd dat ik op minder dan 1km of 1,5km van een centrale woon dus dit is geen probleem. Het probleem ligt me niet zozeer bij de snelheid. Ik geef graag een beetje snelheid als ik maar meer kan downloaden. Het probleem ligt me bij de kwaliteit van de lijn en de support. Ga ik maandelijks downtime hebben? Zo ja, als ik bel, ga ik een week moeten wachten op antwoord?
Wat me ook niet ligt zijn die extra kosten. 30 euro moeten betalen om 12mbit/s downstream te hebben vind ik een spijtige zaak, 50 euro activatie, 10 euro activatie voor de boostpack...
Vinden jullie, ondaks die extra kosten, dat Dommel echt de moeite waard is?
Wat me ook niet ligt zijn die extra kosten. 30 euro moeten betalen om 12mbit/s downstream te hebben vind ik een spijtige zaak, 50 euro activatie, 10 euro activatie voor de boostpack...
Vinden jullie, ondaks die extra kosten, dat Dommel echt de moeite waard is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Dit forum even af speuren is denk ik genoeg om niet meer te gaan twijfelen. zo ver mogelijk van Dommel weg blijven is het advies. Ze zitten volop in een golf opzeggingen voor niet of gebrekkige geleverde diensten, veel facturatie problemen en een slechte communicatie hieromtrent (met inschakeling van de ombudsdienst).
Ok. Ik dank jullie voor jullie mening. Ik heb vele forums al bezocht en ik heb wel veel negatieve meningen gevonden (maar ja, wanneer alles goed gaat, gaat een persoon de moeite niet nemen om daarvoor een nieuw onderwerp te beginnen). Ik zal mij dan toch informeren bij andere providers en momenteel blijf ik blij Telenet.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Neen, absoluut niet. Vergeet niet: Dommel verkoopt eigenlijk gewoon een Belgacom-produkt en dat is kwalitatief zeer ok. Het enige waar je af en toe problemen kan mee hebben is hun DNS-server. Die doet regelmatig vreemd, maar daar valt altijd een mouw aan te passen (lees: gebruik OpenDNS).ambiorix2 schreef:Ga ik maandelijks downtime hebben?
Absoluut! De responstijden (uit persoonlijke ervaring) varieren van een uur tot enkele maanden.ambiorix2 schreef:als ik bel, ga ik een week moeten wachten op antwoord?
Maar heb je die snelheid werkelijk nodig? Ik zit al een hele poos met het "simpele" NetConnect en haal geeneens de theoretische 4,6Mbps (zit iets te ver van de centrale) én toch heb ik zelden het gevoel van "crap, dit is traag". Kom trouwens ook van Telenet... Het duurt uiteraard wat langer met - zeg maar - 4 Mbps, but so what? Da's nog steeds een dikke 400KiB/s en ik heb hier "downloadstations" die zo goed als geen stroom vreten. Anyway, 't is iets persoonlijks natuurlijk, maar de enige geldige reden die ik kan bedenken voor die hogere snelheid is de hogere upload-snelheid, want dat is inderdaad traag te nomen (al zijn hier zo goed als alle providers ziek in dit bedje, gezien de gebruikte technologie).ambiorix2 schreef:Wat me ook niet ligt zijn die extra kosten. 30 euro moeten betalen om 12mbit/s downstream te hebben vind ik een spijtige zaak
Euh, loopt er nu geen promotie voor gratis activatie?ambiorix2 schreef:50 euro activatie
Boostpack? Huh? Kom je niet toe met 200GB (400GB als je tussen 24-13 leecht)?!ambiorix2 schreef:10 euro activatie voor de boostpack...

Ik zou die extra kosten dus niet doen...ambiorix2 schreef:Vinden jullie, ondaks die extra kosten, dat Dommel echt de moeite waard is?
Dat gezegd zijnde: Dommel is zeker het overwegen waard, doch je moet volgende zaken dus even in gedachten houden:
- kies voor een "simpel" produkt en blijf weg van hun all-in-one oplossingen (alla HomeConnect), hoe minder support je nodig hebt, hoe beter
- kies nooit voor een domiciliering, geloof je, die ene euro korting is de eventuele miserie niet waard
- zorg dat je zelf toch enige technische kennis aan de dag kan leggen, de meeste problemen los je dan makkelijk zelf op
PS: let maar niet op de haters, er zijn er altijd met horrorverhalen, van elke provider...
ooh. shiny.
De boostpack zou ik inderdaad niet echt nodig hebben. Er "liep" inderdaad een actie voor gratis activatie maar na met de klantendienst gebeld te hebben, ben ik te weten gekomen dat deze eindigt eind augustus.
Ik ben toch gewoon geworden aan de snelheid van telenet dus die speedpack is echt wel welkom.
In éénzelfde onderwerp zijn er personen die tevreden zijn van Dommel en andere dan weer helemaal niet. De enige oplossing is het risico nemen en hopen op geluk neem ik aan...
Wat is het probleem met domiciliëring?
Ik ben toch gewoon geworden aan de snelheid van telenet dus die speedpack is echt wel welkom.
In éénzelfde onderwerp zijn er personen die tevreden zijn van Dommel en andere dan weer helemaal niet. De enige oplossing is het risico nemen en hopen op geluk neem ik aan...
Wat is het probleem met domiciliëring?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
tenzij je city gaat pakken zie ik nu geen reden om naar dommel te gaan. (door hun wisselvallige helpdesk
)
Ik raad je dxadsl aan
Je gaat zelfde snelheid hebben + unlimited (ze hebben geen harde limiet. Toch niet momenteel
)

Ik raad je dxadsl aan

Je gaat zelfde snelheid hebben + unlimited (ze hebben geen harde limiet. Toch niet momenteel

-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Met de domiciliëring zijn enkele grote problemen geweest. Dommel dat geld van je bankrekening neemt maar dan de factuur niet op betaald zet.
Nu ben ik al meer dan een jaar bij dommel. Voor mij is dommel een goede keuze want wij (lees gezin) downloaden redelijk veel.
Problemen met de infrastructuur heb ik nooit gehad, dommel gebruikt de centrales van Belgacom (behalve dan bij cityconnect). Lijn is bij mij altijd stabiel.
Voor mij was dit ook 1 van de redenen om bij dommel te gaan. Ze gebruiken de infrastructuur van Belgacom en die is goed tot zeer goed te noemen.
Persoonlijk zou ik niet voor Dommel hun eigen centrales gaan maar dat is persoonlijk.
Prijs/kwaliteit is goed te noemen, grote datalimiet tegen lage prijs.
Zelf heb ik bijna nog nooit hun helpdesk moeten gebruiken. Uitzondelijk was toen ik klacht schreef dat adsl traag ging. Maar dat was een "algemeen" probleem.
Maar inderdaad hun helpdesk s*ckt, zelf heb ik 2-tal dagen moeten wachten op antwoord. Maar als je leest hier op het forum, zal je zien dat er personen nog nooit antwoord gekregen hebben of maanden later.
Momenteel zit ik in de migratie van ADSL (netconnect) naar VDSL (speedconnect) om toch een iets grotere snelheid te krijgen. Modem enzo al toegekomen, nu nog wachten op activatie datum.
Samengevat: Dommel is goed voor mensen die iets van techniek kennen, die veel willen downloaden tegen relatief lage prijs. Maar soms stalen zenuwen moeten hebben.
Dommel hun grootste problemen zijn: facturatie met domiciliëring, hun dns-servers en mailservers die wel eens willen uitvallen
Voor de laatste 2 problemen zijn er oplossingen, opendns gebruiken en de gmail smtp server gebruiken.
Nu ben ik al meer dan een jaar bij dommel. Voor mij is dommel een goede keuze want wij (lees gezin) downloaden redelijk veel.
Problemen met de infrastructuur heb ik nooit gehad, dommel gebruikt de centrales van Belgacom (behalve dan bij cityconnect). Lijn is bij mij altijd stabiel.
Voor mij was dit ook 1 van de redenen om bij dommel te gaan. Ze gebruiken de infrastructuur van Belgacom en die is goed tot zeer goed te noemen.
Persoonlijk zou ik niet voor Dommel hun eigen centrales gaan maar dat is persoonlijk.
Prijs/kwaliteit is goed te noemen, grote datalimiet tegen lage prijs.
Zelf heb ik bijna nog nooit hun helpdesk moeten gebruiken. Uitzondelijk was toen ik klacht schreef dat adsl traag ging. Maar dat was een "algemeen" probleem.
Maar inderdaad hun helpdesk s*ckt, zelf heb ik 2-tal dagen moeten wachten op antwoord. Maar als je leest hier op het forum, zal je zien dat er personen nog nooit antwoord gekregen hebben of maanden later.
Momenteel zit ik in de migratie van ADSL (netconnect) naar VDSL (speedconnect) om toch een iets grotere snelheid te krijgen. Modem enzo al toegekomen, nu nog wachten op activatie datum.
Samengevat: Dommel is goed voor mensen die iets van techniek kennen, die veel willen downloaden tegen relatief lage prijs. Maar soms stalen zenuwen moeten hebben.
Dommel hun grootste problemen zijn: facturatie met domiciliëring, hun dns-servers en mailservers die wel eens willen uitvallen
Voor de laatste 2 problemen zijn er oplossingen, opendns gebruiken en de gmail smtp server gebruiken.
@Software
Ik geef toe dat je reactie mij iets meer vertrouwen geeft in Dommel.
Dus als ik het goed begrepen heb:
- Niet met domiciliëring betalen
- Geduldig zijn met de HelpDesk.
- OpenDNS gebruiken.
Ik denk dat ik aan de hand van jullie reacties wel een gezonde beslissing kan nemen. Ik dank jullie allemaal.
Ik geef toe dat je reactie mij iets meer vertrouwen geeft in Dommel.
Dus als ik het goed begrepen heb:
- Niet met domiciliëring betalen
- Geduldig zijn met de HelpDesk.
- OpenDNS gebruiken.
Ik denk dat ik aan de hand van jullie reacties wel een gezonde beslissing kan nemen. Ik dank jullie allemaal.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik denk dat je daar geluk mee moet hebben, althans dat denk ik de één ondervind niets anders dan last de ander is in de 7de hemelambiorix2 schreef:Ik heb al gebeld. Ze hadden mij gezegd dat ik op minder dan 1km of 1,5km van een centrale woon dus dit is geen probleem. Het probleem ligt me niet zozeer bij de snelheid. Ik geef graag een beetje snelheid als ik maar meer kan downloaden. Het probleem ligt me bij de kwaliteit van de lijn en de support. Ga ik maandelijks downtime hebben? Zo ja, als ik bel, ga ik een week moeten wachten op antwoord?
Wat me ook niet ligt zijn die extra kosten. 30 euro moeten betalen om 12mbit/s downstream te hebben vind ik een spijtige zaak, 50 euro activatie, 10 euro activatie voor de boostpack...
Vinden jullie, ondaks die extra kosten, dat Dommel echt de moeite waard is?

-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Dommel is altijd perfect voor mij geweest ... vroeger op netconnect (via turboline), nu op dommel's eigen cityconnect netwerk.
Heb niet echt klachten, downtime is uiterst zelden (alleen de DNS, mail/smtp en usenet hebben soms serieuze kuren ... maar ik gebruik niet die van dommel, dus geen prob voor mij). Snelheid is eigenlijk ook altijd goed (wat je zou verwachten met de sync snelheid die je krijgt) ... ping is wat minder, mss niet de beste provider voor gamers (skynet is daar nog steeds een heel stuk beter ... Telenet s**** ook serieus voor pings).
Heb hun klantendienst nooit echt nodig gehad ... zowel activatie en omschakeling naar cityconnect liepen perfect bij mij. Ook geen problemen met domiciliëring.
Maar de reacties op dit forum zijn wel duidelijk ... de klantendienst kan je maar beter niet nodig hebben, vandaar ook dat ik een domiciliëring heb genomen ... geen problemen met betalingen enzo.
Heb niet echt klachten, downtime is uiterst zelden (alleen de DNS, mail/smtp en usenet hebben soms serieuze kuren ... maar ik gebruik niet die van dommel, dus geen prob voor mij). Snelheid is eigenlijk ook altijd goed (wat je zou verwachten met de sync snelheid die je krijgt) ... ping is wat minder, mss niet de beste provider voor gamers (skynet is daar nog steeds een heel stuk beter ... Telenet s**** ook serieus voor pings).
Heb hun klantendienst nooit echt nodig gehad ... zowel activatie en omschakeling naar cityconnect liepen perfect bij mij. Ook geen problemen met domiciliëring.
Maar de reacties op dit forum zijn wel duidelijk ... de klantendienst kan je maar beter niet nodig hebben, vandaar ook dat ik een domiciliëring heb genomen ... geen problemen met betalingen enzo.
Heb je ook enige argumenten om je misnoegen voor Dommel te bekrachtigen? De negatieve ervaringen van klanten zijn van even groot belang voor mij als de goede. Door gebrek aan beter en omdat ik absoluut van Telenet af wil, ben ik momenteel toch van plan om op Dommel over te schakelen. Maar als jij mij kan overtuigen en als ik daardoor veel problemen kan vermijden, bring it onMaglor schreef:Komt niet klagen als ge problemen hebt he...

- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13626
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
In één van de eerste reacties wees men je reeds op de BGC generation Internet die momenteel mij de beste deal lijkt tot 100 Gig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

Doorblader het forum eens? Topics genoeg van Dommel denk ik zo 
Dommel is ok, je zit eigenlijk (zoals al aangegeven) op een Belgacom lijn. Maar vanzodra je problemen hebt met je abonnement of administratie is het hopen op een goede afloop. Ik denk dat dat zowat het hele dommel forum ineens uitlegt. Zolang je geen early-adopter gaat spelen maakt het weinig uit of je nu Belgacom of Dommel hebt. Wel rekening houden dat DSL een pak complexer in elkaar zit dan cable. Je zit met een afstand tot centrale die je bijvoorbeeld niet hebt bij telenet. Verder is ook de lijn kwaliteit van belang terwijl dit bij Telenet in principe veel minder uitmaakt.
Ik zou trouwens VDSL2 (speedconnect) nemen als dat beschikbaar is bij jou. ADSL is sowieso een oude technologie en de VDSL2 abonnementen zijn een pak interessanter dan de ADSL soortgenoten. Bij mijn weten zijn er ook niet echt extreme problemen bij speedconnect zoals dat bij cityconnect en homeconnect was.
En zoals al aangeven, niet teveel gebruik maken van de inbegrepen diensten (dns en mail vooral).

Dommel is ok, je zit eigenlijk (zoals al aangegeven) op een Belgacom lijn. Maar vanzodra je problemen hebt met je abonnement of administratie is het hopen op een goede afloop. Ik denk dat dat zowat het hele dommel forum ineens uitlegt. Zolang je geen early-adopter gaat spelen maakt het weinig uit of je nu Belgacom of Dommel hebt. Wel rekening houden dat DSL een pak complexer in elkaar zit dan cable. Je zit met een afstand tot centrale die je bijvoorbeeld niet hebt bij telenet. Verder is ook de lijn kwaliteit van belang terwijl dit bij Telenet in principe veel minder uitmaakt.
Ik zou trouwens VDSL2 (speedconnect) nemen als dat beschikbaar is bij jou. ADSL is sowieso een oude technologie en de VDSL2 abonnementen zijn een pak interessanter dan de ADSL soortgenoten. Bij mijn weten zijn er ook niet echt extreme problemen bij speedconnect zoals dat bij cityconnect en homeconnect was.
En zoals al aangeven, niet teveel gebruik maken van de inbegrepen diensten (dns en mail vooral).
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik heb nu al meer dan een jaar dommel netconnect en ben zeer tevreden. Ik heb nog maar 2x contact gehad met hun helpdesk (1x mail en 1x tel) en ben steeks op minder dan een week geholpen. Tot vorige week had ik nooit een downtime en die van vorige week was blijkbaar een algemeen landelijke panne. Enkel hun activatiekosten zijn wat aan de hoge kant, maar ik kan nu wel tegen 12Mbit (10 effectief) onbeperkt downloaden zonder geneut over FUP ed.
Ge moogt vooral niet vergeten dat als ge bij de ene provider slechte waardes hebt, ge dat bij een andere waarschijnlijk ook gaat hebben. Meestal ligt dit aan een slecht koperpaar, en die blijft meestal hetzelfde, ongeacht de provider.
Korte nota: ik heb mensen gezien die op 3km van een centrale wonen en die nog met gemak 4.6Mbit halen, dus laat u niet vangen aan 1.5km, want die kunnen vaak een slechtere lijn hebben.
@gravity: VDSL2 bij dommel is nog schandalig duur, en dat zal zo blijven aangezien dommel dit nooit in eigen beheer kan aanbieden.
Ge moogt vooral niet vergeten dat als ge bij de ene provider slechte waardes hebt, ge dat bij een andere waarschijnlijk ook gaat hebben. Meestal ligt dit aan een slecht koperpaar, en die blijft meestal hetzelfde, ongeacht de provider.
Korte nota: ik heb mensen gezien die op 3km van een centrale wonen en die nog met gemak 4.6Mbit halen, dus laat u niet vangen aan 1.5km, want die kunnen vaak een slechtere lijn hebben.
@gravity: VDSL2 bij dommel is nog schandalig duur, en dat zal zo blijven aangezien dommel dit nooit in eigen beheer kan aanbieden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
er werden al enkele alternatieven genoemd voor dommel zonder de helpdesk "risico"...ambiorix2 schreef:Heb je ook enige argumenten om je misnoegen voor Dommel te bekrachtigen? De negatieve ervaringen van klanten zijn van even groot belang voor mij als de goede. Door gebrek aan beter en omdat ik absoluut van Telenet af wil, ben ik momenteel toch van plan om op Dommel over te schakelen. Maar als jij mij kan overtuigen en als ik daardoor veel problemen kan vermijden, bring it onMaglor schreef:Komt niet klagen als ge problemen hebt he...
ik begrijp ook ni waarom je zou dommel nemen
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
- Locatie: LB; Bree
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb nu ongeveer een maand Homeconnect, op de activatie van het geheel na ben ik zeer tevreden.
Probleem bij Dommel is helaas nog steeds de helpdesk en activatiedesk (deze laatste is overigens uitbesteed). Ik heb in totaal 5 keer moeten bellen voor er effectief een case gelogged was voor de technisch staf, hierna ging alles vlot. Daags nadien ben ik opgebeld, bleek dat de homeconnect software die was meegeleverd met de modem verouderd was en na download van de laatste versie was het binnen 5 minuten in orde. Ook info verder netjes ontvangen via e-mail op verzoek.
Probleem bij Dommel is helaas nog steeds de helpdesk en activatiedesk (deze laatste is overigens uitbesteed). Ik heb in totaal 5 keer moeten bellen voor er effectief een case gelogged was voor de technisch staf, hierna ging alles vlot. Daags nadien ben ik opgebeld, bleek dat de homeconnect software die was meegeleverd met de modem verouderd was en na download van de laatste versie was het binnen 5 minuten in orde. Ook info verder netjes ontvangen via e-mail op verzoek.
.:: DiaKe ::.
Ik ben al iets meer dan 3 jaar Dommel klant en over hun producten heb ik absoluut geen klagen, sinds ik OpenDNS servers gebruik eigenlijk 100% tevreden van mijn verbinding. Hun support is niet geweldig maar ze hebben er wel zwaar aan gewerkt, verleden jaar was het nog een complete nachtmerrie en nu is het aanvaardaar geworden. Administratie is van een complete nachtmerrie naar gewoon ondermaats geëvolueerd.
Maar naar mijn ervaring is de support en administratie altijd matig bij ISP's, ook bij de grote spelers. Behalve bij Easynet, daar was het absoluut top.
Maar naar mijn ervaring is de support en administratie altijd matig bij ISP's, ook bij de grote spelers. Behalve bij Easynet, daar was het absoluut top.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13626
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Kijk ja, als je er niet om maalt om een week te wachten om geholpen te worden, dan is Dommel top héen ben steeks op minder dan een week geholpen

Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Mijn problemen waren dan ook niet van die aard dat ze geen week konden wachten.
De eerste keer waas louter informatief via een ticket om te weten of de sagem modem verplicht was bij speedconnect.
De tweede keer was het om mijn profiel van 9Mbit te verhogen naar 12Mbit. Hiervoor heb ik eerst een ticket geopend op vrijdag en maandag heb ik zelf gebeld, na wat aandringen hebben ze diezelfde dag nog mijn profiel omhoog gezet.
Dus zo slecht is dat imo toch niet hoor.
De eerste keer waas louter informatief via een ticket om te weten of de sagem modem verplicht was bij speedconnect.
De tweede keer was het om mijn profiel van 9Mbit te verhogen naar 12Mbit. Hiervoor heb ik eerst een ticket geopend op vrijdag en maandag heb ik zelf gebeld, na wat aandringen hebben ze diezelfde dag nog mijn profiel omhoog gezet.
Dus zo slecht is dat imo toch niet hoor.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Belgacom heeft anders ook een sterk aanbod, Internet Plus met een snelheid van 18/1,2 met gratis modem en gratis activatie en de eerste 6 maanden kosten maar 10€ en vanaf dan is het 57,75€ per maand (na 12 maand opzegbaar). Helaas slechts 60Gb volume maar voor mensen die weinig volume nodig hebben een interessant aanbod, maar ik zou het wel na 12 maand opzeggen en dan van het promotieaanbod van een andere provider genietengr4vity schreef:De instap kosten zijn inderdaad duur, maar unlimited 18/1,2 voor 49,00 EUR vind ik persoonlijk niet zo extreem duur.Trojan schreef:@gravity: VDSL2 bij dommel is nog schandalig duur, en dat zal zo blijven aangezien dommel dit nooit in eigen beheer kan aanbieden.

- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hey ambiorix2,
Ik zit zelf ook al een jaartje bij Dommel (Homeconnect) en vind dit super.
Ik kom thuis van Netconnect en ben overgeschakeld naar Homeconnect (toen ik verhuisde)
Ik weet dat er hier mensen zijn, die Dommel haten (om welke reden ook), maar daar steek ik zelf geen energie meer in. Ieder heeft zijn mening. Net zoals jij je mening over Dommel zal vormen. Één tip. Laat je je niet teveel leiden door de mening van anderen (die mening geeft een beeld van de werkelijkheid, HUN werkelijkheid, maar is daarom nog niet jouw werkelijkheid!). Jouw werkelijkheid zul je ontdekken, op basis van jouw ervaringen...
Om terug te komen, tot wat wij over Dommel vinden.
Wat de meeste userbase leden hier vertellen, klopt alvast wel, vind ik. De helpdesk van Dommel is inderdaad het zwakste kantje. Die helpdesk is niet altijd even goed op de hoogte (moet soms zaken bij de directie navragen, waardoor dit langer blijft liggen), of even goed bereikbaar (bij momenten is die onbemand, en reageert dan heel traag tot niet, vooral via e-mail).
Ten tijde van de lancering van Homeconnect, heb ik ook eens een half uur aan de telefoon gehangen, eer ik binnen geraakte. Maar ik geraakte wel altijd binnen. En werd steeds vriendelijk geholpen. Alle problemen die ik gehad heb (mbt aanvraag dommiciliering, synchronisate lijn, gratis eerste maand, etc) zijn in orde gekomen. Die helpdesk van Dommel bestaat dus (gelukkig), en ze werkt ook (zeker via telefoon). Maar hun administratie is wel soms heel traag. Nog een tip, blijven zagen tot je geholpen geraakt. Niet opgeven en zeker je probleem niet laten aanslepen.
Mocht je een snellere helpdesk op prijs stellen, ben je bij Belgacom beter af (denk ik). Al kun je je wel de vraag stellen, waarvoor je zo een helpdesk nodig hebt ? En hoe vaak je die nodig hebt ? De meeste mensen hebben de helpdesk vooral nodig in het begin (bij hun aansluiting) of later bij een omschakeling (dommiciliering, verhuis, installatie boostpack, verandering abbo, etc). Op die momenten moet je bij Dommel wat geduld hebben. Maar een keer alles goed werkt, heb je die helpdesk niet meer nodig. Waardoor het ook meteen niet meer nodig is, daar extra meer geld voor in de maand neer te leggen.
Alles heeft een pro en een contra. Dommel is goedkoper. Maar kan enkel en alleen maar goedkoper zijn, doordat ze bepaalde diensten automatiseren (hun facturatie) en op andere diensten snoeien (bv kleine helpdesk). De pro is dat je minder betaald. De contra, is dat je in geval van administratieve problemen bij Dommel wat meer geduld moet hebben. Nog een tip, blijf altijd vriendelijk aan de telefoon, dan zal men je zeker helpen. Met uitschelden (of procederen en dergelijke, zoals Ceurrix hier in de tijd) bereik je alvast niets.
Tot zover de helpdesk (en administratie). Nog iets kort over het product. Daarover kunnen we kort zijn. Dit is schitterend. En heb ik niets over te klagen. Zoals de userbase leden hier reeds vertelden. ADSL technologie is wel iets complexer dan kabel (wat betreft sync van je lijn enzo). Maar eens dat werkt (en dat is voor alle ADSL ISP's hetzelfde) zit je ok. Het internet van Dommel is heel goed. Ik heb zelden uitvallen gehad. De gratis nieuwsgroepen (bin inclusief) werken ook heel goed. Al kunnen die bij soms eens een terugval vertonen (lees: kleinere retentie), maar dit is maar tijdelijk.
De reden dat ik zelf indertijd Homeconnect genomen heb, was voor de unlimited download (dit is echt zalig, niet meer hoeven stil te staan bij hoeveel je aan het verbruiken bent en/of je daarvoor gaat moeten bijbetalen). Als ik wil haal ik een demo van een spel af, en staat het me niet aan, of zit er een bug in die download, dan haal ik gewoon een andere af (of die nogmaals af). Je kan zoveel afhalen als je wilt, zoveel tv streamen als je wilt, zonder je nog over die download zorgen te hoeven maken.
De snelheid daarin vind ik (net zoals andere userbase leden aangaven) iets minder belangrijk. Je bent beter met een stabiele 4,6 Mpbs lijn. Dan op een onstabiele 6 Mpbs. Maar als een stabiele 6 Mpbs ook tot de mogelijkheden behoort. Why not.
Hangt allemaal af, van wat je zelf wilt en hoeveel je bereid bent daarvoor te betalen. Houdt er alvast rekening mee dat snelheden van ADSL NIET GEGARANDEERD kunnen worden ! Dit is niet zoals bij de kabel. Voor ADSL is de kwaliteit van je koperpaar, interne aansluiting, afstand centrale, aantal aansluitingen in de centrale, etc. enorm van belang!
Als je snelheid wilt, is VDSL2 zeker veel beter (zoals gr4vity aangaf). Maar ook dit is weer allemaal afhankelijk van wat jij zelf wilt. Wil je bv een "early adopter" zijn (als eerste een nieuw product in gebruik nemen, met de mogelijke kinderziekten er nog in, neem je dat risico). Of ga je voor een product dat al een tijdje bestaat. Zichzelf bewezen heeft. Indien ik jou was (en je nog geen VDSL of ADSL modem hebt), zou ik voor een VDSL modem gaan. Dan hoef je die achteraf niet meer te vervangen. Tenzij je dit niet erg vind. Dan kun je nu nog een ADSL2+ modem (en abbo) nemen. En binnen een jaar of twee overschakelen.
Wat Homeconnect betreft, dit abbo is heel goedkoop (onbeperkt internet, onbeperkt bellen, geen kost vaste lijn, eventueel ook aan hogere snelheid surfen, afh van afstand tot centrale, nieuwsgroepen inbegrepen). Maar de telefoon werkt niet 100% super. Ik kan bellen en zelf opgebeld worden. Al heeft het wel even geduurd, voor mijn telefoonnummer in de centrale van de andere operatoren (Belgacom, Telenet, etc) opgenomen was. Die telefoon werkt (dat is ok). Maar soms is de lijn slecht (zit er een echo op). Al heeft niet iedereen hier last van. Ik ben over deze telefonie alvast tevreden, omdat die telefoon voor mij geen prioriteit is. Ik heb het liever goedkoop. Zeker voor die paar keren dat ik maar belt. Voor die 2 euro meer, kan ik bellen en zelf opgebeld worden. Als ik een belgacom abbo hiervoor had genomen, was ik terug 15 euro kwijt.
Kort samengevat (mijn ervaring met Dommel)
Sterktes:
- Goede producten (zeker hun internet, is uiteindelijk Belgacom kwaliteit, zo goed als geen uitval)
- Goedkoop (goede prijs/kwaliteit)
- Mogelijkheid tot onbeperkt downloaden en onbeperkt bellen (met Homeconnect) naar alle vaste lijnen.
- Nieuwgroepen (binaries incl) in de prijs inbegrepen
- Geen blokkering van poorten op je modem (wat Telenet en Belgacom wel soms durven doen)
Zwaktes:
- De telefoon (Homeconnect) werkt (maar kwaliteit / stabiliteit van de lijn kan minder zijn, dan een Belgacom lijn)
- De helpdesk en administratie is bij momenten traag (geduld hebben is hier de boodschap)
Alvast veel succes.
Ik zit zelf ook al een jaartje bij Dommel (Homeconnect) en vind dit super.
Ik kom thuis van Netconnect en ben overgeschakeld naar Homeconnect (toen ik verhuisde)
Ik weet dat er hier mensen zijn, die Dommel haten (om welke reden ook), maar daar steek ik zelf geen energie meer in. Ieder heeft zijn mening. Net zoals jij je mening over Dommel zal vormen. Één tip. Laat je je niet teveel leiden door de mening van anderen (die mening geeft een beeld van de werkelijkheid, HUN werkelijkheid, maar is daarom nog niet jouw werkelijkheid!). Jouw werkelijkheid zul je ontdekken, op basis van jouw ervaringen...
Om terug te komen, tot wat wij over Dommel vinden.
Wat de meeste userbase leden hier vertellen, klopt alvast wel, vind ik. De helpdesk van Dommel is inderdaad het zwakste kantje. Die helpdesk is niet altijd even goed op de hoogte (moet soms zaken bij de directie navragen, waardoor dit langer blijft liggen), of even goed bereikbaar (bij momenten is die onbemand, en reageert dan heel traag tot niet, vooral via e-mail).
Ten tijde van de lancering van Homeconnect, heb ik ook eens een half uur aan de telefoon gehangen, eer ik binnen geraakte. Maar ik geraakte wel altijd binnen. En werd steeds vriendelijk geholpen. Alle problemen die ik gehad heb (mbt aanvraag dommiciliering, synchronisate lijn, gratis eerste maand, etc) zijn in orde gekomen. Die helpdesk van Dommel bestaat dus (gelukkig), en ze werkt ook (zeker via telefoon). Maar hun administratie is wel soms heel traag. Nog een tip, blijven zagen tot je geholpen geraakt. Niet opgeven en zeker je probleem niet laten aanslepen.
Mocht je een snellere helpdesk op prijs stellen, ben je bij Belgacom beter af (denk ik). Al kun je je wel de vraag stellen, waarvoor je zo een helpdesk nodig hebt ? En hoe vaak je die nodig hebt ? De meeste mensen hebben de helpdesk vooral nodig in het begin (bij hun aansluiting) of later bij een omschakeling (dommiciliering, verhuis, installatie boostpack, verandering abbo, etc). Op die momenten moet je bij Dommel wat geduld hebben. Maar een keer alles goed werkt, heb je die helpdesk niet meer nodig. Waardoor het ook meteen niet meer nodig is, daar extra meer geld voor in de maand neer te leggen.
Alles heeft een pro en een contra. Dommel is goedkoper. Maar kan enkel en alleen maar goedkoper zijn, doordat ze bepaalde diensten automatiseren (hun facturatie) en op andere diensten snoeien (bv kleine helpdesk). De pro is dat je minder betaald. De contra, is dat je in geval van administratieve problemen bij Dommel wat meer geduld moet hebben. Nog een tip, blijf altijd vriendelijk aan de telefoon, dan zal men je zeker helpen. Met uitschelden (of procederen en dergelijke, zoals Ceurrix hier in de tijd) bereik je alvast niets.
Tot zover de helpdesk (en administratie). Nog iets kort over het product. Daarover kunnen we kort zijn. Dit is schitterend. En heb ik niets over te klagen. Zoals de userbase leden hier reeds vertelden. ADSL technologie is wel iets complexer dan kabel (wat betreft sync van je lijn enzo). Maar eens dat werkt (en dat is voor alle ADSL ISP's hetzelfde) zit je ok. Het internet van Dommel is heel goed. Ik heb zelden uitvallen gehad. De gratis nieuwsgroepen (bin inclusief) werken ook heel goed. Al kunnen die bij soms eens een terugval vertonen (lees: kleinere retentie), maar dit is maar tijdelijk.
De reden dat ik zelf indertijd Homeconnect genomen heb, was voor de unlimited download (dit is echt zalig, niet meer hoeven stil te staan bij hoeveel je aan het verbruiken bent en/of je daarvoor gaat moeten bijbetalen). Als ik wil haal ik een demo van een spel af, en staat het me niet aan, of zit er een bug in die download, dan haal ik gewoon een andere af (of die nogmaals af). Je kan zoveel afhalen als je wilt, zoveel tv streamen als je wilt, zonder je nog over die download zorgen te hoeven maken.
De snelheid daarin vind ik (net zoals andere userbase leden aangaven) iets minder belangrijk. Je bent beter met een stabiele 4,6 Mpbs lijn. Dan op een onstabiele 6 Mpbs. Maar als een stabiele 6 Mpbs ook tot de mogelijkheden behoort. Why not.

Als je snelheid wilt, is VDSL2 zeker veel beter (zoals gr4vity aangaf). Maar ook dit is weer allemaal afhankelijk van wat jij zelf wilt. Wil je bv een "early adopter" zijn (als eerste een nieuw product in gebruik nemen, met de mogelijke kinderziekten er nog in, neem je dat risico). Of ga je voor een product dat al een tijdje bestaat. Zichzelf bewezen heeft. Indien ik jou was (en je nog geen VDSL of ADSL modem hebt), zou ik voor een VDSL modem gaan. Dan hoef je die achteraf niet meer te vervangen. Tenzij je dit niet erg vind. Dan kun je nu nog een ADSL2+ modem (en abbo) nemen. En binnen een jaar of twee overschakelen.
Wat Homeconnect betreft, dit abbo is heel goedkoop (onbeperkt internet, onbeperkt bellen, geen kost vaste lijn, eventueel ook aan hogere snelheid surfen, afh van afstand tot centrale, nieuwsgroepen inbegrepen). Maar de telefoon werkt niet 100% super. Ik kan bellen en zelf opgebeld worden. Al heeft het wel even geduurd, voor mijn telefoonnummer in de centrale van de andere operatoren (Belgacom, Telenet, etc) opgenomen was. Die telefoon werkt (dat is ok). Maar soms is de lijn slecht (zit er een echo op). Al heeft niet iedereen hier last van. Ik ben over deze telefonie alvast tevreden, omdat die telefoon voor mij geen prioriteit is. Ik heb het liever goedkoop. Zeker voor die paar keren dat ik maar belt. Voor die 2 euro meer, kan ik bellen en zelf opgebeld worden. Als ik een belgacom abbo hiervoor had genomen, was ik terug 15 euro kwijt.
Kort samengevat (mijn ervaring met Dommel)
Sterktes:
- Goede producten (zeker hun internet, is uiteindelijk Belgacom kwaliteit, zo goed als geen uitval)
- Goedkoop (goede prijs/kwaliteit)
- Mogelijkheid tot onbeperkt downloaden en onbeperkt bellen (met Homeconnect) naar alle vaste lijnen.
- Nieuwgroepen (binaries incl) in de prijs inbegrepen
- Geen blokkering van poorten op je modem (wat Telenet en Belgacom wel soms durven doen)
Zwaktes:
- De telefoon (Homeconnect) werkt (maar kwaliteit / stabiliteit van de lijn kan minder zijn, dan een Belgacom lijn)
- De helpdesk en administratie is bij momenten traag (geduld hebben is hier de boodschap)
Alvast veel succes.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Zojuist gebeld naar de helpdesk en heb 10minuuutjes moeten wachten eer ik binnen was, persoonlijk vind ik dit zeker doenbaar. Bij de helpdesk TN/BGC moet je soms ook wachten.
Daar bovenop ook nog eens een goede uitleg gekregen ook !
De helpdesk werkt dus goed maar heeft mss wat last van een gebrek aan continuïteit. Al heb ik al die horrorverhalen die je hier leest zelf nog nooit meegemaakt.(ben zon 10tal maanden homeconnect klant)
Daar bovenop ook nog eens een goede uitleg gekregen ook !
De helpdesk werkt dus goed maar heeft mss wat last van een gebrek aan continuïteit. Al heb ik al die horrorverhalen die je hier leest zelf nog nooit meegemaakt.(ben zon 10tal maanden homeconnect klant)
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Ik voel me nu verplicht om ook een duit in het zakje te doen.
Ik ben reeds 3 jaar netconnect klant, en buiten occasioneel een DNS probleem en de mail heb ik eigenlijk nog nooit downtime gehad.
De snelheid was altijd constant en de paar keer dat ik de helpdesk nodig had voor info was dit meteen of na een paar uurtjes in orde.
Ik schakel morgen om naar cityconnect en tussen de aanvraag en de leverdatum is er nu net een week verstreken. Ik heb niet uren moeten wachten bij de Helpdesk om het in orde te krijgen.
Ik tart nu misschien het lot door over te schakelen, maar ik zie het momenteel bij dommel Positief.
Voor mij is Dommel een uitstekende leverancier van goedkoop internet (nu minder dan 3 jaar geleden ivm bv. Belgacom, maar toch ...)
Helpdesk heeft me steeds goed geholpen.
Nooit betaal problemen gehad , maar ik betaal dan ook NIET via domicilierïng.
Hopelijk was dit nuttige info !
Ik ben reeds 3 jaar netconnect klant, en buiten occasioneel een DNS probleem en de mail heb ik eigenlijk nog nooit downtime gehad.
De snelheid was altijd constant en de paar keer dat ik de helpdesk nodig had voor info was dit meteen of na een paar uurtjes in orde.
Ik schakel morgen om naar cityconnect en tussen de aanvraag en de leverdatum is er nu net een week verstreken. Ik heb niet uren moeten wachten bij de Helpdesk om het in orde te krijgen.
Ik tart nu misschien het lot door over te schakelen, maar ik zie het momenteel bij dommel Positief.
Voor mij is Dommel een uitstekende leverancier van goedkoop internet (nu minder dan 3 jaar geleden ivm bv. Belgacom, maar toch ...)
Helpdesk heeft me steeds goed geholpen.
Nooit betaal problemen gehad , maar ik betaal dan ook NIET via domicilierïng.
Hopelijk was dit nuttige info !
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Wij hebben gisteren gebeld en in minder dan 2 minuten was het gesprek afgelopen. Direct contact en direct antwoord gekregen. Vroeger was dit inderdaad dikwijls anders. Maar ik denk dat ze bij dommel aan het werken zijn om zulke zaken te verbeteren.logion schreef:Zojuist gebeld naar de helpdesk en heb 10minuuutjes moeten wachten eer ik binnen was, persoonlijk vind ik dit zeker doenbaar. Bij de helpdesk TN/BGC moet je soms ook wachten.
Daar bovenop ook nog eens een goede uitleg gekregen ook !
De helpdesk werkt dus goed maar heeft mss wat last van een gebrek aan continuïteit. Al heb ik al die horrorverhalen die je hier leest zelf nog nooit meegemaakt.(ben zon 10tal maanden homeconnect klant)
Zelfde hierGent32m schreef: Kort samengevat (mijn ervaring met Dommel)
Sterktes:
- Goede producten (zeker hun internet, is uiteindelijk Belgacom kwaliteit, zo goed als geen uitval)
- Goedkoop (goede prijs/kwaliteit)
- Mogelijkheid tot onbeperkt downloaden en onbeperkt bellen (met Homeconnect) naar alle vaste lijnen.
- Nieuwgroepen (binaries incl) in de prijs inbegrepen
- Geen blokkering van poorten op je modem (wat Telenet en Belgacom wel soms durven doen)
Zwaktes:
- De telefoon (Homeconnect) werkt (maar kwaliteit / stabiliteit van de lijn kan minder zijn, dan een Belgacom lijn)
- De helpdesk en administratie is bij momenten traag (geduld hebben is hier de boodschap)
Alvast veel succes.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Wat ik nu wel minder vind bij dommel is dat je eerst bij een algemenere telefoniste terechtkomt, was vroeger beter (ale iemand die de modelnummers niet eens kent van gangbare full rate splitters (als je zelf vraagt of je dit type nodig hebt).
Sinds we hier vdsl2 hebben is onze lijn zeer stabiel, werkt voip & tv zeer goed.
Sinds we hier vdsl2 hebben is onze lijn zeer stabiel, werkt voip & tv zeer goed.
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35
ook ik moet hier ff wat kwijt.
ik ben iets van een 3 jaar klant bij dommel, nog nooit problemen gehad.
enige wat een tijd op zich laten wachten had was de overgang naar homeconnect.
laatst ook eens een snelheidsprobleem dat enkele uren aanhield, maar daar hadden andere adsl providers ook last van dacht ik.
wat blijkbaar niemand vernoemd is dat ze een nieuwsserver hebben waar je gratis gebruik van kunt maken met een retentie van 200 dagen.
mocht er een andere provider dit kunnen aanbieden tegen deze prijs zou ik het pas overwegen om bij dommel weg te gaan.
50 euro voor unlimited internet + gratis bellen naar vaste nummers 24/7 + een nieuwsserver van 200 dagen retentie voor minder dan 50€.
kzou niet weten wie dit kan buiten dommel.
o ja, in het beging was hun voip niet echt van de beste kwaliteit, maar daar hebben ze aan gewerkt en is de laatste maanden goed...
ik ben iets van een 3 jaar klant bij dommel, nog nooit problemen gehad.
enige wat een tijd op zich laten wachten had was de overgang naar homeconnect.
laatst ook eens een snelheidsprobleem dat enkele uren aanhield, maar daar hadden andere adsl providers ook last van dacht ik.
wat blijkbaar niemand vernoemd is dat ze een nieuwsserver hebben waar je gratis gebruik van kunt maken met een retentie van 200 dagen.
mocht er een andere provider dit kunnen aanbieden tegen deze prijs zou ik het pas overwegen om bij dommel weg te gaan.
50 euro voor unlimited internet + gratis bellen naar vaste nummers 24/7 + een nieuwsserver van 200 dagen retentie voor minder dan 50€.
kzou niet weten wie dit kan buiten dommel.
o ja, in het beging was hun voip niet echt van de beste kwaliteit, maar daar hebben ze aan gewerkt en is de laatste maanden goed...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
200d retentie :o zeker al lang niet meer gebruikt? is nu 367dagen.barbapapa5800 schreef:ook ik moet hier ff wat kwijt.
ik ben iets van een 3 jaar klant bij dommel, nog nooit problemen gehad.
enige wat een tijd op zich laten wachten had was de overgang naar homeconnect.
laatst ook eens een snelheidsprobleem dat enkele uren aanhield, maar daar hadden andere adsl providers ook last van dacht ik.
wat blijkbaar niemand vernoemd is dat ze een nieuwsserver hebben waar je gratis gebruik van kunt maken met een retentie van 200 dagen.
mocht er een andere provider dit kunnen aanbieden tegen deze prijs zou ik het pas overwegen om bij dommel weg te gaan.
50 euro voor unlimited internet + gratis bellen naar vaste nummers 24/7 + een nieuwsserver van 200 dagen retentie voor minder dan 50€.
kzou niet weten wie dit kan buiten dommel.
o ja, in het beging was hun voip niet echt van de beste kwaliteit, maar daar hebben ze aan gewerkt en is de laatste maanden goed...
Ze vallen je wel niet lastig bij dommel, iets wat BGC wel graag doet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
mij en vooral nietsvermoedende familie.liger schreef:valt belgacom u lastig?
van telenet geen last meer "gratis internet van het werk" truc.
Dommel heeft zijn minpuntjes, maar telenet zeker ook ! die beroven uw grootmoeder voor 2€ !
Ook niet vergeten dat je gebruik mag maken van een nieuwsserver bij Dommel, als je veel download is dat een geweldig iets.
Ik ben ook overgestapt van telenet, denk nu zo een 2 a 3 jaar en heb er zeker geen spijt van, het is fijn als je niet meer naar die stomme meter moet kijken.
Doen !
Ook niet vergeten dat je gebruik mag maken van een nieuwsserver bij Dommel, als je veel download is dat een geweldig iets.
Ik ben ook overgestapt van telenet, denk nu zo een 2 a 3 jaar en heb er zeker geen spijt van, het is fijn als je niet meer naar die stomme meter moet kijken.
Doen !
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Van die nieuwsserver gesproken : dat is nu al bijna 2 dagen dat ik meer "unable to connect" krijg dat iets binnen te halen.
Is dat bij nog iemand ?
Is dat bij nog iemand ?
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Om terug te komen op het verhaal van de starter van het onderwerp.
Telenet heeft het een topnetwerk, zeer snel. Maar ook een topprijs, en in die tijd dat ik er was nooit 1MB extra gekregen (tenzij die 10 naar 12GB/maand) en maar dik betaald. Wat ben je met snelheid als je na een week al aan je limiet zit.
Nu Dommel, goedkoper en je krijgt meer download. Toen ging de wereld pas open met downloaden.
Eerst had ik Netconnect daarna Cityconnect.
Activatie: geen problemen, je moet gewoon afwachten tot je mail krijgt met de datum. Kan wat duren. Je moet eerst vooruit betalen maar bedrag krijg je daarna terug. Bij cityconnect had ik wel problemen met activatie maar dat kwam omdat ik een eigen (andere goedkopere) modem gebruik.
Disconnects: Bij netconnect regelmatig, ook regelmatig de DNS of de Mailserver die uitligt. Bij Cityconnect, nog nooit dat ik gemerkt heb.
Facturatie: ik heb nog nooit een probleem gehad. Ik gebruik geen domi. Ik had eens 2x betaald, de volgende maand niets moeten betalen
Klantendienst: Ik heb 5 tickets gemaakt, ik geloof dat ik slecht op 1 reactie gehad heb, vergeet de klantendienst. Maar wat mij betreft mag de klantendienst afgeschaft worden als dat de prijs verder kan drukken.
Snelheid, altijd constant, maar zeker niet snel vergeleken met Telenet. Misschien een nadeel maar dat weet je vooraf.
Zelfde als andere posters:
Telenet heeft het een topnetwerk, zeer snel. Maar ook een topprijs, en in die tijd dat ik er was nooit 1MB extra gekregen (tenzij die 10 naar 12GB/maand) en maar dik betaald. Wat ben je met snelheid als je na een week al aan je limiet zit.
Nu Dommel, goedkoper en je krijgt meer download. Toen ging de wereld pas open met downloaden.
Eerst had ik Netconnect daarna Cityconnect.
Activatie: geen problemen, je moet gewoon afwachten tot je mail krijgt met de datum. Kan wat duren. Je moet eerst vooruit betalen maar bedrag krijg je daarna terug. Bij cityconnect had ik wel problemen met activatie maar dat kwam omdat ik een eigen (andere goedkopere) modem gebruik.
Disconnects: Bij netconnect regelmatig, ook regelmatig de DNS of de Mailserver die uitligt. Bij Cityconnect, nog nooit dat ik gemerkt heb.
Facturatie: ik heb nog nooit een probleem gehad. Ik gebruik geen domi. Ik had eens 2x betaald, de volgende maand niets moeten betalen
Klantendienst: Ik heb 5 tickets gemaakt, ik geloof dat ik slecht op 1 reactie gehad heb, vergeet de klantendienst. Maar wat mij betreft mag de klantendienst afgeschaft worden als dat de prijs verder kan drukken.
Snelheid, altijd constant, maar zeker niet snel vergeleken met Telenet. Misschien een nadeel maar dat weet je vooraf.
Zelfde als andere posters:
Voor mij is Dommel een uitstekende leverancier van goedkoop internet
Dat gezegd zijnde: Dommel is zeker het overwegen waard, doch je moet volgende zaken dus even in gedachten houden:
- kies voor een "simpel" produkt en blijf weg van hun all-in-one oplossingen (alla HomeConnect), hoe minder support je nodig hebt, hoe beter
- kies nooit voor een domiciliering, geloof je, die ene euro korting is de eventuele miserie niet waard
- zorg dat je zelf toch enige technische kennis aan de dag kan leggen, de meeste problemen los je dan makkelijk zelf op