Belgacom Generation Internet: 100 GB voor 29 euro/maand

Nieuws omtrent telecom
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Na een hele tijd bestoken te zijn met packs en voordelen allerhande heeft Belgacom een nieuw Internet-only abonnement gelanceerd: Generation Internet. Het eerste jaar krijg je voor 29 euro per maand een downloadvolume van 100 GB tegen een downloadsnelheid van 12 Mbps en -opvallend- 1 Mbps uploadsnelheid. Je krijgt er bovendien de draadloze modem gratis bij. Na het eerste jaar betaal nog 34 euro per maand, wat nog altijd flink interessanter is dan het nu gebruikelijke Belgacom ADSL Go of een Telenet Expressnet-abonnement. De extraatjes van de gewone ADSL-abonnementen van Belgacom zijn ook hier van toepassing, zoals music downloads of gratis foto-afdrukken. Als je online bestelt betaal je geen activeringskosten.

Om dit abonnement te promoten heeft Belgacom de virale site The Profiler gelanceerd welke inhaakt op de populariteit van Facebook.
Met deze specificaties en prijs is Belgacom weer helemaal mee met zijn tijd. De tijd van onwerkbaar lage downloadlimieten ligt blijkbaar definitief achter ons.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Dit aanbod geldt niet voor bestaande Belgacom Internet-klanten.
Duidelijk speciaal om Telenet klanten af te snoepen dus :lol:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Hm, staat in de kleine lettertjes ja... Dat zuigt wel ehm... konijneballen, want hier was ik best wel in geïnteresseerd...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Enkel de promo is niet voor bestaande klanten. Het pakket wel? Indien wel: wat is dan nog het voordeel van een Go?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Geen? Tenzij de promo die dààr dan weer op loopt momenteel: 6 maanden lang aan 10 euro per maand.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Dat gaan ze toch niet zo laten? Ik neem aan dat ze de Go dan ook gaan aanpassen???
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Is dit VDSL of ADSL2+ ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Als het ADSL2+ is kun je evengoed - beter zelfs - tele2 pure adsl 12Mb nemen.
Kost wel 10 euro meer vanaf het 2de jaar maar je hebt dus totaal geen volume limit.

Of is er een andere de afstand van de centrale hierbij?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Zal wel VSDL2 zijn denk ik, omdat ze 1Mbit upload aanbieden.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vdsl2 nog laaaang niet overal beschikbaar, velen gaan nog uit de boot vallen _ dan kunnen ze nog proberen u adsl Go aan te smeren, tot ze zin hebben om eens Vdsl te leggen. haha
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

ADSL2+ heeft ook 1Mbit up. ADSL2+ is zelfs nog niet overal beschikbaar. Althans hier toch niet.
Op het adres van een kennis van me is ADSL2+ niet beschikbaar maar VDSL2 wel, toeval ? ik denk het niet, dacht gelezen te hebben dat belgacom de investeringen in ADSL2 stopgezet hadden...
Patje
Elite Poster
Elite Poster

SplinterByte schreef:ADSL2+ heeft ook 1Mbit up. ADSL2+ is zelfs nog niet overal beschikbaar. Althans hier toch niet.
Op het adres van een kennis van me is ADSL2+ niet beschikbaar maar VDSL2 wel, toeval ? ik denk het niet, dacht gelezen te hebben dat belgacom de investeringen in ADSL2 stopgezet hadden...
Adsl2+ zal nergens meer beschikbaar worden (zal niet verder meer uitgerold worden), er zal van waar er nog gewone adsl is overgeschakeld worden naar Vdsl2.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Is zeer aanlokkelijk voor mij !
Betaal nu 75 euro per maand voor 100gig bij Telenet, de telefoon en digitale tv optie moest ik niet hebben omdat ik toch geen tv kijk en daarom ook niet het jaarlijkse kabelabonnement wou betalen, dus kom ik uit op 75 euro bij telenet voor 100gig.

Ik download zelfs soms muziek van itunes en bij Belgacom geven ze 5 nummers per maand ofzo gratis lees ik op hun site, wat nog eens uitkomt op 5 euro !

Denk dat ik nog maar eens een tel. ga moeten plegen naar de kwaliteitsdienst van Telenet !
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

10 nummers zelfs!
En jij bent de eerste waarvan ik lees dat je dat ook effectief gebruikt :-)
Hoeveel honderden liedjes ondertussen al aan mij voorbij zijn gegaan... maja, ik wil geen iTunes en zeker geen DRM'ed spul.
pm
Premium Member
Premium Member

meon schreef:10 nummers zelfs!
En jij bent de eerste waarvan ik lees dat je dat ook effectief gebruikt :-)
Hoeveel honderden liedjes ondertussen al aan mij voorbij zijn gegaan... maja, ik wil geen iTunes en zeker geen DRM'ed spul.
Sinds ik geswitched ben naar iPhone en deze dan ook volop dagelijks gebruik als muziekspeler ben ik iTunes beginnen gebruiken voor muziek, de kwaliteit is sinds enkele maanden omhoog gegaan van hun codering alsook alles is nu DRM vrij van muziek, anders moest ik het ook niet hebben.

Maar 10 songs in de maand !!!! Wow das 10 euro ! OK nu zijn ze mij aan het lokken met snoepgoed ! hehe

Bedankt voor die extra info meon
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

meon schreef:Hm, staat in de kleine lettertjes ja... Dat zuigt wel ehm... konijneballen, want hier was ik best wel in geïnteresseerd...
Hier zijn de kleine lettertjes, nietw speciaal vind ik ... behalve de activeringskost

(1) Aanbod geldig van 20/08/2009 tot en met 31/12/2009 voor elk nieuw abonnement van minstens 1 jaar. Dit aanbod geeft recht op € 5 korting per maand gedurende 12 maanden, in totaal dus € 60 (12 x € 5). Daarna betaal je € 34 per maand. Eenmalige activeringskosten: € 50. Dit aanbod geldt niet voor bestaande Belgacom Internet-klanten. Modem gratis zolang de voorraad strekt. Aanbod geldig met of zonder vaste telefoonlijn. Niet cumuleerbaar met andere Internet-promoties. Aanbod beperkt tot de eerste 8000 intekeningen.

(2) De ontvangstsnelheid hangt af van de afstand tussen je aansluitpunt en de telefooncentrale, van je informatica-installatie en je binnenbekabeling.
pm
Premium Member
Premium Member

Als je in het bestel menu gaat kijken komt er dit:

Afbeelding

en er staat in het rood bij: studenten voordeel !? Dus niet geldig voor niet-studenten?

Nog een vraag wat ik niet direct vind, werkt Belgacom met piek en daluren voor hun 100gig download? Zoals bij Telenet 50% van het volume s nachts.

Nu betaal ik 75 bij Telenet, hier 34 na 1 jaar, das een verschil van 41 euro per maand, zo bespaar ik maar even 492 euro op jaarbasis en ik krijg er nog 10 songs bij in iTunes als extraatje dat ik toch gebruik... hmmm
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

pm waar heb jij gezeten laatste 2 jaar? :)

je kan al lang 100gb+ krijgen voor 30euro via ADSL
pm
Premium Member
Premium Member

liger schreef:pm waar heb jij gezeten laatste 2 jaar? :)

je kan al lang 100gb+ krijgen voor 30euro via ADSL
hehe i know Dommel enzo, enkel vertrouw ik hun uptime niet al teveel als ik de reacties hier op t forum soms lees...
K heb vroeger nog Skynet gehad en die hadden nooit downtime zover ik mij herinner. Dit is belangrijk voor mij bij men ISP keuze.
Telenet zen uptime is perfect, maar ben die 75 € beetje beu :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
liger
Elite Poster
Elite Poster

dommel is altijd verhaal apart geweest :)

ik bedoelde dxadsl,edpnet, enz
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

liger schreef:dommel is altijd verhaal apart geweest :)

uptime dommel is hier 99.998%(36u disconnect), je kunt altijd de grafieken eens bekijken van mn router.
Newsserver is ook serieus verbeterd:retentie van +358dagen, skynet 0d.

Is wel slecht voor de concurrentie: 29€/maand, geen vaste lijn nodig: 19€
Hopelijk zakken de prijzen nu ook bij de concurrentie, anders zal het moeilijk worden voor de alternatieve providers.
Perkele
Plus Member
Plus Member

silencer schreef:uptime dommel is hier 99.998%(36u disconnect), je kunt altijd de grafieken eens bekijken van mn router.
Da's omgerekend nog geen 11 minuten op 1 jaar.
Die grafieken wil ik wel eens zien, of is dat zonder rekening te houden met hun DNS- en mailserver?
silencer schreef: Is wel slecht voor de concurrentie: 29€/maand, geen vaste lijn nodig: 19€
19€??? Discovery Line kost zo"n €10 en Raw Copper ong €13, bij sommige providers zelfs maar €5.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

pm schreef:Als je in het bestel menu gaat kijken komt er dit:

Afbeelding

en er staat in het rood bij: studenten voordeel !? Dus niet geldig voor niet-studenten?

Nog een vraag wat ik niet direct vind, werkt Belgacom met piek en daluren voor hun 100gig download? Zoals bij Telenet 50% van het volume s nachts.

Nu betaal ik 75 bij Telenet, hier 34 na 1 jaar, das een verschil van 41 euro per maand, zo bespaar ik maar even 492 euro op jaarbasis en ik krijg er nog 10 songs bij in iTunes als extraatje dat ik toch gebruik... hmmm
Ja maar ze gaan het je toch aanbieden als je aandringt, non discriminatie regel enzo, google eens.
FeesLess
Plus Member
Plus Member

Heb de indruk dat bestaande klanten, (bij welke provider dan ook) toch regelmatig in de kou blijven t.o.v. nieuwe potentiële klanten. Geeft mij soms een wrang gevoel, of je moet regelmatig switchen tussen verschillende providers, met soms alle problemen vandien.
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:
liger schreef:dommel is altijd verhaal apart geweest :)

uptime dommel is hier 99.998%(36u disconnect), je kunt altijd de grafieken eens bekijken van mn router.
Newsserver is ook serieus verbeterd:retentie van +358dagen, skynet 0d.

Is wel slecht voor de concurrentie: 29€/maand, geen vaste lijn nodig: 19€
Hopelijk zakken de prijzen nu ook bij de concurrentie, anders zal het moeilijk worden voor de alternatieve providers.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=23496

het "Werkt" wel maar ja..
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben anderhalf jaar klant bij Dommel en dat was 1 dag waar het internet trager ging dan gewoonlijk. Ik was daarvoor 4 jaar klant bij Telenet en heb daar ook een aantal dagen gehad waar ik totaal GEEN internet had.
pm
Premium Member
Premium Member

Ik zit nog met 1 vraag, sinds er geen nachttarief is van 50% bij het downloaden tijdens de nacht...
Zou het mogelijk zijn om bij "Generation Internet" volumeblokken bij te kopen? Indien wel wat vraagt Belgacom zo voor volumeblokken?

Normaal bel ik naar de klantendienst voor zo een vragen, maar als het op verkoop aankomt vertrouw ik zulke diensten niet omdat ze nogal snel "ja tuurlijk meneer" zeggen om snel een contract binnen te trekken :)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Normaal zijn de volume blokken 5 EUR / 5 Gigabyte. Tenzij dit ondertussen aangepast is. Dus niet echt een goedkope oplossing als je gewent bent om veel te downloaden of te uploaden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gr4vity schreef:Normaal zijn de volume blokken 5 EUR / 5 Gigabyte. Tenzij dit ondertussen aangepast is. Dus niet echt een goedkope oplossing als je gewent bent om veel te downloaden of te uploaden.
9,99 voor 25 GB is natuurlijk wel iets goedkoper.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Net even gebeld.

Huidige situatie: iTalk onbeperkt nationaal op vaste nummers + digiTV + adsl Go + affinity (winback) kortingen (levenslang) = 67 €
Indien ik generation Internet wil, kan dit aangezien ik niet meer gebonden ben aan BGC (meer dan één jaar klant) maar dan moet ik opzeggen en direct opnieuw aanvragen, met als gevolg dat ik iTalk niet meer kan gebruiken. iTalk wordt nl niet meer opgeleverd.

Dan krijg ik: vaste lijn 18,40 + optie onbeperkt bellen (niet echt meer nodig binnenkort) 19,45 (!!!) + generation Internet (29 € voor 1 jaar) + digi TV = iets van een 83 € (gulp). Zonder de optie onbeperkt bellen: 63,55 €, maar na het eerste jaar wordt dat 68,55 €.

Aangezien ik geen problemen heb met mijn download volume, heb ik dan maar beslist niks te veranderen en te wachten op Scarlet zijn OneTV aanbod. Nu ik toch nergens meer vasthang, lijkt me dat het beste idee.

Er was trouwens op geen enkel ogenblik sprake van de noog om student te zijn om van de korting te genieten ;). Dus voor sommigen lijkt me deze info wel interessant te kunnen zijn.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

jammer dat ze dit niet in packs verkopen.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

pm schreef:Maar 10 songs in de maand !!!! Wow das 10 euro ! OK nu zijn ze mij aan het lokken met snoepgoed ! hehe
Het zijn er 10 om de 2 maanden. 60 nummers per jaar dus.
Goztow schreef:Net even gebeld.

Huidige situatie: iTalk onbeperkt nationaal op vaste nummers + digiTV + adsl Go + affinity (winback) kortingen (levenslang) = 67 €
Indien ik generation Internet wil, kan dit aangezien ik niet meer gebonden ben aan BGC (meer dan één jaar klant) maar dan moet ik opzeggen en direct opnieuw aanvragen, met als gevolg dat ik iTalk niet meer kan gebruiken. iTalk wordt nl niet meer opgeleverd.

Dan krijg ik: vaste lijn 18,40 + optie onbeperkt bellen (niet echt meer nodig binnenkort) 19,45 (!!!) + generation Internet (29 € voor 1 jaar) + digi TV = iets van een 83 € (gulp). Zonder de optie onbeperkt bellen: 63,55 €, maar na het eerste jaar wordt dat 68,55 €.

Aangezien ik geen problemen heb met mijn download volume, heb ik dan maar beslist niks te veranderen en te wachten op Scarlet zijn OneTV aanbod. Nu ik toch nergens meer vasthang, lijkt me dat het beste idee.

Er was trouwens op geen enkel ogenblik sprake van de noog om student te zijn om van de korting te genieten ;). Dus voor sommigen lijkt me deze info wel interessant te kunnen zijn.
Lap, ik zit dus in een vergelijkbare situatie. Probeer maar eens van iTalk af te geraken mét nummeroverdracht naar je nieuwe operator. 3Starsnet rekende daar nog € 150 voor om een iTalk nummer te porteren. Om die kost goed te maken moet je al héél véél bellen vind ik. Ikzelf heb iTalk Classic en wij bellen nauwelijks...

Edit: Vorig jaar was er ook al een actie van Generation Internet (link); toen kon je maar 50GB downloaden.
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Is dit nu eigenlijk adsl of vdsl2?
Dit weer typisch belgacom, er staat zó weinig informatie bij. Ik had liever een volume verhoging bij de huidige adsl pakketten gezien, daar betalen we al genoeg voor :? Dit is allemaal weer zo omslachtig en het geldt niet voor bestaande klanten. We staan nog geen stap verder dus!

Ik heb hier zelf het Generation Internet pack van vorig jaar, ik zal eens moeten bellen en vragen of het mogelijk is om over te schakelen op het nieuwe.
liger
Elite Poster
Elite Poster

ik denk dat belgacom nu enkel adsl2+ installeert als vdsl niet beschikbaar is
Patje
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:ik denk dat belgacom nu enkel adsl2+ installeert als vdsl niet beschikbaar is
Al meermaals gemeld op userbase, Adsl2+ installeren ze niet meer, er wordt van gewone adsl overgeschakeld naar Vdsl _ maar op sommige plaatsen kan dat nog wel een jaar (of meer)duren. (intussen blijft men dan op gewone adsl zitten, was hier ook het geval op mijn locatie_ in het eerste komende jaar was er geen vooruitzicht op vdsl en gingen ze de stap adsl2+ overslaan (ze doen daar geen investering meer in), toen ben ik vorig jaar in oktober van BC maar overgestapt naar telenet)
AfbeeldingAfbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:
liger schreef:ik denk dat belgacom nu enkel adsl2+ installeert als vdsl niet beschikbaar is
Al meermaals gemeld op userbase, Adsl2+ installeren ze niet meer, er wordt van gewone adsl overgeschakeld naar Vdsl _ maar op sommige plaatsen kan dat nog wel een jaar (of meer)duren. (intussen blijft men dan op gewone adsl zitten, was hier ook het geval op mijn locatie_ in het eerste komende jaar was er geen vooruitzicht op vdsl en gingen ze de stap adsl2+ overslaan (ze doen daar geen investering meer in), toen ben ik vorig jaar in oktober van BC maar overgestapt naar telenet)
dus als er een klant inet abbo bestelt en er is geen vdsl beschikbaar leveren ze NIKS? Dat klopt ook niet he.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
Patje schreef:
dus als er een klant inet abbo bestelt en er is geen vdsl beschikbaar leveren ze NIKS? Dat klopt ook niet he.
Ik zeg niet dat ze NIKS leveren he, dan krijg je gewone adsl als er geen Vdsl is ....
Voorbeeld: hier op mijn locatie is geen adsl2+ (centrale niet uitgerustvoor Adsl2+) en geen Vdsl, dus als men abo wil bestellen wat zullen ze dan kunnen leveren denk je ??? alleen gewone adsl. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster

ja logisch toch.

Hij vroeg of het abbo adsl of vdsl betreft. Ik zei als het kan dan vdsl anders adsl2+. Je hebt het zo geformuleerd alsof als er geen vdsl is dat ze adsl1 gaan geven en niet adsl2+. Inderdaad als beschikbaar....
Ik denk dat er nog genoeg plaatsen zijn waar adsl2+ er is maar nog geen vdsl.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Kenw00t schreef: Lap, ik zit dus in een vergelijkbare situatie. Probeer maar eens van iTalk af te geraken mét nummeroverdracht naar je nieuwe operator. 3Starsnet rekende daar nog € 150 voor om een iTalk nummer te porteren. Om die kost goed te maken moet je al héél véél bellen vind ik. Ikzelf heb iTalk Classic en wij bellen nauwelijks...
Probeer bij andere partijen eens weepee bv ?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Tomsworld schreef:
Kenw00t schreef: Lap, ik zit dus in een vergelijkbare situatie. Probeer maar eens van iTalk af te geraken mét nummeroverdracht naar je nieuwe operator. 3Starsnet rekende daar nog € 150 voor om een iTalk nummer te porteren. Om die kost goed te maken moet je al héél véél bellen vind ik. Ikzelf heb iTalk Classic en wij bellen nauwelijks...
Probeer bij andere partijen eens weepee bv ?
Die weten niet wat voor type nummer (nomadisch/geografisch) een iTalk nummer is. Ken uw concurrentie.. :?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”