Scarlet No Limit - Snel zijn !

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Net een No Limit abonnement afgesloten bij Scarlet. Voor diegen die interesse hebben het is nu de moment om in te tekenen !

Volgens de vriendelijke persoon op de helpdesk zal er geen verlenging komen van de huidige promotie en is het gedaan met de 'unlimited' bij Scarlet voor de nieuwe klanten vanaf volgende maand. Het nieuw abonnement zou een limiet hebben van 30GB/maand.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Lol ... hier geloof ik nu eens echt niks van. Dat scarlet van een "nolimit" naar 30Gb zou gaan was volgens mij gewoon een zinneke zodat ge zeker zou intekenen.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Sasuske,

Ik ging zowieso intekenen :-D

We zullen volgende week zien hoe betrouwbaar de mensen op de Scarlet helpdesk zijn hé.

edit: De medewerker heeft trouwens niet beweerd dat de no limit naar 30GB ging maar dat het abonnement gewoon ging vervangen worden door een andere formule.

VOiD
Laatst gewijzigd door VOiD 29 aug 2009, 16:59, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Scarlet One ging een limiet van 30 GB krijgen, maar No limit? doubtful. Natuurlijk, dat One ook een limiet krijgt van 30 GB is even doubtful.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

als ze dat zeggen zou ik zeker niet intekenen want dan kan het zijn dat ze het product dat jij hebt gaan aanpassen en dus ook uw abo, dan koop ik liever iets van mensen die hun belofte kunnen waar maken.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Exact weet ik het ook niet, maar volgens de geruchten die ik eerder hoorde klopt dit wel en zal Scarlet effectief de limiet verlagen naar 30GB.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

persoonlijk denk ik ook niet dat belgacom limietloos zou toelaten
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboy schreef:persoonlijk denk ik ook niet dat belgacom limietloos zou toelaten
Goh, dat zie ik Belgacom wel doen hoor. Het heeft al heel wat ervaring met ongelimiteerd. Maar als je ziet dat gebruikers met No Limit toch enkele keren 200-300 GB downloaden en ze zeggen er niets van.
MisterGasman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2008, 23:36

ik dacht dat ze de komende 3 jaar niets mochten veranderen?
Of geldde dat alleen voor bestaande klanten?

30 GB in het jaar 2009, lol ze gaan achteruit. Binnen 5 jaar dan naar 5gig ofzo? :bang:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Er mocht ook niets veranderen aan het maximale snelheid. Er mocht niets nadelig zijn voor de klanten. Blijkbaar veegt Belgacom hun gat af met die afspraken. Wie moet wie nu aanklagen?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Belgacom zou wel eens in ruil voor goedkopere tarieven met hun "One Tv" de specificaties naar beneden kunnen bijstellen. Anders zou men teveel verlies doen bij het moeder bedrijf. :beerchug:
Ik zou niet weten waarom Belgacom zich nu plots wel aan de wet zou houden. Anders gaat men wel een procedure opstarten die enkele jaren kan duren (zie de vele recht zaken met het BIPT) :cop: Het is een monopolist hé mensen, die gedragen zich alsof ze zich alles kunnen permiteren. :bang:
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

volgens mij houd belgacom aan de wet.
En er zal niks veranderen voor bestaande klanten.
maar formulen afschaffen mogen ze wel volgens mij op voorwaarde dat bestaande klanten de formule kunnen behouden
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

Tot op heden kan ik enekel positief zijn van scarlet, integenstelling tot andere aanbieders. Ik ben nu een driemaanden klant, en ook ten tijde van de grote langzaamaan storingen die men bij de imigratie van netwerk heeft gekregen ben ik altijd correct geholpen.

Eenmaal heb ik een telefoontje gehad dat er een FUP gold op het abonnement, dat was op een dag dat ik een zeer grote backup aan het binnen halen was van een server van mij. (150GB) en dat ik daarmee hun FUP overschreed, op mijn vraag hoeveel ik zonder problemen kon downloaden per dag antwoorde men mij, dat bij meer dan 40 GB per dag hun FUP overschreden wordt.

Daarnaast heb ik een volledige maand gecrediteerd gekregen, ivm met de problemen op het netwerk en het niet behalen van de aangeboden snelheid. Kortom SCarlet is voor mij een partij die zijn woord tot nu toe heeft gehouden, met daarnaast een kundige en effeiciente helpdesk, ze bellen zelfs terug.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

http://www.scarlet.be/nl/mailing_one/

Voor Scarlet One gaan ze nochtans een limiet van 100GB gebruiken. 30GB is echt wel weinig, tenzij ze het voor een superlage prijs in de markt zetten en een aanvaardbare prijs per extra GB hanteren.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Deze nieuwe formule is enkel beschikbaar voor een beperkt aantal uitverkorenen, enkel vanaf deze pagina en op voorwaarde dat u al Scarlet One klant bent en dat uw lijn reeds geschikt is voor dit nieuwe glasvezel netwerk. Meer»
Enkel de klanten die al 100gb limiet hebben houden die.
30gb is voor de nieuwe klanten.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

antpeks schreef: Eenmaal heb ik een telefoontje gehad dat er een FUP gold op het abonnement, dat was op een dag dat ik een zeer grote backup aan het binnen halen was van een server van mij. (150GB) en dat ik daarmee hun FUP overschreed, op mijn vraag hoeveel ik zonder problemen kon downloaden per dag antwoorde men mij, dat bij meer dan 40 GB per dag hun FUP overschreden wordt.
Ik ben zelf normaal geen grote downloader, maar ook ik moet toegeven dat nu ik er niet maar naar hoef te kijken, het ook bij mij soms de spuigaten uitloopt. Deze maand zal ik rond de 600Gb verkeer zitten ... eerder uitzonderlijk dan wat anders (heb al mijn servers van verschillende datacenter geimaged), maar heb daar geen enkele melding van gekregen eigenlijk. Gisteren heb ik voor de eerste keer in de 5 maand dat ik klant bent, eens een snelheidsdipje gehad. Gedurende een uur of 3 haalde ik maar 1Mbit i.p.v. 10 Mbit.

Grtz,
Sasuke

PS: Er zijn in het verleden al andere no-limit BGC resellers geweest, waaronder Easynet eigenlijk de meest succesvolle was imho
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:Ik ben zelf normaal geen grote downloader, maar ook ik moet toegeven dat nu ik er niet maar naar hoef te kijken, het ook bij mij soms de spuigaten uitloopt. Deze maand zal ik rond de 600Gb verkeer zitten ...
600GB :eek: :lol:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

flt schreef:
Sasuke schreef:Ik ben zelf normaal geen grote downloader, maar ook ik moet toegeven dat nu ik er niet maar naar hoef te kijken, het ook bij mij soms de spuigaten uitloopt. Deze maand zal ik rond de 600Gb verkeer zitten ...
600GB :eek: :lol:
Oeps, correctie, het was "maar" 300Gb blijkbaar ... mijn teller @home telde alle verkeer blijkbaar dubbel :)

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

De scarlet One nieuwe formule bedraagt 30 gb maar wel met Belgacom TV inclusief huur decoder.
Bestaande klanten houden hun 100 gb.
Binnenkort beginnen ze met de migratie naar vdsl2. Dit is nodig.
De klanten worden al een tijdje gemigreerd van scarlet ADSL DSLAMS naar belgacom ADSL DSLAMS.
Dit vormt een probleem voor sommige klanten vermits de scarlet DSLAMS een verdere afstand aankunnen. Dit wordt bepaald door hoe de dslam is ingesteld. De belgacom dslams verbreken sneller de sync als je line attunation te hoog is of je noise margin te laag is.
Het gaat hier over een 8000 klanten die niet gemigreerd kunnen worden van een scarlet ADSL DSLAM naar een Belgacom ADSL DSLAM.
Hierdoor heeft men besloten vdsl2 te introduceren voor scarlet. Vooral voor de klanten die niet gemigreerd kunnen worden.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

redman5087 schreef:De scarlet One nieuwe formule bedraagt 30 gb maar wel met Belgacom TV inclusief huur decoder.
Bestaande klanten houden hun 100 gb.
Binnenkort beginnen ze met de migratie naar vdsl2. Dit is nodig.
De klanten worden al een tijdje gemigreerd van scarlet ADSL DSLAMS naar belgacom ADSL DSLAMS.
Dit vormt een probleem voor sommige klanten vermits de scarlet DSLAMS een verdere afstand aankunnen. Dit wordt bepaald door hoe de dslam is ingesteld. De belgacom dslams verbreken sneller de sync als je line attunation te hoog is of je noise margin te laag is.
Het gaat hier over een 8000 klanten die niet gemigreerd kunnen worden van een scarlet ADSL DSLAM naar een Belgacom ADSL DSLAM.
Hierdoor heeft men besloten vdsl2 te introduceren voor scarlet. Vooral voor de klanten die niet gemigreerd kunnen worden.
Tja , tegen mij hadden ze gezegd 30 gb, maar aan de website te zien van scarlet hebben ze zich bedacht. 30 of 100
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

als je als bestaande klant een nieuw contract tekent hoeven ze zich volgens mij niet aan de afsrpaken te houden MAAR als je niks ondertekent en je bij het oude blijft dan moeten ze volgens mij wel degelijk 3 jaar lang dezelfde service geven maar je betaalt dan wel wat meer ...

Ik betaal nl 33 euro per maand voor unlimited maar heb 60 GB en dit zal zo blijven normaal gezien ... Het gevaar bestaat wel dat iemand die heeft ingetekend op die 19 euro .. een downgrade mag verwachten maar ja dan moet je maar zo dom niet zijn om na de overname nog een nieuw contract af te sluiten.

Ik ben zelf geen grote dler maar 30 GB is wel extreem laag want dan moet ik opletten. Met 60 GB heb ik geen probleem op dit moment.

Er staat wel degelijk op de site UNLIMITED met een fup maar ik kan me niet voorstellen dat dat maar 30 GB zou zijn ... gezien wat je bij de andere formule ziet dat het daar wel limited is met 30 GB maw dat betekent dat fup hoger is dan 30 GB en wellicht een stuk hoger. Dat staat op hun nieuwe site , waarom zou het daar staan als ze er aan gaan sleutelen ? Ik snap dat toch niet .. Ik denk dat sommigen hier niet goed kunnen lezen ! Ik veronderstel trouwens dat als je wat meer dan 50 euro wil betalen voor scarlet one je wel degelijk onlimited zal krijgen maar niet voor de standaardprijs van 50 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”