Hallo,
ik zit in Heverlee op ex-upc gebied .
Luister nog steeds radio via de gekende 'radio distributie ' via analoge fm kabel .
Het probleem is dat ik nergens Q-Music kan terugvinden . Heb zowat alle frequenties afgegaan maar geen resultaat .
Gisteren is er iemand van telenet langsgeweest maar deze kon het ook niet vinden . Na overleg met een collega vertelde hij mij dat Q-Music niet uitzendt via het upc gebied . Dus de mensen in Leuven ,Heverlee en Kessel-Lo zouden deze niet kunnen ontvangen .
Is er hier iemand die dit kan bevestigen ? Zou dit nogal vreemd vinden . Heb vorige week mijn distributiekabel vernieuwd maar dit heeft geen oplossing gebracht .
Alvast bedankt voor de info en hulp .
Q-Music niet beschikbaar in Heverlee ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik weet da ge met mijn antwoord niks zijt, maar ge zou gvd content moete zijn da ge da nie kunt ontvangen! 

- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Kunt ge niet zo'n T-vormige draad-antenne aansluiten aan je toestel?fieldoxide schreef:Luister nog steeds radio via de gekende 'radio distributie ' via analoge fm kabel.
Werkt meestal goed en kan je achter een kast of zo hangen.
Anders online luisteren. Of via TV Vlaanderen.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
Het vreemde vind ik toch dat hij niet op de kabel zit bij ons .
Ik ken mensen die in Wilsele -Putkapel wonen en deze kunnen de zender wel ontvangen .
Telenet heeft UPC overgenomen maar ze blijven blijkbaar het upc kabelnetwerk gebruiken in Leuven .
Ik ken mensen die in Wilsele -Putkapel wonen en deze kunnen de zender wel ontvangen .
Telenet heeft UPC overgenomen maar ze blijven blijkbaar het upc kabelnetwerk gebruiken in Leuven .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Als ik mij niet heb vergist, is de postcode van Heverlee 3001.
Wanneer ik deze ingeeft op www.zenders.be vind ik dat Q-Music wel degelijk te ontvangen is.
Kanaal 193 of op de frequentie 106,80
Wanneer ik deze ingeeft op www.zenders.be vind ik dat Q-Music wel degelijk te ontvangen is.
Kanaal 193 of op de frequentie 106,80
-
- Elite Poster
Bedankt voor de link naar de pagina .
Maar dit zijn wel de frequenties van op je digicorder of digibox dus niet via de analoge kabel .
Q music kan ik wel ontvangen via mijn HD digicorder maar ik luister nog steeds radio via de FM kabel via distributie .
Maar dit zijn wel de frequenties van op je digicorder of digibox dus niet via de analoge kabel .
Q music kan ik wel ontvangen via mijn HD digicorder maar ik luister nog steeds radio via de FM kabel via distributie .

-
- Elite Poster
Volgens mij zijn dit toch de frequenties die via je digicorder of digibox komen hoor .
Ben het lijstje eens afgegaan en er klopt geen enkele frequentie .
Voorbeeld volgens telenet zit MNM op frequentie 90.80 terwijl ik hem hier analoog via 95.80 krijg. Dit is ook de frequentie die op de site van MNM staat voor Leuven .
Als je dan gaat kijken naar de link die je hebt doorgestuurd zie je toch dat op de eerste bladzijde het over tv gaat , als je dan de radiofrequencies opvraagt zijn dit volgens mij de kanalen op de digibox met daar achter de frequenties .
Ben het lijstje eens afgegaan en er klopt geen enkele frequentie .
Voorbeeld volgens telenet zit MNM op frequentie 90.80 terwijl ik hem hier analoog via 95.80 krijg. Dit is ook de frequentie die op de site van MNM staat voor Leuven .
Als je dan gaat kijken naar de link die je hebt doorgestuurd zie je toch dat op de eerste bladzijde het over tv gaat , als je dan de radiofrequencies opvraagt zijn dit volgens mij de kanalen op de digibox met daar achter de frequenties .
-
- Elite Poster
Heb thuis geen digitale tv, maar de frequenties komen allemaal overeen met het analoge aanbod.
Die 94,8 op de site van MNM is de frequentie die in de lucht hangt. Die komt niet via de kabel.
Ik kon vroeger geen Sporza Radio ontvangen via de kabel omdat ik "te goed" ontvangst had via de antenne en er kwam ook een regionale radio op dezelfde frequentie.
Bij integan raadde ze mij aan om een versterker te plaatsen (dat er een krachtig radiosignaal over de kabel ging). Heb niets gedaan, want ik vond dat te duur voor die paar uur per week dat ik ernaar luister. (Neem nu gewoon internet)
Die 94,8 op de site van MNM is de frequentie die in de lucht hangt. Die komt niet via de kabel.
Ik kon vroeger geen Sporza Radio ontvangen via de kabel omdat ik "te goed" ontvangst had via de antenne en er kwam ook een regionale radio op dezelfde frequentie.
Bij integan raadde ze mij aan om een versterker te plaatsen (dat er een krachtig radiosignaal over de kabel ging). Heb niets gedaan, want ik vond dat te duur voor die paar uur per week dat ik ernaar luister. (Neem nu gewoon internet)
-
- Elite Poster
Ik vraag me dan toch soms nog af wat het nut is van de analoge kabel .
Vroeger was er geen alternatief en dat werkte toch ook perfect .
Ik vind het zonde dat men nergens op de pagina's van telenet de analoge frequenties via FM kabel kan terugvinden.
We betalen er jaarlijks toch ook nog ons distributiegeld voor .
Vroeger was er geen alternatief en dat werkte toch ook perfect .
Ik vind het zonde dat men nergens op de pagina's van telenet de analoge frequenties via FM kabel kan terugvinden.
-
- Elite Poster
http://www.zenders.befieldoxide schreef:Ik vind het zonde dat men nergens op de pagina's van telenet de analoge frequenties via FM kabel kan terugvinden.
Het zijn wel degelijk de analoge frequenties, zie maar naar de link op deze pagina.
-
- Elite Poster
Ja ,
volgens de pagina van telenet wel .
Maar hoe komt het dan bijvoorbeeld dat ik MNM op 94.8 kan ontvangen en niet op 90.8 volgens de telenet pagina ?
Wil dat dan zeggen dat mijn analoge kabeldistributie niet werkt ? En dat ik de zender ontvang via de frequentie in de lucht ?
Hoe kan ik dit dan het beste testen ?
Volgens de telenet technieker is Q-Music niet beschikbaar in EX-UPC gebied . (Leuven ,Heverlee ) .
volgens de pagina van telenet wel .
Maar hoe komt het dan bijvoorbeeld dat ik MNM op 94.8 kan ontvangen en niet op 90.8 volgens de telenet pagina ?
Wil dat dan zeggen dat mijn analoge kabeldistributie niet werkt ? En dat ik de zender ontvang via de frequentie in de lucht ?
Hoe kan ik dit dan het beste testen ?
Volgens de telenet technieker is Q-Music niet beschikbaar in EX-UPC gebied . (Leuven ,Heverlee ) .
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
MNM op 94.8 is via de ether.. je stemt met andere woorden af op de frequenties via de ether..
Q-Music is wél beschikbaar via de coax kabel, er was wel begin april een probleem met Q-Music maar dat is ondertussen opgelost.
Q-Music is wél beschikbaar via de coax kabel, er was wel begin april een probleem met Q-Music maar dat is ondertussen opgelost.
-
- Elite Poster
Dus in principe als je radiozenders via de ether kan ontvangen heb je geen FM distributie via coax kabel meer nodig ? Of zie ik dat verkeerd ?
Er zijn nog een groot aantal radiozenders die ik dan via de ether ontvang .Als ik naar de frequenties op de zenders hun website ga kijken komen deze overeen met de frequenties die ik heb geprogrammeerd op mijn radio .
Kan je eventueel het signaal van de ether frequenties versterken met zo een coax kabel ? Anders zie ik er geen nut meer in .
Er zijn nog een groot aantal radiozenders die ik dan via de ether ontvang .Als ik naar de frequenties op de zenders hun website ga kijken komen deze overeen met de frequenties die ik heb geprogrammeerd op mijn radio .
Kan je eventueel het signaal van de ether frequenties versterken met zo een coax kabel ? Anders zie ik er geen nut meer in .
-
- Elite Poster
Bij mij was het zelfs zo: etherfrequenties waren beter dan op de coax. (mede doordat ik geen versterker heb geplaatst en vlak bij een vrt-zendmast woon)fieldoxide schreef:Kan je eventueel het signaal van de ether frequenties versterken met zo een coax kabel ? Anders zie ik er geen nut meer in .
Ik luister via de kabel omdat ik naar Sporza Radio luistert (zit enkel op AM) en heel af en toe naar een Hollandse Radio of BBC. (BBC echt heel zelden)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Volgens mij is je radio inderdaad niet aangesloten op de coax van Telenet.fieldoxide schreef:Maar hoe komt het dan bijvoorbeeld dat ik MNM op 94.8 kan ontvangen en niet op 90.8 volgens de telenet pagina ? Wil dat dan zeggen dat mijn analoge kabeldistributie niet werkt ?
Als je de radiostations ontvangt op de frequenties die zijn opgegeven op de zenders hun eigen website dan ontvang je via de ether, ontvang je de radiostations op de frequenties die zijn opgegeven op de Telenet website dan ontvang je via de coax distributie.
Ether frequenties zijn steeds anders op de distributie !
-
- Elite Poster
Zeer vreemd .
Als ik de coax kabel uittrek dan is ook de ontvangst van de radiozenders verdwenen .
Dat wil toch zeggen dan dat de distributie werkt.Of zorgt zo een coax kabel ook voor ontvangst van zenders via de ether ?
Ingang van de coax is verbonden met de uitgang van de radio (antenne FM 75 OHM ) en gaat dan rechtstreeks naar het kastje aan de muur waar de distributie binnenkomt , deze steekt in de uitgang van FM .
Misschien iemand van telenet terug laten langskomen om dit probleem uit te leggen maar ik vrees dat die mannen mij niet gaan geloven aangezien ik toch een radio signaal heb.
Als ik de coax kabel uittrek dan is ook de ontvangst van de radiozenders verdwenen .
Dat wil toch zeggen dan dat de distributie werkt.Of zorgt zo een coax kabel ook voor ontvangst van zenders via de ether ?
Ingang van de coax is verbonden met de uitgang van de radio (antenne FM 75 OHM ) en gaat dan rechtstreeks naar het kastje aan de muur waar de distributie binnenkomt , deze steekt in de uitgang van FM .
Misschien iemand van telenet terug laten langskomen om dit probleem uit te leggen maar ik vrees dat die mannen mij niet gaan geloven aangezien ik toch een radio signaal heb.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een coax die maar langs één kant is aangesloten is eigenlijk een (slechte) antenne... dus het zou kunnen al beweer je dat hij in het bakje van TN is aangesloten.fieldoxide schreef:Als ik de coax kabel uittrek dan is ook de ontvangst van de radiozenders verdwenen .
Gaat je centen kosten vrees ik. De vraag is heb je kabel nodig... als je het zo ook kan ontvangen geen probleem zou ik zeggen.fieldoxide schreef:Misschien iemand van telenet terug laten langskomen om dit probleem uit te leggen maar ik vrees dat die mannen mij niet gaan geloven aangezien ik toch een radio signaal heb.
-
- Elite Poster
Is er soms vanmorgen een reorganisatie gebeurt van zenders in Heverlee ?
Vanmorgen ontbraken plots een groot aantal zenders op mijn tuner rond 0830 uur . Deze waren rond 0700 uur nog perfect te ontvangen .
Heb deze terug allemaal opgezocht en nu is Q music wel te ontvangen op de kabel , plus een groot aantal andere zenders waar ik het bestaan nog niet eens van afwist .
Misschien zijn er werken geweest aan de kabel hier in de straat ?
In ieder geval Q music is vanaf nu wel te ontvangen hier bij mij thuis .
Vanmorgen ontbraken plots een groot aantal zenders op mijn tuner rond 0830 uur . Deze waren rond 0700 uur nog perfect te ontvangen .
Heb deze terug allemaal opgezocht en nu is Q music wel te ontvangen op de kabel , plus een groot aantal andere zenders waar ik het bestaan nog niet eens van afwist .
Misschien zijn er werken geweest aan de kabel hier in de straat ?
In ieder geval Q music is vanaf nu wel te ontvangen hier bij mij thuis .

- Kwabber
- Pro Member
- Bedankt: 3 keer
Op volgende pagina kun je het zendbereik via de luchtwegen van Q-music zien: http://www.radiovisie.eu/be/frequenties.rvsp?keten=26
Das nog de goede ouderwetse manier
Das nog de goede ouderwetse manier

blabla
-
- Elite Poster
Sinds de namiddag omstreeks 1400 uur heb ik totaal geen enkele zender meer in Heverlee . Heb gebeld naar telenet en die hebben mij gevraagd om het eens met een andere kabel te proberen en een andere radio . De zenders staan nog steeds in het geheugen van de radio correct maar er is wel een signaal maar geen klank . BIj de andere radio is er ook gen geluid . Er komt nu vrijdag een technieker langs . Volgens mij moet er ergens toch iets mis zijn met een aansluiting of zo .