router probleem [foto's]

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Coop
Premium Member
Premium Member

Ik heb een Dommel abonnement.

Ik heb nu tussen mijn pc (utp kabel) en modem een Router (WIRELESS-G ROUTER WGR614 NETGEAR) tussen gehangen.
Maar ik krijg met de beste wil van de wereld geen internet meer op mijn PC, ik heb de help op de bijgeleverde cd helemaal doorlopen, de lampjes branden hoe ze moeten branden, mijn router heeft een IP adres.

Doe ik ergens een instelling fout ?
Ik heb wat screenshots gemaakt van mijn instellingen (ben er eigenlijk niet aan geweest, heb een harde reset gegeven aan mijn router).
Zou iemand met verstand van zaken deze eens willen inkijken ?

http://picasaweb.google.com/jaak.fripon ... stellingen#

Moet ik een paswoord en login geven ? nee toch, mijn modem moet dat alleen doen denk ik ?
Opexx
Starter Plus
Starter Plus

Die modem wat is dat? (merk en type)

Je Netgear router lijkt volgens mij een IP te krijgen in de range van 192.168.1.xxx. Dit lijkt erop dat een ander netwerk apparaat een IP geeft aan je router (modem?).

Probeer eens de DHCP server in die netgear router uit te zetten.
Afbeelding
Afstand centrale ~1,7km
Coop
Premium Member
Premium Member

Opexx schreef:Die modem wat is dat? (merk en type)
Deze heb ik : http://www.netgear.com/Products/Routers ... GR614.aspx
Je Netgear router lijkt volgens mij een IP te krijgen in de range van 192.168.1.xxx. Dit lijkt erop dat een ander netwerk apparaat een IP geeft aan je router (modem?).

Probeer eens de DHCP server in die netgear router uit te zetten.
Ga ik nu even proberen.

/edit

Werkt nog steeds niet.
Moet ik mijn dommel login en paswoord ingeven, of moet dat alleen in mijn modem ?
Kan ik nog iets anders proberen ?
desteven
Member
Member

Zet 'Use router as DHCP server' anders eens af en hang dan de UTP-kabel die van de modem komt aan 1 van de 4 LAN-poorten (ipv aan de WAN-poort), en hang dan ook een kabel tussen 1 van de 4 LAN-poorten en je PC, kan je nu wel op 't internet?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Coop schreef:
Opexx schreef:Die modem wat is dat? (merk en type)
Deze heb ik : http://www.netgear.com/Products/Routers ... GR614.aspx
Dit is niet je modem, dit is je router.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar doe je twee maal NAT, één keer op je "modem" en één keer op je router.
Je router krijgt een IP adres inde 192.168.1.x range en je router deelt zelf adressen uit in de 10.0.0.x range.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:Blijkbaar doe je twee maal NAT, één keer op je "modem" en één keer op je router.
Je router krijgt een IP adres inde 192.168.1.x range en je router deelt zelf adressen uit in de 10.0.0.x range.
Je "modem" lijkt ook router functionaliteit te hebben dus laat eens weten wat voor een toestel dat is.
Coop
Premium Member
Premium Member

Mijn excuses, heb zware problemen met mijn GSM gehad, en heb er de hele dag mee zitten klooien.
Astralon schreef:
Astralon schreef:Blijkbaar doe je twee maal NAT, één keer op je "modem" en één keer op je router.
Je "modem" lijkt ook router functionaliteit te hebben dus laat eens weten wat voor een toestel dat is.
Mijn modem is een Speedtouch 536 V6, deze heb ik in de Belgacom winkel gekocht en heeft geen router mogelijkheden.
desteven schreef:Zet 'Use router as DHCP server' anders eens af en hang dan de UTP-kabel die van de modem komt aan 1 van de 4 LAN-poorten (ipv aan de WAN-poort), en hang dan ook een kabel tussen 1 van de 4 LAN-poorten en je PC, kan je nu wel op 't internet?
Heb ik gedaan en nu werkt internet wel !
Ik kan zelfs met mijn GSM draadloos op het netwerk (wifi)!

Wat betekent dit ?
baxxie
Starter Plus
Starter Plus

Edit : laat maar, ik had net niet gelezen dat je probleem was opgelost
desteven
Member
Member

Coop schreef:
desteven schreef:Zet 'Use router as DHCP server' anders eens af en hang dan de UTP-kabel die van de modem komt aan 1 van de 4 LAN-poorten (ipv aan de WAN-poort), en hang dan ook een kabel tussen 1 van de 4 LAN-poorten en je PC, kan je nu wel op 't internet?
Heb ik gedaan en nu werkt internet wel !
Ik kan zelfs met mijn GSM draadloos op het netwerk (wifi)!

Wat betekent dit ?
Welk IP heeft je PC nu ?
Coop
Premium Member
Premium Member

Mijn IP adres is 192.168.1.67
desteven
Member
Member

Uw modem heeft wel degelijk router-functies, maar dat is uiteraard niet erg. De router die je gekocht hebt kan je dan op de door mij beschreven en door u reeds succesvol geteste manier blijven gebruiken (maar eigenlijk doet ie dan maar het werk van een switch/access point.)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

desteven schreef:Uw modem heeft wel degelijk router-functies, maar dat is uiteraard niet erg. De router die je gekocht hebt kan je dan op de door mij beschreven en door u reeds succesvol geteste manier blijven gebruiken (maar eigenlijk doet ie dan maar het werk van een switch/access point.)
Als access point zal hij waarschijnlijk niet kunnen werken en ook de firewall en andere functionaliteit van een router ben je kwijt.
Dus ik zie geen enkele reden om die router te installeren :?
Laatst gewijzigd door Astralon 26 aug 2009, 07:05, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

@Coop,

Zoals ik hierboven reeds schreef werkt het nu wel maar je router werkt nu als een switch.
Kan je ons vertellen waarom je die router gekocht hebt?
Coop
Premium Member
Premium Member

Mijn broer had die router nog liggen, en deze kan ook draadloos, altijd handig voor met mijn gsm of laptop in te loggen.

Maar mijn modem heeft echt geen router mogelijkheden hoor, heeft maar 1 uitgang !
het gaat om deze : http://www.zen.co.uk/UserFiles/Document ... et_sml.pdf
(scroll down)
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Coop schreef:Mijn broer had die router nog liggen, en deze kan ook draadloos, altijd handig voor met mijn gsm of laptop in te loggen.

Maar mijn modem heeft echt geen router mogelijkheden hoor, heeft maar 1 uitgang !
het gaat om deze : http://www.zen.co.uk/UserFiles/Document ... et_sml.pdf
(scroll down)
Dat je modem maar 1 uitgang heeft, heeft bij mijn weten niets te maken met het feit of deze al dan niet routereigenschappen heeft... ik heb ook een speedtouch (ander model) met 1 uitgang en deze werkt wel degelijk als router...
trouwens als ik kijk naar de specs in de pdf die je hierboven plaatst zie ik duidelijk volgende staan : 4Multi-user Router

Ben er dus 99,999% zeker van dat deze modem wel degelijk fungeert als (dhcp) router.
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Coop
Premium Member
Premium Member

Router wilt toch zeggen dat je meerdere uitgangen hebt ? of heb ik dat verkeerd ?

Zal ik best blijven werken met mijn kabels aangesloten op de uitgang van de draadloze router ?
desteven
Member
Member

@Astralon: Die router werkt nu toch al als switch / access point en niet enkel als switch?

Alé soit, het probleem is toch opgelost, dat lijkt mij het belangrijkste...
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Coop schreef:Router wilt toch zeggen dat je meerdere uitgangen hebt ? of heb ik dat verkeerd ?

Zal ik best blijven werken met mijn kabels aangesloten op de uitgang van de draadloze router ?
Router betekent niet dat je meerdere uitgangen hebt, meeste professionele cisco routers bijvoorbeeld hebben er standaard ook maar 2 zoals je modem. Een router is een apparaat dat verkeer tussen 2 of meerdere netwerken in goede banen leid. Bij jou is dat het internet en je lokaal netwerk (modem/router -> pc).

Je kan eens proberen in te loggen via de web access op je modem en daar de router functionaliteit uit te schakelen, en je nieuwe router dan terug als router gebruiken ipv switch/accespoint.
Afbeelding
Coop
Premium Member
Premium Member

foxhound schreef: Je kan eens proberen in te loggen via de web access op je modem en daar de router functionaliteit uit te schakelen, en je nieuwe router dan terug als router gebruiken ipv switch/accespoint.
Onder welke tab zou ik dat kunnen vinden ?
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Hoe de instellingen verspreid staan over tabbladen is voor elk apparaat/fabrikant anders, hier kan ik je dus niet mee helpen. Maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn om te vinden gok ik.
Afbeelding
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Bij mijn speedtouch 510 was dat "bridge" modus
De linksys die ik er toen achter hangen had , ging in PPoE mode en logde in op de lijn met het adsl userID en paswoord.
Floris Bakker for president!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”