Dommel = Traag
Als mijn internet connectie weken en maanden stabiel is en plots onnozel begint te doen, moet ik mijn lijnwaardes niet gaan bekijken, dan weet ik dat er iets mis is ergens anders. En ja dan heb ik eerst de meer voor de hand liggende mogelijkheden bekeken om te zien of er iets is dat zonder dat ik het weet mijn connectie verneukt.a3ke schreef: Hier ist nu ook pokketraag , maar ik weet waarom (8 lines usenet + een 15 tal torrents aan het draaien) , moest ik nu een speedtest doen gaat die ook de 0.5 Mbit niet halen ...
Hier komen kijken of er nog mensen zijn met een probleem confirmeert voor mij alleen maar dat er iets mis is momenteel en ik ben slim genoeg om te testen zonder mijn connectie vol te proppen met een hoop downloads. Je moet de mensen ook niet dommer voorstellen dan ze zijn. Dat is nakend aan de gemakzucht van helpdesks die er standaard van uitgaan dat het probleem niet bij hen ligt, maar bij de gebruiker, omdat ze dan geen moeite moeten doen om het probleem op te lossen.
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Vanmorgen rond 10h :
Nu :
Het gaat hier nu de helft zo traag. Het is alleen vandaag dat ik problemen hebt. Anders nog nooit problemen gehad.
Zone 056 btw
Modem sync
Status: Up
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
DSL Modulation Mode: MultiMode
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate:
SCR Rate:
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: 1
PVC Status: Up
Nu :
Het gaat hier nu de helft zo traag. Het is alleen vandaag dat ik problemen hebt. Anders nog nooit problemen gehad.
Zone 056 btw
Modem sync
Status: Up
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
DSL Modulation Mode: MultiMode
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate:
SCR Rate:
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: 1
PVC Status: Up
Hier ook problemen sinds vandaag, download snelheid is 20 keer trager dan normaal (upload geen probleem)
ik heb ook eens een trace route uitgevoerd:
1 <1 ms <1 ms <1 ms . [192.168.2.1]
2 24 ms 11 ms 11 ms gateway.dyn2.antwerpen3.schedom-europe.net [83.101.30.1]
3 22 ms * 22 ms vlan202.largo-matisse.bru.schedom-europe.net [83.101.0.194]
4 23 ms 22 ms 23 ms bru-22-r5-g1-18.car.belbone.be [80.84.21.54]
5 29 ms 27 ms 27 ms lnd-ix-r3-t2-4.car.belbone.be [80.84.18.177]
6 27 ms 27 ms * 74.125.50.21
7 28 ms 29 ms 30 ms 209.85.255.175
8 35 ms 35 ms 35 ms 66.249.95.170
9 44 ms 34 ms 33 ms 72.14.236.191
10 35 ms 37 ms * 209.85.243.81
11 * 33 ms 34 ms http://www.l.google.com [209.85.229.103]
lijkt me duidelijk vanwaar het mis begint te gaan!
zone: 016 trouwens, en vriend van mij met dommel uit een dorp 5 km verder heeft raar genoeg geen problemen
ik heb ook eens een trace route uitgevoerd:
1 <1 ms <1 ms <1 ms . [192.168.2.1]
2 24 ms 11 ms 11 ms gateway.dyn2.antwerpen3.schedom-europe.net [83.101.30.1]
3 22 ms * 22 ms vlan202.largo-matisse.bru.schedom-europe.net [83.101.0.194]
4 23 ms 22 ms 23 ms bru-22-r5-g1-18.car.belbone.be [80.84.21.54]
5 29 ms 27 ms 27 ms lnd-ix-r3-t2-4.car.belbone.be [80.84.18.177]
6 27 ms 27 ms * 74.125.50.21
7 28 ms 29 ms 30 ms 209.85.255.175
8 35 ms 35 ms 35 ms 66.249.95.170
9 44 ms 34 ms 33 ms 72.14.236.191
10 35 ms 37 ms * 209.85.243.81
11 * 33 ms 34 ms http://www.l.google.com [209.85.229.103]
lijkt me duidelijk vanwaar het mis begint te gaan!
zone: 016 trouwens, en vriend van mij met dommel uit een dorp 5 km verder heeft raar genoeg geen problemen
Laatst gewijzigd door Dodewaard 23 aug 2009, 19:52, in totaal 1 gewijzigd.
Net "gehoord" van een aantal personen dat er zich een soort van internationaal gateway probleem voordoet, het zou dus niet enkel aan dommel liggen. Als dit klopt weet ik ook niet.
Edit: Net hetzelfde probleem gelezen op een of andere blog.. toeval?
Edit: Net hetzelfde probleem gelezen op een of andere blog.. toeval?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Heb jij toegang tot je DSLAM ?Trojan schreef:Ik zie dat op de dslam, en daar is alles A-OK!a3ke schreef:Hoe kan je dan al uberhaupt weten waar wat eventueel mis is ?
Het probleem zit volgens mij niet op de dslam, maar het netwerk erachter, dus lijnwaardes van uw modem gaan geen bal zeggen. Je gaat not steeds syncen op uw normaal profiel.
The eternal and true pessimist
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Toevallig wel ja.a3ke schreef:Heb jij toegang tot je DSLAM ?Trojan schreef:Ik zie dat op de dslam, en daar is alles A-OK!a3ke schreef:Hoe kan je dan al uberhaupt weten waar wat eventueel mis is ?
Het probleem zit volgens mij niet op de dslam, maar het netwerk erachter, dus lijnwaardes van uw modem gaan geen bal zeggen. Je gaat not steeds syncen op uw normaal profiel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Mogen we ook weten welke blog dat dit is ?BeTuned schreef:Net "gehoord" van een aantal personen dat er zich een soort van internationaal gateway probleem voordoet, het zou dus niet enkel aan dommel liggen. Als dit klopt weet ik ook niet.
Edit: Net hetzelfde probleem gelezen op een of andere blog.. toeval?
Btw ik heb nog iets gemerkt, als ik een download start haal ik maar 90 KB/s
Nu per toeval start ik er 2, normaal zou je verwachten dat de snelheid zou dalen.
Maar nu is het zo dat ik momenteel 4 downloads gestart heb aan 90 KB/s.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Wrong ! , het eerste dat je gaat kijken is daarJethz schreef: Als mijn internet connectie weken en maanden stabiel is en plots onnozel begint te doen, moet ik mijn lijnwaardes niet gaan bekijken, dan weet ik dat er iets mis is ergens anders.
Zo kan je al een hoop uitsluiten
Of ik zal is een paar huizen verder me men schup een putteke gaan graven , ik moet zelfs nog geen echte breuk maken in de trunckcable , vocht is genoeg om je lijn van tijd tot tijd vreselijk te laten syncen en iets erna terug ok
Ik zou dus altijd eerst even gaan zien hoor , I always do en terrecht ....
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Bof , welk datacenter is er nu weer uitgevallen ?Software schreef:Mogen we ook weten welke blog dat dit is ?BeTuned schreef:Net "gehoord" van een aantal personen dat er zich een soort van internationaal gateway probleem voordoet, het zou dus niet enkel aan dommel liggen. Als dit klopt weet ik ook niet.
Edit: Net hetzelfde probleem gelezen op een of andere blog.. toeval?
Btw ik heb nog iets gemerkt, als ik een download start haal ik maar 90 KB/s
Nu per toeval start ik er 2, normaal zou je verwachten dat de snelheid zou dalen.
Maar nu is het zo dat ik momenteel 4 downloads gestart heb aan 90 KB/s.
The eternal and true pessimist
016 regio, dommel cityconnect, siemens sx762
Even traag als anders maar met abnormale hoge ping tijden...
Waar zijn die goeie ouwe dagen met een ping van 14ms ?
Het resultaat van 82ms "valt nog wel mee" op dit moment. Tot er een aantal connecties opengaan en dan wordt het rampzalig. (+300ms)
Het duurt soms tot 10 minuten om via SSH kunnen aan te melden... belachelijk gewoon.
Neen, er is niets mis met de bekabeling in huis, er zijn geen werken in de buurt en er scheelt ook niets met het netwerk van de servers noch de servers zelf.
Ze hebben in ons prutslandje precies nog niet gemerkt dat de kracht van computers, bijgevolg ook het gebruik, exponentieel groeit
België kan het niet aan! Het is mentaal te zwak! Wenen, wenen wenen!
Even traag als anders maar met abnormale hoge ping tijden...
Waar zijn die goeie ouwe dagen met een ping van 14ms ?
Het resultaat van 82ms "valt nog wel mee" op dit moment. Tot er een aantal connecties opengaan en dan wordt het rampzalig. (+300ms)
Het duurt soms tot 10 minuten om via SSH kunnen aan te melden... belachelijk gewoon.
Neen, er is niets mis met de bekabeling in huis, er zijn geen werken in de buurt en er scheelt ook niets met het netwerk van de servers noch de servers zelf.
Ze hebben in ons prutslandje precies nog niet gemerkt dat de kracht van computers, bijgevolg ook het gebruik, exponentieel groeit
België kan het niet aan! Het is mentaal te zwak! Wenen, wenen wenen!
Cityconnect Antwerpen centrum, Siemens Gigaslet SX 762:
In de praktijk haal ik eerder 1.1 Mb/s up en mijn ping schommelt tussen 10 & 20 ms... mijn lijn is altijd actief, enkel een paar dagen geleden heeftie er 1 dag uitgelegen (van 05h00 tot 18h00 ivm problemen regio A'pen) owja ook die keer datk me rekening niet had betaald , naar dommel gebeld met de vraag wat het probleem was, en ze hebben me lijn direct terug aangesloten op goed vertrouwen datk de volgende dag dit zou vereffenen... dit zie ik belgacom nog niet direct doen (als zij een brief sturen ter herinnering kost je dit 10 euro).
lijnwaarden:
Maximale lijnsnelheid: 13244 kbps (downstream) / 1241 kbps (upstream)
Ruismarge: 6 dB (downstream) / 4.5 dB (upstream)
Lijndemping: 19.4 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.5 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Okay, op hulp van dommel moet je niet te veel rekenen, maar dat vertaalt zich ook in de prijs; welke andere provider kan dezelfde limieten (geen limiet lol) en dan nog eens een newsserver er bovenop aanbieden voor dezelfde prijs?
In de praktijk haal ik eerder 1.1 Mb/s up en mijn ping schommelt tussen 10 & 20 ms... mijn lijn is altijd actief, enkel een paar dagen geleden heeftie er 1 dag uitgelegen (van 05h00 tot 18h00 ivm problemen regio A'pen) owja ook die keer datk me rekening niet had betaald , naar dommel gebeld met de vraag wat het probleem was, en ze hebben me lijn direct terug aangesloten op goed vertrouwen datk de volgende dag dit zou vereffenen... dit zie ik belgacom nog niet direct doen (als zij een brief sturen ter herinnering kost je dit 10 euro).
lijnwaarden:
Maximale lijnsnelheid: 13244 kbps (downstream) / 1241 kbps (upstream)
Ruismarge: 6 dB (downstream) / 4.5 dB (upstream)
Lijndemping: 19.4 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.5 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Okay, op hulp van dommel moet je niet te veel rekenen, maar dat vertaalt zich ook in de prijs; welke andere provider kan dezelfde limieten (geen limiet lol) en dan nog eens een newsserver er bovenop aanbieden voor dezelfde prijs?
Reality is for those that can't handle drugs.
Ook lager als normaal ... met trage pings. Als ik een website open dan duurt het soms een seconde of 4 voordat de eerste zaken door beginnen komen. Normaalgezien staat het er direct. En ik denk ook niet dat het bij mij ligt eigenlijk ... maar zal modem nog is resetten 'just in case'.
Zone 016 overigens.
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50
Hier ook dommel ineens zeer traag vandaag.
Kan niet exact zeggen wanneer het begonnen is maar ik denk deze nacht.
Was al serieus aan het overwegen om een tweede internet verbinding bij telenet te nemen voor het geval dat dommel verbinding niet meer tegoei werkte. Als ze het tegen Dinsdag niet in orde krijgen doe ik dit.
Dommel contacteren op een redelijke termijn is onmogelijk. Kan geen 2 weken zonder internet. (zo lang heeft het de laatste keer geduurt eer ze te telefoon opnamen).
Heb trouwens nog nooit eerder dit specifiek probleem gehad. en ik vindt het zeer raar dat er zoveel andere mensen zijn met exact hetzelfde probleem , zelfs op exact dezelfde dag.
Zit in de 089 zone.
Kan niet exact zeggen wanneer het begonnen is maar ik denk deze nacht.
Was al serieus aan het overwegen om een tweede internet verbinding bij telenet te nemen voor het geval dat dommel verbinding niet meer tegoei werkte. Als ze het tegen Dinsdag niet in orde krijgen doe ik dit.
Dommel contacteren op een redelijke termijn is onmogelijk. Kan geen 2 weken zonder internet. (zo lang heeft het de laatste keer geduurt eer ze te telefoon opnamen).
Heb trouwens nog nooit eerder dit specifiek probleem gehad. en ik vindt het zeer raar dat er zoveel andere mensen zijn met exact hetzelfde probleem , zelfs op exact dezelfde dag.
Zit in de 089 zone.
Laatst gewijzigd door InnerDrive 23 aug 2009, 22:09, in totaal 1 gewijzigd.
Jazeker: http://smartbusinesstoearnmoney.blogspo ... ction.htmlSoftware schreef:Mogen we ook weten welke blog dat dit is ?BeTuned schreef:Net "gehoord" van een aantal personen dat er zich een soort van internationaal gateway probleem voordoet, het zou dus niet enkel aan dommel liggen. Als dit klopt weet ik ook niet.
Edit: Net hetzelfde probleem gelezen op een of andere blog.. toeval?
Btw ik heb nog iets gemerkt, als ik een download start haal ik maar 90 KB/s
Nu per toeval start ik er 2, normaal zou je verwachten dat de snelheid zou dalen.
Maar nu is het zo dat ik momenteel 4 downloads gestart heb aan 90 KB/s.
Maar omdat deze site redelijk veel banners heeft, quote ik het even:
Dit is wel het enige wat ik erover vind.. Mijn snelheid is nu 0.29Mbps/0.11MbpsI really had this day, i cannot access internet with maximum connection.
I use 2 ISP Connection, 1 for my Desktop PC and the other for my Laptop.
I use different ISP but i has same problem from both of them.
Usually they serving us with 10 Mbps, but this day i think they serving us with 50 Kbps, ohhhh ..... very slow connection.
Usually i open PTC Ads, need 3 minutes for finish 1 ads, and now i need more than 20 minutes for that.
This is National Issue, and after i ask their Customer Service, this will happen until unpredictable days.
I hope they can fix as soon as possible, i hope i still can finish all my Ads in all my PTC's site with this connection.
I am sorry for all my friend that need my advice or request some help, i am very desperate now dude ....... wish the best thing come to my ISP and we can meet again with normal conditions.
MAssaal bellen.. dan is de klantendienst overbelast en is er weer commentaar dat ze de support niet kunnen bereiken... Zo zal er altijd wel iets zijn...broli schreef:Morgen massaal bellen, of anders worden ze niet wakker bij schedom.
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50
idd , moet iedereen zeker doen , laatste keer had het me 2 weken verschillende uren per dag bellen gekost om ze te kunnen bereiken , er zit daar gewoon praktisch nooit iemand aan de telefoon. Maar ik neem aan als ze morgen bijna niets anders dan klachten over traag internet krijgen ze er wel iets aan gaan doen.broli schreef:Morgen massaal bellen, of anders worden ze niet wakker bij schedom.
Morgen zijn ze bereikbaar van 0900 tot 1800, iedereen bellen dus!
Heb trouwens mijn snelheid eens grondig getest:
5 augustus poste ik nog dat ik zeer tevreden was over dommel en dat mijn snelheden goed waren:
speedtest.net
9.98 Mb/s down
0.35 Mb/s up
speakeasy.net
9983 kbps down
314 kbps up
testmy.net
10020 kbps down
309 kbps up
23 augutus 2009:
speedtest.net
0.91 Mb/S down
0.01 Mb/s up
speakeasy.net
321 kbps down
9 kbps up
testmy.net
Download :: 85 Kbps or 0.09 Mbps (10 kB/s)
Upload :: 8 Kbps or 0 Mbps (1 kB/s)
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Inderdaad, ik denk dat er momenteel gecapt wordt op iedere connectie.kakature schreef:Het vreemde is dat usenet nog steeds aan een acceptabele 500 à 600 kb/s gaat, terwijl Speedtest 1MBIT max aanduidt.
Wanneer je meerdere connecties hebt, zoals bij usenet, zul je een hogere snelheid in totaal hebben.
bv 6 x 90KB/s = 540 KB/s
btw ik heb hetzelfde fenomeen (zie eerdere post)
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50
Heeft er iemand hier ooit bij een ISP gewerkt? Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem? Ik neem aan dat er hardware is bij dommel die stuk kan gaan waardoor iedereen ineens veel trager internet heeft?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb dat cappen ook even gehad, maar het kwam tijdens bepaalde uren voor denk ik. Met dat ik niet hele dagen achter m'n pc zit kon ik het ook niet checken...
Dat kan liggen aan een switch of router die kapot is waardoor alle traffic via een andere carrier gaat, via een andere al dan niet tragere 'backup' lijn...
Dat kan liggen aan een switch of router die kapot is waardoor alle traffic via een andere carrier gaat, via een andere al dan niet tragere 'backup' lijn...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)