Ik heb op 3 augustus mijn betaling gedaan zoals ik altijd te laat doe, deze keer weliswaar zonder vermelding van de mededeling. Dus in mijn mailbox zit het vol van reminders enz. Ik zou domiciliëring kunnen gebruiken maar daar ben ik geen fan van.
Deze middag kreeg ik telefoon van Dommel (!)met de vraag hoe het komt dat mijn factuur nog openstond. Ik keek vlug mijn betalingen na en kon aan de Dommel-medewerkster meedelen dat ik de betaling gedaan had zonder vermelding, mijn eigen fout dus. Dit getuigt van klantvriendelijkheid, terwijl ze bij Belgacom elke keer 5euro aanrekenen voor een herinnering , ik wil daarmee geen tips geven aan Dommel om dit ook te doen. Ze konden me evengoed eerst afsluiten wat ze niet hebben gedaan, ik heb nog nooit de klantendienst nodig gehad en daardoor doet het mij nog meer deugd!
// EDIT door gr4vity: topic titel aangepast zodat hij duidelijker is.
Klantvriendelijkheid facturatie
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Dus, te laat betalen en de mededeling niet vermelden en zo de boekhouding het moeilijk maken, en dan zou een bedrijf zoiets normaal moeten vinden? En de herinneringskosten van zulke blijkbaar hardleerse klanten zelf betalen? Stom bedrijf dat zoiets doet. Iets wat niemand wil, te laat betaald worden, belonen met een telefoontje om vriendelijk te vragen of ze willen betalen. Volgende keer betaal jij weer te laat want ze doen toch niks. Als alle klanten dat doen zullen ze vroeg of laat toch een andere strategie moeten gaan voeren en ook 5 euro gaan aanrekenen of zoiets.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dan mag je van mij afgesloten worden als je eens een foutje maakt...Ik heb op 3 augustus mijn betaling gedaan zoals ik altijd te laat doe
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Erelid
- Contacteer:
Ik zou je eens willen zien als je loon te laat betaald word, Dommel is veel te goed als ik dit zo lees.Pengu schreef:Ik heb op 3 augustus mijn betaling gedaan zoals ik altijd te laat doe, deze keer weliswaar zonder vermelding van de mededeling. Dus in mijn mailbox zit het vol van reminders enz. Ik zou domiciliëring kunnen gebruiken maar daar ben ik geen fan van.
Deze middag kreeg ik telefoon van Dommel (!)met de vraag hoe het komt dat mijn factuur nog openstond. Ik keek vlug mijn betalingen na en kon aan de Dommel-medewerkster meedelen dat ik de betaling gedaan had zonder vermelding, mijn eigen fout dus. Dit getuigt van klantvriendelijkheid, terwijl ze bij Belgacom elke keer 5euro aanrekenen voor een herinnering , ik wil daarmee geen tips geven aan Dommel om dit ook te doen. Ze konden me evengoed eerst afsluiten wat ze niet hebben gedaan, ik heb nog nooit de klantendienst nodig gehad en daardoor doet het mij nog meer deugd!
1 maal vergeten kan nog maar altijd te laat betalen????????

En als er dan stappen ondernomen worden hier komen klagen dat er een slechte service is!!!!!
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
- biebel
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
Was geen klacht imo, eerder een lofzang maar kom.
Dommel kan het met hun systeem ook niet maken om kosten aan te rekenen bij een enkele keer. Je krijgt geen brief met overschrijving, gewoon een mail die ook nog eens veel te vroeg komt. Voor hetzelfde geld blijft die ergens in een spamfilter hangen. Op de dag dat je betaling zou moeten gebeurd zijn krijg je een riminder als het geld nog niet op hun rekening staat.
Veel liever zo dan de t€l€n€t benadering om je €9 "administratieve kosten" aan te rekenen als je één x één dagje te laat betaalt. €9, laat me niet lachen, wees dan eerlijk t.o.v. je klanten en noem een kat een kat: boete wegens wanbetaling.
Bij Chello kwam dat overigens gewoon bij de volgende factuur zonder extra kosten.
Ik vind systematisch en opzettelijk te laat betalen ook echt niet kunnen, tenzij je niet kan betalen, zeker als je zoals je zegt tevreden bent van de service.
Wel de eerste keer dat ik hier iemand hoor beweren dat dommel te vriendelijk is voor haar klanten, proficiat daarvoor
Dommel kan het met hun systeem ook niet maken om kosten aan te rekenen bij een enkele keer. Je krijgt geen brief met overschrijving, gewoon een mail die ook nog eens veel te vroeg komt. Voor hetzelfde geld blijft die ergens in een spamfilter hangen. Op de dag dat je betaling zou moeten gebeurd zijn krijg je een riminder als het geld nog niet op hun rekening staat.
Veel liever zo dan de t€l€n€t benadering om je €9 "administratieve kosten" aan te rekenen als je één x één dagje te laat betaalt. €9, laat me niet lachen, wees dan eerlijk t.o.v. je klanten en noem een kat een kat: boete wegens wanbetaling.
Bij Chello kwam dat overigens gewoon bij de volgende factuur zonder extra kosten.
Ik vind systematisch en opzettelijk te laat betalen ook echt niet kunnen, tenzij je niet kan betalen, zeker als je zoals je zegt tevreden bent van de service.
Wel de eerste keer dat ik hier iemand hoor beweren dat dommel te vriendelijk is voor haar klanten, proficiat daarvoor

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Eerst en vooral wou ik eigenlijk al niet meer reageren na de eerste reacties. Inderdaad, het is best wel een lofzang en dus geen klacht zoals men hier al boven verkeerd heeft opgemerkt. Zelf kies ik ervoor om maar éénmaal tot maximaal tweemaal per maand mijn betalingen te doen, is men eigen keuze, zeker omdat die inlogprocedure zo omslachtig is. En dan verder, mijn post was niet bedoeld om Dommel minder klantvriendelijker te maken.
Ik zal op dit forum dan ook niet veel meer komen posten, de mentaliteit is hier heel erg sterk achteruit gegaan en kom hier al lang!
Ik zal op dit forum dan ook niet veel meer komen posten, de mentaliteit is hier heel erg sterk achteruit gegaan en kom hier al lang!
- Goztow
- userbase crew
Mja neen, kijk, als je een keuze maakt, dan moet je daarvan de consequenties dragen, vind ik dan. Die gevolgen ken je trouwens gewoonlijk op voorhand.
OK dat je maar één keer je overschrijvingen doet per maand, maar dan weet je zelf heel goed dat indien je een foutje maakt, je zult "zitten" hebben. Dat is alles wat ik wou zeggen. Meen maar niet dat Dommel dit systematisch zal doen, hoor. Er zijn er genoeg die hier al gepost hebben met "referentie verkeerd, geen verwittiging maar direct afgesloten".
OK dat je maar één keer je overschrijvingen doet per maand, maar dan weet je zelf heel goed dat indien je een foutje maakt, je zult "zitten" hebben. Dat is alles wat ik wou zeggen. Meen maar niet dat Dommel dit systematisch zal doen, hoor. Er zijn er genoeg die hier al gepost hebben met "referentie verkeerd, geen verwittiging maar direct afgesloten".
te klikken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Pengu , ik ken je "probleem" maar al te goed
Maar ik omzeil dit door me 1 keer of minder per maand bezig te houden met ineens ook memodatums online erbij te zetten
Als er dan toch iets is of niet klopt kan ik die nog steeds annuleren
Ik hier bvb betaal altijd optijd (of ik moest het vergeten
) , maar wanneer dommel 4 werkdagen voor due time men betalinbg ontvangt krijg ik toch nog steeds een betalingsreminder ....
Nuja , ik zag wel een precedent hier in de topic ook , dommel belt de klant op ?
Ik hoop hier niet het laatste van gelezen te hebben
Maar ik omzeil dit door me 1 keer of minder per maand bezig te houden met ineens ook memodatums online erbij te zetten
Als er dan toch iets is of niet klopt kan ik die nog steeds annuleren
Ik hier bvb betaal altijd optijd (of ik moest het vergeten

Nuja , ik zag wel een precedent hier in de topic ook , dommel belt de klant op ?
The eternal and true pessimist 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Ik vind het meer dan terecht dat een bedrijf dan extra kosten aanrekent aan zo'n klanten. Dit is een verkeerde attitude en getuigt zelfs van arrogantie.Pengu schreef:Ik heb op 3 augustus mijn betaling gedaan zoals ik altijd te laat doe,
Ik hoop dat je er dan ook geen problemen van maakt als je werkgever eens een maand je loon niet betaald en pas 30 dagen later dit stort op uw rekening. Of dat de belasting dienst uw terug gave een jaartje uitstelt en dit stelselmatig gaat toepassen. Is identiek dezelfde attitude zoals jij voor de dag legt bij de betaling van jouw facturen. Ik zou Dommel 100% gelijk geven moesten ze u van vandaag op morgen afsluiten.
- Goztow
- userbase crew
Het vervelende is niet het inloggen, wel het telkens bevestigen van overschrijvingen. Als je ze allemaal in één lot stopt, hoef je indd maar één keer te ondertekenen.manu schreef:Ik begrijp niet goed wat er zo omslachtig is aan de inlogprocedure voor pc-banking. Surfen naar de site, inloggen met je Digipass en je kunt beginnen.
te klikken

Kijk je geeft zelf de oplossing hoe het eenvoudiger kan en toch niet willen.Goztow schreef:Het vervelende is niet het inloggen, wel het telkens bevestigen van overschrijvingen. Als je ze allemaal in één lot stopt, hoef je indd maar één keer te ondertekenen.
- Goztow
- userbase crew
Heh? Ik heb toch nooit gezegd dat ik het maar één keer per maand doe
. Integendeel, ik heb er een hekel aan niet te weten wat op mijn account staat en achterstallige betalingen te hebben.

te klikken

- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Ben het ook al een paar keer vergeten, is nadeel van dat email systeem, ik highlight ze wel maar check soms iets te lang men mail niet.
Nooit problemen mee gehad, maar ik betaal ze nu toch maar meteen als ik ze binnenkrijg ipv reminders te zetten
Nooit problemen mee gehad, maar ik betaal ze nu toch maar meteen als ik ze binnenkrijg ipv reminders te zetten

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Zo had ik eens 2x betaald.
Toen ik voorbij hun kantoor in Diepenbeek kwam, ben ik binnengestapt met het bewijs van overschrijving. De maand daarna heb ik geen factuur ontvangen, alleen een bevestiging van 'factuur betaald'
Toen ik voorbij hun kantoor in Diepenbeek kwam, ben ik binnengestapt met het bewijs van overschrijving. De maand daarna heb ik geen factuur ontvangen, alleen een bevestiging van 'factuur betaald'
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
wie te laat betaalt moet op de blaren zitten, daar heb ik geen problemen mee
dienst facturatie van dommel is blijkbaar wel beetje klantvriendelijker aan het worden (hoewel het in dit geval niet echt nodig was), maar dat zal ook wel van moetes zijn - hebben veel klanten zien vertrekken de laatste tijd, kunnen zich niet permitteren van te blijven werken zoals vorig jaar
gevaar van domiciliëring bestaat wel nog steeds, heb het zelf aan den lijve ondervonden, zeker als je iets verandert check je best wat er van de rekening verdwijnt
dienst facturatie van dommel is blijkbaar wel beetje klantvriendelijker aan het worden (hoewel het in dit geval niet echt nodig was), maar dat zal ook wel van moetes zijn - hebben veel klanten zien vertrekken de laatste tijd, kunnen zich niet permitteren van te blijven werken zoals vorig jaar
gevaar van domiciliëring bestaat wel nog steeds, heb het zelf aan den lijve ondervonden, zeker als je iets verandert check je best wat er van de rekening verdwijnt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ik heb dit ook al meegemaakt, vergeten te betalen en dan dommel die me opbelt met de vraag of er wat misgegaan was...a3ke schreef:Nuja , ik zag wel een precedent hier in de topic ook , dommel belt de klant op ?
Diezelfde maand van belgacom 10 euro aangerekend gekregen voor dezelfde reden op men discoverylijn van 15 euro... teringlijers
Reality is for those that can't handle drugs.

Bij mij was het toch wat anders. Kreeg rekeningen altijd een maand te vroeg, en moest ze ook een maand te vroeg betalen. Ik heb nog STEEDS geen factuur voor oktober 2008 gehad, ook al heb ik ervoor betaald. In de plaats stuurden ze me, wanneer de factuur van oktober moest komen, met melding "reeds betaald" de factuur van november. Helldesk schold me verrot omdat ik vroeg waar oktober naartoe is. Sindsdien heb ik altijd op de juiste moment betaald (dus wanneer ik zou moeten betalen, niet wanneer Dommel wilt dat ik betaal). Is altijd goed gegaan tot ik ineens op een vrijdagavond rond 21:30 afgesloten was. Alles werkte prima, doe de afwas, kom terug en niks werkt meer. Ze hadden niks laten weten, gewoon van de ene moment op de andere afgesloten. Nochtans is het Dommel die in fout is door de facturen veel te vroeg te sturen. Heb daar geen telefoontje voor gekregen of zo, gewoon zonder iets afgesloten. Heb een weekend zonder internet gezeten, en de maandag erop gebeld. Dat was pas in orde gekomen nadat ze het geld op hun rekening kregen. Dommel deed z'n reputatie daar alle eer aan, want dat duurde best lang!
Btw, domiciliering is verre van goed bij Dommel. Daar betaal je volgens Dommel nog altijd te laat mee. M'n broer betaalt zo. Het geld verdwijnt op een dinsdag van z'n rekening, de maandag erop krijgt hij bericht dat hij nog moet betalen
Btw, domiciliering is verre van goed bij Dommel. Daar betaal je volgens Dommel nog altijd te laat mee. M'n broer betaalt zo. Het geld verdwijnt op een dinsdag van z'n rekening, de maandag erop krijgt hij bericht dat hij nog moet betalen