B-Box2 en 36h disconnect

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Voyager
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Ik ben onlangs overgeschakeld naar VDSL2 met de onvermijdelijke B-Box2 als gevolg.

Nu heb ik problemen met de 36h disconnect. Hadden ze daar nu 24 of 48h van gemaakt was dit niet zo erg, dan ging de verbinding steeds op hetzelfde uur plat, maar met 36h is dat een probleem.

Met mijn vorige router had ik die ingesteld om na 60 min inactiviteit de verbinding te verbreken, zodoende had ik nooit last van disconnects.
Kan de B-box2 dit ook? Ik heb nog niets in die aard gevonden in het instelmenu en een handleiding is even zeldzaam als vliegende konijnen.

Als er iemand hiervoor een oplossing weet, die is welkom.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer
Provider

Ik ben niet bekend met die B-Box2 maar, indien het niet mogelijk zou zijn, dan kan je nog altijd een schakelklokje tussenplaatsen die bv. om 1u even een onderbreking geeft (of een ander tijdstip waarop de kans dat je effectief online bent minimaal is).
Computer(k)nul
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

Valt de digitale TV eigenlijk ook even uit bij zo een disconnect? Of is deze frustratie enkel bij het internetten?
Voyager
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Ik had graag iets anders gezien dan een "middeleeuwse" oplossing als een schakelklok (ook al kan die zeer efficient zijn).
Tevens weet ik niet altijd op voorhand wanneer de modem vrij zal zijn, ik moet vaak grote uploads doen gedurende de nacht.

Belgacom tv blijft gewoon doorwerken gedurende die disconnect. Het is enkel de dsl lease (ip adress) die een refesh krijgt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Je kan ook altijd je oude router achter de BBox2 hangen en zelf via PPPoE de verbinding laten maken (als dit gaat). Zo behoud je de flexibiliteit van je oude router.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

De disconnect gebeurd enkel op de vlan voor uw fast internet ppp-sessie
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Provider

misschien een domme vraag maar ik stel ze toch
ik heb disconnect om 19.30 en 7.30u dus 36u later
maar momenteel neem ik heel veel mixen op van radio galaxie frankrijk.
Natuurlijk vervelend als die disconnect juist in die mixen valt
vraag is nu al er bvb een praatje wordt gemaakt op de radio en er is ondertussen 28uur verlopen en ik verbreek de connectie met adsl voor 2 seconden.
dus stekker uit telefoonlijn trekken bij verbindingen beginnen dan terug die 36u lopen of gaan die 28 uur gewoon verder lopen.
Maw kan ik manueel die disconnects beinvloeden
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Je kan dat inderdaad beinvloeden door uw PPPoE sessie manueel te verbreken, ofwel in de modem op disconnect en connect te duwen, ofwel door uw modem aan en uit te zetten.

Maar, normaal zou je van die 36u disconnect niets mogen merken. Deze zitten zowel op adsl als vdsl.

Belgacom klanten kunnen via hun e-services zelf nagaan wat hun connectie tijden zijn en hoeveel ze op die periode hebben gedownload.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Provider

als je opneemt en ript via winamp van galaxie
stopt hij en moet je dan terug manueel op start duwen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Lion
Pro Member
Pro Member
Provider

Maglor schreef:Je kan ook altijd je oude router achter de BBox2 hangen en zelf via PPPoE de verbinding laten maken (als dit gaat). Zo behoud je de flexibiliteit van je oude router.
Vertel mij dan maar eens welk merk van router jij gebruitk achter de BBox2 wan ter lopen hier al heel wat vragen rond dat probleem en ook van mezelf
Mijn oude router die na eena ethra stond en daar perfect werkt kan nu geen enkele PPOE meer opbouwen hoor na de BBox2
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Lion schreef:
Maglor schreef:Je kan ook altijd je oude router achter de BBox2 hangen en zelf via PPPoE de verbinding laten maken (als dit gaat). Zo behoud je de flexibiliteit van je oude router.
Vertel mij dan maar eens welk merk van router jij gebruitk achter de BBox2 wan ter lopen hier al heel wat vragen rond dat probleem en ook van mezelf
Mijn oude router die na eena ethra stond en daar perfect werkt kan nu geen enkele PPOE meer opbouwen hoor na de BBox2
Staat goed beschreven hoe het moet (dommel infobase 2,...)

LAN Bridge Connected

Wan eth1.10 PPP Connected

Wan eth1.20 VoIP Disabled

WAN PPPoE Disabled

Hier gebruik ik die sagem icm pfsense router en een dd-wrt accespoint(dhcp forward) & fritzbox 7170 voor voip.
Laatst gewijzigd door silencer 23 aug 2009, 21:04, in totaal 1 gewijzigd.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Lion schreef:

Ik doe dit met een Fritz!Box 7050.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

proximusboy schreef:momenteel neem ik heel veel mixen op van radio galaxie frankrijk.
vraag is nu al er bvb een praatje wordt gemaakt op de radio en er is ondertussen 28uur verlopen en ik verbreek de connectie met adsl voor 2 seconden....
Maw kan ik manueel die disconnects beïnvloeden
Ja, iedere PPPOE sessie loopt 36 uur.
Maar waarom maak je gewoon geen aparte PPPOE verbinding met je PC ? Een shortcutje op je Desktop en in 1 seconde maak je een verbinding. Deze verloopt na 36 uur. Je kan zelf de verbinding verbreken en terug opbouwen (tijdens een praatje) en je bent weer vertrokken voor 36 uur ;)
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
olitox
Member
Member
Provider

Gkunt ook een pro abonnement nemen (zoiets van een 80€ per maand) en dan verbreek je nooit en heb je unlimited download.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

philippe.deleye schreef:
proximusboy schreef:momenteel neem ik heel veel mixen op van radio galaxie frankrijk.
vraag is nu al er bvb een praatje wordt gemaakt op de radio en er is ondertussen 28uur verlopen en ik verbreek de connectie met adsl voor 2 seconden....
Maw kan ik manueel die disconnects beïnvloeden
Ja, iedere PPPOE sessie loopt 36 uur.
Maar waarom maak je gewoon geen aparte PPPOE verbinding met je PC ? Een shortcutje op je Desktop en in 1 seconde maak je een verbinding. Deze verloopt na 36 uur. Je kan zelf de verbinding verbreken en terug opbouwen (tijdens een praatje) en je bent weer vertrokken voor 36 uur ;)
Philippe
Nogal lastig als er meerdere pc's aan uw modem hangen en er maar 1 PPPoE sessie toegelaten is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

olitox schreef:Gkunt ook een pro abonnement nemen (zoiets van een 80€ per maand) en dan verbreek je nooit en heb je unlimited download.
Het is € 86.70, en dat is dan nog zonder btw. Met btw komt het neer op € 104.90 :oops: .
Afbeelding
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Trojan schreef:Maar, normaal zou je van die 36u disconnect niets mogen merken.
Die disconnect merk je altijd. Verbindingen (ssh, mail, http,...) die op dat moment bestaan worden immers verbroken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Trojan schreef:Nogal lastig als er meerdere pc's aan uw modem hangen en er maar 1 PPPoE sessie toegelaten is.
Voor zover mij bekend is kan je bij Belgacom max 4 PPOE sessies opbouwen. Gezien je BBbox er al eentje van gebruikt, heb je dus nog 3 PC's die een eigen PPOE sessie kunnen opbouwen.
Of als je de Bbox2 alleen als modem gebruikt, kan je 4 PC's hebben met een eigen internet verbinding ...
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”