digitale verbetering vooruitgang.
-
- Pro Member
Ik heb ze nu beiden telenet gehad en belgacaom.
Iedereen heeft het over de vooruitgang .
Wel ik vind van niet.
vb
Als ik een programma wil opnemen bvb familie wel dan wil ik enkel dat programma zien en niet ervoor en niet erna.
Vroeger kon het wel met videorecorder en het pdc of showview systeem.
Dus als dan nu nie kan noem ik geen voruitgang maar achteruitgang
vlug bewegende beelden heb je veelal blokvorming wat ge met analoge tv veel minder hebd.
opnemen op dvd kan nie terwijl analoog en dvd wel ga
Iedereen heeft het over de vooruitgang .
Wel ik vind van niet.
vb
Als ik een programma wil opnemen bvb familie wel dan wil ik enkel dat programma zien en niet ervoor en niet erna.
Dus als dan nu nie kan noem ik geen voruitgang maar achteruitgang
vlug bewegende beelden heb je veelal blokvorming wat ge met analoge tv veel minder hebd.
opnemen op dvd kan nie terwijl analoog en dvd wel ga
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 3500 TMF
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Er is natuurlijk ook nog satelliet (met of zonder TV Vlaanderen abonnement) en DVB-T.proximusboyke schreef:Ik heb ze nu beiden telenet gehad en belgacaom.
Dat was wel enkel op de publieke zenders, eh.proximusboyke schreef:Als ik een programma wil opnemen bvb familie wel dan wil ik enkel dat programma zien en niet ervoor en niet erna.
De commerciële hebben altijd graag gehad dat je wat teveel opnam, in de hoop dat je nog wat reclames slikt.
Als je de juiste hardware kiest, kan dat bij TVV en bij DVB-T dus wel.proximusboyke schreef:opnemen op dvd kan nie terwijl analoog en dvd wel ga
Zie ook : http://boulder2.wordpress.com/2009/08/0 ... -belgacom/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Inderdaad.
Wel 2 van deze dingen die je zegt zijn via satelliet (met een degelijke ontvanger) wel redelijk te doen.
- Opnemen op dvd gaat met bv een dreambox(of andere linuxontvanger) waar je gewoon via samba aan je bestanden kan en op je PC zetten.
Er zijn satontvangers met een ingebouwde dvdbrander.
- Het opnemen kan je instellen via de EPG en ook hoeveel ervoor en hoeveel er na je wenst erbij te hebben.
Het probleem van programmaverschuiving heb je soms nog wel. Dit was op analoog ook (heb zelf een video met PDC/VPS/Showview).
- Vlug bewegende beelden zijn inderdaad slecht, dit is omdat de bitrate te laag is.
Dit is echter geen gebrek aan digitale TV zelf maar aan de providers die teveel zenders per frequencie/transponder willen(kost minder voor hun) en dus de kwaliteit naar beneden gaat.
Er zijn zenders (op satelliet dan wel) waar je dit veel minder ziet.
Wel 2 van deze dingen die je zegt zijn via satelliet (met een degelijke ontvanger) wel redelijk te doen.
- Opnemen op dvd gaat met bv een dreambox(of andere linuxontvanger) waar je gewoon via samba aan je bestanden kan en op je PC zetten.
Er zijn satontvangers met een ingebouwde dvdbrander.
- Het opnemen kan je instellen via de EPG en ook hoeveel ervoor en hoeveel er na je wenst erbij te hebben.
Het probleem van programmaverschuiving heb je soms nog wel. Dit was op analoog ook (heb zelf een video met PDC/VPS/Showview).
- Vlug bewegende beelden zijn inderdaad slecht, dit is omdat de bitrate te laag is.
Dit is echter geen gebrek aan digitale TV zelf maar aan de providers die teveel zenders per frequencie/transponder willen(kost minder voor hun) en dus de kwaliteit naar beneden gaat.
Er zijn zenders (op satelliet dan wel) waar je dit veel minder ziet.
-
- Pro Member
maar vtm geeft ook showviewcodes
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vlug bewegende beelden heeft niets te maken met een lage bitrate !SplinterByte schreef:- Vlug bewegende beelden zijn inderdaad slecht, dit is omdat de bitrate te laag is.
Wel alles met interlaced opnames/transport.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Er is IMHO wel een relatie tussen beweging en bitrate.r2504 schreef:Vlug bewegende beelden heeft niets te maken met een lage bitrate !SplinterByte schreef:- Vlug bewegende beelden zijn inderdaad slecht, dit is omdat de bitrate te laag is.
Wel alles met interlaced opnames/transport.
Om fel bewegende beelden te coderen hebben MPEG codecs meer bits nodig dan om vrij statische beelden te coderen. Dit omdat er meer "verschil" is tussen opeenvolgende beelden en MPEG precies dit "verschil" codeert.
Indien de benodigde bandbreedte er niet is, dan zal de codec noodzakelijkerwijs de kwaliteit terugschalen.
-
- Deel van't meubilair
Je hebt gelijk, ik was wat te snel in m'n conclusie... dacht in eerste instantie louter aan de "vegen" in het beeld.Jan_B schreef:Indien de benodigde bandbreedte er niet is, dan zal de codec noodzakelijkerwijs de kwaliteit terugschalen.
Maar bij snelle veranderingen en een te lage bitrate krijg je ook het probleem dat een bal vierkant wordt.
-
- Pro Member
nog zo een enorme vooruitgang bij belgacom
electriciteit valt uit of bak blokkeerd en ge moet stekker uittrekken
30 min wachten voor ge kunt kijken
electriciteit valt uit of bak blokkeerd en ge moet stekker uittrekken
30 min wachten voor ge kunt kijken
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Nu, hoewel het nog steeds belachelijk lang duurt, is het wachten bij een reset van mijn decoder al gedaald naar om en bij de 15' (de laatste keer toch).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Blokvorming is meestal door de bekabeling,daar ligt bij vele mensen het probleem.
Dat het beeld niet mee kan,ik acht eerst dit aan de tv lag maar niks is minder waar.
Ik heb nu de HD kanalen en ik heb dat niet voor bij deze.
Mijn digicorders werken beiden perfect;ik stel een opname in en geen probleem mee.
Ik ben geruime tijd geleden tegen gekomen de film al bezig was maar das ondertussen al heel lang geleden en ik ben iemand die iedere week redelijk wat films en programma's opneemt.
Lang leve de vooruitgang dus.
Dat het beeld niet mee kan,ik acht eerst dit aan de tv lag maar niks is minder waar.
Ik heb nu de HD kanalen en ik heb dat niet voor bij deze.
Mijn digicorders werken beiden perfect;ik stel een opname in en geen probleem mee.
Ik ben geruime tijd geleden tegen gekomen de film al bezig was maar das ondertussen al heel lang geleden en ik ben iemand die iedere week redelijk wat films en programma's opneemt.
Lang leve de vooruitgang dus.
Ge kunt ze kussen
-
- Pro Member
dus malboro iets wat ge kunt met ne videoorecorder van 20 jaar oud die ge nu nie kunt met digicorder noem jij een vooruitgang
Laatst gewijzigd door proximusboy 20 aug 2009, 01:45, in totaal 1 gewijzigd.
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Blokvorming is enkel te wijten aan compressie van het signaal: het beeld wordt door Belgacom en Telenet gewoon kapot gecomprimeerd en dan krijg je blokvorming in de kleurenvlakken, halo-artifacten rond bewegende objecten, en vertraagde blokjes die je goed ziet bij close-ups (de wangen van een persoon lijken dan iets trager te bewegen dan het hoofd, bijvoorbeeld).
Enkele van die effecten kan je simuleren door een foto op te slaan in jpg formaat met 10 à 20% kwaliteit (dus compressie van 80-90%). En ja, bij Telenet lijkt het beeld effectief nog slechter dan dat, op sommige zenders: een voetbalmatch was echt komisch om te zien door de compressieblokjes die rond de spelers meezweefden
Enkele van die effecten kan je simuleren door een foto op te slaan in jpg formaat met 10 à 20% kwaliteit (dus compressie van 80-90%). En ja, bij Telenet lijkt het beeld effectief nog slechter dan dat, op sommige zenders: een voetbalmatch was echt komisch om te zien door de compressieblokjes die rond de spelers meezweefden
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je kunt er over zeggen wat je wil, maar binnen een aantal jaren zal het analoge signaal zodanig gestript zijn van zenders en kwaliteit dat we allen digitaal zullen moeten gaan.proximusboy schreef:dus malboro iets wat ge kunt met ne videoorecorder van 20 jaar oud die ge nu nie kunt met digicorder noem jij een vooruitgang
De mogelijkheden van digitale TV zijn ENORM. Alleen biedt men hier vandaag slechts een fractie van aan, en dat is in sommige gevallen inderdaad minder dan wat analoge TV bood. Maar het potentieel is gewoon vele malen groter! Het is simpelweg tweerichtingsverkeer tegenover eenrichtingsverkeer.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
Maar alle zaken die echt ten voordele van de gebruiker gaan, worden achterwege gelaten.Goztow schreef:Je kunt er over zeggen wat je wil, maar binnen een aantal jaren zal het analoge signaal zodanig gestript zijn van zenders en kwaliteit dat we allen digitaal zullen moeten gaan.proximusboy schreef:dus malboro iets wat ge kunt met ne videoorecorder van 20 jaar oud die ge nu nie kunt met digicorder noem jij een vooruitgang
De mogelijkheden van digitale TV zijn ENORM. Alleen biedt men hier vandaag slechts een fractie van aan, en dat is in sommige gevallen inderdaad minder dan wat analoge TV bood. Maar het potentieel is gewoon vele malen groter! Het is simpelweg tweerichtingsverkeer tegenover eenrichtingsverkeer.
De 2 wegs communicatie wordt alleen gebruikt om te kunnen factureren.
Digitaal biedt natuurlijk extra mogelijkheden, denk maar aan het NAR geluid dat je op satelliet hebt bij BBC zenders.
Een stem vertelt dan wat er op het scherm te zien is zodat blinden er ook iets aan hebben.
Ook voor doven zou digitale TV een zegen moeten zijn.
Waarom geen overlay scherm dat aan of afgezet kan worden en dan programma's in gebarentaal tolkt ?
In tegenstelling tot bij analoge TV zou je dan geen 2 zenders moeten gebruiken daarvoor.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het lijkt me wel evident dat een kwalitatief beter digitaal aanbod er slechts zal komen indien de vraag ernaar groot genoeg is. In dat opzicht lijkt het me niet slechts dat er nu al massaal overgestapt wortd naar digitale TV. Langs de andere kant zou men misschien meer inspanningen doen om analoge kijkers te winnen, moest niemand overstappen. Het mes snijdt langs beide kanten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ik persoonlijk ben er wel voorstander van, van de digitale TV.
enkel telenet dat wel.
De tv gids etc vind ik handig, films huren zonder nog uit de zetel te moeten en opnemen op dvd lukt ook, dus ik ben geen tegenstander...
Maar ja, wij belgen zouden geen belgen zijn, als we geen resem opmerkingen hadden...
De dag dat belgen tevreden zijn met iets, en zeggen "ik kan niet zeggen wat ik verbeterd wil zien", dan zijn we geen belgen meer.
enkel telenet dat wel.
De tv gids etc vind ik handig, films huren zonder nog uit de zetel te moeten en opnemen op dvd lukt ook, dus ik ben geen tegenstander...
Maar ja, wij belgen zouden geen belgen zijn, als we geen resem opmerkingen hadden...
De dag dat belgen tevreden zijn met iets, en zeggen "ik kan niet zeggen wat ik verbeterd wil zien", dan zijn we geen belgen meer.
-
- Elite Poster
Je klinkt eerder als een verkoopsfoldertje.320i schreef:Ik persoonlijk ben er wel voorstander van, van de digitale TV.
enkel telenet dat wel.
Allemaal handig dat opnemen, maar als je dan hoort dat er regelmatig zijn die hun hele harde schijf gewist zijn door een domme update, dan wordt het al minder leuk, zeker als je weet dat ze er bij Telenet (en Belgacom ook) alles aan doen omdat je je opnames niet zou kunnen overzetten.
Iets opvragen van de TV theek ?
Leuk, alleen zijn beeld- en geluidskwaliteit dan echt maar matig, en heb je uit een fractie van de films die je in een videotheek vindt maar keuze.
Die ontevredenheid is niet omdat we Belgen zijn, in het buitenland is het vaak veel beter geregeld.
-
- Deel van't meubilair
Tja, toen de digitale fototoestellen nog maar 1 megapixel hadden waren er ook mensen tevredenboulder schreef:Leuk, alleen zijn beeld- en geluidskwaliteit dan echt maar matig, en heb je uit een fractie van de films die je in een videotheek vindt maar keuze.
De meeste films die ik opvraag komen via Prime à la carte en dan zijn ze gratis, dus voor mij is de rekening op dat moment snel gemaakt (kijkend naar waar ik woon): iets mindere kwaliteit of 10tal km gaan rijden voor een videotheek en betalen voor die film?boulder schreef:Je klinkt eerder als een verkoopsfoldertje.320i schreef:Ik persoonlijk ben er wel voorstander van, van de digitale TV.
enkel telenet dat wel.
Allemaal handig dat opnemen, maar als je dan hoort dat er regelmatig zijn die hun hele harde schijf gewist zijn door een domme update, dan wordt het al minder leuk, zeker als je weet dat ze er bij Telenet (en Belgacom ook) alles aan doen omdat je je opnames niet zou kunnen overzetten.
Iets opvragen van de TV theek ?
Leuk, alleen zijn beeld- en geluidskwaliteit dan echt maar matig, en heb je uit een fractie van de films die je in een videotheek vindt maar keuze.
Die ontevredenheid is niet omdat we Belgen zijn, in het buitenland is het vaak veel beter geregeld.
-
- Elite Poster
320i schreef:De meeste films die ik opvraag komen via Prime à la carte en dan zijn ze gratis, dus voor mij is de rekening op dat moment snel gemaakt (kijkend naar waar ik woon): iets mindere kwaliteit of 10tal km gaan rijden voor een videotheek en betalen voor die film?
Dus Prime à la carte is gratis ?
Je moet "alleen" Prime hebben, en dat kost "maar" 20€/maand extra bovenop je al bestaande abonnement ?
Je betaalt dus 13,33€/maand voor je kabelabonnement, dan nog 8€/maand voor je HD digibox, dan nog eens 20€/maand voor je Prime, dus in totaal 41,33€/maand voor TV alleen !
Maar dan heb je je à la carte "gratis" ?
Zo ken ik nog wel van die "gratis" zaken.
Dan ben ik misschien een uitzondering te noemen, maar ik loop echt niet te vitten op het feit dat ik betaal voor bvb Prime... ik kijk graag film.boulder schreef:320i schreef:De meeste films die ik opvraag komen via Prime à la carte en dan zijn ze gratis, dus voor mij is de rekening op dat moment snel gemaakt (kijkend naar waar ik woon): iets mindere kwaliteit of 10tal km gaan rijden voor een videotheek en betalen voor die film?
Je moet "alleen" Prime hebben, en dat kost "maar" 20€/maand extra bovenop je al bestaande abonnement ?
Je betaalt dus 13,33€/maand voor je kabelabonnement, dan nog 8€/maand voor je HD digibox, dan nog eens 20€/maand voor je Prime, dus in totaal 41,33€/maand voor TV alleen !
En mijn rekening is iets goedkoper gezien we geen huur betalen voor de digibox Ons ding is aangekocht bij bestelling.
Dat is iets wat mij persoonlijk enorm stoort aan ons bekrompen belgen landje: alles moet enorm goed zijn, maar mag niets kosten... Maar let op: de pré op het einde van de maand moet hoog zijn voor al dat gratis te kunnen betalen.
Ik betaal voor 2 internetabo's (1 adsl en 1 telenet) en dat simpelweg om dat ik zo mijn eigen garantie kan geven dat als 1 van beiden niet werkt, ik niet vast zit. Het kost wat, dat is waar, maar ik betaal liever die paar euro per maand meer om de zekerheid te hebben.
Ik ga zelfs de lijn verder trekken, met al dat besparen gedoe en alles dat maar gratis moet zijn: doe zo verder, help de economie nog wat verder om zeep, de wereld zal er dankbaar voor worden. Maar als ik persoonlijk kies om 10 euro te betalen voor 6 flessen cola, en mij daar niet slecht om voel is dat mijn persoonlijke keuze. Ik ga niet lopen besparen om cola van River of het Liddle merk te hebben wat toch niet smaakt.
Ik zie het elke dag, en mij steekt het lelijk tegen: "het kost te veel, er mag geen downtime zijn voor het goedkope product, het moet altijd maar sneller en beter, maar mag niet in prijs stijgen,...".
Ik zou zelfs nog verder durven gaan - en hier loop ik het risico van mensen tegen mij op te zetten, waarvoor alvast mijn excuses - maar proberen wij niet gewoon boven onze stand te leven?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
@320i,
Ik heb de laatste tijd al meerdere van je posts gelezen, de meeste gerelateerd aan Tele2, en ik wil je feliciteren met wat je doet en vooral ook aanmoedigen om het te blijven doen. Ik ben zelf een Telenet klant maar ik vind het mooi wat je doet voor de Tele2 gebruikers.
Ook met bovenstaande post ben ik het volledig eens. Alles moet 24/24 en 7/7 werken en liefst gratis.
Ik wil dat ook en daarom is onze internetverbinding ook dubbel uitgevoerd (Telenet + 3G).
@All
Aan al die mensen die ervan overtuigd zijn dat Belgacom en Telenet te duur zijn (lees te veel winst maken) spurt a.u.b. naar de bank en koop zo snel mogelijk zoveel mogelijk aandelen van één van beide bedrijven. U zal zeer binnekort beloond worden want u zal kunnen delen in de megawinsten van deze bedrijven .
Start hier a.u.b. weer geen duopolie of limieten discussie, ik ken Dommel, dxADSL, enz... en ik ken de voor- en nadelen.
Ik weet niet precies wat mensen van digitale televisie verwachten maar de kwaliteit van de zenders waar ik naar kijk (EEN HD, CANVAS HD, 2BE, VT4, National Geographic HD) is goed tot zeer goed. Er zijn inderdaad streams die van mindere kwaliteit zijn, bijvoorbeeld de Nederlandse zenders. Dit kan je vooral bij live uitzendingen zien, zoals de Ronde van Frankrijk. Dan is de kwaliteit op bijvoorbeeld EEN veel beter dan op Nederland.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat de mensen bij Telenet dit vrijwillig doen, mij lijkt het dat dit gewoon een technische reden heeft. Te weinig bandbreedte beschikbaar en dan ga je de minst bekeken streams verminderen in kwaliteit.
En diegene die vinden dat digitale televisie geen vooruitgang is: geef mij je adres en ik zal je een videocasette opsturen met uitzendingen van FC De Kampioenen van de jaren 90. Vergelijk die dan eens met wat je elke dag op EEN (HD) kan zien en vertel ons dan eens of je bij je standpunt blijft .
Ik heb de laatste tijd al meerdere van je posts gelezen, de meeste gerelateerd aan Tele2, en ik wil je feliciteren met wat je doet en vooral ook aanmoedigen om het te blijven doen. Ik ben zelf een Telenet klant maar ik vind het mooi wat je doet voor de Tele2 gebruikers.
Ook met bovenstaande post ben ik het volledig eens. Alles moet 24/24 en 7/7 werken en liefst gratis.
Ik wil dat ook en daarom is onze internetverbinding ook dubbel uitgevoerd (Telenet + 3G).
@All
Aan al die mensen die ervan overtuigd zijn dat Belgacom en Telenet te duur zijn (lees te veel winst maken) spurt a.u.b. naar de bank en koop zo snel mogelijk zoveel mogelijk aandelen van één van beide bedrijven. U zal zeer binnekort beloond worden want u zal kunnen delen in de megawinsten van deze bedrijven .
Start hier a.u.b. weer geen duopolie of limieten discussie, ik ken Dommel, dxADSL, enz... en ik ken de voor- en nadelen.
Ik weet niet precies wat mensen van digitale televisie verwachten maar de kwaliteit van de zenders waar ik naar kijk (EEN HD, CANVAS HD, 2BE, VT4, National Geographic HD) is goed tot zeer goed. Er zijn inderdaad streams die van mindere kwaliteit zijn, bijvoorbeeld de Nederlandse zenders. Dit kan je vooral bij live uitzendingen zien, zoals de Ronde van Frankrijk. Dan is de kwaliteit op bijvoorbeeld EEN veel beter dan op Nederland.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat de mensen bij Telenet dit vrijwillig doen, mij lijkt het dat dit gewoon een technische reden heeft. Te weinig bandbreedte beschikbaar en dan ga je de minst bekeken streams verminderen in kwaliteit.
En diegene die vinden dat digitale televisie geen vooruitgang is: geef mij je adres en ik zal je een videocasette opsturen met uitzendingen van FC De Kampioenen van de jaren 90. Vergelijk die dan eens met wat je elke dag op EEN (HD) kan zien en vertel ons dan eens of je bij je standpunt blijft .
Laatst gewijzigd door Astralon 21 aug 2009, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
@astralon: akkoord over het stuk van die aandelen
@320i, met het bovengaande bijna volledig akkoord. Toch...
Nu, het zal nooit niet goed zijn. Ik werk bij een grootbank en wij krijgen eveneens vaak te horen dat het elders goedkoper is. De consument is ook mondiger geworden.
Enkel de zon gaat voor niets op!
Het is niet omdat het goedkoop is, dat het niet correct mag werken of een natuurlijk technische evolutie mag doormaken.320i schreef: Ik zie het elke dag, en mij steekt het lelijk tegen: "het kost te veel, er mag geen downtime zijn voor het goedkope product, het moet altijd maar sneller en beter, maar mag niet in prijs stijgen,...".
Nu, het zal nooit niet goed zijn. Ik werk bij een grootbank en wij krijgen eveneens vaak te horen dat het elders goedkoper is. De consument is ook mondiger geworden.
Dat ga ik nooit ontkennen, maar ergens moeten we realistisch blijven ook eh.Dfrog schreef:@astralon: akkoord over het stuk van die aandelen
Het is niet omdat het goedkoop is, dat het niet correct mag werken of een natuurlijk technische evolutie mag doormaken.320i schreef: Ik zie het elke dag, en mij steekt het lelijk tegen: "het kost te veel, er mag geen downtime zijn voor het goedkope product, het moet altijd maar sneller en beter, maar mag niet in prijs stijgen,...".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
werkt de rode knop eigenlijk ook bij BBC HD? Ik ben zeer tevreden over de digitale vooruitgang (bij mij thuis).
edit: found: die linkt blijkbaar door naar 1 van de bbci kanalen
edit: found: die linkt blijkbaar door naar 1 van de bbci kanalen
-
- Pro Member
wel 320i over die tv gids heb ik het
als ik een programma opneem wil ik enkel dit programma zien en nieks ervoor en vooral het hele programma zien en dan niks meer erna.
Zoals mijn ma met haar video kan die toch al 20 jaar oud is
als ik een programma opneem wil ik enkel dit programma zien en nieks ervoor en vooral het hele programma zien en dan niks meer erna.
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Elite Poster
ok dat is mss wel een nadeel, maar dan cut je die scenes er gewoon uit (niet veel werk) met je ontvanger.proximusboy schreef:wel 320i over die tv gids heb ik het
-
- Deel van't meubilair
Oh manueel werk... trouwens dat ik de opname eerst terug moet afspelen en via een extra analoge conversie terug op m'n PC moet opnemen is ook de digitale vooruitgang ? (althans bij BGC en TN).silencer schreef:maar dan cut je die scenes er gewoon uit (niet veel werk) met je ontvanger.
-
- Pro Member
silencer wilde gij da nie snappen od wa is da.
bvb baantjer opnemen ( zoals de vrt nooit op tijd begint is dat heel leuk)
wel als ik da programmeer wil ik snachts als ik thuis kom tv aansteken naar opgenomen programmas gaan en baantjer bekijken en nie 5 a 10 min doorspoelen voordat ik kan beginnen kijken.
Da is nu toch zoveel nie gevraagd aangezien het al 20 jaar kan
wel als ik da programmeer wil ik snachts als ik thuis kom tv aansteken naar opgenomen programmas gaan en baantjer bekijken en nie 5 a 10 min doorspoelen voordat ik kan beginnen kijken.
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Er is toch wel een verschil tussen de technische limieten die toen voor optische chips geldden, en het opzettelijk degraderen van de beeldkwaliteit bij digitale TV nu. Het is perfect mogelijk om die beelden minder te comprimeren.r2504 schreef:Tja, toen de digitale fototoestellen nog maar 1 megapixel hadden waren er ook mensen tevreden
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad, maar de producenten van die toestellen gaven dat ook gewoon toe... Telenet wil je echter laten geloven dat digitaal altijd beter is, terwijl het goed weet dat z'n bitrates vandaag de dag nog veel te laag liggen (en dan ook vaak resulteren in Youtube achtige kwaliteit) op enkele uitzonderingen te na.cptKangaroo schreef:Er is toch wel een verschil tussen de technische limieten die toen voor optische chips geldden, en het opzettelijk degraderen van de beeldkwaliteit bij digitale TV nu. Het is perfect mogelijk om die beelden minder te comprimeren.
Verder is het zo dat digitaal vandaag de dag hoofdzakelijk wordt gebruikt om extra inkomsten te hebben, en de klant in z'n mogelijkheden te beperken. Mits het gebruiken van open standaarden zou er met digitaal zoveel meer mogelijk zijn, en dat is droevig.
-
- Elite Poster
ff doorspoelen aan 128x of het aantal minuten ingeven dat je verder wilt spoelen...gaat vrij vlot hier hoor (enkele sec).proximusboy schreef:silencer wilde gij da nie snappen od wa is da.
Cutten doe ik digitaal op mn sattelietontvanger, heb al vele terrabytes opgenomen of op de pc staan(stream ik wel even).
Kwaliteit kost geld (zal je niet vinden bij BGC of telenet), dat weet je op voorhand.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Heel kort mijn mening:
Als men zich aan de digitale standaarden zou houden zou er helemaal geen probleem zijn:
DVB-C voor Cable (Kabel)
DVB-T voor Terrestrial (Terrestrieël/Antenne)
DVB-S voor Sattelite (Satteliet)
Momenteel houden alleen de dvb-t uitzendingen van de VRT/Norkring en TV Vlaanderen zich aan de standaard: zonder "proprietairy" encrytie...
Wil men interactiviteit zou men nog steeds een digibox/corder kunnen kopen/huren. (zonder dat het een verplichting is)
Groetjes,
S.
...vroeger huurde iedereen zijn telefoon bij BGC, nu is de telefoon vervangen door een Digibox....
Als men zich aan de digitale standaarden zou houden zou er helemaal geen probleem zijn:
DVB-C voor Cable (Kabel)
DVB-T voor Terrestrial (Terrestrieël/Antenne)
DVB-S voor Sattelite (Satteliet)
Momenteel houden alleen de dvb-t uitzendingen van de VRT/Norkring en TV Vlaanderen zich aan de standaard: zonder "proprietairy" encrytie...
Wil men interactiviteit zou men nog steeds een digibox/corder kunnen kopen/huren. (zonder dat het een verplichting is)
Groetjes,
S.
...vroeger huurde iedereen zijn telefoon bij BGC, nu is de telefoon vervangen door een Digibox....
-
- Deel van't meubilair
Maar heel het gedoe van digitale TV heeft in eerste instantie niet de bedoeling van beter/eenvoudiger te zijn... maar wel van de consument extra te controleren en meer laten te betalen. Het is gewoon een vorm van DRM, niet meer, niet minder. Het zou me niet verbazen dat je binnen enkele jaren bepaalde reclames niet meer kan doorspoelen, of bepaalde programma's kan opnemen, ... noemen we het dan nog steeds vooruitgang ?vasonline schreef:Als men zich aan de digitale standaarden zou houden zou er helemaal geen probleem zijn:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ja en gerichte reclame aanbieden. Ze (telenet,belgacom) kunnen nu al mooi nagaan wat je aan kijken bent, wanneer en zo uw zapgedrag en smaak bepalen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
.
........
Een videocasette kan je me opsturen, maar kan je me een digitale opname opsturen, op eenvoudige wijze?
Ik zeg nu niet dat ik een VCR tape wil verheerlijken (maar ~230 lijnen) maar je kan er iig mee kijken op welke plaats je wil...
Vervang de VCR door een dreambox, een usb-pvr, een dvd recorder, een mediacenter.... naar believen.
Groetjes,
S.
Vooruitgang is er zeker, over de beeldkwaliteit zeg ik ook niets, en over het stuk dat veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten ben ik ook met je akkoord, maar:En diegene die vinden dat digitale televisie geen vooruitgang is: geef mij je adres en ik zal je een videocasette opsturen met uitzendingen van FC De Kampioenen van de jaren 90. Vergelijk die dan eens met wat je elke dag op EEN (HD) kan zien en vertel ons dan eens of je bij je standpunt blijft .
........
Een videocasette kan je me opsturen, maar kan je me een digitale opname opsturen, op eenvoudige wijze?
Ik zeg nu niet dat ik een VCR tape wil verheerlijken (maar ~230 lijnen) maar je kan er iig mee kijken op welke plaats je wil...
Vervang de VCR door een dreambox, een usb-pvr, een dvd recorder, een mediacenter.... naar believen.
Groetjes,
S.
Hi,
Kijk, we huren netjes een digitale decoder bij telenet met bijbehorende smartcard. Na het instaleren kunnen we ook alleen maar kijken via die gehuurde "brol" van dit bedrijf. Zo'n decoder kost in productie dus bijna niets.
De interne harde schijf kan je zelfs niet overzetten op je pc om alzo je opgenomen bestanden op dvd te branden (macrovison codering). Bij Tv vlaanderen is dit geen probleem.
Nieuwe tv's hebben ingebouwde DVB-c ontvanger met Ci slot ingewerkt. Andere landen huren ze alleen zo'n smartcard en kijken via het tv toestel (al dan niet met netwerkaansluiting). Het helpt je zelfs bij het besparen van electriciteit (er staat maar 1 toestel op !!!).
Maar we hebben als consument (die digitaal wil kijken) niets te zeggen in dit landje ; alles regelen ze wel op hoger niveau zodat er veel geld kan vloeien naar onze ambtenaren (want er zijn er zo weinig per inwoner...)
Groet
Kijk a.u.b. naar onze buurlanden...
Kijk, we huren netjes een digitale decoder bij telenet met bijbehorende smartcard. Na het instaleren kunnen we ook alleen maar kijken via die gehuurde "brol" van dit bedrijf. Zo'n decoder kost in productie dus bijna niets.
De interne harde schijf kan je zelfs niet overzetten op je pc om alzo je opgenomen bestanden op dvd te branden (macrovison codering). Bij Tv vlaanderen is dit geen probleem.
Nieuwe tv's hebben ingebouwde DVB-c ontvanger met Ci slot ingewerkt. Andere landen huren ze alleen zo'n smartcard en kijken via het tv toestel (al dan niet met netwerkaansluiting). Het helpt je zelfs bij het besparen van electriciteit (er staat maar 1 toestel op !!!).
Maar we hebben als consument (die digitaal wil kijken) niets te zeggen in dit landje ; alles regelen ze wel op hoger niveau zodat er veel geld kan vloeien naar onze ambtenaren (want er zijn er zo weinig per inwoner...)
Groet
Kijk a.u.b. naar onze buurlanden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
je hebt zelf gezegd wat je wel kan doen, tvvlaanderen keizen.fdreesen schreef:Hi,
Ok niet iedereen kan een schotel plaatsten maar toch
-
- Elite Poster
Wat is het nu, is het gratis of loop je er niet over te vitten dat je ervoor betaalt ?320i schreef:Dan ben ik misschien een uitzondering te noemen, maar ik loop echt niet te vitten op het feit dat ik betaal voor bvb Prime... ik kijk graag film.boulder schreef:320i schreef:De meeste films die ik opvraag komen via Prime à la carte en dan zijn ze gratis, dus voor mij is de rekening op dat moment snel gemaakt (kijkend naar waar ik woon): iets mindere kwaliteit of 10tal km gaan rijden voor een videotheek en betalen voor die film?
Het is zo'n typische verkoperstruuk, lokken met de bewering dat het gratis is, en dan zeggen dat het prijskaartje toch wel goed meevalt.
Weer zo'n zware bewering.320i schreef:Dat is iets wat mij persoonlijk enorm stoort aan ons bekrompen belgen landje: alles moet enorm goed zijn, maar mag niets kosten...
Als bepaalde dingen hier 3x zo duur zijn als in het buitenland, dan moet je niet afkomen dat de bekrompen belgen alles gratis willen.
Normale prijzen zou al een begin zijn !
Woekerwinsten zoals die door Telenet en Belgacom gemaakt worden moeten niet verdedigd worden, doordat de economie er beter van wordt.320i schreef:Ik ga zelfs de lijn verder trekken, met al dat besparen gedoe en alles dat maar gratis moet zijn: doe zo verder, help de economie nog wat verder om zeep, de wereld zal er dankbaar voor worden.
Integendeel, een firma als Telenet is zeer slecht voor de economie.
Dankzij hun misbruik van monopolie is er geen enkele concurrentie op de markt van de decoders.
En waar gaat al die winst nu naartoe ?
Een handjevol topaandeelhouders die slapend rijk worden.
Concurrentie zou ervoor zorgen dat firma's als Dream, Samsung, Philips, enz. ook iets verdienen aan die markt.
Verkopers zouden ook meer marge hebben.
Kortom, we steunen niet de economie door Telenet brol te kopen of te huren, integendeel.
En "smaakt" uw electriciteit ook beter als hij van Electrabel komt ?320i schreef:Maar als ik persoonlijk kies om 10 euro te betalen voor 6 flessen cola, en mij daar niet slecht om voel is dat mijn persoonlijke keuze. Ik ga niet lopen besparen om cola van River of het Liddle merk te hebben wat toch niet smaakt.
Ik zie het ook elke dag : het stijgt in prijs, het heeft toch meer dan voldoende downtime, en het werkt niet goed.320i schreef:Ik zie het elke dag, en mij steekt het lelijk tegen: "het kost te veel, er mag geen downtime zijn voor het goedkope product, het moet altijd maar sneller en beter, maar mag niet in prijs stijgen,...".
En bovendien heb je geen keuze...
Wil je zeggen dat zo'n brolboxje enkel weggelegd is voor de superrijken ?320i schreef:Ik zou zelfs nog verder durven gaan - en hier loop ik het risico van mensen tegen mij op te zetten, waarvoor alvast mijn excuses - maar proberen wij niet gewoon boven onze stand te leven?
De meeste klagers hier hebben geen enkel probleem om meer uit te geven voor een goede box.
Mijn Dreambox 8000 hier kost een veelvoud van een digicorder.
Maar aan Telenet ga ik mijn zuurverdiende centen niet geven.
Ik wil vrijheid van keuze en geen tiran die mij komt dicteren wat ik al dan niet met mijn opnames mag doen.
Daar betaal ik graag iets extra voor.
Nu nog een Freedom CAM van Telenet...