Voipcheap voordeliger om te betalen via overschr. ipv VISA

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2007, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo,

ik gebruik momenteel voipcheap om gratis/goedkoop te kunnen bellen via m'n Fritzbox.

Maar ik heb een vraagje over het herladen van je belkrediet bij voipcheap.

Ik meen me te herinneren dat ik voor m'n eerste betaling met VISA 12,5 euro moest betalen voor een beltegoed van 10 euro.
10 euro belkrediet
0,50 euro transactiekosten (excl. btw)
2 euro btw (19%)

Nu merk ik dat je voor een herlading van belkrediet met 'bank transfer' (bankoverschrijving) slechts 11,9 euro moet betalen ipv 12,5.
Het verschil zit hem dus in die transactiekosten die je bij bankoverschrijving niet moet betalen.

Conclusie: 't is dus iets voordeliger om te betalen via bankoverschrijving.
Of niet?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het kan zijn dat je bank op zijn beurt kosten aanrekent voor zo'n bank transfer. Tenzij het via Swift kan, dan is dat kostenloos.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, een verschil van 60cent. via pay pal gaat het vlotter
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

xenne schreef:via pay pal gaat het vlotter

En wat doe je als je geen kredietkaart hebt ?
If you can't beat them, confuse them.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

CueBoy schreef:
xenne schreef:via pay pal gaat het vlotter

En wat doe je als je geen kredietkaart hebt ?

- Rekening opzeggen bij de huidige bank
- Rekening openen bij Argenta
- Gratis Visa-kaart aanvragen
:wink:
lanky
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2007, 14:04

meon schreef:Het kan zijn dat je bank op zijn beurt kosten aanrekent voor zo'n bank transfer. Tenzij het via Swift kan, dan is dat kostenloos.


Ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen hier. Kostenloos? Swift rekent toch ook kosten aan voor geld overschrijvingen. Moet iemand anders deze dan betalen of hoe komt het dat het dan kosteloos is?
Pro
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:34

Bij Betamax (voipbuster, voipcheap etc.) kan je per overschrijving betalen naar een Belgische bankrekening van Betamax, dus zonder kosten. Is het goedkoopst maar duurt wel lang (tot 1 week).

Als je geen kredietkaart hebt of wilt gebruiken kan je ook betalen met moneybookers (www.moneybookers.com).
Eerst stort je een bepaald bedrag op een Belgische bankrekening van moneybookers. Dit duurt ook tot 1 week. Een betaling naar bvb Betamax kan vervolgens onmiddelijk op het moment dat het nodig is. Het tegoed bij moneybookers kan je ook gebruiken voor andere betalingen of zelfs naar je eigen bankrekening terugstorten (mits een kost van 1,40 €).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

lanky schreef:Ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen hier. Kostenloos? Swift rekent toch ook kosten aan voor geld overschrijvingen. Moet iemand anders deze dan betalen of hoe komt het dat het dan kosteloos is?
Niet via IBAN/BIC. Ik had beter dat gezegd denk ik.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Via Bank of Paypal/Visa: er is geen kostprijsverschil. Er is een verschil in berekening:
Telkens kocht ik 10 Euro:
Bij banktransfer worden de kosten afgetrokken van het krediet die je aankoopt: 10 Euro wordt 9,50 Euro netto + BTW.
Bij Paypal worden de kosten er gewoon bijgeteld
Kijk maar op de fakturen die je vindt bij je 'Purchases':
Bij banktransfer komt er geen Swift aan te pas: ze hebben een rekeningnummer bij een Belgische bank. Toch duurt het verschillende dagen eer je belkrediet bruikbaar is. Ook vermelden ze dat ze je geld kwijt bent door storten van een foutief bedrag of verkeerde mededeling in de overschrijving ! Voor mij dus alleen nog Paypal.
Bijlagen
Betamax_Paypal.gif
(5.38 KiB) 1545 keer gedownload
Betamax_Bank.gif
(5.34 KiB) 1546 keer gedownload
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

De beste tarieven vind je bij de resellers. Deze beschikken trouwens ook over belgische bankrekeningnummers en kan je snel, eenvoudig en gratis betalen.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

khsw schreef:
CueBoy schreef:
xenne schreef:via pay pal gaat het vlotter

En wat doe je als je geen kredietkaart hebt ?

- Rekening opzeggen bij de huidige bank
- Rekening openen bij Argenta
- Gratis Visa-kaart aanvragen
:wink:


Ben je een week verder en mag je 50 cent extra betalen..
Slim bekeken!
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MarkDM schreef:Via Bank of Paypal/Visa: er is geen kostprijsverschil. Er is een verschil in berekening:
Telkens kocht ik 10 Euro:
Bij banktransfer worden de kosten afgetrokken van het krediet die je aankoopt: 10 Euro wordt 9,50 Euro netto + BTW.

En als je bij de aanmelding van een nieuwe account een fakturatie-adres hebt opgegeven buiten Europa, dan wordt er géén BTW aangerekend.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Bij Freecall (betamax kloon) betaalde ik net per bankoverschrijving (BE bankrek.nr.) 12,5 euro om 10 euro krediet te zien verschijnen in je account.
Het stond ook zo aangekondigd bij de aanvraag 10 euro + 0,5 euro transactie + 2 euro BTW

Enfin, als ze de gesprekken eerlijk verrekenen nog steeds een koopje (ondermeer de freedays) in vergelijking met een discovery of full line abonnement BC

Krediet stond er snel op, na 2 dagen al.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Het irritante is dat als je op een nieuwe(voordeligere) betamax clone wil betalen met dezelfde visakaart, moneybookers of paypal account, dit niet doorgaat wegens 'used on another account' heb ik ondervonden

- bij VISA krijg je "Payment failed! (Error code 850-103)" en "payments limit reached, try again tomorrow" (vanaf de eerste keer al)

- bij Moneybookers krijg je in je betamax account 'failed' en een mail van moneybookers met refund en deze info:
Detail 1: Refund payment
This transaction is refunded because we do not allow using the same Moneybookers account on more than one user-account. Thank you for understanding.


- bij Paypal krijg je 'payment pending' maar hier gaat het bij blijven denk ik... Ook verdwijnt paypal van de payments methods page
newnomad
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2009, 18:12

De beste tarieven vind je bij de resellers. Deze beschikken trouwens ook over belgische bankrekeningnummers en kan je snel, eenvoudig en gratis betalen.


Graag links naar die resellers dan.
Welke betamax of andere providers kiezen jullie zoal (freedays belgie vast en mobiel) ondanks de overzichtstabellen op het net, zie ik het bos door de bomen niet, zoveel keuze, welke kiezen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

newnomad schreef:Graag links naar die resellers dan.
Welke betamax of andere providers kiezen jullie zoal (freedays belgie vast en mobiel) ondanks de overzichtstabellen op het net, zie ik het bos door de bomen niet, zoveel keuze, welke kiezen?

Ik heb Poivy : freedays + 10cent naar mobiel (inc btw)

Een overzicht vind ik op deze pagina: http://www.backsla.sh/betamax (en dan meestal gewoon de rij: belgium /belgium(mobile) vergelijken)
newnomad
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2009, 18:12

wel ik zie zie dat http://voipbusterpro.com/en/ voor 15 euro 1 jaar freedays aanbied, en 10 euro belkrediet.
Uiteraard als je 1uur gsm per week naar belgie (en al veel sneller), dan kost je dit al snel dubbel zoveel als bij de gewone voipbuster (zon 600 euro vs 30 0 euro). Dus lijkt mij voipbusterpro wel interessant aan die vaste 15 euro per jaar, maar dan alleen voor vaste lijnen.
Daarnaast dan nog poivy voor gsm's dan maar?

Ik hoor over voipbuster pro weinig hier, is dit de enige vd betamax familie die een vast jaartarief aanbied?

let wel naar het schijnt -nergens op hun site te vinden- 3,9 eurocent connectiekost per gesprek;

Voor 15 euro heb je hebt 10 euro beltegoed, en een start tarief van 3,9 cent. Dus als je 256 keer gebeld heb is je beltegoed op (256X3,9cent=10euro) en dan moet je dus weer nieuw kopen?

Ik bel niet veel, maar met mn gsm toch 200x per half jaar nu, dus dan kost voipbuster pro me reeds 30 euro + gsm aan 0,20/minuut...

dan maar poivy, veel transparanter...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”