Speedconnect Plus + Belgacom TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
stpedejo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 11:21

Ik overweeg een SpeedConnect Plus abo te nemen.

Momenteel heb ik een ADSL Time + Discovery Line van Belgacom voor mijn Belgacom TV. Surfen doe ik via Telenet.
Ik vraag me nu af of dit gaat lukken... Her en der lees ik dat Belgacom TV altijd via Belgacom ADSL moet verlopen.

Kan ik de twee combineren? Ik ben geen techneut, maar kan ik EN ADSLTime EN SpeedConnect VDSL hebben via die Discovery Line?

Ik heb al 2x naar Dommel gebeld maar geraak gewoon niet binnen (zeer lange wachttijden).

Bedankt alvast voor de reactie en verduidelijking.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Belgacom TV en Speedconnect (Dommel) zijn niet combineerbaar op één lijn. Je zal dus 2 aparte lijnen moeten gebruiken.
stpedejo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 11:21

Wil dit dan zeggen dat ik nog een Discovery Line extra moet aanschaffen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, maar je kan telenet dan buitengooien.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Je kan geen tweede Discovery Line aanschaffen: Belgacom verplicht je om een Classic Line te nemen. Ze sluiten geen 2x Discovery Line aan. Zoek maar even op dit forum.
Hoe het zit met raw copper is mij niet meteen duidelijk.
Computer(k)nul
stpedejo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 11:21

Goztow schreef:Ja, maar je kan telenet dan buitengooien.

Op termijn zou ik dit overwegen, maar wil wel effe afwachten wat het allemaal zegt kwa snelheid.
stpedejo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 11:21

Antwoord gekregen van Dommel: is inderdaad niet mogelijk. 'k Moet gewoon Raw Copper selecteren bij bestelling en dan wordt er iets "extra" gedaan (allicht ook extra te betalen).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

De meeste (zeker de nieuwere) huizen/appartementen beschikken over 2 binnenkomende lijnen die gebruikt kunnen worden voor telefonie. In uw geval zal de tweede lijn aangesloten moeten worden, waarvoor uiteraard een BGC technieker moet langskomen (met de nodige kost daaraan verbonden).
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Uzzi schreef:De meeste (zeker de nieuwere) huizen/appartementen beschikken over 2 binnenkomende lijnen die gebruikt kunnen worden voor telefonie. In uw geval zal de tweede lijn aangesloten moeten worden, waarvoor uiteraard een BGC technieker moet langskomen (met de nodige kost daaraan verbonden).

Of er nu een technieker aan huis moet komen of niet, je betaald sowieso activeringskosten, de technieker krijg je er gratis bij in het geval deze nodig zou zijn.

Voor uw speedconnect kan je best een lijn door dommel laten bestellen. Raw copper is niet mogelijk in dit geval aangezien dommel gebruik maakt van de vdsl infrastructuur van belgacom. Eventueel kan je ook ineens vragen aan belgacom om uw digitale tv te laten voerzetten naar vdsl2, da krijg je ineens een paar hd kanalen bij.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
stpedejo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 11:21

Ondertussen besteld... ben eens benieuwd. Heb erbij gezet dat ik een "nieuwe" lijn nodig heb omdat bestaande niet gebruikt kon worden. 't Was geen probleem (wel extra bijbetalen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”