Mobile Vikings

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Nuja, ik zal het kaartje vanavond aanvragen en zie dan wel he !

Dat GPS loggen is gewoon wel grappig. Ik ga het echt niet op m'n Facebook profiel zetten of overal openbaar. Gewoon bepaalde mensen die het mogen zien op tijdstippen wanneer ik het wil (lees: als ik het programma aanzet als ik onderweg ben naar die mensen o.i.d.).
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

(A-)GPS is wel handig voor het weer. Zo wordt het weer automatisch geüpdate naargelang de plaats je bent en moet je het dus niet gaan opzoeken enz ;)
Coop
Premium Member
Premium Member

Dennahz schreef:
Is het Base netwerk trouwens wel betrouwbaar qua bereik? Hoor er nooit zoveel mensen over !

Daar had ik ook eerst schrik voor, mijn dichtsbijzijnde zendpaal zou op 10km staan.

Toch maar overgegaan en heb eigenlijk altijd wel goede ontvangst, 2 streepjes, inet werkt perfect :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb daar op mijn werkplek pech mee: 80% geen ontvangst, 20% 1 "streepje", oftewel regelmatig wegvallen van signaal. Totaal onwerkbaar.

Maar bon, ik heb hier een vaste lijn en internet, dus heb ik de GSM niet echt nodig. Elders waar ik al overal internet mobiel nodig had, al steeds prima gefunctioneerd!
ooh. shiny.
flt
Elite Poster
Elite Poster

Buitenontvangst is OK maar vanaf je binnenin gebouwen gaat die iets of wat beter geïsoleerd zijn dan het eerste het beste huis => geen ontvangst
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

komen jullie van base of andere operator?
(zou nogal raar zijn moest da verschil geven met base)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kom van Proximus en daar had ik op de werkplek 1 a 2 streepkes ontvangst. Niet altijd even duidelijk, maar voor 90% van de tijd prima werkbaar.

Ohwell.
ooh. shiny.
flt
Elite Poster
Elite Poster

Ik kom van Mobistar.

Proximus nog altijd de beste ontvangst (zelfs in ondergrondse parkings!) dan Mobistar en uiteindelijk Base.
liger
Elite Poster
Elite Poster

huh, ik had in brussel juist "meer" ontvangst met base dan mensen met prox
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Naar dekking moet Base zeker niet onderdoen voor Mobi en Proxi (zijn al voldoende tests over waarin Mobi als slechtste wordt aangeduid). Als je ergens slechte ontvangst heb, dan kan je dit het best melden bij de klantendienst van je operator. Normaal wordt dat wel opgevolgd.

Soms hoor ik wel van die spookverhalen als zijnde: met MB heb ik beter ontvangst dan met BASE, wat natuurlijk technisch onmogelijk is want het is hetzelfde netwerk. Soms zit die ontvangst ook tussen de oren.
JohnnyricoMC
Starter
Starter

ongeveer halverwege juni overgeschakeld, overal waar ik ga stukken beter ontvangst dan bij proximus.
aan 't Gasthuisberg formidabel ontvangst btw, KHLeuven Dept G&T daar heeft gelamineerde vensters die bijna geen radiosignalen doorlaten, en met Base/mobilevikings perfect ontvangst binnen de muren. Voor de anderen moet je een venster openzetten en met je kop naar buiten telefoneren :-D

Aan het tarief van Mobile Vikings kunnen de andere providers imo een voorbeeld nemen.

Alleen spijtig van geen 3G, maar dat komt misschien nog (hoop wel dat ze dan via tijdseenheden gaan aanrekenen ipv traffiek)
flt
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:Soms hoor ik wel van die spookverhalen als zijnde: met MB heb ik beter ontvangst dan met BASE, wat natuurlijk technisch onmogelijk is want het is hetzelfde netwerk. Soms zit die ontvangst ook tussen de oren.
In Kokorico met MV geen service, totaal geen ontvangst dus. Ga ik naar buiten dan heb ik wél volle ontvangst.
Gezelschap bij Proximus: volle ontvangst BINNEN. Vroeger zat ik bij Mobistar en had ook volle ontvangst.

Onaanvaardbaar imo, deze week andere uitgaansplaats en als het daar van hetzelfde is dan ben ik weg bij MV en ga ik wel naar Proximus.

Ben wel benieuwd naar die tests over het verschil in bereik..
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

flt schreef:In Kokorico met MV geen service, totaal geen ontvangst dus.
MV is dan ook enkel voor mensen met smaak hé...

(graptjen é pol :mrgreen:)
ooh. shiny.
Coop
Premium Member
Premium Member

Wanneer mogen we 3G verwachten ? Base is er toch mee bezig dacht ik ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Coop schreef:Wanneer mogen we 3G verwachten ? Base is er toch mee bezig dacht ik ?
Op het einde van het jaar...
Coop
Premium Member
Premium Member

Hopelijk tegen dezelfde prijs !
Alhoewel, een beetje meer voor 3G wil ik wel uitgeven.

Is VOIP bellen mogelijk met GPRS ? iemand die het gebruikt ?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Coop schreef:Is VOIP bellen mogelijk met GPRS ? iemand die het gebruikt ?
Ik heb een Nokia E51 en via het programma Fring kan ik VOIP bellen over GPRS. De standaard VOIP-oplossing op mijn Nokia werkt alleen via wifi. Voor gesprekken met familie of vrienden is de kwaliteit behoorlijk over GPRS. Voor zakelijke gesprekken zou ik het niet gebruiken. Maar dan gebruik ik toch de gsm van mijn werk :wink:
Corleone
Plus Member
Plus Member

flt schreef:
lithion schreef:Soms hoor ik wel van die spookverhalen als zijnde: met MB heb ik beter ontvangst dan met BASE, wat natuurlijk technisch onmogelijk is want het is hetzelfde netwerk. Soms zit die ontvangst ook tussen de oren.
In Kokorico met MV geen service, totaal geen ontvangst dus. Ga ik naar buiten dan heb ik wél volle ontvangst.
Gezelschap bij Proximus: volle ontvangst BINNEN. Vroeger zat ik bij Mobistar en had ook volle ontvangst.

Onaanvaardbaar imo, quote]

Amai ja , onaanvaardbaar dat er geen ontvangs in den begot kokorico , gaat dan naar een fatsoenlijke discotheek hé , in de Noxx full ontvangst btw :p
Afbeelding
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster

Corleone schreef:Amai ja , onaanvaardbaar dat er geen ontvangs in den begot kokorico , gaat dan naar een fatsoenlijke discotheek hé , in de Noxx full ontvangst btw :p
Ben Noxx ff beu :P

Was gewoon om te zeggen dat Proximus & Mobistar nog altijd betere (lees: sterkere) ontvangst hebben en vooral op plaatsen die minder dicht bevolkt zijn..
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Offtopic: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand- ... eder.dhtml

Om eerlijk te zijn liep ik ook niet erg warm van die reclamecampagne.
Afbeelding
Special_K
Premium Member
Premium Member

flt schreef:Was gewoon om te zeggen dat Proximus & Mobistar nog altijd betere (lees: sterkere) ontvangst hebben en vooral op plaatsen die minder dicht bevolkt zijn..
Das ook een oud afgezaagd verhaal hoor. Ik weet uit ondervinding dat het tegenwoordig goed meevalt met Base. Bij mij thuis bv heb ik minder ontvangst met Proximus dan met Base. Ook op andere plaatsen waar ik vaak mobiel surf is de verbinding meestal dik in orde. De zogenaamde beter dekking is vooral een een argument voor PM en MB om hun fors hogere prijzen te kunnen rechtvaardigen. Als Base nu nog 3G gaat kan het helemaal niet meer stuk.
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Special_K schreef:Als Base nu nog 3G gaat kan het helemaal niet meer stuk.
Base gaat naar 't schijnt niet 3G want een groot deel van de mensen heeft een niet 3G compatibele telefoon... Wel eerder EDGE.
Base heeft ook een stabieler en beter gedekt EDGE netwerk dan Proximus en Mobistar. Nu ja, dit komt uit de mond van een tech en een rep bij Base zelf...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ken schreef: Base gaat naar 't schijnt niet 3G want een groot deel van de mensen heeft een niet 3G compatibele telefoon... Wel eerder EDGE.
Base heeft ook een stabieler en beter gedekt EDGE netwerk dan Proximus en Mobistar. Nu ja, dit komt uit de mond van een tech en een rep bij Base zelf...
Mobistar heeft ook een volledige EDGE-dekking. In verschillende persberichten stond dat 3G er ging komen. Dat ze geen 3G gaan installeren omdat de meeste mensen geen 3G op hun telefoon hebben is tja... een rare reden.
flt
Elite Poster
Elite Poster

Special_K schreef:
flt schreef:Was gewoon om te zeggen dat Proximus & Mobistar nog altijd betere (lees: sterkere) ontvangst hebben en vooral op plaatsen die minder dicht bevolkt zijn..
Das ook een oud afgezaagd verhaal hoor. Ik weet uit ondervinding dat het tegenwoordig goed meevalt met Base
Dat was ook gewoon uit mijn ondervinding.
Lord Utopia schreef:k een volledige EDGE-dekking. In verschillende persberichten stond dat 3G er ging komen. Dat ze geen 3G gaan installeren omdat de meeste mensen geen 3G op hun telefoon hebben is tja... een rare reden.
http://www.zdnet.be/news/103734/base-mo ... el-pakken-
maar had ook al ergens gelezen dat het toch eindelijk zou komen eind 2009.
liger
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:
Special_K schreef:Als Base nu nog 3G gaat kan het helemaal niet meer stuk.
Base gaat naar 't schijnt niet 3G want een groot deel van de mensen heeft een niet 3G compatibele telefoon... Wel eerder EDGE.
was edge ni al lang actief bij base?
nu nog 128kbps activeren :bang:
Lord Utopia
Erelid
Erelid

flt schreef: http://www.zdnet.be/news/103734/base-mo ... el-pakken-
maar had ook al ergens gelezen dat het toch eindelijk zou komen eind 2009.
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldet ... artid=4205
'k Heb minstens twee persberichten gelezen die aangeven dat 3G op het einde van 2009 geactiveerd wordt.
liger schreef: was edge ni al lang actief bij base?
nu nog 128kbps activeren :bang:
EDGE is bij BASE al actief sinds november 2006.
Hoezo 'nu nog 128 kbps activeren'?
Als je nu een BASE abonnement hebt en je surft via EDGE én je haalt niet hoger dan je huidige snelheid bij je thuis, dan ga je teleurgesteld zijn. Sinds EDGE overal in belgië beschikbaar is tegen 260 kbps (zoiets was het), ga je dichter bij de zendmast moeten wonen om hogere snelheden te halen.
liger
Elite Poster
Elite Poster

welke 3G sneleheden gaan haalbaar zijn (theoretisch)? Gaan ze HSDPA gebruiken?

PS: 128 omdat het dichter bij de werkelijke snelheid ligt
Lord Utopia
Erelid
Erelid

liger schreef:welke 3G sneleheden gaan haalbaar zijn (theoretisch)? Gaan ze HSDPA gebruiken?

PS: 128 omdat het dichter bij de werkelijke snelheid ligt
Onduidelijk. Gaan ze direct voor het maximum van 7,2 Mbps, of blijven ze op 3,6 Mbps. Maar de werkelijke snelheid, de snelheid die voelbaar is, is maximaal 2 Mbps. Tenzij je naast een zendmast zou wonen.
Zie:
http://customer.proximus.be/FAQ/topic.j ... DPA_DEF_01
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Uit een persbericht van BASE:
Netwerk ontwikkeling
In de huidige markt, gericht op 3G strategie, ontwikkelt KPN Group Belgium een combinatie van EDGE technologie met nationale dekking en specifieke UMTS/HSPA technologie, voldoende om aan de huidige marktvraag naar mobiel datadiensten in België te voldoen.
De groep gebruikt UMTS zo efficiënt mogelijk om zo aan de licentie voorwaarden te voldoen en zal HSPA aanbieden in steden en hot-spots waar er specifiek vraag naar is.
Oospronkelijk was het de bedoeling van BASE om 3G over te slaan om meteen de opvolger te implementeren. Ik denk dat ze ondertussen ook wel gemerkt hebben dat het mobiel dataverbruik de laatste maanden sterk aan het stijgen is en ze het 3G netwerk wel moeten openstellen voor meer capaciteit/snelheid.
Coop
Premium Member
Premium Member

Zonet van het internet gegooid, omdat ik 31 dagen geleden pas had bijgeladen.

Erg vervelend, ik bel niet veel.

Maar ik werd pas afgesloten nadat ik mijn telefoon herstarte (HTC G1).
Als ik volgende keer niet meer herstart, blijf ik dan mijn verbinding behouden ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Coop schreef:Zonet van het internet gegooid, omdat ik 31 dagen geleden pas had bijgeladen.

Erg vervelend, ik bel niet veel.

Maar ik werd pas afgesloten nadat ik mijn telefoon herstarte (HTC G1).
Als ik volgende keer niet meer herstart, blijf ik dan mijn verbinding behouden ?
geen problemen hier...
Coop
Premium Member
Premium Member

Dus ook na 31 dagen kun je gewoon blijven surfen ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Coop schreef:Dus ook na 31 dagen kun je gewoon blijven surfen ?
Ja, dan surf je op je herlaadbedrag, als je dus nog 15 euro hebt staan, kun je nog 15 MB verbruiken.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Coop schreef:Dus ook na 31 dagen kun je gewoon blijven surfen ?
Ja, dan surf je op je herlaadbedrag, als je dus nog 15 euro hebt staan, kun je nog 15 MB verbruiken.
in theorie...
in praktijk is het nog steeds gratis, alleen de 1000 gratis sms vervallen na 1 maand

maandag 17 Augustus 2009
Start tijd Eind tijd Lengte Van / Naar Bestemming Prijs
Data 13:15:11 13:17:00 619 bytes web.be web.be € 0.00
Data 13:13:50 13:14:27 5.7 KB web.be web.be € 0.00
Data 13:02:56 13:04:09 113.8 KB web.be web.be € 0.00
Data 12:59:49 13:00:17 39.1 KB web.be web.be € 0.00
Data 12:43:14 12:58:23 72.2 KB web.be web.be € 0.00

Beltegoed: € 27.33
SMS: 0 SMS
Data: -440178000 bytes (!)
flt
Elite Poster
Elite Poster

Ik vroeg mij al af waarom die meter in het negatieve bleef doortellen :D
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

flt schreef:Ik vroeg mij al af waarom die meter in het negatieve bleef doortellen :D
de enige mensen die ik ken die "problemen" hebben ervaren waren mensen die "roaming internet" hebben toegepast...
eg even in Nederland of Frankrijk gesurft... dat lijkt wel duur uit te vallen
Coop
Premium Member
Premium Member

Wat als je binnen de maand in het buitenland surft ? gaat dat gewoon ?

Ik ben onlangs gaan zwemmen in Maastricht, en ik kon daar gewoon surfen, maar dat kan ook zijn omdat het zo kort bij de grens is.
flt
Elite Poster
Elite Poster

Coop schreef:Wat als je binnen de maand in het buitenland surft ? gaat dat gewoon ?

Ik ben onlangs gaan zwemmen in Maastricht, en ik kon daar gewoon surfen, maar dat kan ook zijn omdat het zo kort bij de grens is.
Als het roaming is zie je toch de 'R' of iets dergelijks op je GSM..
Het gaat natuurlijk maar is wel dik betalen afhankelijk van het netwerk €2.5/€3.5 per MB of als je de wereld aan het verkennen bent €13 per MB :lol:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Maar moet je bij roaming niet je internet instellingen aanpassen voordat het internetten werkt?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Avenger 2.0 schreef:Maar moet je bij roaming niet je internet instellingen aanpassen voordat het internetten werkt?
neen het zal over het netwerk van 3rd party connectie maken met die web.be
alleen zal je gsm niet noodzakelijk connectie maken met een "challenger" netwerk en dus "goedkoper" zijn dan een andere 3rd party voor zover ik kan volgen
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”