Gratis SMTP-server ipv die van Dommel?
Ikzelf gebruik Hotmail maar mijn ouders hebben allebei een Dommel-adres en geen zin om op Hotmail of Gmail over te stappen. Probleem is dat mijn moeder nooit zeker is of haar mails aankomen, ze hoort vaak dat mensen zeggen niets ontvangen te hebben terwijl het in Outlook Express wel als verzonden aangeduid staat. Soms is dat niet zo erg maar bij belangrijke mails kan dat wel ambetant zijn. Daarom mijn vraag of het mogelijk is om ipv relay.dommel.be een andere gratis SMTP server te gebruiken zonder dat de ontvanger echter denkt dat hij van een ander emailadres dan [email protected] mail krijgt (wat bij Gmail SMTP bijv. wel het geval is want dan staat er zoiets van ontvangen van [email protected] in naam van [email protected] en dan zijn oudere mensen nogal eens verward.) Iemand een idee?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
gmail via imap in outlook
ik wil niets anders meer
heb/had ook altijd problemen met mails die mensne nooit kregen via de [email protected] en vice versa ook
ik wil niets anders meer
heb/had ook altijd problemen met mails die mensne nooit kregen via de [email protected] en vice versa ook
The eternal and true pessimist 

ja, de spamfilter op de uitgaande server van Dommel is echt vervelend.
Telkens als ik bv een foto doormail naar iemand, moet ik er een beetje willekeurige tekst ofzo bijzetten of de server van Dommel blokeert de mail.
Telkens als ik bv een foto doormail naar iemand, moet ik er een beetje willekeurige tekst ofzo bijzetten of de server van Dommel blokeert de mail.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Bobbe schreef:ja, de spamfilter op de uitgaande server van Dommel is echt vervelend.
Ben je zeker dat het de dommelserver is en dat het niets te maken heeft met dommel IPs die in de blacklists staan? Dat is namelijk een lang aanslepend probleem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Hier werkt het nog altijd via gmail.
Een vriend van mij gebruikt volgende
http://www.softstack.com/freesmtp.html
Hoe goed dat ding zijn werk doet kan ik je niet zeggen daar ik het zelf niet gebruik.
Een vriend van mij gebruikt volgende
http://www.softstack.com/freesmtp.html
Hoe goed dat ding zijn werk doet kan ik je niet zeggen daar ik het zelf niet gebruik.
Het ligt aan de smtp server van Dommel. Ik denk dat ze de enige ISP wereldwijd zijn die de uitgaande mail van hun klant scant op spam. Hun smtp server weigert elke mail te versturen waarvan het denkt dat het mogelijk spam is.on4bam schreef:Bobbe schreef:ja, de spamfilter op de uitgaande server van Dommel is echt vervelend.
Ben je zeker dat het de dommelserver is en dat het niets te maken heeft met dommel IPs die in de blacklists staan? Dat is namelijk een lang aanslepend probleem.
bv: Je wil een foto naar een familielid sturen en plakt die foto in een mail... Dommels smtp server weigert deze 9 op de 10 keer te versturen want een mail met enkel een foto in is volgens Dommel spam.
bv2: Je krijgt een paypal phishing mail, dus zoals elke goede netcitizen wil je die forwarden naar [email protected]... maar Dommel weigert dit gewoon.
Die Free SMTP Server deed het niet direct bij mij, heb dan even QK SMTP Server 3 geprobeerd en daarmee heb ik ontdekt dat mijn IP op de spamhaus.org blacklist (door Hotmail gebruikt blijkbaar) staat wegens dynamisch... Mja... Ik ga toch maar die GMail terug invoeren dan en hopen dat Hotmail em dan wel doorlaat...
Dat er '[email protected] NAMENS [email protected]' staat (in onder meer Hotmail) krijgt ge niet weg zeker?