homeconnect online, maar ADSL2+ ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Michael83
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 aug 2009, 00:46
Locatie: Meise (St-Brixius-Rode)

Hey allen,

als ik mijn adres opgeef voor "Aansluitbaarheid" webcheck adres krijg ik dit:

Code: Selecteer alles

op uw telefoonlijn/adres is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 5 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 14.95 euro!
- adsl(2+) netconnect lite
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, 30 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 23.95 euro!
- adsl(2+) netconnect
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, 200 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 28.95 euro!
- adsl(2+) netconnect plus
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 48.95 euro!
- vdsl2 speedconnect
gegarandeerde downloadsnelheid van 12 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 39.00 euro!
- vdsl2 speedconnect plus
gegarandeerde downloadsnelheid van 18 mbit/sec, geen datalimiet. nu al vanaf 49.00 euro!

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl(2+) homeconnect
maximale downloadsnelheid tot 6.0 mbit/sec, geen datalimiet en onbeperkt bellen. nu al vanaf 48.95 euro!

ik heb dus het laatste genomen vanwege telefoon: homeconnect

alles werkt nu, maar dit zijn mijn waarden:

Code: Selecteer alles

Downstream-snelheid:	5088 kbps
Upstream-snelheid:	640 kbps

ADSL-lijn
	 
Status:	Kabel aangesloten
Lijnmodus:	G.DMT
Maximale lijnsnelheid:	5088 kbps (downstream) / 1016 kbps (upstream)
Ruismarge:	6.1 dB (downstream) / 15 dB (upstream)
Lijndemping:	45.1 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Uitgangsvermogen:	20.1 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
dit zijn de huidige waarden:
Afbeelding

dit zijn mijn maximale waarden (Maximale lijnsnelheid: 5216 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)):
Afbeelding

ik haal nog niet eens de snelheid van adsl netconnect start,
ik zit dus op gewoon ADSL, en niet ADSL2+,
upload is gecapped op 640kbps ( http://www.belgacom.be/wholesale/en/jsp ... _wholesale )

haal ik die 6 mbit/sec niet omdat ik op gewoon ADSL zit, en niet ADSL2+,
of klopt die webcheck niet en is ADSL2+ niet mogelijk in Meise (St-Brixius-Rode) ?

had toch wel iets meer dan een 500kB/s download verwacht van ADSL...
(ben overgeschakeld van Telenet...)
volgens de webcheck van Dommel zou'k iets van een 732kB/s moeten halen... (6 Mbit/s),

best eens Dommel contacteren hieromtrend?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

volgens uw modem zit je aan uw maximum
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Lijndemping 45, je zit dus op meer dan 4 km van de centrale?
Veel meer ga je er dan niet kunnen uithalen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Michael83 schreef: als ik mijn adres opgeef voor "Aansluitbaarheid" webcheck adres krijg ik dit:


alles werkt nu, maar dit zijn mijn waarden:

Code: Selecteer alles

Downstream-snelheid:	5088 kbps
Upstream-snelheid:	640 kbps

volgens de webcheck van Dommel zou'k iets van een [b]732kB/s[/b] moeten halen... (6 Mbit/s),
[/quote]
De lijncheck is geen afstandscheck en bijgevolg berekent het niet wat uw lijn maximaal kan halen. Die check zegt enkel welke diensten er bescihkbaar zijn in jouw regio.
Michael83
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 aug 2009, 00:46
Locatie: Meise (St-Brixius-Rode)

aha,
ik dacht dat op lijnmodus ADSL2+ hogere snelheden mogelijk zouden zijn door dat het nieuwere technologie is,
maar de maximale lijnsnelheid is dus niet afhankelijk van de lijnmodus ?

zal is nagaan hoever ik van centrale zit, maar met de feestdag zal'kt vandaag niet meer te weten komen...
schup
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2007, 19:04

Aangezien er volgens de lijncheck uitkomt dat je tot 6Mbit kan gaan, betekend dat er voor jou location geen ADSL2+ beschikbaar is. Als dat wel het geval was geweest had je daar 24Mbit als maximum zien staan.
Ikzelf heb ook Homeconnect en zit in hetzelfde schuitje als jou, met een maximum van 6Mbit aangezien onze goed vriend belgacom niet meer investeerd in ADSL2+ en enkel VDSL nog verder uitbouwt. Je kan nog hopen dat Dommel hun CityConnect netwerk nog verder uitbouwt, maar reken daar maar niet op.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”