Beste forumleden,
Sinds kort heb ik de overstap aangevraagd van dxadsl naar scarlet. Onlangs kreeg ik netjes een mail van Scarlet dat er opnieuw (ik ben onlangs verhuisd naar een nieuw appartement) een technieker moest langskomen van Belgacom om "alles in orde te maken".
Waarom is dit in godsnaam nodig, aangezien:
1. in april er reeds een Belgacomtechnieker is langsgekomen, die een nieuw aansluitdoosje heeft geplaatst + alles heeft getest
2. dxadsl een reseller is van Scarlet, en dit dus onmiddellijk zou moeten werken (ik hoef momenteel maar mijn login/wachtwoord te veranderen in mijn modem, en ik kan met beiden perfect op internet)
Dus opnieuw een dag verlof aanvragen op het werk (en hopen dat dit kan/lukt), voor iets dat in mijn ogen onnodig is...
Belgacom technieker MOET langskomen
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5719
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Beste,
Zeer onduidelijk, maar ik heb net hetzelfde voorgehad. De reden is waarschijnlijk dat er ergens iets mis is gegaan met de activatie van je ATM profiel. Bij Scarlet/BGC stuurt men hiervoor altijd een technieker. Het is inderdaad lastig omdat je moet thuis zijn, maar langs de andere kant is het een goeie zaak want je krijgt zomaar in-house support en de technieker vertrekt pas nadat hij/zij zeker is dat het effectief werkt.
Dit heb je ook maar enkel bij BGC/Scarlet/Telenet .... (afaik).
Grtz,
Sasuke
Zeer onduidelijk, maar ik heb net hetzelfde voorgehad. De reden is waarschijnlijk dat er ergens iets mis is gegaan met de activatie van je ATM profiel. Bij Scarlet/BGC stuurt men hiervoor altijd een technieker. Het is inderdaad lastig omdat je moet thuis zijn, maar langs de andere kant is het een goeie zaak want je krijgt zomaar in-house support en de technieker vertrekt pas nadat hij/zij zeker is dat het effectief werkt.
Dit heb je ook maar enkel bij BGC/Scarlet/Telenet .... (afaik).
Grtz,
Sasuke
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Eigenlijk is er nog niks geactiveerd, dit gebeurd pas als deze mens is langs geweest. Ze wouden persé iemand sturen, anders wou Scarlet mij zelfs niet aansluiten...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bij mij is ook een technieker langs moeten komen, terwijl ik al meer dan 4 jaar ADSL heb.
De vorige 3x dat ik van provider ben veranderd, is er geen technieker aan te pas gekomen en werd alles in de centrale geregeld.
Die technieker is hier maar een 10-tal minuten geweest, maar ik moest er wel een hele dag verlof voor nemen.
De vorige 3x dat ik van provider ben veranderd, is er geen technieker aan te pas gekomen en werd alles in de centrale geregeld.
Die technieker is hier maar een 10-tal minuten geweest, maar ik moest er wel een hele dag verlof voor nemen.
Er kunnen bepaalde redenen zijn waarom er technieker moet langskomen.
Bijvoorbeeld:
- je hebt nog niet het nieuwste model terminatiepunt van Belgacom in je appartement (6 gaatjes ipv 5 met Belgacom op) of dit werd vroeger nooit correct ingegeven in hun systeem.
- je wordt op andere technologie aangesloten waarbij niet alle paren in telefoonkabel gebruikt mogen worden.
- misschien onderlinge afspraken tussen uw provider en Belgacom voor kwaliteitscontrole lijn?
Bijvoorbeeld:
- je hebt nog niet het nieuwste model terminatiepunt van Belgacom in je appartement (6 gaatjes ipv 5 met Belgacom op) of dit werd vroeger nooit correct ingegeven in hun systeem.
- je wordt op andere technologie aangesloten waarbij niet alle paren in telefoonkabel gebruikt mogen worden.
- misschien onderlinge afspraken tussen uw provider en Belgacom voor kwaliteitscontrole lijn?