Digitale televisie bij helft Vlaamse gezinnen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Digitale televisie bij helft Vlaamse gezinnen dinsdag 04 aug 2009
De helft van de Vlaamse gezinnen kijkt naar digitale televisie. In totaal zou het digitaal aanbod in Vlaanderen 1,19 miljoen gezinnen bereiken. Dat blijkt uit een onderzoek van Erik Dejonghe, hoogleraar nieuwe communicatietechnologieën van de Universiteit Gent. Vlaanderen heeft sinds vier jaar een digitaal televisie-aanbod. De grote bijval die dat aanbod kent is volgens het onderzoek te danken aan het succes van plasmatelevisies en lcd-schermen. Bij aankoop van dergelijke toestellen, schrijft de consument immers meestal meteen ook in op digitale televisie om een optimale beeldkwaliteit te krijgen. Ook het eersteklassevoetbal van BelgacomTV droeg volgens het rapport bij tot het succes. Dejonghe verwacht een snelle verdere groei, met eind volgend jaar een penetratie van 67 % en daarna snel een stijging tot 90 %. (MH)

Bron: http://www.express.be/sectors/?action=v ... _campaign=
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vooral te danken aan de kwaliteitsafname van analoge TV.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

de lagere BTW op digitale televisie + hun packs die het interessant maken om over te schakelen
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben feitelijk benieuwd hoeveel % van de telenet digtale tv klanten effectief interactief kijkt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Goztow schreef:Vooral te danken aan de kwaliteitsafname van analoge TV.
idd om nog maar te zwijgen over de afname van het aantal zenders (& de dreiging dat annaloge tv verdwijnt). Met satteliettv zit je dan wel goed :) Gratis interactief bezig zijn kan nu ook al met satteliettv. En toch kijk ik liever naar de digitale televisie via de httpc-pc.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

satsurfer schreef:de lagere BTW op digitale televisie + hun packs die het interessant maken om over te schakelen
Belgacom steekt het in eigen zak en bij Telenet dat je meer geld kwijt bent aan digi tv dan dat je analoog kijkt... aan de verlaagde BTW ligt het dus niet.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Lord Utopia schreef:
satsurfer schreef:de lagere BTW op digitale televisie + hun packs die het interessant maken om over te schakelen
Belgacom steekt het in eigen zak en bij Telenet dat je meer geld kwijt bent aan digi tv dan dat je analoog kijkt... aan de verlaagde BTW ligt het dus niet.
Een buur van me heeft ook digitale tv genomen bij telenet, omdat hij heel slecht beeld had met zijn analoog signaal.
Hij heeft eens gebeld naar de helpdesk en toen hebben ze iemand gestuurd, die zei dat er een versterker moest gezet worden aan de paal buiten op straat, wat die dus ook gedaan heeft.
Het beeld was iets beter, maar nog niet wat het moest zijn en daarom belde hij terug naar de helpdesk, toen zeiden ze dat als hij digitale tv nam dat het goedkoper uitkwam, dan bespaarde hij €5 per maand. Dus heeft hij dit genomen.
De dag dat ze digitale tv kwamen installeren deed hij zijn verhaal over de versterker aan de paal etc. en toen ging 1 van de techniekers dat eens uitmeten. Wat bleek, de coax kabel die binnen kwam die was niet goed meer, een slechte verbinding. Maar nu is hij heel tevreden met zijn digitale tv want het beeld is perfect.
Maar is telenet dus duurder met hun digitale tv want volgens hem is het 5 euro per maand goedkoper ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

In sommige gevallen kom je volgens mij inderdaad goedkoper uit.

Als je bijvoorbeeld Freephone Europe neemt, kost je dit 20€. Neem je daarentegen een Shake Telefonie & Digital TV dan betaal je slechts 17€. Je bespaart dus 3€ per maand door de Shake te nemen. Spijtig genoeg rekent Telenet nog een hoop installatie- & activatiekosten, dus je moet wel een heel aantal maandjes klant blijven, maar uiteindelijk haal je het er toch uit.
Deus Ex Machina
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2008, 09:14
Bedankt: 2 keer

Hier is de "digi"-setup als volgt:
19.9€ Scarlet ADSL unlimited
19.9€ TVVlaanderen full abo
9.5€ discovery line
4.16€ VOIPcheap.com gratis bellen via VOIP

kortom 54€/maand voorlopig

Maar:
Scarlet abo slaat op naar 29.9€. Hopend dat EDPnet of dommel met een nieuwe actie komt eer Scarlet opslaat naar 29.9)
Tvvlaanderen full abo: ik denk dat ik ga overstappen naar een goedkoper pack.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Deus Ex Machina schreef:Hier is de "digi"-setup als volgt:
19.9€ Scarlet ADSL unlimited
19.9€ TVVlaanderen full abo
9.5€ discovery line
4.16€ VOIPcheap.com gratis bellen via VOIP

kortom 54€/maand voorlopig

Maar:
Scarlet abo slaat op naar 29.9€. Hopend dat EDPnet of dommel met een nieuwe actie komt eer Scarlet opslaat naar 29.9)
Tvvlaanderen full abo: ik denk dat ik ga overstappen naar een goedkoper pack.
Mooie setup!

Dit is de mijne:

22,50€ FullADSL met actiecode
0 € voor digitale TV via DVB-T
9,50 discovery line
2€ per maand Betamax

Totaal 34€ / maand
Eventueel is FullADSL met actiecode ook te overwegen als de promotie bij scarlet gedaan is?

Voor TV ben ik meer dan tevreden met het huidige aanbod via DVB-T (ik heb een antenne op mijn dak en trek daarmee de nederlandse dvb-t
uitzendingen binnen).

Aangezien er toch zo weinig reclame rond dvb-t is, geef ik ter informatie hier mijn prentjes:

http://profile.imageshack.us/user/vasonline


Groetjes,
S.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”