Hallo iedereen,
Ik dacht sinds het nu een jaar is dat ik dommel heb en ik op deze forum begonnen ben met het idee van dommel te nemen (of ja ik was op zoek naar een provider die me geen limieten oplegd) dat ik maar eens een post maakt over wat ik er van vind. De meeste mensen lijken ongelooflijk negatief te doen.
Awel ik heb nu meer als een jaar dommel en ik heb dus, afgezien van in het begin een paar weken wachten tot mijn verbinding werkelijk werkte geen enkel probleem met mijn verbinding gehad. (en dat bleek een probleem met belgacom, het netwerk dat dommel gebruikt, ze hadden zitten "prutsen" in de centrale hier op straat).
Ik ben tot nog toe iedere maand in staat geweest om meer dan 150 GB aan data per maand te verzenden / ontvangen (en er is eigenlijk geen limiet op dus ik kan zoveel doen als ik wil)
Ik ben zelf telenet verkoper maar ik zou NOOIT zelf telenet aanschaffen, het is gewoon belachelijk die limieten op internet, data limieten. Ik heb liever een wat "trager" internet zonder limiet dan een internet met limiet waarbij ik de helft van de maand totaal geen internet heb omdat ik aan de limiet zit.
En het wordt ieder jaar belachelijker, de snelheden die telenet de mensen geeft, als je die snelheden werkelijk durft te gebruiken onder volle belasting zit je op een dag al aan je limiet.
Ik was vroeger telenet klant en nu dus een jaar zeer blije dommel klant, ik vind dat het ook eens moet gezegt worden wat goed is aan dommel.
Zelfs met het duurste abonnement bij telenet (TurboShake XL 75 euro per maand) mag je maar 100GB per maand aan data verzenden/ontvangen. Bij dommel heb je voor 50 euro per maand telefoon en internet en mag je als je wilt 200GB of meer per maand aan data verzenden/ontvangen.
En ik kan je zeggen het internet is bij mij op dat jaar tijd veel minder down geweest als toen ik telenet had.
Hoe lang nog en hoeveel HD streaming video content moet er op het internet bijkomen eer belgacom en telenet iets aan hun limieten gaan doen.
So als je je ook zoals mij dood ergert aan limieten bij telenet kan ik je gerust dommel aanbevelen.
1 jaar hommeconnect en ZEER tevreden, provider zonder limiet
-
- Member
-
- Member
Netlimiter zegt me dat. daarmee kan je grafiekjes zien hoeveel je per dag/maand/jaar verbruikt.FredWP schreef:Hoe meet gij uw verbruik op?
Ik heb trouwens zojuist een aantal snelheidstesten uitgevoerd (was al ff geleden).
speedtest.net
9.98 Mb/s down
0.35 Mb/s up
speakeasy.net
9983 kbps down
314 kbps up
testmy.net
10020 kbps down
309 kbps up
over de stokoude 4.6mbit, de uberslechte telefonie zwijgen we dan maar? Ik dump deze maand homeconnect; Telenet installateur komt de 13e augustus. Vanaf dat dat werkt, stap ik naar belgacom om mijn klassieke telefoonlijn aan te vragen. Die homeconnect brol kon hier niet snel genoeg wegzijn... Als iemand nog die router nodig heeft, pm me^^
Hier ook naar Telenet de 17de.
De grootste reden waarom ik van Netconncet naar Homeconnect was gegaan was de gratis ADSL2 upgrade belofte, zie mij hier, nog steeds op 4.6 Mbps. Zat ik nu op 12 Mbps dan was ik zeker en vast gebleven.
Zal weldra veranderen, heb de shake van 75 euro besteld. Betekent weg met analoge TV, hier komt digitale TV.
De grootste reden waarom ik van Netconncet naar Homeconnect was gegaan was de gratis ADSL2 upgrade belofte, zie mij hier, nog steeds op 4.6 Mbps. Zat ik nu op 12 Mbps dan was ik zeker en vast gebleven.
Zal weldra veranderen, heb de shake van 75 euro besteld. Betekent weg met analoge TV, hier komt digitale TV.
:3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
huh, mij lijkt overstap van dommel naar telenet niet echt de logische stap.
Enige reden waarom je bij dommel zou zitten is toch hun data (en prijs als je city kiest) dus om dan over te stappen naar telenet ga je al veel volumeblokken moeten betalen
Enige reden waarom je bij dommel zou zitten is toch hun data (en prijs als je city kiest) dus om dan over te stappen naar telenet ga je al veel volumeblokken moeten betalen
-
- Plus Member
- Contacteer:
Momenteel ben ik ook tevreden van mijn cityconnect verbinding, daarvoor had ik netconnect. Tevens ben ik ook een ex-telenet klant.
De 2 factoren die me de doorslag geven om tevreden te zijn van dommel zijn de prijs (34,99 euro) en de datalimiet.
Omdat ik ver van de centrale zit (4,5 km) is mijn snelheid niet veel meer dan mijn oude adsl verbinding maar dit neem ik erbij want bij telenet betaald ik ongeveer het dubbele voor mijn internet verbinding.
Van homeconnect (telefonie dan) kan ik niet meespreken , heb nog een belgacomlijntje.
Een andere optie is nog speedconnect nemen .... maar deze zet ik nog op "hold" vanwege de prijs.
De 2 factoren die me de doorslag geven om tevreden te zijn van dommel zijn de prijs (34,99 euro) en de datalimiet.
Omdat ik ver van de centrale zit (4,5 km) is mijn snelheid niet veel meer dan mijn oude adsl verbinding maar dit neem ik erbij want bij telenet betaald ik ongeveer het dubbele voor mijn internet verbinding.
Van homeconnect (telefonie dan) kan ik niet meespreken , heb nog een belgacomlijntje.
Een andere optie is nog speedconnect nemen .... maar deze zet ik nog op "hold" vanwege de prijs.