Sync in orde maar geen IP

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
johnsos
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Sinds gisteren is mijn lijn actief, kreeg van Dommel een bestiging en de settings voor de modem (ik heb een Hercules modem uit de Carrefour die annexa/m compatibel is).

Ik krijg een synchronizatie op de lijn, de snelheden hier verschillen soms maar dit is wat ik krijg:
DSL Modem synchronization: Synchronized
Download speed: 6493 kbps
Upload speed: 1887 kbps
Download margin: 6
Upload margin: 5
Download attenuation: 41 dB
Upload attenuation: 21 dB
Active modulation: ADSL_2plus_AnxM
LOS errors: 0
Path mode: Fast Path
Toch kan ik geen verbinding maken. Ik kies voor de "RFC 2684/1483" connectie (heb maar 1 optie, kan niet kiezen voor bridged of routed) en geef de andere waardes in. Deze optie vraagt niet voor een wachtwoord en kan nergens de nameservers opgeven. Ik probeer te verbinden maar dat lukt niet, krijg geen IP adres.

Heb wat zitten spelen en bij de optie "Bridged" krijg ik wel een connectie (ook geen IP) maar hier staat niet bij of deze optie het RFC 2684 protocol gebruikt.

Ben niet zeker wat ik moet doen. Is mijn lijn in orde? Gebruik ik de juiste opties? Of moet ik voor bridged gaan en dan de computer laten inbellen?

Iemand een idee?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

misschien rare vraag hoe komt het dat uw upload zo hoog is maar uw download profiel zo laag? In verhouding eh
johnsos
Starter
Starter

Is dat raar? Vermits ik niet online geraak is er niet veel te downloaden dus is het alleen sync verkeer en mijn pogingen om in te bellen. Resultaat: redelijk hoge upload? Klinkt dit logisch of vermoed je dat ik te weinig data terug krijg ofzo?

Ah, voor alle duidelijkheid: heb een CityConnect Lite abonnement bij Dommel.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

sync heeft niets te maken of je download of niet..

centrale <==== lijn ===> modem

de centrale zegt ik kan maximaal 24mbits aan u geven.. we gaan is handshaken en zien hoe snel je reageert etc om te bepalen wat je kunt.. modem zegt ok.. en stoort op en af wat pakketjes en berekent dan hoelang het duurt... en dan spreken ze af.. ik kan maximaal X mbits per seconden doen.. ok totstand gebracht.

Eerlijk gezegd zegt die modem mij niets. Heb je rawcopper of een telefoonlijn bij dommel?
hoe heb je uw login geschreven? dslxxx@schedom ? of [email protected] ?

Als je belgacom lijn hebt, heb je dan een splitter?
Hoeveel kabel zit er tussen de modem en de feitelijke 'ingang' van de kabel?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Geef eens het model van je modem.
Als je een ADSL(2+) modem hebt dan moet er ondersteuning zijn voor PPPoE en PPTP.
Je moet per definitie een login en paswoord ingeven.
johnsos
Starter
Starter

Bedankt voor de antwoorden. Jullie zijn onnoembaar veel sneller dan de Dommel helpdesk.

Dit is mijn ADSL2+ modem, vermoed dat die compatibel is: Hercules Modem Routeur WiFi ADSL2/2+ (HWGADSL2P-54V2). Ik heb een Belgacom Discovery line speciaal voor Dommel, er zitten dus geen telefoons op en de modem zit rechtstreeks aan het inkomstpunt zonder splitter (vermoed dat dit niet nodig is vermits er geen andere apparaten ophangen). Van de stekker tot de modem is er dus een meter kabel ofzo, dat zou het niet mogen zijn.

De modem kan PPOE en PPOA aan maar volgens de mail van Dommel moet ik de RFC 2684/148 optie gebruiken, wat is het verschil? Bij RFC 2684/148 kan ik geen wachtwoord ingeven bij PPOE/A wel. Nu, ik heb ook geen idee wat mijn Dommel account is, die hebben ze nooit gegeven. Log gewoon met mijn Gmail adres in op het CRM systeem. Moet ik nog dslxxx@schedom account hebben?

Bedankt allemaal!
Bijlagen
Hercules_RFC2684_configuratie.png
Mijn RFC 2684/148 configuratie op de Hercules modem
(58.65 KiB) 12 keer gedownload
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Voor cityconnect heb je GEEN user en wachtwoord nodig.
Verder kan ik je ook niet helpen aangezien ik de modem niet ken.
johnsos
Starter
Starter

[niet meer relevant]
Laatst gewijzigd door johnsos 06 aug 2009, 08:51, in totaal 1 gewijzigd.
johnsos
Starter
Starter

Goed, na de zoveelste reset werken de instellingen ineens wel. Nu krijg ik wel een IP, dat wat Dommel voorstelde in hun mail en allemaal volgens DHCP, leuk. Maar... ik kan nog steeds niet op internet. Is er nog iets dat ik moet doen? Mijn lijn sync geeft nu ineens wel ADSL_2plus als modulation aan in plaat van de ADSL_2plus_AnexM als eerder gemeld. Is dit een probleem?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johnsos
Starter
Starter

Niemand met een idee? Iets wat ik nog kan proberen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ofloo schreef:misschien rare vraag hoe komt het dat uw upload zo hoog is maar uw download profiel zo laag? In verhouding eh
Annex M ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
biebel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Ik ken die modem niet, maar als ik je goed begrijp zit je modem nu wel online, maar kan je niet op het internet via je pc.
Staat NAT en DHCP (op netwerk niveau) aan in je modem/router. Wat zie je als je in cmd ipconfig /all doet?
johnsos
Starter
Starter

Bedankt allemaal... ik ben online ondertussen... zij het niet zonder problemen.

De bovenvermelde modem is dus NIET compatibel met Dommel. De specs van de modem zeggen van wel (op de modem staat duidelijk ADSL2+ annex A) maar het werkt dus NIET met Dommel. Heb een oude modem gevonden (nog niet eens ADSL2) en die werkt wel, zij het maar aan de helft van de snelheid (6 Mbps in plaats van 14 Mbps).

Dus, indien andere mensen hier terecht komen: de Hercules modem uit de Carrefour niet kopen voor een CityConnect abonnement bij Dommel!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”