Winkelen in Nederland.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Hey,ik ben gisteren in Sas Van Gent geweest,in nederland,ook effen in de winkel van albert Heyn geweest (vroeger c1000).
Er stond aan de ingang een bord met de boodschap op dat de belgische lege cola flessen niet meer terug genomen worden.
Nochthans maakte de c1000 daar vroeger geen bezwaar tegen,ik vraag mij af of er in Nederland nog winkels zijn die er geen bezwaar tegen hebben??
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

vind je dat onlogisch uiteindelijk als er in nederland extra , een soort van statiegeld uiteindelijk , moet betaald worden voor de PET flessen en hier in belgie niet dat men uiteindelijk de belgische flessen niet meer wil aannemen ?

collega die woont aan de grens en deed dit tot voor kort ook (zijn PET flessen binnenbrengen van hier in nederland) , paar maand geleden hebben ze daar ook een stop op gezet

dan bracht ie ze zonder etiket (wat geen reden tot weigering meer gaf) maar dat hebben ze na een tijd dan ook maar geweigerd ...
The eternal and true pessimist :D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er in Nederland winkels zijn die de flessen wel toelaten,en er zijn er die ze weigeren.De c1000 liet ze zeker toe,maar Albert Heyn weigert ze,en die hebben de c1000 overgenomen.
Volgens mij zijn er nog winkels in Nederland die het toelaten,maar ik weet niet juist dewelke.
U mag er ook zeker van zijn,indien de Nederlanders geld kunnen uitsparen door in Belgie bepaalde produkten te kopen,en hun leeggoed tegen betaling hier achterlaten,zullen ze het ook doen.
In Belgie word hier ook een soort 'statie geld ' gerekend hoor,alleen noemt het hier een 'milieupremie' per plastieken fles.
De cola flessen uit Nederland kan men alleen herkennen aan de grijze dop,deze hier in Belgie hebben een witte dop,bij cola licht is het toch zo.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”