Is Telenet echt de snelste?
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik had met iemand onlangs de discussie dat Telenet niet meer de snelste is omdat oa Dommel met zijn cityconnect abo boven de huidige, maximale Telenet-snelheid gaat: 24Mbit voor Dommel tegen 20Mbit voor Telenet.
Daarom zei ik dus tegen die kerel: "nee, je Telenet internet is niet de snelste meer ..." (hij was aan het pochen), "... er zijn providers die boven die snelheid gaan.". Waarop hij repliceerde "... dat Telenet wel de snelste moest zijn, want ze maken daarover reclame, en ze mogen die reclame niet maken als hun claims, die ze verspreiden in die reclame (dat ze dus de snelste zijn), onjuist blijken te zijn, op grond van strafrecht.
Nu is mijn vraag: is Telenet dan onrechtmatig reclame aan het maken, of is het zo dat ze gestopt zijn met het tonen van die reclame sinds enkele alternatieve providers met betere abonnementen zijn gekomen? Of zijn er condities verbonden aan die reclame, zoals: "deze uitspraak geldt voor de effectief behaalde snelheden, en niet de snelheden die worden vermeld bij verkoop" of iets dergelijke.
Kan iemand duidelijkheid scheppen in deze zaak?
Ik dank u.
Daarom zei ik dus tegen die kerel: "nee, je Telenet internet is niet de snelste meer ..." (hij was aan het pochen), "... er zijn providers die boven die snelheid gaan.". Waarop hij repliceerde "... dat Telenet wel de snelste moest zijn, want ze maken daarover reclame, en ze mogen die reclame niet maken als hun claims, die ze verspreiden in die reclame (dat ze dus de snelste zijn), onjuist blijken te zijn, op grond van strafrecht.
Nu is mijn vraag: is Telenet dan onrechtmatig reclame aan het maken, of is het zo dat ze gestopt zijn met het tonen van die reclame sinds enkele alternatieve providers met betere abonnementen zijn gekomen? Of zijn er condities verbonden aan die reclame, zoals: "deze uitspraak geldt voor de effectief behaalde snelheden, en niet de snelheden die worden vermeld bij verkoop" of iets dergelijke.
Kan iemand duidelijkheid scheppen in deze zaak?
Ik dank u.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Turbonet XL is 25MbitJames. schreef:Ik had met iemand onlangs de discussie dat Telenet niet meer de snelste is omdat oa Dommel met zijn cityconnect abo boven de huidige, maximale Telenet-snelheid gaat: 24Mbit voor Dommel tegen 20Mbit voor Telenet.
http://telenet.be/1249/0/1/nl/thuis/sha ... hakes.html
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- James.
- Premium Member
Mja, op die manier is "de snelste zijn" natuurlijk nietszeggend. Iedereen kan een monsterabo met een extreem hoge snelheid starten.
Absoluut gezien zou ik die kerel dus gelijk moeten geven. Echter, als we het bekijken op een manier zoals: "Welke is de snelste binnen een bepaalde kostenschijf?", dan zijn de alternatieve providers natuurlijk de winnaars. Maar probeer maar eens wijs te maken aan een (onwetende) telenet-fanaat dat een alternatieve provider beter levert voor minder kosten. Soit, zijn probleem, niet de mijne.
Absoluut gezien zou ik die kerel dus gelijk moeten geven. Echter, als we het bekijken op een manier zoals: "Welke is de snelste binnen een bepaalde kostenschijf?", dan zijn de alternatieve providers natuurlijk de winnaars. Maar probeer maar eens wijs te maken aan een (onwetende) telenet-fanaat dat een alternatieve provider beter levert voor minder kosten. Soit, zijn probleem, niet de mijne.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Qua internet aanbod is Telenet hoogste 25 Mbps , Dommel Adsl2+ 24Mbps
ja telenet is duurder dan Dommel en de andere maar daar staat wel snelheids-kwaliteit-garantie tegenover.
Trouwens Dommel 24 Mbps Adsl2+ nog nooit van iemand gehoord die meer dan 20 haalt!
mja Adsl is dan ook een slechtere technologie dan kabel.
ja telenet is duurder dan Dommel en de andere maar daar staat wel snelheids-kwaliteit-garantie tegenover.
Trouwens Dommel 24 Mbps Adsl2+ nog nooit van iemand gehoord die meer dan 20 haalt!
mja Adsl is dan ook een slechtere technologie dan kabel.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Trouwens het gaat hem niet over ééntje... hoeveel van de 100, 1000, of honderduizenden zullen het halen ?Patje schreef:Trouwens Dommel 24 Mbps Adsl2+ nog nooit van iemand gehoord die meer dan 20 haalt!
ADSL en ADSL2+ zijn enorm afstandsgebonden (bij VDSL2 heeft men dit opgelost) en halen dus uiterst zelden de maximum theoretische snelheid terwijl dit bij kabel haast altijd het geval is.
- ispwatch
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Telenet is niet de snelste, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
http://www.numericable.be/net.html
http://www.numericable.be/net.html
-
- Deel van't meubilair
De voorwaarden waarbij zal wel duidelijk ergens staan... as het op zo'n dingen aankomt zijn ze de domsten niet bij TN.Ofloo schreef:Het gaat erover dat zij dé "snelste" zijn, .. als er 1 sneller is zijn ze niet meer dé "snelste", trouwens er kan er maar één dé "snelste" zijn ..
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
67,**% over heel België, Telenet is ook zowat 60% over heel België, daar is het dan wel 100% Vlaanderen en 0% Wallonië.Goztow schreef:Komt er nog bij dat Telenet dit zowat overal kan leveren, terwijl vdsl2 beperkt is tot +/- 60 % van de bevolking.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Je kan beter denken in gemiddeldes.
500gb downloaden duurt bij Dommel een paar dagen aan 38€/maand oid.
Bij Telenet duurt dit 5 maand (100gb/maand) aan 70€/maand
500gb downloaden duurt bij Dommel een paar dagen aan 38€/maand oid.
Bij Telenet duurt dit 5 maand (100gb/maand) aan 70€/maand

- James.
- Premium Member
De kerel in kwestie was vooral van mening dat Telenet goed is omdat hij goeie verbindingswaarden haalt in online PS3 games. Dat wilt dus al iets zeggen over zijn vermogen om een internetverbinding objectief te beoordelen.
- ispwatch
- Pro Member
Zal mij worst wezen, Telenet is bij mij niet leverbaar (hun publiciteit echter wel) en ze zijn hier duidelijk NIET de snelste.Special_K schreef:Die zijn niet in Vlaanderen leverbaar.
Als ik even de snelheid, downloadvolume bekijk, is Telenet enkel de beste in de prijszetting, ervan uitgaand dat je graag veel betaalt.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Hier bij Mobistar zijn de pingsnelheden ook niet het van het.gr4vity schreef:Als het over ping gaat ben je volgens mij nog steeds het beste af bij Belgacom. Telenet heb ik niet direct een idee over. Dommel is rampzalig de laatste tijd op het vlak van ping snelheden.
Telenet biedt in het achtergestelde Vlaanderen nog steeds het snelste (minst trage mag ook) internetabonnement aan.ispwatch schreef:Zal mij worst wezen, Telenet is bij mij niet leverbaar (hun publiciteit echter wel) en ze zijn hier duidelijk NIET de snelste.Special_K schreef:Die zijn niet in Vlaanderen leverbaar.
Als ik even de snelheid, downloadvolume bekijk, is Telenet enkel de beste in de prijszetting, ervan uitgaand dat je graag veel betaalt.
Downloadvolume en prijszetting waren in deze topic geen issue.

- ispwatch
- Pro Member
Telenet maakt hier in Brussel ook publiciteit, (en ja, ook met dat niet correcte 'de snelste') bijgevolg hoef ik mij niet te beperken tot Vlaanderen, en ze zijn dus duidelijk NIET de snelste.Special_K schreef:
Telenet biedt in het achtergestelde Vlaanderen nog steeds het snelste (minst trage mag ook) internetabonnement aan.
Downloadvolume en prijszetting waren in deze topic geen issue.
Als ik nu al zou ingaan op je stelling dat het enkel over Vlaanderen gaat (gezien Telenet echter ook in Brussel publiciteit maakt, zou dat echter onlogisch zijn) ook dan klopt de bewering niet, want gezien downloadvolume en prijszetting volgens jou geen issue zijn in deze topic, kan je overal in België een verbinding hebben die sneller is dan die van Telenet.
Hoe je het dus ook draait of keert, Telenet heeft NIET de snelste verbinding.
-
- Deel van't meubilair
Je kan altijd gratis een klacht neerleggen bij oa. de Ombudsman voor Telecomispwatch schreef:Telenet maakt hier in Brussel ook publiciteit, (en ja, ook met dat niet correcte 'de snelste') bijgevolg hoef ik mij niet te beperken tot Vlaanderen, en ze zijn dus duidelijk NIET de snelste.

- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
ispwatch, numericable ? nooit van gehoord en dan nog de snelste ? Prrrrt haha zotteke
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

- James.
- Premium Member
Ja, als Telenet met zijn reclame echt indruist tegen de realiteit en dus leugens verkondigt, dan lijkt het mij dat zoiets makkelijk aangevochten kan worden.r2504 schreef:Je kan altijd gratis een klacht neerleggen bij oa. de Ombudsman voor Telecomispwatch schreef:Telenet maakt hier in Brussel ook publiciteit, (en ja, ook met dat niet correcte 'de snelste') bijgevolg hoef ik mij niet te beperken tot Vlaanderen, en ze zijn dus duidelijk NIET de snelste.
- ispwatch
- Pro Member
Dat laat ik liever over aan de Telenetklanten die echt geloofden dat Telenet de snelste verbinding had, gezien het gedraai van diverse mensen in dit draadje, is het voor hen immers moeilijk aanvaarden dat Telenet NIET de snelste is.r2504 schreef:Je kan altijd gratis een klacht neerleggen bij oa. de Ombudsman voor Telecomispwatch schreef:Telenet maakt hier in Brussel ook publiciteit, (en ja, ook met dat niet correcte 'de snelste') bijgevolg hoef ik mij niet te beperken tot Vlaanderen, en ze zijn dus duidelijk NIET de snelste.
- ispwatch
- Pro Member
Nooit van gehoord Patje? Zou dat komen omdat die mensen geen belachelijke en onjuiste info via publicitaire weg versturen?Patje schreef:ispwatch, numericable ? nooit van gehoord en dan nog de snelste ? Prrrrt haha zotteke
De snelheid die ze aankondigen wordt gehaald hoor en die ligt beduidend hoger dan die van Telenet.
Nooit van gehoord en niet geverifieerd, hmm, wie is er dan het zotteke?
-
- Deel van't meubilair
Maar zoals ik al eerder schreef moet je eerst weten op welke gegevens die uitspraak is gebasseerd, en of dat ook in de kleine lettertjes staat.James. schreef:Ja, als Telenet met zijn reclame echt indruist tegen de realiteit en dus leugens verkondigt, dan lijkt het mij dat zoiets makkelijk aangevochten kan worden.
Voor de overgrote meerderheid is dit ook effectief zo (met de uitzondering van Numericable, al leveren zij niet in Vlaanderen), dus wat mij betreft heeft het ook niets te zien met "aanvaarden" of niet. Ik geil trouwens niet echt op de snelste, of het grootste download volume (mensen die dat wel doen zijn trouwens nooit tevreden)... ik heb liever een stabiel goed werkend product met gemiddelde snelheid en volumes.ispwatch schreef:Dat laat ik liever over aan de Telenetklanten die echt geloofden dat Telenet de snelste verbinding had, gezien het gedraai van diverse mensen in dit draadje, is het voor hen immers moeilijk aanvaarden dat Telenet NIET de snelste is.
- ispwatch
- Pro Member
Een goed werkend product met redelijke snelheid maar wel voldoende volume vind ik inderdaad ook belangrijker dan enkel snelheid, voornamelijk dat volume is de reden waarom er hier geen kabelaars binnenkomen.r2504 schreef: Voor de overgrote meerderheid is dit ook effectief zo (met de uitzondering van Numericable, al leveren zij niet in Vlaanderen), dus wat mij betreft heeft het ook niets te zien met "aanvaarden" of niet. Ik geil trouwens niet echt op de snelste, of het grootste download volume (mensen die dat wel doen zijn trouwens nooit tevreden)... ik heb liever een stabiel goed werkend product met gemiddelde snelheid en volumes.
Met hetgene wat ik betaal kan je bij Telenet 4/5 GB (nonshake/shake) binnenhalen, fantastisch dus, daar sta je dan met je snelheid.
Als je dan binnen het Brusselse gaat kijken, zie ik niet in hoe Telenet met de huidige tarieven daar ooit van de grond zou kunnen komen, zowel qua prijs, volume en snelheid worden ze daar immers afgetroefd.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Ispwatch, numericable is op papier heel mooi maar enkele forum gebruikers hier, waaronder ikzelf, hebben niet noodzakelijk goede ervaringen met hen qua service. Daarom ook dat ik een BGC TV pack heb trouwens... Goed gek, zou je denken, als je het prijsverschil ziet, maar ik draag persoonlijk dienstverlening hoog in het vaandel. En in het Nederlands verder geholpen worden, vind ik ook wel leuk.
- ispwatch
- Pro Member
Ik zit zelf ook niet bij numericable hoor, maar als het issue enkel over snelheid gaat kan je niet voorbij aan numericable.Goztow schreef:Ispwatch, numericable is op papier heel mooi maar enkele forum gebruikers hier, waaronder ikzelf, hebben niet noodzakelijk goede ervaringen met hen qua service. Daarom ook dat ik een BGC TV pack heb trouwens... Goed gek, zou je denken, als je het prijsverschil ziet, maar ik draag persoonlijk dienstverlening hoog in het vaandel. En in het Nederlands verder geholpen worden, vind ik ook wel leuk.
In het Brusselse kan je trouwens ook redelijk goedkoop een leased lijn hebben met hogere snelheid dan die van Telenet, de instelling die het levert heeft geen Nederlandstalige support, dus velen hier zullen niet geïnteresseerd zijn.
- ispwatch
- Pro Member
Destiny levert bij mijn weten Nederlandstalige support.Goztow schreef:Maak eens reclame. Kvind het wel interessant als weetje. Destiny toch niet?
Die leased line wordt niet door een bedrijf opgeleverd, wel door een instelling, echt promo maken ervoor kan dus niet.
Je komt zelf uit Brussel zie ik, als ik je dan vertel dat je vooral in de buurt van het kerkhof van Elsene erover hoort weet je wel uit welke hoek de wind waait, en ja een mens moet soms creatief zijn om iets gedaan te krijgen in het leven.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Heb ik niet gezegd, .. maar bekijk het eens zo als jij hier nu verkondigt dat het wel zo is ga jij ervoor instaan, als mensen dit product nemen op basis van jouw uitspraak?r2504 schreef:De voorwaarden waarbij zal wel duidelijk ergens staan... as het op zo'n dingen aankomt zijn ze de domsten niet bij TN.Ofloo schreef:Het gaat erover dat zij dé "snelste" zijn, .. als er 1 sneller is zijn ze niet meer dé "snelste", trouwens er kan er maar één dé "snelste" zijn ..
Misschien ook wat kleine lettertjes toevoegen aan je signature ..

-
- Deel van't meubilair
Ik sta hier voor niets in... ik geef mijn persoonlijke mening, en iedereen is hopelijk oud en wijs genoeg om daar verstandig mee om te springen en het desnoods te controleren. Wat is trouwens de snelste... downstream, upstream, ping tijden, latency, welk protocol ... en wat vandaag zo is, is het misschien morgen al niet meer (net daarom zullen mensen die puur daar alléén op afgaan nooit tevreden zijn, dat heb ik hier in het verleden al genoeg gezien).Ofloo schreef:als jij hier nu verkondigt dat het wel zo is ga jij ervoor instaan
Dus wat de TS zijn vraag betreft, ja Telenet is de snelste in Vlaanderen met uitzondering van enkele gemeentes in het Brusselse.
- ispwatch
- Pro Member
Als prijs/volume geen issue zijn, is Telenet NIET de snelste, niet in Vlaanderen, niet in Brussel, niet in België.r2504 schreef:
Dus wat de TS zijn vraag betreft, ja Telenet is de snelste in Vlaanderen met uitzondering van enkele gemeentes in het Brusselse.
De vraag had dus anders geformuleerd te worden wilde men positief kunnen reageren op 'is Telenet de snelste?'.
-
- Deel van't meubilair
Je kan natuurlijk ook altijd proberen de context van de vraag te begrijpen ipv. "grappig" te doen. Volgens mij ging het over consumer oplossingen, niet over het laten leggen van je eigen fiber tot aan je voordeur (en wie zegt dat Telenet je ook daar niet de snelste access kan geven !).ispwatch schreef:Als prijs/volume geen issue zijn, is Telenet NIET de snelste, niet in Vlaanderen, niet in Brussel, niet in België.
De vraag had dus anders geformuleerd te worden wilde men positief kunnen reageren op 'is Telenet de snelste?'.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Je kan je afvragen of 70 € per maand nog consumer solutions zijn... iets typisch voor consumer solutions is dat ze voor consumers betaalbaar zijn, toch? Als je ziet dat Belgacom voor 99 € per maand, BTW in, een 20 Mbit down, 1 Mbit up unlimited volume geeft mja dan kan je ook zeggen dat Belgacom diegene met het meeste volume is want hier is het ECHT unlimited (geen FUP of hoge volume limiet).
Zulke prijzen zijn echter gewoonweg niet te betalen.
Zulke prijzen zijn echter gewoonweg niet te betalen.