Van Dommel Homeconnect naar Telenet Shake

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Ik zoek mensen met ervaring hier bij. Het enige waar ik me zorgen over maak is hoelang ik zonder internet zal zitten. Het zal de shake zijn van 75 euro (met alles er in, TV, internet en telefonie).

Aangezien het van telefoonlijn naar kabel zal zijn vermoed ik dat het enige waar ik zou op moeten wachten is wanneer Dommel mijn telefoonnummer vrijgeeft aan Telenet. Zal internet al werken ook al is dit nog niet gebeurt?
:3
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FredWP schreef:waar ik me zorgen over maak is hoelang ik zonder internet zal zitten.
0 minuten... het zijn twee verschillende technologieen, je hebt dus overlap (als je tenminste Dommel niet te vroeg opzegt).
FredWP schreef:Aangezien het van telefoonlijn naar kabel zal zijn vermoed ik dat het enige waar ik zou op moeten wachten is wanneer Dommel mijn telefoonnummer vrijgeeft aan Telenet. Zal internet al werken ook al is dit nog niet gebeurt?
Ja, internet heeft niets te zien met telefonie (bij kabel).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het enige probleem dat je indd kan hebben, is bij het overzetten van het telefoonnr. En bij de opzeg bij Dommel (toch maar aangetekend doen en de domiciliëring stopzetten).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Bedankt voor de reacties.

Zodra ik de faktuur krijg van de 12de maand zal ik Telenet online bestellen, hopen dat ik te zien krijg wanneer ze komen installeren zodat ik een goed zicht heb op wanneer ik mijn opzegging kan doen, en dan Dommel afzeggen.
:3
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ik heb ook nog een aantal vraagjes bij de overstap van Dommel naar Telenet.

Wij hebben nu internet bij Dommel (Netconnect) en telefoon bij Belgacom, onze digitale televisie is Telenet met een Digicorder die we gekocht hebben.

Ik zou willen overstappen naar de DiamondShake+, maar heb een aantal vraagjes.

Ten eerste, wat met onze oude Digicorder die wij gekocht hebben, aangezien de shake incl. huur is van een nieuwe HD Digicorder (die eigenlijk op dit moment nutteloos is aangezien we nog met een CRT TV zitten en dus geen HD kunnen afspelen).

Hoe zit dat met de bekabeling? Het "telenet-doosje" staat in de garage en onze vaste PC staat boven. We kiezen voor een wireless installatie, maar graag zou ik achteraf toch terug met draad aansluiten. Games en wireless gaan niet zo goed samen. Zal de technieker enkel zorgen voor een draadloze installatie en moeten we dan achteraf gewoon zelf nog een ethernetkabel trekken naar boven? En ik heb momenteel al een wireless kaart zitten in de PC, maar die is niet geinstalleerd, zal die technieker daar ook voor kijken? Aangezien je eerst de kaart moet uithalen, dan software installeren en dan kaart er terug insteken. De vorige keer wilde het niet echt lukken om die kaart te installeren en heb ik het aan iemand anders moeten vragen.

Alvast bedankt0
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

AeroFury schreef:Ik heb ook nog een aantal vraagjes bij de overstap van Dommel naar Telenet.

We kiezen voor een wireless installatie, maar graag zou ik achteraf toch terug met draad aansluiten. Games en wireless gaan niet zo goed samen. Zal de technieker enkel zorgen voor een draadloze installatie en moeten we dan achteraf gewoon zelf nog een ethernetkabel trekken naar boven? En ik heb momenteel al een wireless kaart zitten in de PC, maar die is niet geinstalleerd, zal die technieker daar ook voor kijken? Aangezien je eerst de kaart moet uithalen, dan software installeren en dan kaart er terug insteken. De vorige keer wilde het niet echt lukken om die kaart te installeren en heb ik het aan iemand anders moeten vragen.

Alvast bedankt0
Als je hebt gekozen voor de wireless installatie, dan zal de technieker enkel dat doen ook en niks anders (hij zal maken dat uw internet draadloos werkt op die ene pc) ... de rest zal je zelf moeten doen. (kabel leggen naar boven)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ok bedankt, dus in principe moet hij er dan ook voor zorgen dat mijn wireless card (die niet van telenet is) werkt.

Weet je of we onze oude Digicorder (die we aangekocht hebben) moeten houden of inwisselen tegen zo'n HD Digicorder (die normaal gehuurd wordt)?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AeroFury schreef:Ten eerste, wat met onze oude Digicorder die wij gekocht hebben, aangezien de shake incl. huur is van een nieuwe HD Digicorder (die eigenlijk op dit moment nutteloos is aangezien we nog met een CRT TV zitten en dus geen HD kunnen afspelen).
De oude Digicorder blijft gewoon je eigendom en kan je dus gewoon blijven gebruiken (eventueel zet je hem in de slaapkamer of zo). De HD Digicorder (die je dus als extra krijgt in huur) heeft als voordeel dat de harde schijf dubbel zo groot is, dus je hebt er ook op een CRT enkele voordelen aan.
AeroFury schreef:Hoe zit dat met de bekabeling? Het "telenet-doosje" staat in de garage en onze vaste PC staat boven. We kiezen voor een wireless installatie, maar graag zou ik achteraf toch terug met draad aansluiten.
De meest ideale situatie is dat vanaf dat doosje (waar men normaal ook de modem gaat bij plaatsen) een aparte UTP kabel vertrek naar iedere mogelijke PC en decoder. Als dat niet lukt is het meestal vervelend, en moet je eventueel uitkijken naar powerline oplossingen.
AeroFury schreef:Games en wireless gaan niet zo goed samen. Zal de technieker enkel zorgen voor een draadloze installatie en moeten we dan achteraf gewoon zelf nog een ethernetkabel trekken naar boven? En ik heb momenteel al een wireless kaart zitten in de PC, maar die is niet geinstalleerd, zal die technieker daar ook voor kijken?
In een standaard installatie zit dat zeker niet in... en ik zou TN er ook niet voor betalen (dergelijke dingen doe je best zelf, eventueel met wat hulp van het forum hier).
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ok bedankt, dus dan kan ik de oude Digicorder gebruiken om digitale televisie te bekijken op een andere TV ipv de gewone kabel?

En die wireless card zal zelf wel lukken dan. :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AeroFury schreef:Ok bedankt, dus dan kan ik de oude Digicorder gebruiken om digitale televisie te bekijken op een andere TV ipv de gewone kabel?
Inderdaad.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”