Ik ben op zoek naar monitoring software waarmee ik oa mijn servers kan monitoren via snmp of iets dergelijks.
Ook zou ik graag de logs van de telefooncentrale uitlezen en eventueel ook opslaan op deze machine.
Met groundwork heb ik al enkele experimenten gedaan maar ben er niet van onder de indruk.
Kent iemand een alternatief?
Ter info, we draaien zowel windows als linux
Monitoring tools
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Wij draaien Zenoss (opensource edition) en dit is veruit het beste dat ik tot nu toe al gezien heb. Het doet vrij veel uit-de-doos en kan overweg met linux en windows. Er is ook een vrij grote community rond. Wij zijn er best tevreden van. De interface is wel even wennen, maar eens je er weg mee bent is het een plezier.
-
- Pro Member
Kan Zenoss ook smsen sturen mocht er iets falen?
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
wij draaien Zabbix en zijn daar ook tevreden over. Er is een Zabbix agent o.a. voor Linux en Windows, en het gebruikt ook snmp. Er is een SMS tool, ge kunt ook scripts laten uitvoeren bij een trigger event. Ik heb onze Zabbix zo geconfigureerd dat ik pager messages krijg voor belangrijke meldingen.
Er zijn vrij veel templates, voor Linux, Windows, Cisco, Apache, Mysql, APC (UPS), ...
Er zijn vrij veel templates, voor Linux, Windows, Cisco, Apache, Mysql, APC (UPS), ...
-
- Pro Member
Ik ben nu een test aan het doen met zenoss en het blijkt heel goed te werken, op 1 ding na en dat is het monitoren van procurves.
Er is wel een plugin, maar deze werkt niet meer spijtig genoeg. Heb je soms tips?
Er is wel een plugin, maar deze werkt niet meer spijtig genoeg. Heb je soms tips?
-
- Pro Member
We zouden graag grafiekjes hebben over memory, cpu enz.
Hoe hebben jullie je devices toegevoegd?
- Manueel of met de discovery functionaliteit?
- Bij het manueel toevoegen, onder 'Discovery Protocol' kies je dan auto of none?
Thanks
Hoe hebben jullie je devices toegevoegd?
- Manueel of met de discovery functionaliteit?
- Bij het manueel toevoegen, onder 'Discovery Protocol' kies je dan auto of none?
Thanks