Mobistar infoBASE

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

--Contact gegevens--

Hoofdzetel:
Mobistar
A. Reyerslaan 70
1030 Brussel

Algemene tel:
0495 95 95 00

Website:
http://www.mobistar.be

Helpdesk:
Herlaadkaarten: 5100 met je gsm of naar 0495 95 95 00 vanaf een vast toestel.
Abonnementen: 5000 met je gsm of naar 0495 95 95 00 vanaf een vast toestel.
Internet: 0800/85 700
E-mail: [email protected]

Infodesk:
Mobiel: 0800 35 047
Internet: 0800 85 444

Mobistar opzeggen of aanvragen:
Je kan altijd via http://www.mobistar.be een nieuwe mobiele of adsl aansluiting aanvragen en via deze link kan je de bestelling opvolgen.

Om je abonnement op te zeggen dien je na 12 maanden 1 maand opzeg te respecteren en stuur je best een aangetekend schrijven naar :

Mobistar NV
August Reyerslaan 70
1030 Brussel

of

Mobistar NV
Postbus 950
1140 Brussel
(Mobistar vraagt dit zelf om naar het opgegeven adres te sturen in hun contract pagina 19 linkse kolom juist boven artikel 8.3 en pagina 20 linkse kolom bovenaan.)

In dit schrijven moet het volgende vermeld staan:

*Klantennummer, naam en adres
*Datum van het schrijven
*Dat je wenst geen gebruik meer te maken van hun diensten.
*Handtekening

(voorbeeld vaste telefonie)
(voorbeeld mobiele telefonie)
(voorbeeld adsl)

Hou er rekening mee dat ook je mailadres bij je isp zal verdwijnen na een onbepaalde periode. Dat kan direct zijn, maar ook pas na enkele maanden.

--Technische infobase--


--Enkele weetjes--

* In november 1995 wordt de licentie voor het tweede Belgische GSM-netwerk toegewezen aan Mobistar, opgericht door France Télécom en het Belgische Telindus (ondertussen overgenomen door Belgacom). Zij bouwen een GSM-900-netwerk uit en op 27 augustus 1996 worden de diensten aangeboden aan het publiek. Daarmee wordt het monopolie van Proximus, dochteronderneming van het voormalige staatstelecommunicatiebedrijf Belgacom, doorbroken. Vanaf april 1998 krijgt Mobistar ook concurrentie van KPN Orange (nu BASE), de derde Belgische GSM-operator.

In oktober 1998 vindt een beursgang plaats; France Telecom blijft hoofdaandeelhouder. In mei 2000 koopt France Telecom het Britse Orange en brengt er al zijn mobiele-telefonie-activiteiten in onder, waaronder Mobistar.

Het bedrijf telt zo'n 1.511 (30-06-2008) personeelsleden, "Team Members" genoemd.

Mobistar kreeg in 2005 een Gold en een Grand Effie (de internationale referentie-prijs voor effectieve communicatie).
Laatst gewijzigd door PumbaaH op 29 jul 2009, 15:46, 17 keer totaal gewijzigd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ook indien Mobistar beweert dat zij de opzeg met uw vorige provider zullen regelen, tóch de opzeg met uw vorige provider zélf doen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Weet iemand hoe je Mobistar per mail of webformulier kan contacteren als residentiële klant? Ik heb een vraag die ik niet per telefoon beantwoord wil zien (want dat antwoord gaan ze me toch niet meteen kunnen geven).

Een aanvulling op bovenstaande info, van hun eigen site:

Contacteer ons

Ben je Mobistar-klant en heb je een vraag over je huidige abonnement, je facturen, je herlaadbeurten, of andere …
Bel dan gratis naar onze klantendienst, van maandag tot zaterdag tussen 8 en 20 uur of op zondag tussen 10 en 18.30 uur.
  • Ben je Tempo? Bel naar 5100 met je gsm of naar 0495 95 95 00 vanaf een vast toestel.
  • Ben je abonnee? Bel naar 5000 met je gsm of naar 0495 95 95 00 vanaf een vast toestel.
  • Ben je adsl-klant: Heb je technische ondersteuning nodig voor adsl? Contacteer ons gratis op 0800/85 700 (van 8 uur tot 22 uur, 6 dagen per week).
Ben je nog geen Mobistar-klant en wil je inlichtingen over onze tariefaanbiedingen (mobiel of adsl)? Bel dan gratis naar:
  • 0800 35 047 voor onze mobiele aanbiedingen
  • 0800 85 444 voor onze adsl-aanbiendingen
Heb je een onlinebestelling via onze website geplaatst? Om de status van je bestelling te checken of alle andere vragen over je online-aankoop, contacteer ons per mail.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

de helpdesk voor ADSL: [email protected]
Ze eigenen zich wel 4 werkdagen toe om te antwoorden. En ze wachten blijkbaar altijd tot de laatste dag.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

meon schreef:Weet iemand hoe je Mobistar per mail of webformulier kan contacteren als residentiële klant? Ik heb een vraag die ik niet per telefoon beantwoord wil zien (want dat antwoord gaan ze me toch niet meteen kunnen geven).

Een aanvulling op bovenstaande info, van hun eigen site:

Contacteer ons

Ben je Mobistar-klant en heb je een vraag over je huidige abonnement, je facturen, je herlaadbeurten, of andere …
Bel dan gratis naar onze klantendienst, van maandag tot zaterdag tussen 8 en 20 uur of op zondag tussen 10 en 18.30 uur.
  • Ben je Tempo? Bel naar 5100 met je gsm of naar 0495 95 95 00 vanaf een vast toestel.
  • Ben je abonnee? Bel naar 5000 met je gsm of naar 0495 95 95 00 vanaf een vast toestel.
  • Ben je adsl-klant: Heb je technische ondersteuning nodig voor adsl? Contacteer ons gratis op 0800/85 700 (van 8 uur tot 22 uur, 6 dagen per week).
Ben je nog geen Mobistar-klant en wil je inlichtingen over onze tariefaanbiedingen (mobiel of adsl)? Bel dan gratis naar:
  • 0800 35 047 voor onze mobiele aanbiedingen
  • 0800 85 444 voor onze adsl-aanbiendingen
Heb je een onlinebestelling via onze website geplaatst? Om de status van je bestelling te checken of alle andere vragen over je online-aankoop, contacteer ons per mail.


Ik wil er wel even bijvermelden dat deze infobase niet dient om de actuele promoties en/of aanbiedingen te kunnen raadplegen. Om mobistar als klant te contacteren staan alle noodzakelijke gegevens in de infobase. Het is niet de bedoeling dat de infobase te commercieel getint is.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

PumbaaH schreef:Ik wil er wel even bijvermelden dat deze infobase niet dient om de actuele promoties en/of aanbiedingen te kunnen raadplegen. Om mobistar als klant te contacteren staan alle noodzakelijke gegevens in de infobase. Het is niet de bedoeling dat de infobase te commercieel getint is.

Ik zie het probleem niet, het is een goede aanvulling m.i. .
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Een infobase dient in de eerste plaats om mensen snel en eenvoudig van de nodige gegevens te voorzien hoe ze contact kunnen opnemen met de provider als ze problemen hebben en/of hoe ze het makkelijkst hun abo kunnen opzeggen als ze dat wensen. Voor de overige info kunnen de mensen op de site van de provider terecht.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PumbaaH schreef:Een infobase dient in de eerste plaats om mensen snel en eenvoudig van de nodige gegevens te voorzien hoe ze contact kunnen opnemen met de provider als ze problemen hebben en/of hoe ze het makkelijkst hun abo kunnen opzeggen als ze dat wensen. Voor de overige info kunnen de mensen op de site van de provider terecht.
Waarom heb je dan een infobase? Dan kun je even goed voor alle informatie naar de website van Mobistar of een center wijzen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Het e-mail adres van de helpdesk kan je niet vinden op hun website. Alleen een invulformulier. Maar daar kan je geen bijlagen of schermafdrukken in meesturen!

Trouwens het is triestig als je iets zoekt over Mobistar op dit forum.
Zoek maar eens naar 'Mobistar' in 'Overige providers' of 'Voip'. Deze zoekterm wordt steevast geweigerd. En toch komt het nauwelijks voor in die subtopics.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ik snap eigenlijk het hele probleem niet. alles wat nodig is staat letterlijk in de infobase.

- je hebt de link naar de mobistar website
- je hebt de nummers van de helpdesk
- je hebt de mogelijke adressen van mobistar
- je hebt een voorbeeld brief om op te zeggen

Als mensen een product willen stappen ze gewoon naar een mob center of ze surfen naar de mob website om te kijken en vergelijken. De dommel infobbase en infobase 2 zijn niet anders dan de infobase die je hier ziet behalve dat die uitgebreid is met de modeminstellingen en een link naar de crm of homelink utility en de info van dommel is wel makkelijker te vinden dan bij mobistar.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”