PPPoE Addres verandert telkens

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
vdr74
Starter
Starter

Hallo,
Heb bbox2 modem/router van Belgacom. Ik heb er een draadloze ip cam op aangesloten en kan deze ook buiten mijn eigen netwerk bekijken door het PPPoE adres in te geven in m'n browser. Echter, dit adres verandert zowat elke 24 uur. Heeft dit te maken met DHCP? Hoe kan ik dit verhelpen?
(Ik werk met Mac OS 10.5.7)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Door een dienst als http://www.dyndns.comte gebruiken, dan koppel je je ip adres aan een hostname.
vdr74
Starter
Starter

Dit is inderdaad om te forwarden naar het IP adres van m'n router. Maar m'n probleem is dat dit IP adres telkens verandert. Dit wordt niet opgelost door die dyndns.com host service... Waar kan ik regelen dat m'n router een vast IP adres heeft?
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

vdr74 schreef:Dit is inderdaad om te forwarden naar het IP adres van m'n router. Maar m'n probleem is dat dit IP adres telkens verandert. Dit wordt niet opgelost door die dyndns.com host service... Waar kan ik regelen dat m'n router een vast IP adres heeft?
Dit lost het wel op

Dit maakt het mogelijk om naar een dns naam te gaan die op zijn beurt zal verwijzen naar het juiste ip adres ook al veranderd uw ip adres
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rpr schreef:
vdr74 schreef: Maar m'n probleem is dat dit IP adres telkens verandert. Dit wordt niet opgelost door die dyndns.com host service... Waar kan ik regelen dat m'n router een vast IP adres heeft?
Je kan dat niet regelen, tenzij je een abonnement neemt met vast IP (profesioneel abonnement)

Maar zo'n dyndns.com host service lost je probleem wel op hoor: je moet er alleen voor zorgen dat je het IP update telkens het wijzigt. Dat kan op 2 manieren
1) In de meeste routers kan je je dyndns gegegevens instellen: je router zorgt er dan voor dat je dyndns adres ge-update wordt, telkens het IP wijzigt.
2) ofwel een klein progje op je PC installeren, die om de 10 min checkt of the extern IP adres gewijzigt is ..
Groeten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vdr74
Starter
Starter

ok bedankt voor jullie reakties. ik zal account bij dyndns.com creëren en nadien optie 1 proberen, want 2 is geen optie (computer moet dan aan zijn).
Giel
Starter
Starter

of http://www.no-ip.com/

en dan dat programmake downloaden op de site:
Keep your current IP address in sync with your No-IP host or domain with our Dynamic Update Client (DUC). Our dynamic DNS update client continually checks for IP address changes in the background and automatically updates the DNS at No-IP whenever it changes.

gratis en voor niks :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”