Hallo,
Heb bbox2 modem/router van Belgacom. Ik heb er een draadloze ip cam op aangesloten en kan deze ook buiten mijn eigen netwerk bekijken door het PPPoE adres in te geven in m'n browser. Echter, dit adres verandert zowat elke 24 uur. Heeft dit te maken met DHCP? Hoe kan ik dit verhelpen?
(Ik werk met Mac OS 10.5.7)
PPPoE Addres verandert telkens
Dit is inderdaad om te forwarden naar het IP adres van m'n router. Maar m'n probleem is dat dit IP adres telkens verandert. Dit wordt niet opgelost door die dyndns.com host service... Waar kan ik regelen dat m'n router een vast IP adres heeft?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Dit lost het wel opvdr74 schreef:Dit is inderdaad om te forwarden naar het IP adres van m'n router. Maar m'n probleem is dat dit IP adres telkens verandert. Dit wordt niet opgelost door die dyndns.com host service... Waar kan ik regelen dat m'n router een vast IP adres heeft?
Dit maakt het mogelijk om naar een dns naam te gaan die op zijn beurt zal verwijzen naar het juiste ip adres ook al veranderd uw ip adres
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kan dat niet regelen, tenzij je een abonnement neemt met vast IP (profesioneel abonnement)rpr schreef:vdr74 schreef: Maar m'n probleem is dat dit IP adres telkens verandert. Dit wordt niet opgelost door die dyndns.com host service... Waar kan ik regelen dat m'n router een vast IP adres heeft?
Maar zo'n dyndns.com host service lost je probleem wel op hoor: je moet er alleen voor zorgen dat je het IP update telkens het wijzigt. Dat kan op 2 manieren
1) In de meeste routers kan je je dyndns gegegevens instellen: je router zorgt er dan voor dat je dyndns adres ge-update wordt, telkens het IP wijzigt.
2) ofwel een klein progje op je PC installeren, die om de 10 min checkt of the extern IP adres gewijzigt is ..
Groeten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
of http://www.no-ip.com/
en dan dat programmake downloaden op de site:
Keep your current IP address in sync with your No-IP host or domain with our Dynamic Update Client (DUC). Our dynamic DNS update client continually checks for IP address changes in the background and automatically updates the DNS at No-IP whenever it changes.
gratis en voor niks
en dan dat programmake downloaden op de site:
Keep your current IP address in sync with your No-IP host or domain with our Dynamic Update Client (DUC). Our dynamic DNS update client continually checks for IP address changes in the background and automatically updates the DNS at No-IP whenever it changes.
gratis en voor niks