Scarlet plat?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Dat is volgens mij ook de reden, ik zeg niet dat ze moedwillig de stekker er hebben uitgetrokken. Maar ineens van de situatie gebruik gemaakt. Een dieselgenerator handmatig opstarten is voor iemand met een minimum aan interne opleiding geen probleem. Langs de andere kant, als je weet dat je ontslag boven je hoofd hangt ga je zeker niet spurten naar de generator!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek
Contacteer:

Deze middag er weer uit (03). Dat dit gaat blijven duren ....
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Er was geen stroomprobleem hoor vandaag.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

wim48 schreef:Deze middag er weer uit (03). Dat dit gaat blijven duren ....

http://status.easyhost.be/
Zeker dat het probleem bij Scarlet is ?
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

hoe komt dat ik daar niks van heb gemerkt de laatste dagen? ik ben gewoon continue online gebleven, ik zit in regio 03 brecht
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

DoubleD schreef:hoe komt dat ik daar niks van heb gemerkt de laatste dagen? ik ben gewoon continue online gebleven, ik zit in regio 03 brecht

Ik ben ook niet offline geweest. Wel zonder Scarlet-telefoon gevallen.
Heeft het feit dat ik OpenDNS gebruik hier wat mee te maken ?
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek
Contacteer:

De servers liggen weer plat zeker?? Kan mail niet binnen halen, kan niet op de Scarlet site. Zeer trage verbinding.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

IS normaal, momenteel zijn de engineers van scarlet aan het werken aan de stroom, maar het loopt (helemaal) niet als gepland.

Edit : mochten er mensen zijn die servers hebben in het dc van scarlet, dan zou ik je aanraden om naar een alternatief te zoeken want uit goede bron heb ik vernomen dat dit dc binnen enkele maanden/ jaren (max) gaat sluiten.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Een optimistische schatting zou zijn dat het tot minstens 17u vanavond zou duren. Dit is te lezen op de statuspagina van Nucleus: http://status.nucleus.be/
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dit gaat velen centen kosten!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Gelukkig heb ik een mobiele lijn... :) (En gelukkig is Mobile Vikings/BASE weg bij scarlet voor de authenticatie van de data sessie) ! Toch wel erg voor alle klanten van scarlet, ...
Hercules
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 nov 2007, 15:13
Contacteer:

Het zijn ook een stelletje homo's ook.
Elke 2 maanden ligt de boel een dag plat...
Gebruikersavatar
Ronald VR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2003, 20:21

Hier kun je wat meer info lezen wat er gebeurt is (en staat te gebeuren) :!:
om 9h15 hebben onze monitors opgemerkt dat het Scarlet netwerk onbereikbaar is. Easyhost maakt hiervan gebruik en is hierdoor ook tijdelijk onbereikbaar.
Voorlopig hebben wij nog geen extra informatie over de duurtijd en oorzaak

update 10h06: We hebben een eerste bericht gekregen dat het om een stroompanne zou gaan.

update 10h58: We hebben officieel bericht gekregen dat de panne tot 17h zal duren. Ook is in tussentijd het datacenter afgesloten voor klanten en leveranciers

update 11h10: Inmiddels hebben we vernomen dat Scarlet de geplande power upgrades van de volgende weken ook vandaag zal uitvoeren om zo toekomstige pannes te vermijden, vandaar de lange downtime.

Generatorke bijplaatsen zeker :banana:
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ook TV Vlaanderen heeft er geen last meer van. :beerchug:
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Mail binnenhalen lukt idd niet maar gelukkig toch nog internet (aan normale snelheid), dat is het belangrijkste imo
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Ja ik kan dus helemaal niet meer op internet, mijn modem krijgt geen ip
lowken
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2008, 12:56
Twitter: Meteooverijse
Locatie: Overijse
Contacteer:

Hier met Dxadsl ook alles plat
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

lowken schreef:Hier met Dxadsl ook alles plat


Fulladsl werkt hier nog.

13:00: Er is een aankondiging op het radionieuws geweest.

Groetjes,
S.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/c ... eninternet

Duizenden gezinnen kunnen niet bellen of surfen
zo 26/07/2009 - 11:31
Duizenden abonnees van provider Scarlet kunnen op dit moment problemen ondervinden met telefoneren of surfen op het internet. Oorzaak zou een stroomstoring in het datacentrum in Vilvoorde van Scarlet zijn. Het is niet de eerste keer dat het bedrijf, dat eind vorig jaar werd overgenomen door Belgacom, met technische problemen kampt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Eigenaardig eingelijk dat overnames van bedrijven vaak maar weinig tot verbeteringen leiden (zowel voor klanten/eindgebruikers als werknemers) vooral voor het overgenomen bedrijf in kwestie.

Want ik heb zo de indruk sinds dat BGC de scepter zwaait bij Scarlet dat het wel om de paar weken/maanden iets is met (stroom)pannes. Of zou Belgacom dat bedoelen met Scarlet als budget merk binnen hun groep? Laten we in dat geval de Scarlet problemen dan eerder features noemen ipv problemen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Kom kom, die problemen ware er ook al voordat bgc er iets mee te maken had, scarlet heeft altijd last gehad van stroomproblemen, koelingsproblemen, en andere flurks die normaal bij een goed onderhouden en goed ontworpen DC niet vaak mogen voorkomen ...

Soms stel ik me echt de vraag wat voor mensen dat soort samenzweringstheorieën toch altijd bedenken ...
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek
Contacteer:

Bedankt voor de info. Maar het mag toch niet te veel meer gebeuren of ik ga toch overstappen hoor.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

FlashBlue schreef:Kom kom, die problemen ware er ook al voordat bgc er iets mee te maken had, scarlet heeft altijd last gehad van stroomproblemen, koelingsproblemen, en andere flurks die normaal bij een goed onderhouden en goed ontworpen DC niet vaak mogen voorkomen ...

Soms stel ik me echt de vraag wat voor mensen dat soort samenzweringstheorieën toch altijd bedenken ...

Ik wil geen complot theorieen bedenken, maar recentelijk (sinds dit jaar ongeveer?) komt Scarlet toch wel veel in de media vanwege deze problemen.

Wat ik vroeger eerder opvangde (via UB) waren eerder snelheidsproblemen (overbelasting?) ed maar toch nooit zo erg als die stroompannes?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Scarlet heeft de afgelopen 4 jaar in hun datacenters te kampen gehad met aircofailures die een heel dc oververhitte, meerdere stroompannes (zonder afgelopen 6 maanden mee te tellen), een uitgebrande room omdat het blussysteem afstond na werken en er geen brandwacht was, en zo kank wel even doorgaan...

Scarlet is imho gewoon *nooit* op het niveau geweest van bgc netcenters en andere deftige colo providers...
teaser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008, 23:47
Bedankt: 1 keer

Ik kan hier gelukkig nog up/downloaden aan volle snelheid, vroeg me al af waarom de Scarlet website weer plat lag...

Met al die problemen bij Scarlet tegenwoordig ben ik toch blij dat ik over 2 maanden gratis internet via mijn werk krijg. BGC weliswaar maarja, een gegeven paard kijk je niet in de mond.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

FlashBlue schreef:Scarlet heeft de afgelopen 4 jaar in hun datacenters te kampen gehad met aircofailures die een heel dc oververhitte, meerdere stroompannes (zonder afgelopen 6 maanden mee te tellen), een uitgebrande room omdat het blussysteem afstond na werken en er geen brandwacht was, en zo kank wel even doorgaan...

Scarlet is imho gewoon *nooit* op het niveau geweest van bgc netcenters en andere deftige colo providers...



Inderdaad, en bovendien werden er 't laatste jaar (of jaren...) niet echt veel investeringen meer gedaan, maar werd alles eerder "opgelapt".
Belgacom betaalt nu die prijs vermoed ik. Maar goed, ik denk dat dit gewoon een periode is waar scl users even doormoeten en dat na de nodige werkzaamheden en migraties er wel een degelijke infrastructuur zal bestaan.

mvg
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

26/07/09
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 072009_049

Storing treft internetaanbieder Scarlet
Door een technisch probleem bij Scarlet kunnen heel wat abonnees niet op het internet. Dezelfde storing zorgt er ook voor dat sites die onderdak vinden bij de internetprovider onbereikbaar zijn.

Het probleem situeert zich in een datacentrum van Scarlet. Er was een stroomstoring en de noodgeneratoren werkten niet. Wellicht zullen de storingen nog enkele uren aanhouden.

Het is niet de eerste keer dit jaar dat Scarlet met een grote storing kampt.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik gok dat de mensen die nog online zijn via Gent gaan of gemigreerd zijn naar Turboline based lijnen.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Mn mails komen terug binnen + scarlet website werkt terug. Room1 is dus online.

Nu nog de rest ;)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ja ik kan ook terug op het web.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Hier heeft het tot 18:15 zitten duren als ik mijn routerlog bekijk.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

vanaf 18:20 online.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

reyntjensw schreef:Edit : mochten er mensen zijn die servers hebben in het dc van scarlet, dan zou ik je aanraden om naar een alternatief te zoeken want uit goede bron heb ik vernomen dat dit dc binnen enkele maanden/ jaren (max) gaat sluiten.


Bron bekend maken aub. Informatie klopt niet.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Genghis schreef:
reyntjensw schreef:Edit : mochten er mensen zijn die servers hebben in het dc van scarlet, dan zou ik je aanraden om naar een alternatief te zoeken want uit goede bron heb ik vernomen dat dit dc binnen enkele maanden/ jaren (max) gaat sluiten.


Bron bekend maken aub. Informatie klopt niet.

De bron is een vertegenwoordiger van BGC die zakelijke oplossingen verkoopt, hij vertelde dat het dc in een gehuurd gebouw zit en dat BGC geen grote kosten meer ging doen.
Ze zijn van plan het dc stilaan te sluiten en op termijn een nieuw dc te bouwen.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

reyntjensw schreef:De bron is een vertegenwoordiger van BGC die zakelijke oplossingen verkoopt, hij vertelde dat het dc in een gehuurd gebouw zit en dat BGC geen grote kosten meer ging doen.
Ze zijn van plan het dc stilaan te sluiten en op termijn een nieuw dc te bouwen.


Je mag die vertegenwoordiger zijn naam is PM'en als je wilt.
Er worden wel degelijk nog steeds investeringen gedaan, en er is helemaal geen sprake van sluiting.
Het is zo dat er nog steeds nieuwe projecten en interne services in de pipe-line zitten voor het datacenter,
en dat BGC de extra capaciteit goed kan gebruiken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tomsworld schreef:Ik gok dat de mensen die nog online zijn via Gent gaan of gemigreerd zijn naar Turboline based lijnen.

Kan u dit verduidelijken? Via Gent? Hebben ze hier ook een datacenter oid?

PS : mijn servers staan bij scarlet, de NOC staat te nederland:
http://noc.it2go.eu/smokeping/smokeping ... ervers.s01

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

krisken schreef:
Tomsworld schreef:Ik gok dat de mensen die nog online zijn via Gent gaan of gemigreerd zijn naar Turboline based lijnen.

Kan u dit verduidelijken? Via Gent? Hebben ze hier ook een datacenter oid?

PS : mijn servers staan bij scarlet, de NOC staat te nederland:
http://noc.it2go.eu/smokeping/smokeping ... ervers.s01


Mja ik weet alleen voor het ADSL netwerk, BROBAII dat er 2 terminatiepunten zijn, Vilvoorde en Gent Kleindokkaai. Maar ik denk dat Gent enkel BAS ed is en geen housing.

In ieder geval is mijn Evonet lijn (scarlet via BROBAII) up gebleven.

Tom
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Officiële reactie:
Dear Customer,

Yesterday, Sunday July 26, Scarlet preformed the planned intervention for the installation of an additional power feed towards the datacenter in Vilvoorde.

This intervention was necessary to improve the Scarlet datacenter power supply situation. The works were planned to be without any downtime.

Unfortunately, due to a defect switch in the old system, the intervention did not go according to the plans worked out with our subcontractor.
As a result, we experienced a power cut between 9h and 18h30.

However, the current situation is that the datacenter is provisioned through the electricity network using the newly installed power feed, backed up by a MUPS. The original power feed and DUPS will be fully revised in the coming days.
The complete installation is foreseen by August 8, 2009.

This investment is necessary to enhance the reliability of the Vilvoorde data center.

We apologize for the inconvenience caused, and Scarlet remains committed to take all necessary actions to re-establish Scarlet as a reliable partner.

Please do not hesitate to contact us if you require more information.

Scarlet NMC
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

En nu in het Nederlands aub?

meon schreef:Officiële reactie:
Dear Customer,

Yesterday, Sunday July 26, Scarlet preformed the planned intervention for the installation of an additional power feed towards the datacenter in Vilvoorde.

This intervention was necessary to improve the Scarlet datacenter power supply situation. The works were planned to be without any downtime.

Unfortunately, due to a defect switch in the old system, the intervention did not go according to the plans worked out with our subcontractor.
As a result, we experienced a power cut between 9h and 18h30.

However, the current situation is that the datacenter is provisioned through the electricity network using the newly installed power feed, backed up by a MUPS. The original power feed and DUPS will be fully revised in the coming days.
The complete installation is foreseen by August 8, 2009.

This investment is necessary to enhance the reliability of the Vilvoorde data center.

We apologize for the inconvenience caused, and Scarlet remains committed to take all necessary actions to re-establish Scarlet as a reliable partner.

Please do not hesitate to contact us if you require more information.

Scarlet NMC
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

graag gedaan
translate.google.com
Geachte klant,

Gisteren, zondag 26 juli, Scarlet voorgevormde de geplande interventie voor de installatie van een extra power feed naar het datacenter in Vilvoorde.

Dit optreden was noodzakelijk om het Scarlet datacenter stroomvoorziening situatie. De werken waren gepland worden zonder downtime.

Helaas, te wijten aan een gebrek schakelaar in het oude systeem, het optreden ging niet volgens de plannen uitgewerkt met onze onderaannemer.
Als gevolg daarvan hebben wij een stroomstoring tussen 9u en 18u30.

Echter, de huidige situatie is dat het datacenter is voorzien van elektriciteit via het netwerk met behulp van de nieuw geïnstalleerde vermogen diervoeders, ondersteund door een Mups. De oorspronkelijke kracht van diervoeders en DUPS volledig zal worden herzien in de komende dagen.
De volledige installatie is voorzien van 8 augustus 2009.

Deze investering is noodzakelijk om de betrouwbaarheid van de gegevens Vilvoorde centrum.

Onze excuses voor het ongemak veroorzaakt, en Scarlet blijft zich inzetten om alle nodige maatregelen tot herstel van Scarlet als een betrouwbare partner.

Aarzel niet ons te contacteren indien u meer informatie.

Scarlet NMC
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”