ook ik heb eergisteren Dommel opgezegd

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Klant schreef:Even iets heel concreet.

Volgende woensdag (1 juli) verhuis ik. Ik zou m'n Belgacom Discovery-lijn mee willen nemen, maar Dommel niet. Ik heb Dommel betaald voor 11 maanden nu. Ze zijn ondertussen wel weer hun dreigmails aan't sturen ("Pas op of we sluiten je af" gedoe) omdat ik volgens hen nog niet betaald heb op hun laatste factuur. Dat is een proforma factuur dat ik eind mei kreeg om voor juli te betalen. Ze gaan me dus morgen of zo weer op suspended zetten (wat ze niet mogen, want ik heb voor die laatste 4 dagen ook nog betaald).

Nu, heel concreet:
1) Als mijn Discovery-lijn mee gaat op woensdag, gaat het geblokkeerde ADSL-signaal ook mee, of komt het dan terug vrij?
2) Wat kan Dommel me doen als ik die laatste factuur (voor een maand die ik niet ga gebruiken) niet betaal?
3) Is er een opzeggingsbrief een maand op voorhand nodig wanneer er met proforma facturen gewerkt wordt (lijkt me straf, want zij kunnen me zonder iets afsluiten. Moet't omgekeerd ook kunnen. Wat mij logisch lijkt, is echter niet per sé wat ook wettelijk het geval is)

Je zou kunnen overwegen uw discovery op te zeggen en op uw nieuw adres een abonnement zonder BC lijntje te nemen,
de meeste isp's bieden die mogelijkheid aan.
Dommel stel je in gebreke voor het niet leveren van een serieuze service zoals je in
Klant schreef:
yurifedov schreef:
Klant schreef: Kan Dommel nu echt geen enkele maand 100% uptime garanderen?

Wow, je vraagt de onmogelijke. Meeste van ons zullen met +95% al gelukkig zijn, als maar eens goed gecommuniceerd wordt door dommel.
Laatste keer als ik iemand van dommel aan de lijn had, hun uitleg was "er is een probleem en men werkt eraan." Dat is de meest mysterieuze uitleg dat ik ooit gehoord had. En als Ik vroeg wat voor type probleem is het, om een idee te krijgen hoelang dat het nog duurt. antwoord was "ik weet het niet"
Er zijn 2 mogelijkheden 1)die persoon van support wist het echt niet of 2) hij wist het maar wil het niet vertellen
In eerste geval, zegt het veel over communicatie tussen medewerkers van dommel. In tweede geval zegt het genoeg over communicatie van dommel naar zijn cliënteel.

En dit van een telecom bedrijf!

+-95% uptime betekent per maand +-1,5 dag dat je zonder verbinding zit.

30 (dagen)/100 == 0,3
0,3 * 5 == 1,5 (dagen)

Bij een maand van 31 dagen, is't 1,55, btw.

1,5 dag per maand zonder verbinding vind ik echt niet kunnen.


aanklaagt
maestro
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2008, 19:50
Locatie: westvlaanderen / kortrijk

Ik heb, na máánden geduld !!!, de stekker uit de Siemens modem getrokken.

Was 7 jaar klant bij Dommel, 6 jaar zéér tevreden internetklant, nadien 1 jaar Homeconnect.
Precies dat laatste jaar heeft Dommel me zéér ontgoocheld!!

Uitval van zowel telefonie als internet hebben me véél centen gekost. Zéér spijtig, daar ik geloofde in hun product.

Ik heb de stabielere Telenet opgestart.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hier gaat Dommel er ook uit. Niet wegens ontevredenheid over hun producten, maar wegens verhuis, veranderde gewoonten, en m'n ouders die niet geintresseerd zijn om dit "zware" abonnement over te nemen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

Hier idem, ik geef de pijp van Dommel aan Maarten.
Al wekenlang kan ik niet naar het buitenland bellen, geregeld zelfs niet binnen onze landsgrenzen, terwijl dat toch één van de dingen is die ik veelvuldig moet doen voor mijn vereniging en waar ik tenslotte voor betaal.
Na wekenlang mijn e-mails onbeantwoord te laten, krijg ik gisteren, binnen de periode van 1 minuut, 3 e-mails van Dommel. Eerste mail zegt dat ze een technicus zullen contacteren die contact met mij zal nemen. Binnen dezelfde minuut stuurt die technicus mij al een mail dat er niks mis is, en nog binnen diezelfde minuut krijg ik dit (finale) antwoord van Dommel:
Geachte,

Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Dit ticket wordt dan ook definitief afgesloten.
Indien u niet akkoord bent met de sluiting van deze case, gelieve in antwoord op deze e-mail ons te laten weten welke service acties u verder verwacht van ons.
U kan dit ook telefonisch doen via +32 11 920000. Gelieve aan de operator op dat moment ook het casenummer mee te delen dat u in het onderwerp van deze e-mail terugvindt.

We hopen dat we u op een vlotte en aangename manier verder hebben kunnen helpen en we danken u voor het
vertrouwen dat u in onze firma stelt.

En guess what... ik kan nog altijd niet buiten onze grenzen bellen! Natuurlijk, ik had niet anders verwàcht. :roll:
Vooral deze zin 'Indien u niet akkoord bent met de sluiting van deze case, gelieve in antwoord op deze e-mail ons te laten weten welke service acties u verder verwacht van ons' deden bij mij de stoppen doorslaan. :evil:
En die laatste zin is alleen maar olie op het vuur. :evil:

En na alle ellende die ik tijdens mijn bijna 1 jaar Homeconnect heb gehad met ze, vliegen ze eruit! Ik ben het echt beu nu. Waar ik nu ook naartoe ga... slechter dan Dommel kan haast niet meer. :evil:
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Begin juni heb ik Dommel Homeconnect aangetekend opgezegd en vorige week heb in Scarlet (met RAW copper) aangevraagd. Komt er vandaag een Belgacom technieker aan de deur om een nieuwe telefoonlijn te installeren.
Ik zeg dat ik al een telefoonlijn heb (raw copper zelfs) en na contact met Belgacom blijkt dat Dommel de oude lijn niet vrij had gegeven en er dus een nieuwe lijn moet worden geïnstalleerd. Ik heb nog gevraagd of ik de toestemming kon geven om mijn oude lijn te gebruiken, maar dat gaat niet omdat Dommel betaalt voor de RAW copper, enkel zij kunnen die opzeggen/overdragen..

Ik ben reeds 3x eerder van ADSL provider veranderd en steeds werd de switch gedaan in de centrale. Door de onkunde/onwil van Dommel is er dus een Belgacomtechnieker moeten langskomen. Voor de oude lijn zal Dommel van Belgacom rekeningen blijven aankrijgen tot ze die zelf opzeggen. Blijkbaar hebben ze daar geld genoeg.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Ik heb verleden week m'n opzeggingsbrief opgestuurd. Was juist aan het nakijken of ik Evonet kan aanvragen. Die test voor beschikbaarheid van hun site trekt op niks. Geeft, na invullen van het formulier, een witte pagina. Ik dacht dat het misschien aan m'n telefoonnummer lag, dus log ik in op Dommel om dat na te kijken. Wat blijkt? Daar staat nu status: "terminated". De opzeggingsmaand was nochtans deze maand. Misschien dat het te maken heeft met dat ik aan Belgacom gevraagd heb om bij de verhuis m'n ADSL-signaal niet mee te verhuizen? Maar toch... Da's niet echt proper, zeker omdat, als ik naar "my information" ga, mijn status daar nog op "active" staat. Heb trouwens geen bevestiging of niks gekregen. De laatste proforma invoice die nog open stond, is ook afgesloten.

Zou ik wel graag het geld van deze maand terug hebben, als ze mij nu al afsluiten. Het is niet enkel ik dat zich aan de maand opzeggingstermijn moet houden, maar zij ook. Ofwel geven ze mij die maand, ofwel geven ze mij m'n geld van die maand (liefst het laatste)
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Door wat ik hierboven allemaal lees, krijg ik precies de indruk dat er zijn die opzeggen om Drommels te pesten
en drommeLs pest dan maar uit verveling wat terug
Benieuwd wie zoiets kan winnen :beerchug:
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

destertjes schreef:Door wat ik hierboven allemaal lees, krijg ik precies de indruk dat er zijn die opzeggen om Drommels te pesten

Ik zeg ze enkel na 3.5 jaar op omdat ze nog steeds niet door hebben dat hun helpdesk en facturatiesysteem op geen kl*ten trekt. En ik zeg ze ook op omdat ik nu voor de helft van het geld bijna hetzelfde krijg (vaste telefoon gebruik ik toch niet).

Ik heb Dommel gevraagd of ze de korting die ze aan nieuwe klanten geven, ook aan mij toe te kennen, maar dat hebben ze geweigerd, anders had ik ws terug een netconnect abo genomen. Nu ben ik iig voor minstens een jaar bij ze weg.

Als ik van te voren had geweten dat Homeconnect zo'n problemen ging geven, ik had het gewoonweg nooit genomen.


edit: Vandaag een factuur aangekregen voor periode 12 aug tot 12 sep, terwijl ik sinds 12 juli geen klant meer ben.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Het regent opzeggingen :lol:

Maandag gaat die van mij ook de deur uit als alles goed gaat :beerchug:
bennebiest
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2008, 11:37

Ook ik zeg mijn Dommel abo vandaag op. Was meer dan twee jaar tevreden klant.

Maar sinds drie weken hebben we regelmatig disconnects en trage snelheden (50 - 80kB/sec ipv 500kB/sec).
Plus het feit dat ADSL2/cityconnect nog steeds niet te krijgen is waar ik woon. Waar dit bij andere providers wel het geval is.
Als laatste reden: de prijs. De Discovery line dat opgeslagen is, terwijl Telenet zijn producten beter zijn dan twee jaar geleden (sneller, meer volume, redelijke prijs dmv shakes).

Dommel zeg ik op met een aangetekende brief, hierover is al genoeg gezegd in dit topic :-)

Iemand ervaring met het opzeggen van een Belgacom Discovery Line?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

bennebiest schreef:Ook ik zeg mijn Dommel abo vandaag op. Was meer dan twee jaar tevreden klant.

Maar sinds drie weken hebben we regelmatig disconnects en trage snelheden (50 - 80kB/sec ipv 500kB/sec).
Plus het feit dat ADSL2/cityconnect nog steeds niet te krijgen is waar ik woon. Waar dit bij andere providers wel het geval is.
Als laatste reden: de prijs. De Discovery line dat opgeslagen is, terwijl Telenet zijn producten beter zijn dan twee jaar geleden (sneller, meer volume, redelijke prijs dmv shakes).

Dommel zeg ik op met een aangetekende brief, hierover is al genoeg gezegd in dit topic :-)

Iemand ervaring met het opzeggen van een Belgacom Discovery Line?

Cityconnect is een eigen product van Dommel, ze gaan Cityconnect niet uitbreiden naar jouw regio gewoon omdat jij erom vraagt.
Als ADSL2+ van Belgacom niet beschikbaar is bij Dommel, dan is dat ook niet beschikbaar bij Scarlet, EDPnet of eender andere provider.
Welke shakes+ jij ook bedoelt, maar imo zijn de prijzen enkel maar gestegen en ben je nog steeds beter af bij de concurrentie.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Wie had dit ooit kunnen denken! een gans draadje over opzeggers :lol: blijkbaar had ik maanden terug gelijk dat de praktijken van Dommel niet door de beugel konden. Blij te lezen dat dit ook effectief zo ervaren word ondertussen door de klanten zelf.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Zambo schreef:Wie had dit ooit kunnen denken! een gans draadje over opzeggers :lol: blijkbaar had ik maanden terug gelijk dat de praktijken van Dommel niet door de beugel konden. Blij te lezen dat dit ook effectief zo ervaren word ondertussen door de klanten zelf.

Maar heel weinigen gaan overstappen naar Belgacom zenne! :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zambo schreef:Wie had dit ooit kunnen denken! een gans draadje over opzeggers :lol: blijkbaar had ik maanden terug gelijk dat de praktijken van Dommel niet door de beugel konden. Blij te lezen dat dit ook effectief zo ervaren word ondertussen door de klanten zelf.

mensen stappen bij elke provider op. Niemand levert perfect product.

IMO dit topic brengt ni echt iets "bij", behalve mss dat gefrustreerde klanten zich kunnen "uitleven"

Problemen moeten zeker gepost worden (als je mijn posts beetje gelezen hebt weet je dat ik geen "dommel fanboy" ben) maar dit, dunno
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zambo schreef:Wie had dit ooit kunnen denken! een gans draadje over opzeggers :lol: blijkbaar had ik maanden terug gelijk dat de praktijken van Dommel niet door de beugel konden. Blij te lezen dat dit ook effectief zo ervaren word ondertussen door de klanten zelf.

Tja, ik denk dat de massale overstap van Belgacom naar kweet niet wie veel groter is. :lol:
bennebiest
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2008, 11:37

Lord Utopia schreef:Cityconnect is een eigen product van Dommel, ze gaan Cityconnect niet uitbreiden naar jouw regio gewoon omdat jij erom vraagt.
Als ADSL2+ van Belgacom niet beschikbaar is bij Dommel, dan is dat ook niet beschikbaar bij Scarlet, EDPnet of eender andere provider.
Welke shakes+ jij ook bedoelt, maar imo zijn de prijzen enkel maar gestegen en ben je nog steeds beter af bij de concurrentie.


Andere providers bieden al geruime tijd ADSL2 aan in mijn regio. Dommel niet.
Ik wil zeker niet op Dommel schieten, want ben al die tijd zeer tevreden geweest van hun product.
Maar momenteel zijn de prijzen gelijk, ik vergelijk even:

Dommel netconnect + Telenet digiTV: €51 (discovery line €10 + netconnect 4.6mbit/200GB limiet 35€ + huur digi coder €6)
Telenet Groovy+ shake: €52 (HD Digi tv, Internet XL 20mbit/45gig limiet)

Terwijl Telenet vele malen sneller is.

Moest Dommel ADSL2+ aanbieden zou Dommel de beter keuze zijn voor mij.

Just my 2cents :-)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Tel daar nog maar telkens 13,33 Euro bij en dan kom je respectievelijk aan 64,33 en 65,33 per maand.

Het kan nog goedkoper ( voor 52,50 per maand) op het VDSL netwerk van Belgacom, dan haal je 12 down en 1 up. Dan is alles inbegrepen (internet en HD televisie zonder extra kosten aan de kabel).

Voor 60,15 heb je ook alles op VDSL van Belgacom met nog telefonie erbij.

Snelheid is dan evenwaardig als dat van Telenet

Tja, Dommel en Telenet lijken plots vreselijk duur te zijn.

bennebiest schreef:
Dommel netconnect + Telenet digiTV: €51 (discovery line €10 + netconnect 4.6mbit/200GB limiet 35€ + huur digi coder €6)
Telenet Groovy+ shake: €52 (HD Digi tv, Internet XL 20mbit/45gig limiet)

Just my 2cents :-)
bennebiest
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2008, 11:37

Muziekbos schreef:Tel daar nog maar telkens 13,33 Euro bij en dan kom je respectievelijk aan 64,33 en 65,33 per maand.


Abonnement kabel bedoel je?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

bennebiest schreef:
Muziekbos schreef:Tel daar nog maar telkens 13,33 Euro bij en dan kom je respectievelijk aan 64,33 en 65,33 per maand.


Abonnement kabel bedoel je?


Ja dat bedoel ik
bennebiest
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2008, 11:37

Net mijn Belgacom Discovery Line opgezegd via telefoon (0800/22800). Ging heel vlot.
Aangetekend schrijven is niet nodig volgens de service desk van Belgacom.

Misschien heeft iemand er iets aan.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Patje schreef:
Zambo schreef:Wie had dit ooit kunnen denken! een gans draadje over opzeggers :lol: blijkbaar had ik maanden terug gelijk dat de praktijken van Dommel niet door de beugel konden. Blij te lezen dat dit ook effectief zo ervaren word ondertussen door de klanten zelf.

Maar heel weinigen gaan overstappen naar Belgacom zenne! :lol:


Wij gaan terug switchen naar BGC omdat we teveel problemen hebben gehad met Dommel.
We nemen geen Telenet omdat we bij ons thuis teveel aanpassingen moeten doen (we moeten nieuwe dropkabels trekken enz) en omdat bijna de hele wijk op Telenet zit.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Zambo schreef:Wie had dit ooit kunnen denken! een gans draadje over opzeggers :lol: blijkbaar had ik maanden terug gelijk dat de praktijken van Dommel niet door de beugel konden. Blij te lezen dat dit ook effectief zo ervaren word ondertussen door de klanten zelf.
ceurrrix en margaaas hebben het een goed jaar geleden voorspeld (maar die zijn ondertussen al door de fanboys buitengekegeld :angel: :wink:
Laatst gewijzigd door destertjes op 29 jul 2009, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

reyntjensw schreef:
Patje schreef:
Zambo schreef:Wie had dit ooit kunnen denken! een gans draadje over opzeggers :lol: blijkbaar had ik maanden terug gelijk dat de praktijken van Dommel niet door de beugel konden. Blij te lezen dat dit ook effectief zo ervaren word ondertussen door de klanten zelf.

Maar heel weinigen gaan overstappen naar Belgacom zenne! :lol:


Wij gaan terug switchen naar BGC omdat we teveel problemen hebben gehad met Dommel.
We nemen geen Telenet omdat we bij ons thuis teveel aanpassingen moeten doen (we moeten nieuwe dropkabels trekken enz) en omdat bijna de hele wijk op Telenet zit.

Sinds mijn 1-jarige ervaring bij een alternatieve provider, moet ik zeggen dat ik ook terug ben gegaan naar Belgacom en me dat uiteindelijk nog niet beklaagd heb. Als Scarlet rond is met zijn integratie in BGC, zal ik mss wel een overstap naar Scarlet overwegen. Maar dat zal wel niet meer voor dit jaar zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

reyntjensw schreef:en omdat bijna de hele wijk op Telenet zit.


Onder het motto, ik heb ooit eens horen vertellen dat dit een probleem gaf, dus dit zal wel nog altijd zo zijn :roll:

Wees gerust, aan het aantal WIFInn stations te zien heeft hier ook minstens de helft van de straat TN, echter zonder enig probleem. De tijd van overbelaste nodes is ondertussen al wel enkele jaren achter ons.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Niemand kon me echt verzekeren dat dit niet meer voor problemen ging zorgen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

overeenkomstig de algemene voorwaarden is dommel via mail opgezegd (zie bijlage), ik hoop dat dit vlot verloopt ...

ik was klant sinds augustus 2007 - ik werd voornamelijk klant voor de datalimiet, in die dagen gaf telenet 12GB of 15GB? dommel reeds 100GB
jammer genoeg zat ik nogal ver van de centrale en heb ik nooit van de volle snelheid kunnen genieten, maar ik kon hier wel mee leven
ik ben redelijk tevreden geweest bij dommel, al hebben ze één keer onterecht €48.40 van m'n rekening gehaald, later terug gekregen via credit nota
verder is gebleken dat de mail van dommel onbetrouwbaar is, dus ben ik geleidelijk compleet moeten overschakelen op gmail
wat service betreft kan ik niet veel zeggen, niet veel de helpdesk nodig gehad. maar ik heb wel de indruk dat service geleidelijk verbeterde, in het begin duurde het soms weken voor een mail beantwoord werd, de laatste tijd ging dit precies wel vlotter.
ondertussen zijn mijn downloadgewoontes wel iets veranderd, is limiet minder belangrijk geworden - en had ik graag wat meer snelheid gehad. uiteindelijk vond ik ook dat ik veel betaalde voor wat ik maar kreeg. 35 euro voor een max 3,3 lijntje, plus dan nog eens 10 euro voor discoverylijn. ik heb nog geïnformeerd naar vdsl2 bij dommel, maar de activatie & modemkost is buiten proportie, een investering van €238 zie ik totaal niet zitten.

enfin, bedankt dommel en succes verder....
Bijlagen
opzeg.PNG
(59.26 KiB) 511 keer gedownload
Laatst gewijzigd door xenne op 11 mar 2010, 14:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

reeds reactie van dommel gekregen , wow dat is snel

Code: Selecteer alles


Geachte,

Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.

Uiteraard respecteren we uw beslissing.  We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand.  Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet.  Indien u alsnog uw opzeg wenst ongedaan te maken, dan vragen we u ons hierover zo snel mogelijk op de hoogte te brengen via een reply op deze e-mail.

We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en kijken er alvast naar uit u in de toekomst mogelijk opnieuw als klant te kunnen verwelkomen!


da's een mooie afsluiter zou ik zo zeggen zo
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Tiens, ik heb nooit 'n mail of brief gekregen bij het opzeggen van Dommel..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Hello,

Een vraagje over het opzeggen van Dommel :
Ik heb netconnect+speedpack maar na m'n verhuis kom ik tot de constatatie dat ze hier blijkbaar geen ADSL2 kunnen aanbieden waardoor ik terugval op 4,6mbit
(alhoewel ze me wel tussen de 6 en 9mbit beloofden in een ticket van begin december ... hoe kan dat dan als er geen ADSL2 is ?)

Verhuis betekent een nieuw jaarcontract ,correct ?
Maar gezien dat speedpack hier nu niks staat te doen en de € 99 die ik daarvoor betaald heb , vind ik dat toch jammer.
Kan ik Dommel opzeggen zonder buitensporige kosten te doen ?

Gewoon als signaal alleen al zou ik dat graag doen ...
Na de verhuis bleek mijn ADSL niet mee gemigreerd (alhoewel én belgacom én dommel verwittigd waren op voorhand) , na een telefoontje moest ik eerst € 50 betalen... vooraleer ze iets wilden doen , verbazingwekkend want ik had net 3 maand abo vooruitbetaald.
Ook werd ik gewoon op ADSL1 gezet , zonder een mailtje of telefoontje met een "sorry , 't zal ADSL1 zijn want we hebben geen ADSL2"
Ik heb toen gevraagd of ze geen commerciële beslissing konden nemen ivm de migratie naar VDSL (activatie is immers maar € 25 voor nieuwe klanten , dat zouden ze voor mij ook kunnen doen) maar dat was compleet uit den boze... Vreemd bedrijf.
Floris Bakker for president!
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ten eerste kan je hier es checken wat er mogelijk is en niet mogelijk is:

https://sunlight.schedom-europe.net/asp ... keuze.aspx

Ten tweede is het zo dat als je over een raw copper beschikt je je oude abo dient op te zeggen en een nieuw abo dient aan te vragen. Je hebt dus 50 euro betaald om opnieuw een dsl signaal te krijgen over raw copper. Je bent dan ook geen nieuwe klant aangezien je geen 12 maanden bij een andere isp bent geweest, dus de promo's.... daar heb je geen recht op ook al woon je nu op een ander adres.... en een speedpack aan 99 euro? da's wel heel veel.

Let wel: ik weet niet hoever je van een centrale afzit, dus indien dit vrij ver is bestaat de kans dat de snelheid die je nu hebt ook het maximale is dat ze je kunnen aanbieden. Indien de test via de bovenstaande link een hogere snelheid aangeeft en de helpdesk dit bevestigd zou het wel eens kunnen dat er een bgc technieker aan te pas dient te komen want dan is er iets fout met je bekabeling in huis.

Het opzeggen kan op 4 manieren:
1) de makkelijke manier: je zit je jaar uit bij dommel
2) de moeilijke manier: je laat vaststellen dat dommel grof in de fout is gegaan en sleept ze voor de rechter
3) de dure manier: je betaalt de overige maanden abo geld aan dommel en je bent vrij om te gaan waar je wilt
4) de vervelende manier: je betaalt niet meer of haalt de domicilie naar dommel van je rekening met alle negatieve gevolgen van dien.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

De site geeft me de keuze tussen Netconnect en Speedconnect.
Netconnect heeft 6mbit max , dus effectief geen ADSL2.

Ik zit op 2,6km van de centrale volgens Bcom (ik heb geen raw copper , wel een discoverylijn) , 4,6mbit op ADSL1 is niet zo slecht.

Dat speedpack heb ik in 't begin aangevraagd , toen was de activatie daarvan €99 ... dezelfde prijs als ik nu zou betalen om een migratie te doen naar Speedconnect.

Ik denk dat 't jaar uit doen zal worden ...
Laatst gewijzigd door cavecat op 13 mar 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Volgens mij heb je geen schijn van kans om bij Dommel enig begrip te krijgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Als je via netconnect adsl2+ kan krijgen staat dat erbij vermeld. Indien je opnieuw een speedback of boostpack wilt moet je die wederom erbij bestellen. Voor zoverre ik je verhaal kan volgen is dit (nog) niet geactiveerd op je nieuwe adres denk ik.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

I know , Dommel is merkwaardig strikt.

Je zou denken dat ze moeite zouden doen voor hun bestaande klanten , maar dat is er niet echt bij.
Floris Bakker for president!
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Doemmel kent het woord 'klantvriendelijkheid' helemaal niet ! Een maal klant en ze hebben sch,,, aan je..
Ik weet dat uit ervaring
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik kan dat alleen maar beamen. De afgelopen 2 weken het nog mogen ervaren. Ze zijn ronduit arrogant tegenover hun klanten (bij deze ex-klant). En neen, ik heb het niet op een of andere manier uitgelokt, ik ben steeds in alle communicatie beleefd en vriendelijk geweest.

Ze zijn goedkoop en zolang alles werkt en de facturatie in orde is geen probleem. Maar o wee als je een technisch of facturatie probleem hebt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

"Ze" dachten gewoon , met een ongelimiteerd verbruik en een lagere prijs zal het hier kassa kassa worden. Maar ze zijn bedolven onder hun eigen succes. Met een staff de naam niet waardig en een support de naam nog veel minder waardig, ging alles goed tot er problemen kwamen. Onderbevolkt, overstressed etc. zijn de resultaten. Schoenmaker, blijf bij je leest.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:reeds reactie van dommel gekregen , wow dat is snel

Code: Selecteer alles


Geachte,

Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.

Uiteraard respecteren we uw beslissing.  We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand.  Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet.  Indien u alsnog uw opzeg wenst ongedaan te maken, dan vragen we u ons hierover zo snel mogelijk op de hoogte te brengen via een reply op deze e-mail.

We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en kijken er alvast naar uit u in de toekomst mogelijk opnieuw als klant te kunnen verwelkomen!


da's een mooie afsluiter zou ik zo zeggen zo

ondanks dit mooie berichtje blijven ze toch facturen sturen , en aangezien m'n domiciliëring stopgezet is dreigen ze ook al met afsluiten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Het dommel antwoord als je ervoor belt zal zijn dat je je daar normaal niets van moet aantrekken. Dit ligt aan hun betalingssysteem en daar kunnen ze niets aan doen (zeggen zij).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

PumbaaH schreef:Het dommel antwoord als je ervoor belt zal zijn dat je je daar normaal niets van moet aantrekken. Dit ligt aan hun betalingssysteem en daar kunnen ze niets aan doen (zeggen zij).

ah... oké .... bedankt voor de info , ik zal ze dan maar gewoon negeren... ? en hopen op een goeie afloop
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”